Mam okazje w dobrej cenie kupić olej Millers Oils XFS 5w50 3,5 litra z 269 dnia 2012 roku od pewnego sprzedawcy. Pytanie czy ta ilość starczy by przynajmniej do połowy przykryć bagnet w silniku 1.9TDI AHF 110KM. Bo teraz mam zalanego Motula X-cleana C3 5W40 4 litry i jest do maxa. Czy przy ilości 3,5 l musiałbym dokupić butelkę 1l?
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez majuDJMam okazje w dobrej cenie kupić olej Millers Oils XFS 5w50 3,5 litra z 269 dnia 2012 roku od pewnego sprzedawcy. Pytanie czy ta ilość starczy by przynajmniej do połowy przykryć bagnet w silniku 1.9TDI AHF 110KM. Bo teraz mam zalanego Motula X-cleana C3 5W40 4 litry i jest do maxa. Czy przy ilości 3,5 l musiałbym dokupić butelkę 1l?OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez majuDJMam okazje w dobrej cenie kupić olej Millers Oils XFS 5w50 3,5 litra z 269 dnia 2012 roku od pewnego sprzedawcy. Pytanie czy ta ilość starczy by przynajmniej do połowy przykryć bagnet w silniku 1.9TDI AHF 110KM. Bo teraz mam zalanego Motula X-cleana C3 5W40 4 litry i jest do maxa. Czy przy ilości 3,5 l musiałbym dokupić butelkę 1l?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wonkyZamieszczone przez przWitam,
po przeczytaniu wątku chciałbym się upewnić czy ten olej: http://liquimoly.pl/component/virtue...etail?Itemid=0 będzie odpowiedni do mojej Octy 2.0 TDI 110KM CR DPF, oznaczenie silnika CFHF. Olej mam zamiar zmieniać co 15k.
Pozdrawiam,
prz
Pytanie było o to czy jest odpowiedni, owszem, pod warunkiem że wcześniej nie jeździłeś na pełnym syntetyku bo szkoda zalewać czymś co do czego nie ma pewności że nim jest.
W takim razie jaki pełny syntetyk wybrać? Skupiłem się na LM bo go tu wszyscy bardzo chwaląDodam że jest to pierwsza wymiana oleju (po 6kkm - docierka), później planuję olej wymieniać co 15kkm. Octavka jest nowa, a ma pojeździć dobre pare(jak nie -naście lat) w rodzinie, to warto zadbać o silnik
Komentarz
-
-
Dziękuję za odpowiedzi.
W takim razie jaki pełny syntetyk wybrać? Skupiłem się na LM bo go tu wszyscy bardzo chwaląDodam że jest to pierwsza wymiana oleju (po 6kkm - docierka), później planuję olej wymieniać co 15kkm. Octavka jest nowa, a ma pojeździć dobre pare(jak nie -naście lat) w rodzinie, to warto zadbać o silnik
Nie znam się na olejach i silnikach. Interesuję się tym tylko tak "amatorsko" dla siebie bo uwielbiam wiercić dziurę w całym. Nie lubię gdy ktoś próbuje coś zataić lub wręcz oszukać. Z tego powodu wolałbym kupić ten sam olej u sprzedawcy który gra w otwarte karty niż u tego(mimo że cena niższa) który coś kręci a jak nie kręci to znaczy że nie wie co sprzedaje (często wspominana tutaj firma z Dąbrowy). Zwróciłem uwagę na link który podałeś i wszedłem na stronę i własnie mnie zainteresowała ta "technologia syntetyczna". Można zrobić wino z truskawek lub wiśni w takiej samej technologii jak z winogron ale winem będzie tylko to z winogron chociaż te pierwsze też kopa dają :wink: albo "warzyć piwo" i sprzedawać siki.
Mogę jedynie powiedzieć że gdybym miał takie cacko jak ty też wybrałbym tego producenta tylko że doboru dokonałbym w grupie "syntetyczne" jeżeli to możliwe. No i raczej nie kupowałbym tam gdzie sprzedaje się części, dywaniki i żarówki tylko u jakiegoś oficjalnego dystrybutora.
Gdy mój znajomy otwierał sklep motoryzacyjny ogłosił "Panowie ściągam pierwszą beczkę oleju z zagranicy i jak ktoś szykuje zmianę to zapraszam... później kupował będę już tylko w Polsce i Bóg jeden raczy wiedzieć jaka będzie zawartość".
