Zamieszczone przez blaCkzoNe
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
przeczytaj watek na poczatek.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
-
-
Każdy proponuje coś innego już mam mętlik w głowie co do doboru odpowiedniego oleju jak i jego parametrów. Wybrałem moim zdaniem taki ktory chyba bedzie "uniwersalny"
i napisalem posta o poradę urzytkownikow.
Jedno nie ulega wątpliwości wszyscy tutaj są dość mocno obeznani w temacie ,a mojej skromnej osobie chodzi tylko o postawienie kilku literek w temacie , sorki za offtop .
Komentarz
-
-
blaCkzoNe, na zime zalej ten co mam w podpisie :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
KubaMpakiet, 5w40 do bkd na zime kiepski pomysł :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Bez aprobaty VW ? :PZamieszczone przez piramidablaCkzoNe, na zime zalej ten co mam w podpisie :wink:OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Na ch.j norma 505.01 :wink:Zamieszczone przez rOBERTO795Bez aprobaty VW ? :PZamieszczone przez piramidablaCkzoNe, na zime zalej ten co mam w podpisie :wink:
Mója skodzina gdzieś od około 130kkm nie widziała oleju z normą 505.01 i wtryski działają :szeroki_usmiech
Przepraszam, akurat ten ma aprobatę VW i spełnia normę 506.01
:wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zapomniałem dopisać "żarcik"Zamieszczone przez piramidaNa ch.j norma 505.01 :wink:Zamieszczone przez rOBERTO795Bez aprobaty VW ? :PZamieszczone przez piramidablaCkzoNe, na zime zalej ten co mam w podpisie :wink:
Mója skodzina gdzieś od około 130kkm nie widziała oleju z normą 505.01 i wtryski działają :szeroki_usmiech
Przepraszam, akurat ten ma aprobatę VW i spełnia normę 506.01
:wink:
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Reasumując mini. na zime będzie 5W30 , a rekomendowany przez użytkownika piramida 0w30
- Polecacie przy tej wymianie jakieś gruntowne oczyszczenie silnika ? :>
Dodatkowo zmienie wszystkie filtry , jako że auto mam zaledwie 3 tyg. - zima sie zbliża już wielkimi krokami :twisted: widać rano wychodząc do pracy heh
Komentarz
-
-
Proponuje zastosować płukankę przed wymianą.Zamieszczone przez blaCkzoNeReasumując mini. na zime będzie 5W30 , a rekomendowany przez użytkownika piramida 0w30
- Polecacie przy tej wymianie jakieś gruntowne oczyszczenie silnika ? :>
Dodatkowo zmienie wszystkie filtry , jako że auto mam zaledwie 3 tyg. - zima sie zbliża już wielkimi krokami :twisted: widać rano wychodząc do pracy hehOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Nie bierz wszystkiego na serio co piszę bo na olejach sie nie znam, ja tylko zalewam to co mi polecają, są fachowcy na forum co o olejach mogą napisać doktoratZamieszczone przez blaCkzoNeReasumując mini. na zime będzie 5W30 , a rekomendowany przez użytkownika piramida 0w30
- Polecacie przy tej wymianie jakieś gruntowne oczyszczenie silnika ? :>
Dodatkowo zmienie wszystkie filtry , jako że auto mam zaledwie 3 tyg. - zima sie zbliża już wielkimi krokami :twisted: widać rano wychodząc do pracy heh
Dodam że fuchs ow30 nie jest tanim olejem więc na pewno kupisz cos tańszego jeżeli zależy ci na kasie :wink:
[ Dodano: Nie 17 Lis, 13 21:10 ]
Ostatnio ci się coś humor wyostrzył :szeroki_usmiechZamieszczone przez rOBERTO795Zapomniałem dopisać "żarcik"Zamieszczone przez piramidaNa ch.j norma 505.01 :wink:Zamieszczone przez rOBERTO795Bez aprobaty VW ? :PZamieszczone przez piramidablaCkzoNe, na zime zalej ten co mam w podpisie :wink:
Mója skodzina gdzieś od około 130kkm nie widziała oleju z normą 505.01 i wtryski działają :szeroki_usmiech
Przepraszam, akurat ten ma aprobatę VW i spełnia normę 506.01
:wink:
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
... bogatemu wolno :P ale jak nie lubi przepłacać, to :Zamieszczone przez blaCkzoNeTITAN SUPERSYN LL 0W30 4litry - 220zł
http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...686393472.html --- > https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_LL_5W_30_PDS_EN.pdf ---> 30% PAO http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf
http://olejefuchs.pl/titan-supersyn-ll-0w30-pl.html vs https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_LL_5W_30_PDS_EN.pdf + różnica 100 złPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
(mowa o Lotos Traffic 5W40) ale jest jeszcze LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W-30 http://lotosoil.pl/resource/show/14834.pdf (Szczególnie zalecany do samochodów grupy VW wyposażonych w pompowtryskiwacze w których wymagane jest stosowanie oleju spełniającego normę 505.01.) - sklep RobertaM http://sklep-oleje.pl/pl/p/LOTOS-TRA...-5W-30-4L/1362Zamieszczone przez KubaMpakietakurat ten jest zajebiscie pompowalny przy -30PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Hmmm, dopłacić należy za 0W z przodu. 0W30 są droższe od tych 5W30. Dlaczego:Zamieszczone przez PAOLO ESCO... bogatemu wolno :P ale jak nie lubi przepłacać, to :Zamieszczone przez blaCkzoNeTITAN SUPERSYN LL 0W30 4litry - 220zł
http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...686393472.html --- > https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_LL_5W_30_PDS_EN.pdf ---> 30% PAO http://www.msds.dk/statoil/Poland/Au...05W-30_1.0.pdf
http://olejefuchs.pl/titan-supersyn-ll-0w30-pl.html vs https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_LL_5W_30_PDS_EN.pdf + różnica 100 zł
1) 5W30 to masówka, większa konkurencja,
2) jak masówka to wolumen komponentów użytych do produkcji ma inne cenny zakupu, a to wprost wpływa bezpośrednie koszty wytworzenie,
3) 5W30 przy niższej marży na produkcie jednostkowym może de facto być bardziej opłacalna np. wypełniacz mocy produkcyjnych,
4) 0W30 właśnie ze względu na to 0W potrzebuje specyficznych surowców w min. ilościach, które są po prostu drogie.
Proszę pamiętać jeśli oliwa ma np. -40st. C temp. krzepnięcia to dobrze i bezpiecznie jest odjąć ok. 15st C i dopiero wtedy ta temp. jest tą w której olej pełni jeszcze swą w funkcję i w miarę popłynie. Czyli przy -40st. C bezpiecznie jest tak do -25st. C. O wiele bardziej istotne np. przy -36st. C temp. krzepnięcia, wtedy już przy -25st. C mogą być problemy. oczywiście są oliwy gdzie z tych -15st. C można spokojnie zejść do -5st. C i odjąć tylko tyle w celu ustalenie temp. w której olej jeszcze posmaruje. Chociaż takie podejście wydaje się dalece nie rozsądne.
Komentarz
-
-
Oj tam oj tam :PZamieszczone przez piramidaOstatnio ci się coś humor wyostrzył :szeroki_usmiechOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Mam taką oto zagwozdkę, mianowicie od kilku wymian jeżdze na oleju Liqui Moly DIESEL LEICHLAUF 10W-40, ogólnie ostatnio zmieniałem olej jak to mam w zwyczaju w warunkach domowych, a że zbliża sie zima po weekendzie odstawilem autko na zmiane kapci - ambitny serwis który miał zmienic tylko gumy zauważył że stan oleju jest w dolnym zakresie (miałem sam sprawdzić po przejechaniu jakiejs traski jak tamsie ułożył) po czym zadzwonili z zapytaniem czy uzupełnic i czy banka z olejem w bagażniku to ta banka, oczywiscie potwierdzilem to ten olej prosze dolać. W trakcie odbierania auta okazało sie ze pracownik stwierdził ze ten olej w bagazniku to chyba jakis przekładniowy (pewnie ze względu na specyficzne zabarwienie tego oleju) i dolali okolo 800 ml Mobila 10W40 oczywiście nadgorliwcom za tą dolewkę nie doplaciłem :evil: - chociaz na poczatku chcieli). Teraz moje pytanie niby lepkość ta sama 10W40 i nie powinno sie nic dziać ale na tym olejku jeszcze ponad 9 tys. trzeba by sie telepać. Zostawic tak czy raczej skłonic sie do ponownej wymiany oleju?
Komentarz
-
-
zostawić i nie panikować, nic się nie stanie z silnikiem.Zamieszczone przez iwanowiczZostawic tak
co za idiota :los - pewnie nigdy Molly nie widział :twisted:Zamieszczone przez iwanowiczpracownik stwierdził ze ten olej w bagazniku to chyba jakis przekładniowy (pewnie ze względu na specyficzne zabarwienie tego oleju)PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz