Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • u mnie odpala za pierwszym zakreceniem. po dlugim staniu 1,5 . na lazerze czasem mu sie zdazalo na 2 zakreceniu.



    co do chodzenia na zimno.
    wystarczy spojrzeć na spalanie ( jesli sie ma luzny miarodajny odcinek)
    tu sie nie oszuka fizyki. jesli lepkosc przy 40 st jest ok 20 % nizsza


    jeszcze przy 40 stopniach roznica lepkosci to jest nic

    polecam ten kalkulator
    Link


    dla ciekawosci przy -15

    vi dla avl wynosi 1003 mm2/s
    vi dla lazerway wynosi 2049 mm2/s

    roznica jest 100% wiec ja szczerze wraznenia na ucho z odpalania mam gdzeis. widzialem jak shell plynie po zamrażarce a wyzej przytoczone rachunki mowia same za siebie.

    byla kiedys stronka (chyba paolo linkowal gdzie byla krzywa vi na wykresie dla danego oleju - wpisywalo sie parametry i porownywalo krzywe)

    Komentarz


    • Zamieszczone przez xtremesystems
      roznica jest 100% wiec ja szczerze wraznenia na ucho z odpalania mam gdzeis.
      jak dla mnie dość przekonujące

      Komentarz


      • znalazłem
        dalem do -35 bo raczej wiekszych mrozów w polsce sie nie uswiadczy

        Komentarz


        • w karcie lazerway'a są troszkę inne dane (na niekorzyść) lepkość w 40 st - 72, a w 100 st. - 12,3

          Komentarz


          • Na AVL / ECT można szybciej zacząć jeździć z jajami. ...

            Natomiast nadal podtrzymuje moja teorię ze depresator poprawia płynność na zimno i psuje smarowanie na ciepło.
            Nie piszę o konkretnym oleju lecz o drodze na skróty jaką stosują blenderzy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez pedros
              poprawia płynność na zimno i psuje smarowanie na ciepło
              tylko czy lepsza płynność zawsze = lepsza ochrona ?
              wykresy xtremesystems dają do myślenia

              Komentarz


              • wojtaszekm, to znaczy?
                Przecież przy 100C te oleje są prawie takie same. Też nie widzę powodu aby zmieniać AV-L na coś innego póki co, ale jak masz możliwość zalej Statoila i porównasz, akurat teraz przy tych temp. szybko wyjdzie co lepsze. Gdzieś wczesniej są moje wpisy o nim o jazdach na nim także na autostradach.
                A jeszcze jedna rzecz ile tego PAO ma Statoil?

                Komentarz


                • A jeszcze jedna rzecz ile tego PAO ma Statoil?

                  przed zmianą zawartości kart charakterystyki (gdy musiały być podane % zawartości baz) miał 30% PAO.

                  Komentarz


                  • ciekawie sie dzieje od 0 w dół
                    i różnica rosnie lawinowo.

                    w zalozeniu przy 100 ma byc identycznie.

                    tak naprawde to przy 70 nie ma roznicy jesli chodzi o lepkosc.


                    Pao teoretycznie lepiej smaruje.
                    ale jak paolo mowil wielokrotnie silnik dostaje po dupie przy starcie.

                    olej musi miec wysoka pompowalnosc zeby dotarl gdzie trzeba i niska lepkosc ( co tez wplywa na pompowalosc na chlopski rozum - bo mniej sie lepi do scian wiec latwiej sie pompuje)

                    co wiecej niska lepkosc to lżejszy rozruchbo mniejsze opory

                    Komentarz


                    • No właśnie w karcie tego Lazerwaya nic nie piszą o PAO, a z CAS-a wydaje się że już PAO nie ma, ale może się mylę? :roll:
                      Link

                      Dla tych, którzy szukają jakieś LL nie podrabianego i z dodatkiem PAO i jeszcze widzę w ciekawej cenie, to niech zwrócą uwagę na Neste City Pro LL III 5w30, parametry w środku stawki, hydrokrak VHVI+20% PAO z temp. płynięcia -44.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez cytrynowiec
                        wojtaszekm, to znaczy?
                        Przecież przy 100C te oleje są prawie takie same.
                        Otóż właśnie tutaj tkwi różnica.

