Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mam okazje w dobrej cenie kupić olej Millers Oils XFS 5w50 3,5 litra z 269 dnia 2012 roku od pewnego sprzedawcy. Pytanie czy ta ilość starczy by przynajmniej do połowy przykryć bagnet w silniku 1.9TDI AHF 110KM. Bo teraz mam zalanego Motula X-cleana C3 5W40 4 litry i jest do maxa. Czy przy ilości 3,5 l musiałbym dokupić butelkę 1l?
    http://www.euromove.pl

    Komentarz


    • Zamieszczone przez majuDJ
      Mam okazje w dobrej cenie kupić olej Millers Oils XFS 5w50 3,5 litra z 269 dnia 2012 roku od pewnego sprzedawcy. Pytanie czy ta ilość starczy by przynajmniej do połowy przykryć bagnet w silniku 1.9TDI AHF 110KM. Bo teraz mam zalanego Motula X-cleana C3 5W40 4 litry i jest do maxa. Czy przy ilości 3,5 l musiałbym dokupić butelkę 1l?
      No na "setki " nie sprzedają.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez rOBERTO795
        Zamieszczone przez majuDJ
        Mam okazje w dobrej cenie kupić olej Millers Oils XFS 5w50 3,5 litra z 269 dnia 2012 roku od pewnego sprzedawcy. Pytanie czy ta ilość starczy by przynajmniej do połowy przykryć bagnet w silniku 1.9TDI AHF 110KM. Bo teraz mam zalanego Motula X-cleana C3 5W40 4 litry i jest do maxa. Czy przy ilości 3,5 l musiałbym dokupić butelkę 1l?
        No na "setki " nie sprzedają.
        Ja kupiłem ten olej za 45zł za 3,5l Millers Oils XFS 5w50 więc było warto, jak coś to dokupię jeszcze 1 litra
        http://www.euromove.pl

        Komentarz


        • Panowie...

          Pacjent Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 110KW.

          Obecnie jeździ na jakimś "psełdo" syntetyku na literę "C". Na blacie 110 tys.

          Co polecacie magicy....???
          Mój Szkodnik :-)
          Pozdrawiam
          Rafał

          Komentarz


          • Zamieszczone przez wonky
            Zamieszczone przez prz
            Witam,
            po przeczytaniu wątku chciałbym się upewnić czy ten olej: Strona domeny liquimoly.pl będzie odpowiedni do mojej Octy 2.0 TDI 110KM CR DPF, oznaczenie silnika CFHF. Olej mam zamiar zmieniać co 15k.
            Pozdrawiam,
            prz
            Zwróć uwagę na grupy (mineralne, półsyntetyczne, syntetyczne i technologia syntetyczna). Ten który ty wybrałeś jest z tej ostatniej grupy.To że olej jest robiony w takiej technologii nie oznacza że jest w pełni syntetyczny. Przy żadnym oleju z tej grupy nie pisze że jest syntetyczny tak jak ma to miejsce w grupie "syntetyczne". Ogólnie powszechnie przyjmuje się że olej 5W jest już syntetykiem co jest ogromnym wypaczeniem. Pewność może być tylko co do oleju 0W i 15W że ten pierwszy jest pełnym syntetykiem a ten drugi mineralnym, 5W może być tak syntetyczny jak i półsyntetyczny. Producentom i sprzedawcą nie do końca opłaca się to dokładnie klientom przedstawiać.
            Pytanie było o to czy jest odpowiedni, owszem, pod warunkiem że wcześniej nie jeździłeś na pełnym syntetyku bo szkoda zalewać czymś co do czego nie ma pewności że nim jest.
            Dziękuję za odpowiedzi.
            W takim razie jaki pełny syntetyk wybrać? Skupiłem się na LM bo go tu wszyscy bardzo chwalą Dodam że jest to pierwsza wymiana oleju (po 6kkm - docierka), później planuję olej wymieniać co 15kkm. Octavka jest nowa, a ma pojeździć dobre pare(jak nie -naście lat) w rodzinie, to warto zadbać o silnik

