Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leonn
    RS
    • 2011
    • 2728
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez iwanowicz
    po czym zadzwonili z zapytaniem czy uzupełnic i czy banka z olejem w bagażniku to ta banka, oczywiscie potwierdzilem to ten olej prosze dolać. W trakcie odbierania auta okazało sie ze pracownik stwierdził ze ten olej w bagazniku to chyba jakis przekładniowy (pewnie ze względu na specyficzne zabarwienie tego oleju) i dolali okolo 800 ml Mobila 10W40
    :haha: dobre, w którym ASO byłeś?

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      Zamieszczone przez leonn
      w którym ASO byłeś?
      a gdzie tam masz coś o ASO napisane? :roll:
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2728
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Po pierwsze, to nie śmieć...

        Komentarz

        • rafiki
          RS
          • 2012
          • 15975
          • Superb III (3V3)

          leonn, kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień :wink: jak siałeś zamęt w wątku o kalendarzu to wg Ciebie było ok...EOT
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Wczoraj zalałem AMS i tu muszę zwrócić honor, z kimś tam dyskutowałem, że na Millersie motor pracował ciszej, owszem pracuje cicho ale na AMS jeszcze ciszej, potwierdza to tylko moje przekonanie, że poprzednio zalewany u mnie AMS była podróba a co gorsze kupowany u jednego z naszych forumowych sprzedawców.
            W związku z tym moja prywatna lista zajebistości olejów do TDI PD trochę się zmienia.
            AMS
            Millers
            Motul
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez loru
              AMS była podróba a co gorsze kupowany u jednego z naszych forumowych sprzedawców
              :shock: :shock: :shock: no ładnie...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                Zamieszczone przez loru
                potwierdza to tylko moje przekonanie, że poprzednio zalewany u mnie AMS była podróba a co gorsze kupowany u jednego z naszych forumowych sprzedawców.
                U którego?

                Co to za cudo?
                Delphi Prestige Super Plus 0W-40
                U mnie coś takiego sprzedają.
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz

                • adr_ad
                  Classic
                  • 2012
                  • 25

                  Zamieszczone przez loru
                  Wczoraj zalałem AMS i tu muszę zwrócić honor, z kimś tam dyskutowałem, że na Millersie motor pracował ciszej, owszem pracuje cicho ale na AMS jeszcze ciszej, potwierdza to tylko moje przekonanie, że poprzednio zalewany u mnie AMS była podróba a co gorsze kupowany u jednego z naszych forumowych sprzedawców.
                  W związku z tym moja prywatna lista zajebistości olejów do TDI PD trochę się zmienia.
                  AMS
                  Millers
                  Motul
                  Dlatego nie rozumiem jak można kupować coś z drugiego końca świata. Samochód, zegarek czy żonę to rozumiem, ale olej, kosmetyki, leki etc.
                  Powtarzam, a właściwie delikatnie sugeruję nie bierz nic made in us, canada - bo po 1-sze pirmo hmeryka i europa to dwa zupełnie inne światy w każdym obszarze - czy to tak trudno zrozumieć. Oczywiście są pewne wyjątki hmerykańskie marki dostępne u nas to np. mobil, castrol.
                  Tak ułożyły Ci się te oleje bo motul ma najmniej molibdenu w sobie, a może wcale - jeszcze zależy który konkretnie. Np. sport 300V każdy jeden ma, a z tych cywilnych może z 2 i to na pewno nie w takiej skali.

                  Komentarz

                  • zak14
                    Rider
                    • 2011
                    • 605
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Wrzucam UOA po 15 kkm dla Motula Specific 506.01 0w30. Jest jakaś nagroda dla pierwszego na forum, który wypełnił całą tabelkę ?


                    W skrócie: fajna stara formulacja z porządną dawką ZDDP, Ca, odrobiną boru i garścią magnezu. Zużycie metalowych elementów silnika na oleum w najwyższym stopniu przyzwoite. Olej kończy z TBN z jakim współczesne 507 zaczynają. Podwyższony krzem ewidentnie ma związek ze zbliżającym się czasem wymiany filtra powietrza, przy czym dramatu nie ma, bo ok. 2 ppm to resztka z poprzedniego oleju, który zawierał dodatek antypienny.
                    Olej przetestowany wszechstronnie.
                    Zimą: dynamicznie autostrady A1 i A4, 10 dni krótkie (3 km) odcinki w mrozie po górach, krótkie (do 15 km) odcinki po mieście w tygodniu oraz weekendami wypady na narty (godzina spokojnej jazdy po kaszubskich drogach i takiż sam powrót).
                    Latem: w tygodniu miasto, weekendowe wypady po 60 km na działkę, wakacyjny objazd po pętli: Trójmiasto – Suwalszczyzna – Podlasie – Mazury – Trójmiasto, ze 2 razy A1 w obu kierunkach na pełnym bucie w upałach, no i dynamiczna jazda na południe Niemiec und zuruck po tamtejszych Autobahnach i tutejszej A1, też w gorące dni.
                    Porównanie zużywania się metalowych elementów silnika dla kilku używanych przeze mnie olejach widać w poniższej tabelce dla żelaza.


                    506.01 w wartościach bezwzględnych wychodzi najlepiej z całej stawki. Trzeba jednak powiedzieć, że takie porównanie jest nie do końca fair jeżeli zestawiamy krótkie przebiegi z długimi, a to m.in. ze względu na żelazo resztkowe, którego po wymianie zostaje w silniku ok. 20% - tak podaje Brian Stark z Blackstone i idealnie zgadza się to z moimi pomiarami dla świeżo zalanego oleju. W związku z tym w ostatniej kolumnie wyliczyłem zużycie po odjęciu żelaza resztkowego. Jak widać oba Motule bardzo przyzwoicie chronią silnik, choć 506.01 miał ciężej od poprzednika, bo i interwał najdłuższy i silnik był mocniej traktowany, tak więc trzeba stwierdzić, że jest co najmniej nie gorszy pod względem ochrony od olejów 5w30 z aprobatą VW 507/507.
                    Zatem w odwiecznej dyskusji na temat tego czy na oleju o niskiej lepkości silnik jest dostatecznie chroniony i nie wybuchnie - powyższa analiza jest głosem na tak dla 0w30. W niczym nie ustępuje najnowszym 504/507 - 5w30.
                    Mówi się, że olej mniej lepki obniża spalanie. Jako, że mam zgromadzony komplet danych na motostacie – przeanalizowałem je i wrzucam do tabelki poniżej.


                    Odkładając trochę na bok interpretacje – mistrzostwo osiąga stara, niedostępna już w handlu, formulacja Fuchs LLIII 5w30. Na marginesie: tenże jest najmniej ze wszystkich wciągany przez mój lubiący sobie łyknąć oleum silnik. Fuchs robił kiedyś dobrą masówkę do cywilnych aut, a potem przyszło XTL…
                    Motul 506.01 jest na drugim miejscu. Jednakże, wrzuciłem nie bez powodu dane o charakterystyce trasy, żeby zwrócić uwagę na w sumie oczywisty fakt, że najmniejsze średnie spalanie przypada w udziela temu olejowi, na którym przejechano najwięcej bez pałowania poza miastem. Miasto, ale także ostra jazda autostradowa przekładają się na wyższe spalanie.
                    Ciekawsze zatem może być porównanie spalania na odcinkach tego samego rodzaju. Dane wrzuciłem poniżej. Tylko na 2 olejach jechałem cały bak ciurkiem autostradą, dla reszty brak danych, bo się polska autostrada kończyła i wjeżdżałem na krajówkę, gdzie charakterystyka spalania jest inna. Na oleju fabrycznym nie miałem ani jednego czysto miejskiego przebiegu od tankowania do tankowania.


                    W mieście i poza miastem, za wyjątkiem autostrad, najniższe spalanie miał Motul 506.01, ale co jest sprzeczne z moimi oczekiwaniami - w mieście różnice między olejami okazały się praktycznie zaniedbywalne.
                    Oczywiście patrząc na dane o spalaniu trzeba pamiętać, że są one zakrzywione przez szereg czynników – różne pory roku (np. wyniki LLIII może częściowo tłumaczyć eksploatacja tylko w ciepłej porze roku), kierunek i siłę wiatru na autostradzie, płynność ruchu w mieście etc. Przy dostatecznie dużej liczbie danych można mieć nadzieję, że błędy się jakoś uśredniają, ale gwarancji nie ma. Dla autostrad mam pojedyncze przebiegi, więc nie przywiązywałbym się zbyt mocno do wyników.
                    Czy biorąc powyższe zastrzeżenia pod uwagą na podstawie moich danych można twierdzić, że spalanie na oleju 506.01 0w30 jest istotnie niższe niż na 507 5w30 ? Ocenę pozostawiam każdemu z Was.

                    Ja teraz mam jakiś miesiąc czy dwa na decyzję co wybrać:
                    - Zostać przy Motul Specific 506.01, bo po co zmieniać jeśli coś dobrze działa ?
                    - Ulec ciekawości i sprawdzić jak będzie się sprawował główny konkurent ?
                    - Zobaczyć, czy jeden z dwóch 5w30 o Skandynawskiej proweniencji i ponoć niezłej bazie nie będzie czasem chronić równie dobrze a jednocześnie mniej znikać ?
                    Zobaczymy.
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz

                    • REXAX
                      Rider
                      • 2013
                      • 453

                      Powiem szczerze że czekałem kiedy pojawi się analiza tego Motula :wink: widać gołym okiem że nie pozostawił na poprzednikach suchej nitki natomiast dość fajną przeciwwagą byłby Neste 0w30 A5/B5 - ale nie posiada normy VW - ale kto wie :wink:

                      Komentarz

                      • KubaMpakiet
                        Rider
                        • 2011
                        • 279

                        Czy ten Motul Specific 506.01 to taki Full Synthetic? bez grama HC?
                        Audi 1.8T AVJ

                        Silnik smaruje
                        Ravenol SSL

                        Komentarz

                        • zak14
                          Rider
                          • 2011
                          • 605
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez KubaMpakiet
                          Czy ten Motul Specific 506.01 to taki Full Synthetic? bez grama HC?
                          Osobiście wątpię.
                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            zak14 : kawał dobrej roboty!

                            Zamieszczone przez zak14
                            fajna stara formulacja z porządną dawką ZDDP, Ca, odrobiną boru i garścią magnezu.
                            bardzo fajna formuła. W badanach lab (podanych na forum Subaru swojego czasu) podobnie dobrze wypadł X-Lite 0W30 gdzie "rozwalił" wszelkich konkurentów. Zapewne mają podobną formulację.
                            Zamieszczone przez zak14
                            żelazo resztkowe, którego po wymianie zostaje w silniku ok. 20%
                            faktycznie widać trochę zwiększone ilości żelaza, tak myslę czy to nie jest też kwestia konstrukcji jednostki napędowej. Widać też trochę krzemu - zmieniałeś filtr powietrza w między czasie? Płukanki chyba nie robiłeś, bo jak pamiętam nie byłeś zadowolony z jej wyników.
                            Zadziwiająco słabo wypada Fuchs XTL 5W30 :? - papierowe zapewnienia Fuchsa co do innowacyjności formuły XTL kiepsko wypadają w realu... Motul wypada o wiele lepiej.
                            Zamieszczone przez zak14
                            Czy biorąc powyższe zastrzeżenia pod uwagą na podstawie moich danych można twierdzić, że spalanie na oleju 506.01 0w30 jest istotnie niższe niż na 507 5w30 ?
                            biorąc pod uwagę okresy ekploatacyjne spalanie jest bardzo porównywalne...
                            Zamieszczone przez zak14
                            Zobaczyć, czy jeden z dwóch 5w30 o Skandynawskiej proweniencji i ponoć niezłej bazie nie będzie czasem chronić równie dobrze a jednocześnie mniej znikać ?
                            sprawdzaj, zawsze to będzie coś nowego. Masz na myśli LazerWay LL 5W30 i Neste City Pro W Longlife III 5/30 ?
                            Zamieszczone przez REXAX
                            Neste 0w30 A5/B5
                            stawiam 0,7 że Neste będzie lepsze od Motula jezeli chodzi o pracę silnika (a już napewno przy zimowym rozruchu)