                        Olej zdegradowany do 0W depresatorami traci górę i jakość smarowania na ciepło. Co robi producent? Jak drogi klient chce W40 proszę bardzo dajemy polimery i mamy 0w40.
                        Tylko po 7kkm po polimerach jest echo o usmażyły się i stawocialy i osadzily się na metalu. .. jest taka firma co tytan jeszcze dodaje bo rzekomo fajnie zakleja silnik.


                        Pisząc to chce powiedzieć ze jeśli żądaną lepkość uzyskujemy bez nadmiernej ilości dodatków poprzez bdb jakość samej bazy to warto dopłacić.

                        To są oleje z reguły na estrach i pao.

                        Komentarz


                        • Pierwsza wymiana. Superb 2,0 TDI (CFBG) 2015, wymiana co 15 kkm.
                          Panowie, który z poniższych wybrać:
                          - Liqui Moly Top Tec 4200
                          - Xado 504 507 5w30
                          - Millers EE Longlife 5w30
                          - Statoil Lazerway LL 5w30
                          - Motul Specific 504 507 5w30

                          Następna wymiana gdzieś latem.
                          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez piociel
                            Statoil Lazerway LL 5w30
                            Najlepsza relacja cena/jakość.

                            Komentarz


                            • a jak cena nie ma znaczenia?
                              Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                              Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez piociel
                                Pierwsza wymiana. Superb 2,0 TDI (CFBG) 2015, wymiana co 15 kkm.
                                Panowie, który z poniższych wybrać:
                                - Liqui Moly Top Tec 4200
                                - Xado 504 507 5w30
                                - Millers EE Longlife 5w30
                                - Statoil Lazerway LL 5w30
                                - Motul Specific 504 507 5w30

                                Następna wymiana gdzieś latem.
                                Ja polecę:
                                - Meguin Compatible 5w30 (odpowiednik LM Toptec 4200 w dużo niższej cenie - proszę porównać karty, zresztą Liqui jest produkowane prze Meguina)
                                - Specol Spec Premium 5w30 VW 504.00 507.00 (świetny i niedoceniony jeszcze olej- zdecydowanie najlepszy stosunek cena/jakość na rynku -poniżej 25,00 zł/litr)
                                - Penrite Enviro+ 5w30
                                - Millers EE Longlife 5w30
                                plus dodatek Archoil Ar9100 i wtedy z każdym z powyższych olejów będzie cud mjód malina

                                [ Dodano: Czw 07 Sty, 16 19:49 ]
                                Zamieszczone przez piociel
                                a jak cena nie ma znaczenia?
                                Penrite Enviro+5w30 plus Archoil AR 9300 (choć AR 9100 czy AR 9200 też da radę) a wcześniej zastosowanie preparatu czyszczącego AR 2300. Nic lepszego na rynku nie znajdziesz. 8)
                                Zresztą dodanie AR 9300 do Specola spowoduje, że będzie miał lepsze parametry od jakiegokolwiek komercyjnie sprzedawanego oleju.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez tomek evo
                                  Specol Spec Premium
                                  już raz pisałem ...
                                  ---> odnośnie baz Specol --->
                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  Bazy z Chevronu
                                  to są bazy z zakładu, który robi je dla Chevrona... (wiesz który ... ) ? ...
                                  odnośnie baz Specol --->
                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  cena niska bo marka nieznana
                                  czy aby na pewno ... :chytry

                                  Zamieszczone przez tomek evo
                                  - Millers EE Longlife 5w30
                                  po co przepłacać za "ukryte HC" :diabelski_usmiech

                                  Zamieszczone przez piociel
                                  który z poniższych wybrać:
                                  - Liqui Moly Top Tec 4200
                                  - Xado 504 507 5w30
                                  - Millers EE Longlife 5w30
                                  - Statoil Lazerway LL 5w30
                                  - Motul Specific 504 507 5w30
                                  bierz sprawdzone na forum Motul, LM, Statoil - Xado sprawdzałem , dawało radę na +- 12 tys km potem robiłem zmianę, bo nie pasował mi już odgłos silnika)) i NIE przepłacaj bo to nie ma sensu (jak już to po prostu zmień olej szybciej 12/15 tys km i "będzie cud, miód , malina" - w żadnym wypadku nie używaj trybu LL i nie przeciągaj wymiany ponad 15 tys km...

                                  [ Dodano: Czw 07 Sty, 16 20:03 ]
                                  Zamieszczone przez tomek evo
                                  Ja polecę:
                                  - Meguin Compatible 5w30 (odpowiednik LM Toptec 4200 w dużo niższej cenie
                                  no i tutaj się zgadzam z kolegą.

