Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez toomasz
    Niebawem sie tu okaze, że jednak Castrol z ASO jest lepszy niz Millers.. :roll:
    Analizy VOA, pokazują, że szału nie ma za te pieniądze.

    Komentarz


    • Analizy VOA, pokazują, że szału nie ma za te pieniądze.
      to czy np Amsoil bedzie lepszy?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez tomek evo
        Z jakimi podrabianymi olejami się spotykasz najczęściej? Jesteś długo w branży więc pewnie niejedną historię słyszałeś. Swego czasu głośno było o podrabianym Motulu ale ile prawdy w tych historiach to nie wiem. Słyszałem natomiast z pewnego źródła historię, że gość kupił na allegro olej GM Dexos 2 i poszedł do ASO zapytać czy to oryginał. Odpowiedzieli mu, ze nie są stanie tego sprawdzić bo ten olej produkuje kilka fabryk w Europie i każdy inaczej wygląda, pachnie i smakuje 8) Takie coś daje niezłe pole do nadużyć i wydaje mi się, ze najgorzej jest w przypadku popularnych olejów blendowanych w PL.
        Większość popularnych.
        Ogólnie polecam kupno olejów:

        - Polskich firmach które płacą podatek VAT oraz kupują oleje z oficjalnych importerów.
        - Polskich firm które wprowadzając olej marki X płacą podatek akcyzowy
        - Polskich firm które wystawiają paragony fiskalne a nie jakieś kwitki czy dowody wydania oraz faktury VAT

        Nie polecam zakupu olejów w sklepach które:

        - Nie płacą podatku w Polsce
        - Nie wystawiają paragonów fiskalnych z naliczonym podatkiem 23%
        - nie wystawiają faktur VAT z naliczonym 23% podatkiem.
        - Nie płacą akcyzy sprzedając oleje na terenie Polski.
        - Sprzedają oleje bez Polskich oznaczeń czy naklejek co jest wymagane przy wprowadzaniu oleju na teren Polski.

        To pomoże ominąć krętaczy i tych którzy wzbogacają się np. przez to że nie płacą podatków i kupuja oleje w jakiś zapyziałych blendowniach.
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Podzielę się z wami moja opinia po zmianie LM 4600 5W30 na Lotos Quazar 5W40.
          Zauważyłem:
          - Cichsza prace silnika, szczególnie na wyższych obrotach, powyżej 2500tys
          - Wyższe spalanie nawet do 1l, ale z 0,5 raczej na pewno.
          - Silnik pracowal bardziej jak traktor, ale po 200km przejechanych zalałem LM ceratec i praca sie poprawiła, teraz raczej mruczy.
          - świszczącą turbina podczas ruszania na zimnym silniku, ciężko powiedziec przez ile, ale okolo 2km. Na rozgrzanym juz nie świszczy. Z kolei pod koniec jazdy na LM 4600 nawet na rozgrzanym silniku turbina świszczała.

          Wiec ogólnie na + ten Lotos, ale za rok mam chęć sprawdzić znów 5w30.
          Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
          Przebieg:172 000 tyś.

          Komentarz


          • to czy np Amsoil bedzie lepszy?
            Bardzo dużo jest analiz w necie olejów Amsoila, VOA 0w20/5w30 z linii SS pokazały bardzo bogaty pakiet dodatków,niskie punkty płynięcia (poniżej -50), niski noack, wysoki tbn. To 100% syntetyki PAO +estry.Natomiast ECS 504/507 ma też bazy PAO+Estry i jak na tę klasę olejów parametrowo też bardzo dobry olej.
            Jest dużo olejów różnych marek, wymienianych tu już po kilka razy, które też oferują bardzo dobre produkty. Na jednej czy drugiej marce świat się nie kończy, a źródeł zakupu jest wiele i nie wszystkie są podróbkami czy niewiadomego pochodzenia.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek
              Zamieszczone przez tomek evo
              Z jakimi podrabianymi olejami się spotykasz najczęściej? Jesteś długo w branży więc pewnie niejedną historię słyszałeś. Swego czasu głośno było o podrabianym Motulu ale ile prawdy w tych historiach to nie wiem. Słyszałem natomiast z pewnego źródła historię, że gość kupił na allegro olej GM Dexos 2 i poszedł do ASO zapytać czy to oryginał. Odpowiedzieli mu, ze nie są stanie tego sprawdzić bo ten olej produkuje kilka fabryk w Europie i każdy inaczej wygląda, pachnie i smakuje 8) Takie coś daje niezłe pole do nadużyć i wydaje mi się, ze najgorzej jest w przypadku popularnych olejów blendowanych w PL.
              Większość popularnych.
              Ogólnie polecam kupno olejów:

              - Polskich firmach które płacą podatek VAT oraz kupują oleje z oficjalnych importerów.
              - Polskich firm które wprowadzając olej marki X płacą podatek akcyzowy
              - Polskich firm które wystawiają paragony fiskalne a nie jakieś kwitki czy dowody wydania oraz faktury VAT

              Nie polecam zakupu olejów w sklepach które:

              - Nie płacą podatku w Polsce
              - Nie wystawiają paragonów fiskalnych z naliczonym podatkiem 23%
              - nie wystawiają faktur VAT z naliczonym 23% podatkiem.
              - Nie płacą akcyzy sprzedając oleje na terenie Polski.
              - Sprzedają oleje bez Polskich oznaczeń czy naklejek co jest wymagane przy wprowadzaniu oleju na teren Polski.

              To pomoże ominąć krętaczy i tych którzy wzbogacają się np. przez to że nie płacą podatków i kupuja oleje w jakiś zapyziałych blendowniach.
              To tak można ? Podatków w sumie trudno nie płacić 8)
              Co do płacenia podatku w PL to jedna popularna firma sprzedającą oleje płaci podatek gdzie indziej bo tam jest zarejestrowana. Ale to poza względami patriotycznymi to ją chyba nie dyskwalifikuje?

              Komentarz


              • Zamieszczone przez tomek evo
                Dlatego zawsze trzeba brać Fakturę.
                a jak jest kłopot z "przereklamowanym" na forum olejem tz... nie spełnia pokładanym w nich oczekiwań :diabelski_usmiech
                Zamieszczone przez tomek evo
                zawsze z rezerwą podchodziłem do olejów u nas w Polsce rozlewanych
                jeżeli mowa o Lotosie, Orlenie to soryyy ale ja będę bronił tych olejów po raz kolejny. Dobre oleje, nie musimy za nie przepłacać. Spełniają specyfikacje i trzymają parametry co potwierdzają robione na zachodzie i u Rosjan UOA i VOA.
                Zamieszczone przez tomek evo
                Większe zaufanie mam do olejów produkowanych w 1 zakładzie (np. Liqui Moly,... Meguin)
                co do LM, Meguin nie musisz mnie przekonywać, pisałem o nich wtedy gdy na allegro do kupna była jedna strona ... dziś jest 35 :roll:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Zamieszczone przez LGV8V
                  świszczącą turbina podczas ruszania na zimnym silniku, ciężko powiedziec przez ile, ale okolo 2km. Na rozgrzanym juz nie świszczy. Z kolei pod koniec jazdy na LM 4600 nawet na rozgrzanym silniku turbina świszczała.
                  Zalać 0W30 lub 0W40. U mnie na to właśnie świszczenie pomogło
                  Silnik R18A2.
                  http://www.dadrl.org.uk
                  http://www.lightmare.org

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez dragster

                    Zalać 0W30 lub 0W40. U mnie na to właśnie świszczenie pomogło
                    A jakiego producenta konkretnie zalałeś. Myślałem ze 0w30 będzie zostawiał za cienki filtr olejowy, dlatego go nie zalałem. Jak piszesz ze pomogło, to za rok może sie skuszę.
                    Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                    Przebieg:172 000 tyś.

                    Komentarz


                    • Neste City Pro 0W40.
                      Silnik R18A2.
                      http://www.dadrl.org.uk
                      http://www.lightmare.org

                      Komentarz


                      • Myślałem ze 0w30 będzie zostawiał za cienki filtr olejowy,
                        Cienki nie oznacza słaby. To jest właśnie siła SYNTETYCZNYCH składników

                        Przy wyższych obrotach to jest dużą zaletą (cyrkulacja doskonale odprowadza ciepło z węzłów tarcia) :diabelski_usmiech

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez LGV8V
                          Podzielę się z wami moja opinia po zmianie LM 4600 5W30 na Lotos Quazar 5W40.
                          Zamieszczone przez LGV8V
                          Wiec ogólnie na + ten Lotos,
                          Sorry, ale nic nie warte jest takie porównanie :P jak do jednego oleju dodałeś CeraTec , a do drugiego nie i oleje mają inne SAE. Więc nie chwal czegoś, za coś czym nie jest :wink:

                          CeraTec zawsze robi robotę nawet z minerałem Dodaj go do LM i wtedy porównuj :szeroki_usmiech

                          Komentarz


                          • To że spalanie skoczyło i silnik sie wyciszył na wyższych obrotach, tego jestem pewien. Z tym ceratec-iem to racja, nie mogę tego tak porównywać, ale troche czuć to różnice po zalaniu. Rzekomo starcza na 50tys, ale w moim przypadku 3 wymiany to zrobione 36tys i nie ma co się zastanawiać i ponownie trzeba wlewać.
                            Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                            Przebieg:172 000 tyś.

                            Komentarz


                            • Ja do tej pory lałem Cera teca przy każdej wymianie

                              [ Dodano: Sro 13 Sty, 16 09:36 ]
                              Co do olejów rozlewanych/blendowanych w Polsce to nie miałem na myśli Polskich producentów (Lotos - bardzo dobre oleje, Orlen - moim zdaniem średnie) tylko raczej znane i lubiane przez statystycznego Kowalskiego marki.

                              Komentarz


                              • Ja mam jednak obawy co do Cerateca

                                Bynajmniej,, nie mam na myśli jego dobroczynnych skutków na utwardzenie powierzchni metaloceramicznych bo to jest raczej ok.
                                Bardziej mam na myśli zaklejanie świec i wykańczanie sond.

                                Nie twierdzę że to dogmat niemniej takie obawy targach mną i każą zastanawiać się przy kolejnym zalaniu. Może przed wymiana świec rozwaze

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez pedros
                                  Ja mam jednak obawy co do Cerateca

                                  Bynajmniej,, nie mam na myśli jego dobroczynnych skutków na utwardzenie powierzchni metaloceramicznych bo to jest raczej ok.
                                  Bardziej mam na myśli zaklejanie świec i wykańczanie sond.
                                  a są jakieś minusy realne bądź domniemane stosowania AR9100 ?
                                  Leon 1.6 16V 105 KM

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez tomek evo
                                    Co do olejów rozlewanych/blendowanych w Polsce to nie miałem na myśli Polskich producentów (Lotos - bardzo dobre oleje, Orlen - moim zdaniem średnie) tylko raczej znane i lubiane przez statystycznego Kowalskiego marki.
                                    tomek evo: Lotos tanszy jest ale ogólnie duzo niezłych olejów , Orlen ma jakby lepsza palete produktów ale też nie wszystko.
                                    Ogólnie klienci którzy stosują oleje cieżarówkowe i te do koparek w tym spychaczy gąsienicowych przesiadają się na oleje Orlena bo nie ma takich spadków ciśniania jak na Delvacu być może to efekt tego że oleje robią już w takich miejscach jak to :

                                    Watch Out for Counterfeit Engine Oil in Russia - AUTOMOTORBLOG

                                    Ogólnie Orlen jeśli chodzi o gamę minerałów np. PLATINUM ULTOR CH-4 15W-40 wypada dużo lepiej od Delvaców czy Shelli.
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez pedros
                                      Bardziej mam na myśli zaklejanie świec i wykańczanie sond.
                                      Słyszałeś choć o jednym takim przypadku? Czy tak tylko się zastanawiasz? :wink:

                                      Komentarz


                                      • Mały teścik zrobię

                                        Pacjent Golf III TDI 1Z

                                        Silnik nierówno pracuje, wtryski OK, nastawnik OK więc zrobiony pomiar ciśnienia:

                                        1: 28 barów
                                        2: 29 barów
                                        3: 25 barów
                                        4: 27 barów

                                        Zalałem (wycisnąłem) dziś Xado Stage 1 po 1500 km zmierzę ciśnienie i zobaczymy co to dało :P

                                        Komentarz


                                        • Kolega kupił auto.Co polecacie do VW Touran 2012r 2.0 TDI Bluemotion (na koksie ok170KM) Przebieg 180tyś.km jazda miasto/autostrady. Dotychczas lane to co w ASO w trybie LL.Teraz ma być zalany Castrol EDGE 5w30 na tzw. przepłukanie 8tyś i Link co potem wlać. Olej do ok 180zł.Raczej coś z serii 5w bo jak powiem mu,że 0w... to nie uwierzy

                                          [ Dodano: Czw 14 Sty, 16 06:03 ]
                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Ogólnie klienci którzy stosują oleje cieżarówkowe i te do koparek w tym spychaczy gąsienicowych
                                          z ciekawości zapytam. klienci te oleje leją do osobówek? jeżeli tak to jakie to ma zalety /Link tylko z ciekawości bo zawsze mnie to zastanawiało jak to jest,że ciężarówki latają na olejach po 50-70 tyś.km i silniki żyją a w osobówkach 10-12tyś.km.

                                          Komentarz


                                          • shok: nie wiem jakiś odseytek to leje i nie widzę aby to było właściwe ale leją bo maja busa, koparke i tedeika :-)
                                            Generalnie odradzam.
                                            Piszac posta miałem na mysli tylko sprzęt roboczy do jakiego te oleje sprzedaję koparki, spychacze itp.

                                            Tu macie analizę oleju Orlena któego zalał.
                                            Warto nadmienić iz wcześniej silnik chodził na jakimś Mobilu i był mały problem z pracą, spadki ciśnienia itp.
                                            Na Orlenie ciśnienie był w normie ale niestety silnik juz dostał tak w dup..e że musiał być remontowany.
                                            Analiza z koparki gąsienicowej.
                                            Po ok. 5 godzinach silnik szlag trafił remont ok. 20 000zł - opłacało się oszczędzać ?
                                            nie przegadzasz ludziom ma być mobil, czy castrol a ze tani wiadomo a kogo to obchodzi z jakiego źródła

                                            ]"]Strona nie znaleziona - Błąd 404 | Fotosik.pl
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez koka
                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Ja mam jednak obawy co do Cerateca

                                              Bynajmniej,, nie mam na myśli jego dobroczynnych skutków na utwardzenie powierzchni metaloceramicznych bo to jest raczej ok.
                                              Bardziej mam na myśli zaklejanie świec i wykańczanie sond.
                                              a są jakieś minusy realne bądź domniemane stosowania AR9100 ?
                                              To ze to może być ściema chociaż temperaturę obniża i jest efekt akustyczny na plus. Nie mam teraz dostepu do analityki wówczas z czystej ciekawości osobiście zrobił analizę :diabelski_usmiech

                                              [ Dodano: Czw 14 Sty, 16 22:19 ]
                                              Zamieszczone przez leonn
                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Bardziej mam na myśli zaklejanie świec i wykańczanie sond.
                                              Słyszałeś choć o jednym takim przypadku? Czy tak tylko się zastanawiasz? :wink:
                                              Zalalem ceratec po czym zmieniałem świece (w BFQ) bo zaczął przerywać. Fakt ze to zbiegło się z ponad 50 kkm przelotem na świecach zatem materiał dowodowy żaden.

                                              A dobra wkleję
                                              Just a moment...

                                              Komentarz


                                              • Panowie, sprawa Cerateca już była poruszana na forum i diagnoza też była:
                                                cytrynowiec
                                                Wysłany: Wto 15 Gru, 15 11:12
                                                Kto tam dolewa Cerateca?
                                                Nothing found for Fo I Moly Ceratec


                                                cytrynowiec
                                                Wysłany: Sro 16 Gru, 15 09:04
                                                leonn, Tak myślałem, że się zgłosisz :wink:
                                                W skrócie , VOA pokazuje że dodanie Cerateca powoduje zwiększenie boru,wapnia, dużo molibdenu (wycisza silnik), i deczko wzrasta popiół ale nie groźnie dla katów, wzrosła też temp. zapłonu.

                                                Komentarz


                                                • Pizdziek a co sie stało, że zaczałeś handlowac znienawidzonym i hejtowanym zawsze przez Ciebie Motulem? 8)
                                                  Czyzby był popyt i można na tym zarobic? :P
                                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                  Komentarz


                                                  • Seed: Kto Ci powiedział że znienawidzonym i hejtowanym to lider jakościowy na świecie nie najlepszy ale jeden z liczacych się producentów zwłaszcza w motorsporcie.
                                                    Zarobić się nie da i o tym każdy dobrze wie nad czym można ubolewać
                                                    Popyt też nie.
                                                    Ale chce mieć dobre i sprawdzone marki z oficjalnego źródła :-)
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X