            Komentarz


            • Dziękuję za odpowiedzi.
              W takim razie jaki pełny syntetyk wybrać? Skupiłem się na LM bo go tu wszyscy bardzo chwalą Dodam że jest to pierwsza wymiana oleju (po 6kkm - docierka), później planuję olej wymieniać co 15kkm. Octavka jest nowa, a ma pojeździć dobre pare(jak nie -naście lat) w rodzinie, to warto zadbać o silnik
              O Boże...nko. Toż to sztuka nówka.
              Nie znam się na olejach i silnikach. Interesuję się tym tylko tak "amatorsko" dla siebie bo uwielbiam wiercić dziurę w całym. Nie lubię gdy ktoś próbuje coś zataić lub wręcz oszukać. Z tego powodu wolałbym kupić ten sam olej u sprzedawcy który gra w otwarte karty niż u tego(mimo że cena niższa) który coś kręci a jak nie kręci to znaczy że nie wie co sprzedaje (często wspominana tutaj firma z Dąbrowy). Zwróciłem uwagę na link który podałeś i wszedłem na stronę i własnie mnie zainteresowała ta "technologia syntetyczna". Można zrobić wino z truskawek lub wiśni w takiej samej technologii jak z winogron ale winem będzie tylko to z winogron chociaż te pierwsze też kopa dają :wink: albo "warzyć piwo" i sprzedawać siki.
              Mogę jedynie powiedzieć że gdybym miał takie cacko jak ty też wybrałbym tego producenta tylko że doboru dokonałbym w grupie "syntetyczne" jeżeli to możliwe. No i raczej nie kupowałbym tam gdzie sprzedaje się części, dywaniki i żarówki tylko u jakiegoś oficjalnego dystrybutora.
              Gdy mój znajomy otwierał sklep motoryzacyjny ogłosił "Panowie ściągam pierwszą beczkę oleju z zagranicy i jak ktoś szykuje zmianę to zapraszam... później kupował będę już tylko w Polsce i Bóg jeden raczy wiedzieć jaka będzie zawartość".
              Najpierw musisz sprawdzić sobie normę jaką VW przewidział dla twojego motoru. Najszybciej znajdziesz ją przy korku wlewu oleju.
              Pozdrawiam

              Komentarz


              • Zamieszczone przez prz
                W takim razie jaki pełny syntetyk wybrać? Skupiłem się na LM bo go tu wszyscy bardzo chwalą
                prz, tak dla jasności Voll syntetyk u Liqui Moly nazywa się Synthoil, a Liqui Moly Top Tec to Najlepsze oleje wytwarzane w technologii syntetycznej, czyli tzw syntetyki, u innych producentów olejów nazywały by się one już Full, 100%, w pełni syntetyczne, a nawet Super Ultra High Performance :wink:

                prz, dobrze mierzysz, ale tak jak napisał wonky --->
                Zamieszczone przez wonky
                Nie znam się na olejach i silnikach. Interesuję się tym tylko tak "amatorsko" dla siebie bo uwielbiam wiercić dziurę w całym. Nie lubię gdy ktoś próbuje coś zataić lub wręcz oszukać. Z tego powodu wolałbym kupić ten sam olej u sprzedawcy który gra w otwarte karty niż u tego(mimo że cena niższa) który coś kręci a jak nie kręci to znaczy że nie wie co sprzedaje (często wspominana tutaj firma z Dąbrowy). Zwróciłem uwagę na link który podałeś i wszedłem na stronę i własnie mnie zainteresowała ta "technologia syntetyczna". Można zrobić wino z truskawek lub wiśni w takiej samej technologii jak z winogron ale winem będzie tylko to z winogron chociaż te pierwsze też kopa dają albo "warzyć piwo" i sprzedawać siki.
                Mogę jedynie powiedzieć że gdybym miał takie cacko jak ty też wybrałbym tego producenta tylko że doboru dokonałbym w grupie "syntetyczne" jeżeli to możliwe. No i raczej nie kupowałbym tam gdzie sprzedaje się części, dywaniki i żarówki tylko u jakiegoś oficjalnego dystrybutora.
                wonky, +100


                prz, tu masz pewnego sprzedawcę pod nosem na pewno Ci coś doradzi :wink:

                Komentarz


                • Zamieszczone przez leonn
                  wonky, +100
                  wonky dobrze "prawi" dać mu piwa
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez REXAX
                    Zamieszczone przez daneczek76
                    ja ostatnio służbową Fabią II 1.6CR byłem nie w Autoryzowanym serwisie Skody , PZMot Serwis Bosch autoryzowany tam mnie skierowała pani zarządzająca flotą. Jakieś było moje załamanie jak zapytano mnie jaki olej maja wlać serwis Boscha autoryzowany Warsztat powinien wiedzieć co lać. - Odpowiedziałem 5w30 zgodny z normą VW.

                    Zapytałem z ciekawości jakiej marki leją. ODP: ELF no to fajnie zawsze lepiej niż to co w ASO.

                    No i wlali : 5w30 ELF Evolution SXR brak normy 507.00

                    A powinni wlać ELF Solaris LLX 5w30.
                    Ale "artyści" mam nadzieję że hths poniżej 3.5 nie zaszkodzi temu silnikowi :roll:
                    15 tysi praktycznie już kończę na tym oleju - dpf się nie zapalił ani razu zresztą ja nigdy tej kontrolki zapalonej nie widziałem (przebieg 80 tys), poza startem silnika kiedy się wszystkie zapalają.
                    Zwróciłem na to że to zły olej i niespełnia normy, Panu z firmy która zarządza flotą i jest właścicielem auta , powiedział że to ich sprawa jaki olej leją i ich auto - żebym nie wnikał w szczegóły - i kazali następne 15 śmigać.
                    Jak by ktoś chciał kiedyś kupić auto z firmy zarządzającej flotą z Poznania na literę T.. -Odradzam.


                    Zamieszczone przez cordoba12
                    Pacjent Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 110KW.

                    Obecnie jeździ na jakimś "psełdo" syntetyku na literę "C". Na blacie 110 tys.
                    najlepiej podał byś rok czy to nie aby auto od 2009 i dalej.
                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                    Komentarz


                    • witam
                      pacjent to Vectra 2.2 DTI 240 tys nie kręcone na łańcuchu rozrządu. wlałem Mobil 1 0w40 tyle że do benzyny New life (apropo czy jakoś diametralnie rózni sie New life 0w40 od M! 0w40 Turbo diesel?) czy taka klasa lepkości jest odpowiednia? zastanawiam sie bo co człek to inne teorie głosi. Oleju silnik nie bierze przynajmniej nie zauwazyłem na poprzednim castrol edge TD 5w40 zrobiłem 9 tyś i może 2mm ubyło na bagnecie
                      ps mam w domu dwie bańki Valvoline synpover 0w40 bo kiedys kupiłem do innego autka ale bałem się wlac do Vectry bo valvo 0w40 to 100% syntetyk a M1 0w40 to SHC i testowałem go na autkach ze sporym przebiegiem co jeździły na niewiadomo czym i problemów nie było

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez tasek
                        apropo czy jakoś diametralnie rózni sie New life 0w40 od M! 0w40 Turbo diesel?
                        Różnica tylko w naklejce

                        Oleje do diesla różnią się normami i na takowych nie ma na pewno np. API CF ale wysokie normy np. CI4 ,
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz


                        • Po wykładzie Kolegi Paolo Esco na temat min.polerności i oczekiwaniach z normy 505.01 mam prośbę do Kogoś z techniczną wiedzą: czemu to naciski, tarcie i polerność nie są tak ważne na krzywkach zaworów a bardziej na krzywce napędu PD. Siła nacisku ?? A może bardziej ważne ?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez BroHen
                            Siła nacisku ??
                            Około 1 tony na 1mm kw.
                            Więc dobra baza i dobre dodatki
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • Rozumiem, że ta tona to na krzywce PD, a ile na krzywce zaworu? Bo według oglądanych obrazków to na krzywce PD jest rolka - tarcie obrotowe, a na krzywce zaworu nie, tu jest tarcie ślizgowe .... :roll:

                              Komentarz


                              • Rozumiem, że ta tona to na krzywce PD, a ile na krzywce zaworu?
                                Oj aż takich precyzyjnych informacji nie posiadam, widz w tym aby przez pierwsze 10-20km te właśnie elementy miały jak najszybsze smarowanie a film olejowy był odporny na zerwanie, degradację a to gwrantuje olej syntetyczny w wileu wypadkach.

