u mnie odpala za pierwszym zakreceniem. po dlugim staniu 1,5 . na lazerze czasem mu sie zdazalo na 2 zakreceniu.
co do chodzenia na zimno.
wystarczy spojrzeć na spalanie ( jesli sie ma luzny miarodajny odcinek)
tu sie nie oszuka fizyki. jesli lepkosc przy 40 st jest ok 20 % nizsza
jeszcze przy 40 stopniach roznica lepkosci to jest nic
polecam ten kalkulator
dla ciekawosci przy -15
vi dla avl wynosi 1003 mm2/s
vi dla lazerway wynosi 2049 mm2/s
roznica jest 100% wiec ja szczerze wraznenia na ucho z odpalania mam gdzeis. widzialem jak shell plynie po zamrażarce a wyzej przytoczone rachunki mowia same za siebie.
byla kiedys stronka (chyba paolo linkowal gdzie byla krzywa vi na wykresie dla danego oleju - wpisywalo sie parametry i porownywalo krzywe)
co do chodzenia na zimno.
wystarczy spojrzeć na spalanie ( jesli sie ma luzny miarodajny odcinek)
tu sie nie oszuka fizyki. jesli lepkosc przy 40 st jest ok 20 % nizsza
jeszcze przy 40 stopniach roznica lepkosci to jest nic
polecam ten kalkulator
dla ciekawosci przy -15
vi dla avl wynosi 1003 mm2/s
vi dla lazerway wynosi 2049 mm2/s
roznica jest 100% wiec ja szczerze wraznenia na ucho z odpalania mam gdzeis. widzialem jak shell plynie po zamrażarce a wyzej przytoczone rachunki mowia same za siebie.
byla kiedys stronka (chyba paolo linkowal gdzie byla krzywa vi na wykresie dla danego oleju - wpisywalo sie parametry i porownywalo krzywe)
Komentarz