                            ps. a do mnie dziś przyjechał kurier z olejem. 8L LazerWay 0W30 - 27,50 za 1L ... Zdążyłem dziś zmienić olej w Kia żony i mojej Octavce (miałem jeszcze zapas V 0W30) a jutro przyjeżdża ojciec i zamiast LL 5W30 dostanie na zimę Statoil 0W30 ale tylko do wiosny, bo na lato wraca coś z 5W30 (pewnie LL).
                            Zamieszczone przez KubaMpakiet
                            Czy ten Motul Specific 506.01 to taki Full Synthetic? bez grama HC?
                            no co Ty ... w bajki wierzysz? :wink: Oczywiście, że mix bazy "syntetycznej" --- > "100% synthetic lubricant based -Technology" ---> na Motul Japan piszą " MOTULは化学合成オイルの :lol: tj. "MOTUL jest produktem syntezy chemicznej ropy naftowej".
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • zak14
                              Rider
                              • 2011
                              • 605
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              zak14 : kawał dobrej roboty!
                              No staram się wnieść jakąś wartość do toczonych tu dyskusji
                              Zamieszczone przez zak14
                              faktycznie widać trochę zwiększone ilości żelaza
                              Rozumiem, że masz na myśli kolumny 4 i 7 od lewej, czyli świeżo zalany olej zmieszany z resztkami starego ? Bo w obecnym interwale, to żelazo jest w najlepszym porządku.
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              tak myslę czy to nie jest też kwestia konstrukcji jednostki napędowej.
                              Podobno to dość uniwersalna reguła dla większości silników, że gdzieś tam w zakamarkach po zlaniu ciągle te 20% żelastwa zostaje lub też spotkałem się z interpretacją, że taki stan rzeczy, tj. zwiększone żelazo na starcie po części może wynikać z faktu, że nowy pakiet dodatków "wypiera" stary tribofilim i przez chwilę ochrona może być gorsza.
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Widać też trochę krzemu - zmieniałeś filtr powietrza w między czasie?
                              Jak już pisałem - czas na zmianę, nie zmieniałem w trakcie tego interwału.
                              Zamieszczone przez zak14
                              biorąc pod uwagę okresy ekploatacyjne spalanie jest bardzo porównywalne
                              Też tak to widzę.
                              Początkowo myślałem, że sroga zima jest tu przyczyną, ale potem nie spadło zanadto.
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Masz na myśli LazerWay LL 5W30 i Neste City Pro W Longlife III 5/30
                              Dokładnie tak.
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              sprawdzaj, zawsze to będzie coś nowego
                              Pewnie tak się skończy, choć kusi mnie, żeby zimową porą pójść za ciosem i sprawdzić głównego (bo jedynego) konkurenta z 506.01.
                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez zak14
                                masz na myśli kolumny 4 i 7 od lewej, czyli świeżo zalany olej zmieszany z resztkami starego
                                ogólnie zwróciłem uwagę na podwyższoną ilość, żelaza - bo pozostałe parametry są bardziej niż przyzwoite i nie ma sie czego czepiać :wink:
                                Zamieszczone przez zak14
                                nie zmieniałem w trakcie tego interwału.
                                jasne, nie ma paniki ale mi się rzuciło w oczy ops:
                                Zamieszczone przez zak14
                                sprawdzić głównego (bo jedynego) konkurenta z 506.01.
                                FUCHS SUPERSYN LL 0W30 pewnie http://olejefuchs.pl/titan-supersyn-ll-0w30-pl.html zmienili chyba formułę oleju ostatnimi czasy..."słaba" teperatura płynięcia "tylko" - 39C. To ma niby być fullsyntetyk :roll: a taki Neste 0W40 ma teperaturę płynięcia -54 a pompowalności -45 :diabelski_usmiech
                                Już nawet LL 5W30 lepiej pod tym względem wypada :roll: https://external.statoilfuelretail.com/mar/lu/svg03611.nsf/design/pdf/$file/LazerWay_LL_5W_30_PDS_EN.pdf
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • zak14
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 605
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  ogólnie zwróciłem uwagę na podwyższoną ilość, żelaza - bo pozostałe parametry są bardziej niż przyzwoite i nie ma sie czego czepiać
                                  No tak to już jest, że żelazo rośnie stale wraz z przebiegiem na oleju. U mnie jest go 6,2 ppm / 1000 mil. Największe dane porównawcze dla 1.9 TDI znalazłem na forum tdiclub. Średnia wartość z ich analiz to 8,3, więc moje zużycie na oleju 506.01 jest dobrze poniżej tej średniej, choć do rekordzistów jeszcze sporo brakuje.
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  mienili chyba formułę oleju ostatnimi czasy..."słaba" teperatura płynięcia "tylko" - 39C
                                  Ciekawe, czy zmienili formułę, czy zawsze było -39. Kiedyś tego parametru nie ujawniali... Ale rzeczywiście wartość dziwnie trąci współczesnymi formulacjami na HC. Trochę lipa.
                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                  Komentarz