                                Co do popularnych serii np. BXE przykłądowo:



                                I kulu u nogi temu kto powi że do pompowtrysków 506.01 na bazie syntetycznej jest zły czyli Longlife Super Plus 0W30.
                                Ten olej to już światowa czołówka wśród olejów do pompowtrysków :-)
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz


                                • kolego a ten mobil new life 0w40 jest ok? zostawic go w 2.2 DTI? Mam jeszcze jedno pytanie kolega chce zmienić oliwe też w vectrze tylko 2.0 DTI i pyta o porównanie mobil 0w40 i castrol edge 0w40

                                  Komentarz


                                  • M1 - lepsza ochrona silnika przy obciążeniach, nie nadaje się do DPF
                                    Castrol - jeśli chodzi o najnowszy ACEA C2/C3 to lepsza ochrona przy starcie w zimie
                                    Do miasta Castrol, na autostradę Mobil1.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez tasek
                                      pyta o porównanie mobil 0w40 i castrol edge 0w40
                                      Polskie czy zachodnie ?
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • polski M1 0w40 i edge 0w40 a ewentualnie valvoline synpover 0w40

                                        Komentarz


                                        • W podobnej cenie do M1 0W40 można dostać też Motula X-MAX 0W40
                                          AGR 112KM, 232Nm
                                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                          Komentarz


                                          • tyle że ponoć motul zrezygnował z 0w40 tak gdzieś słyszałem. Nawet w ich katalogu w wersji drukowanej nie ma 0w40

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez tasek
                                              ponoć motul zrezygnował z 0w40 tak gdzieś słyszałem. Nawet w ich katalogu w wersji drukowanej nie ma 0w40
                                              tasek co "Wy" macie za info na tym oplowskim forum :roll: nowa karta (lipiec 2013) ---> ERROR: The request could not be satisfied(GB).pdf?1378731879 + 404 Not Found (sklep RobertaM) możesz pisać do niego lub do elemenateur (chyba nie trzeba reklamować bo od "zawsze" sprzedaje Motula :wink: ) ---> Syntetyczne - Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann lub konkona ---> Oilspa - oleje, chemia, filtry, akcesoria samochodowe. :wink:

                                              a tutaj zestawienie (takie same dałem do wątku z benzyną)

                                              Zestawienie produktów z SAE 0W40
                                              (ew uwagi mile widziane - skorygujemy parametry)

                                              Neste Oil 0W40
                                              Viscosity 40 C - 80
                                              Viscosityc100 C - 14
                                              Viscosity Index - 181
                                              Pour Point -54
                                              Flash Point 220
                                              CCS -35 C - 5500
                                              TBN - 7,5
                                              Graniczna temperatura pompowania -45 !!! superrr

                                              Valvoline 0W-40
                                              Viscosity40 C. 73
                                              Viscosity100 C. 13.3
                                              Viscosity Index 183
                                              Pour Point, C -54 !
                                              Flash Point 226C
                                              CCS –35°C. <6200
                                              TBN, mg KOH/g 10.5

                                              Millers Oils XFS 0W-40
                                              API SM, CF ACEA A3/B4, C3
                                              BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51
                                              VW 502.00, 505.00
                                              Porsche
                                              Lepkość kinematyczna przy 40C 84,6
                                              Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
                                              Indeks lepkości 162
                                              Temperatura krzepnięcia -51C
                                              Temperatura zapłonu >200
                                              Lepkość na zimno przy -30C CCS = 6200
                                              Low Saps !!! TBN…niski w graniach +- 6 ?