                                  [ Dodano: Czw 07 Sty, 16 20:10 ]
                                  upsss... prawie pomyliłem polecony MILLERS OILS EE LONGLIFE z MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO :P
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • tomek evo, PAOLO ESCO, dzięki Panowie. Do wszystkich aut lałem LM TT 4200 i widzę, że nie ma co zmieniać.
                                    Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                    Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                    Komentarz


                                    • No z Millersem EE 5w30 jest ciekawie, to hydrokrak z małym dodatkiem PAO, z niskim TBN, ale to w większości olejów LL norma, natomiast ma dość wysoki poziom siarki i fosforu, co szybko prowadzi do degradacji, a co gorsza nie spełnia normy C3 bo ma dość wyraźnie przekroczony popiół, więc za tę kasę to kompletna pomyłka. Posiada dużo molibdenu (jako modyfikator tarcia) - co z kolei odpowiada za cichą i miękką pracę silnika, to jeden z nielicznych jego plusów obok wysokiej temp. zapłonu.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez piociel
                                        lałem LM TT 4200 i widzę, że nie ma co zmieniać.
                                        dlaczego nie ? - zalej/sprawdź LazerWay LL 5W30 ... będziesz miał porównanie a jak nie to Neste 5W30 z VW 507.00 --- > NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30 (dobry olej) Sivua ei löydy | Neste + Link lub Valvoline XL III 5W30 Link
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • PAOLO ESCO, mówisz... Ok, idę w Statoila. Dzięki
                                          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                            No z Millersem EE 5w30 jest ciekawie, to hydrokrak z małym dodatkiem PAO
                                            "oj tam, oj tam" ... niemcy (celowo z małej litery), by powiedzieli, że jesteś "mało tolerancyjny" .... taki Polak "ksenofob" nie otwarty na multikulti nowoczesną technologię olejów "syntetycznych" ... :haha:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • PAOLO ESCO, w tej kwestii, a szczegolnie w tej cenie absolutnie :diabelski_usmiech

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez piociel
                                                lałem LM TT 4200 i widzę, że nie ma co zmieniać.
                                                dlaczego nie ? - zalej/sprawdź LazerWay LL 5W30 ... będziesz miał porównanie a jak nie to Neste 5W30 z VW 507.00 --- > NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30 (dobry olej) Sivua ei löydy | Neste + Link lub Valvoline XL III 5W30 Link
                                                Jak się dobrze sprawuje na Liqui Moly to może zalać Meguina i sprawdzić czy to na pewno to samo 8) Wyjdzie taniej niż LazerWay LL 5W30

                                                [ Dodano: Pią 08 Sty, 16 00:12 ]
                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                No z Millersem EE 5w30 jest ciekawie, to hydrokrak z małym dodatkiem PAO
                                                "oj tam, oj tam" ... niemcy (celowo z małej litery), by powiedzieli, że jesteś "mało tolerancyjny" .... taki Polak "ksenofob" nie otwarty na multikulti nowoczesną technologię olejów "syntetycznych" ... :haha:
                                                Teraz wszyscy wmawiają, że ich oleje są 100% syntetyczne albo, że niby 100% PAO a rzadko kiedy w oleju jest więcej niż 30% bazy PAO. Dobrze jak jest tam chociaż trochę PAO. A już wszystkie oleje eko to są baza HC i ewentualnie domieszki PAO. Ale uczciwie stawiając sprawę dodatki robią swoje i nawet olej na bazie HC może być bardzo dobry, co nie znaczy, że lepszy niż ten na PAO/estry.

                                                Komentarz


                                                • Tu nawet nie chodzi o bazę, chociaż przy cenie tego oleju po 60 zeta za litr mogliby się postarać:
                                                  EE PERFORMANCE | Millers Oils
                                                  ale on nie trzyma najważniejsze normy C3, a ludzie leją go do aut z DPF :roll:

                                                  Jest parę produktów z normą 504/507, które są naprawdę porządne i dają radę, bazy czy to GTL, czy nawet PAO+Estry, rozpiętość cenowa od 30 do 50 zeta, ale trzymają normy i parametrami biją tego Millersa na głowę.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                    ale on nie trzyma najważniejsze normy C3, a ludzie leją go do aut z DPF :roll:
                                                    Dlaczego ?
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X