                                  • REXAX
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 453

                                    Zamieszczone przez zak14
                                    Ciekawe, czy zmienili formułę, czy zawsze było -39. Kiedyś tego parametru nie ujawniali... Ale rzeczywiście wartość dziwnie trąci współczesnymi formulacjami na HC. Trochę lipa.
                                    - w porównaniu z Motorexem to lipa straszna - http://www.se.motorex.com/File/se/CO...20_svenska.pdf
                                    Ravenol podobnie jak Fuchs również słabiutko - http://www.ravenol.de/produkte/verwe...sae-0w-30.html :wink:

                                    Komentarz

                                    • adr_ad
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 25

                                      Zamieszczone przez zak14
                                      - Zobaczyć, czy jeden z dwóch 5w30 o Skandynawskiej proweniencji i ponoć niezłej bazie nie będzie czasem chronić równie dobrze a jednocześnie mniej znikać ?
                                      Tak tak tak.
                                      I proszę dołączyć do powyższych zestawień :jump: :jump:

                                      [ Dodano: Pią 22 Lis, 13 10:43 ]
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      ps. a do mnie dziś przyjechał kurier z olejem. 8L LazerWay 0W30 - 27,50 za 1L ...
                                      Nie ma LazerWay 0W30 bez V?! No chyba, że to jakaś czerstwa partia.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez adr_ad
                                        Nie ma LazerWay 0W30 bez V?!
                                        ---> http://industra.pl/karty_olejow/siln...rWay_0W_30.pdf mam partię z produkcji październik 2011 więc ma 2 lata, taki okres nie robi na oleju z PAO wrażenia.
                                        Do Octavki poszedł LazerWay V 0W30, LazerWay 0W30 jest już zalany w żony Kia Picanto 1.0
                                        Mogę tylko napisać, że oleje się różnią już na pierwszy rzut oka - V 0W30 ma delikatniejszy jasno słomkowy kolor niż 0W30 i V 0W30 nie czuć tak "chemią", zapach jest bardziej łagodny...no i ręce po V 0W30 pozostają dłużej "tłuste" niż po 0W30 :wink: Ten 0W30 bardziej przypomina Ravenola SSO 0W30 tylko ma inne specyfikacje.
                                        Pozostało mi przed zimą do zrealizowania kupno dobrego płynu do spryskiwaczy.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • adr_ad
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 25