                                              Fuchs 0W40
                                              ACEA A3/B4
                                              API SN
                                              MB APPROVAL 229.5
                                              PORSCHE A40
                                              AMG
                                              ASTON MARTIN
                                              BMW LONGLIFE 01
                                              Lepkość kinematyczna w 40 C - 74,4 mm2/s
                                              Lepkość kinematyczna w 100 C - 13,2 mm2/s
                                              Wskaźnik lepkości - 181
                                              Temperatura zapłonu, - 234 oC
                                              CCS w -35 C - 5180 mPas

                                              Motul 0W40
                                              STANDARDS ACEA A3 / B4
                                              API SERVICES SN
                                              APPROVALS BMW LL-01
                                              MB-Approval 229.5
                                              Porsche A40
                                              VW 502 00 – 505 00
                                              Viscosity at 40C - 76.2
                                              Viscosity at 100C 13.5
                                              Viscosity Index 184
                                              Flash point 228 C
                                              Pour point - 45
                                              Sulfated ash 1,1%
                                              HTHS 3,6
                                              TBN 10.1

                                              Liqui Moly Synthoil 0W40
                                              Viscosity at -40 C : 80
                                              Viscosity at -100 C : 14
                                              Viscosity index : 181
                                              Flash point : 216 C
                                              Pour point : -48 C
                                              Sulfated ash 1,2
                                              HTHS 3,5

                                              PLATINUM MaxPower 0W-40
                                              API: SM/CF
                                              ACEA: A3/B4
                                              Mercedes-Benz 229.3
                                              VW 502 00 / 505 00
                                              Porsche A40
                                              BMW Longlife-98
                                              lepkość kinematyczna w temp. 100 - 14,0
                                              wskaźnik lepkości 180
                                              temperatura zapłonu 220
                                              temperatura płynięcia -39
                                              popiół siarczanowy 1,12
                                              Odparowalność wg Noack'a 8,5
                                              lepkość HTHS 3,6
                                              liczba zasadowa TBN 10,4

                                              Ravenol 0W40
                                              ACEA A3/B4, API SL/SM
                                              MB 229.3, VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01, MB 229.
                                              Viscosity at 40 C - 83,7
                                              Viscosity at 100 C - 14,0
                                              Viscosity index - 173
                                              Flash point >200
                                              CCS w -35C - 6000
                                              Pourpoint - 46
                                              TBN 8,0 – 10,5

                                              Mobil 1 New Life 0W40
                                              API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
                                              VW 502 00/ 505 00
                                              MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
                                              Nissan GT-R
                                              Lepkość kinematyczna przy 40C 75
                                              Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
                                              Indeks lepkości 185
                                              Temperatura krzepnięcia -45C
                                              Temperatura zapłonu 230
                                              TBN 11,8 !
                                              HTHS 3,8 !
                                              popiół siarczanowy 1,3 wysoki

                                              Catrol Edge 0W-40
                                              ACEA A3/B4 ; API CF/SN
                                              BMW Longlife-01; MB-Approval 229.3/ 229.5
                                              Porsche A40
                                              VW 502 00 / 505 00
                                              Lepkość kinematyczna w 40C - 79.3
                                              Lepkość kinematyczna w 100 C - 13.5
                                              Indeks lepkości 169
                                              Temperatura płynięcia -60 C
                                              Temeratura palenia >200 (240 C)
                                              Lepkość strukturalna CCS przy -35C od 5800 do 6200
                                              TBN od 6,6 do 10,2
                                              HTHS 3,5/ 3,6
                                              Popioły siarczanowe 1,12
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • na oplowskim forum brak jest fachowych wypowiedzi... lej 10w40 lub 5w40 jak dobry silnik i to tyle wiedzy. dlatego podpytuje tutaj
                                                sam musiałem uświadamiać kolegę że lanie mobil 2000 10w40 do 1.9 CDTi to profanacja

                                                Komentarz


                                                • Z czego może wynikać rozbieżność danych dot. Statoil Lazerway c3 5w40
                                                  znalazłem 3 karty z i każda przedstawia inne dane :?
                                                  Ktoś się orientuję która jest aktualna ?

                                                  ]"]Grafika na iFotos.pl
                                                  Załączone pliki


                                                  OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                                  Komentarz


                                                  • Aktualna jest wersja środkowa

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X