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez adr_ad
                                          Nie ma LazerWay 0W30 bez V?!
                                          ---> http://industra.pl/karty_olejow/siln...rWay_0W_30.pdf mam partię z produkcji październik 2011 więc ma 2 lata, taki okres nie robi na oleju z PAO wrażenia.
                                          Pod warunkiem, że nie był otwierany. A jak oryginalnie zamknięty to 4 lata od daty produkcji składowany w odpowiednich warunkach.
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          ...Mogę tylko napisać, że oleje się różnią już na pierwszy rzut oka - V 0W30 ma delikatniejszy jasno słomkowy kolor niż 0W30 i V 0W30 nie czuć tak "chemią", zapach jest bardziej łagodny...no i ręce po V 0W30 pozostają dłużej "tłuste" niż po 0W30 :wink: ...
                                          :shock: Boze co Wy z tymi olejami robicie, ja wiem, że dobrze smarują, ale są bardziej przyjazne lubrykanty. :lol:
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Pozostało mi przed zimą do zrealizowania kupno dobrego płynu do spryskiwaczy.
                                          Dobry jest sonax przez 2 sezony sprawdzony 5 baniek. Ale uwaga KONCENTRAT niektórym użytkownikom pozostawił odbarwienie na lakierze, chyba byli nadgorliwi i zbyt mocna mieszanka.
                                          Ten z Pieronki zbiera dobre opinie.

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2728
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez zak14
                                            Jest jakaś nagroda dla pierwszego na forum, który wypełnił całą tabelkę ?
                                            No dla pierwszego to nie wiem, ale mam nadzieje że dla drugiego będzie :wink:



                                            Zamieszczone przez zak14
                                            Zatem w odwiecznej dyskusji na temat tego czy na oleju o niskiej lepkości silnik jest dostatecznie chroniony i nie wybuchnie - powyższa analiza jest głosem na tak dla 0w30.
                                            Zamieszczone przez zak14
                                            W związku z tym w ostatniej kolumnie wyliczyłem zużycie po odjęciu żelaza resztkowego. Jak widać oba Motule bardzo przyzwoicie chronią silnik, choć 506.01 miał ciężej od poprzednika, bo i interwał najdłuższy i silnik był mocniej traktowany
                                            Reasumując powyższe, czyli wychodzi na to jednak, że lepsza płynność/pompowalność tego oleju 0W przy zimnych startach spowodowała tutaj mniejsze zużycie jednostki, a tym samym mniejszą zawartości żelaza w stosunku do innych olejów.



                                            Zamieszczone przez zak14
                                            Ja teraz mam jakiś miesiąc czy dwa na decyzję co wybrać:
                                            A Synthoila Longtime Plus 0W30 506.01 nie bierzesz pod uwagę?




                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            faktycznie widać trochę zwiększone ilości żelaza, tak myslę czy to nie jest też kwestia konstrukcji jednostki napędowej.
                                            Ja właśnie tez taką samą opinie dostałem apropo mojej analizy , że jednak nie należy się spodziewać po silnikach VW tak małej zawartości żelaza po 15tys jaka odnotowywana jest w silnikach japońskich, bez znaczenia jakie oleum jest wlane.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez adr_ad
                                              Pod warunkiem, że nie był otwierany
                                              napewno nie był otwierany a dodatkowo każdy LazerWay ma pod korkiem zabezpieczenie z alu-folii z nadrukiem Statoil. Miałem w domu V 0W30 wcześniej kupione, więc porównałem opakowania i zabezpieczenia - były OK.

                                              Zamieszczone przez leonn
                                              Synthoila Longtime Plus 0W30 506.01 nie bierzesz pod uwagę?
                                              no racja... jeszcze ten LM "ocalał" z ekologicznej rzezi syntetyków
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • leonn
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2728
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez leonn
                                                Synthoila Longtime Plus 0W30 506.01 nie bierzesz pod uwagę?
                                                no racja... jeszcze ten LM "ocalał" z ekologicznej rzezi syntetyków
                                                No i cena też jest przyzwoita.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  ... dla Niemca to może dobra cena ale w PL nikomu się nie przelewa. Wydać ponad 220 zł na 5L to taka "średnia okazja" ale patrząc na to co oferuje polski "internet" i to że na allegro za olej 0W30 - 5L z "manufaktury" życzą sobie grubo ponad 350-380 zł można dojść do wniosku, że to "prawdziwa promocja" ad:
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • leonn
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2728
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    PAOLO ESCO, ja uważam że 55€ z 5l Vollsyntetyka tej klasy to nie jest drogo moim zdaniem.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...