Najpierw musisz sprawdzić sobie normę jaką VW przewidział dla twojego motoru. Najszybciej znajdziesz ją przy korku wlewu oleju.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez przW takim razie jaki pełny syntetyk wybrać? Skupiłem się na LM bo go tu wszyscy bardzo chwalą
prz, dobrze mierzysz, ale tak jak napisał wonky --->
Zamieszczone przez wonkyNie znam się na olejach i silnikach. Interesuję się tym tylko tak "amatorsko" dla siebie bo uwielbiam wiercić dziurę w całym. Nie lubię gdy ktoś próbuje coś zataić lub wręcz oszukać. Z tego powodu wolałbym kupić ten sam olej u sprzedawcy który gra w otwarte karty niż u tego(mimo że cena niższa) który coś kręci a jak nie kręci to znaczy że nie wie co sprzedaje (często wspominana tutaj firma z Dąbrowy). Zwróciłem uwagę na link który podałeś i wszedłem na stronę i własnie mnie zainteresowała ta "technologia syntetyczna". Można zrobić wino z truskawek lub wiśni w takiej samej technologii jak z winogron ale winem będzie tylko to z winogron chociaż te pierwsze też kopa dają albo "warzyć piwo" i sprzedawać siki.
Mogę jedynie powiedzieć że gdybym miał takie cacko jak ty też wybrałbym tego producenta tylko że doboru dokonałbym w grupie "syntetyczne" jeżeli to możliwe. No i raczej nie kupowałbym tam gdzie sprzedaje się części, dywaniki i żarówki tylko u jakiegoś oficjalnego dystrybutora.
prz, tu masz pewnego sprzedawcę pod nosemna pewno Ci coś doradzi :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez daneczek76ja ostatnio służbową Fabią II 1.6CR byłem nie w Autoryzowanym serwisie Skody , PZMot Serwis Bosch autoryzowany tam mnie skierowała pani zarządzająca flotą. Jakieś było moje załamanie jak zapytano mnie jaki olej maja wlać serwis Boscha autoryzowany Warsztat powinien wiedzieć co lać. - Odpowiedziałem 5w30 zgodny z normą VW.
Zapytałem z ciekawości jakiej marki leją. ODP: ELF no to fajnie zawsze lepiej niż to co w ASO.
No i wlali : 5w30 ELF Evolution SXR brak normy 507.00
A powinni wlać ELF Solaris LLX 5w30.
Zwróciłem na to że to zły olej i niespełnia normy, Panu z firmy która zarządza flotą i jest właścicielem auta , powiedział że to ich sprawa jaki olej leją i ich auto - żebym nie wnikał w szczegóły - i kazali następne 15 śmigać.
Jak by ktoś chciał kiedyś kupić auto z firmy zarządzającej flotą z Poznania na literę T.. -Odradzam.
Zamieszczone przez cordoba12Pacjent Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 110KW.
Obecnie jeździ na jakimś "psełdo" syntetyku na literę "C". Na blacie 110 tys.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
witam
pacjent to Vectra 2.2 DTI 240 tys nie kręcone na łańcuchu rozrządu. wlałem Mobil 1 0w40 tyle że do benzyny New life (apropo czy jakoś diametralnie rózni sie New life 0w40 od M! 0w40 Turbo diesel?) czy taka klasa lepkości jest odpowiednia? zastanawiam sie bo co człek to inne teorie głosi. Oleju silnik nie bierze przynajmniej nie zauwazyłem na poprzednim castrol edge TD 5w40 zrobiłem 9 tyś i może 2mm ubyło na bagnecie
ps mam w domu dwie bańki Valvoline synpover 0w40 bo kiedys kupiłem do innego autka ale bałem się wlac do Vectry bo valvo 0w40 to 100% syntetyk a M1 0w40 to SHC i testowałem go na autkach ze sporym przebiegiem co jeździły na niewiadomo czym i problemów nie było
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekapropo czy jakoś diametralnie rózni sie New life 0w40 od M! 0w40 Turbo diesel?
Oleje do diesla różnią się normami i na takowych nie ma na pewno np. API CF ale wysokie normy np. CI4 ,Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BroHenSiła nacisku ??
Więc dobra baza i dobre dodatkiProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Rozumiem, że ta tona to na krzywce PD, a ile na krzywce zaworu?
Co do popularnych serii np. BXE przykłądowo:
I kulu u nogi temu kto powi że do pompowtrysków 506.01 na bazie syntetycznej jest zły czyli Longlife Super Plus 0W30.
Ten olej to już światowa czołówka wśród olejów do pompowtrysków :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekpyta o porównanie mobil 0w40 i castrol edge 0w40Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekponoć motul zrezygnował z 0w40 tak gdzieś słyszałem. Nawet w ich katalogu w wersji drukowanej nie ma 0w40
a tutaj zestawienie (takie same dałem do wątku z benzyną)
Zestawienie produktów z SAE 0W40
(ew uwagi mile widziane - skorygujemy parametry)
Neste Oil 0W40
Viscosity 40 C - 80
Viscosityc100 C - 14
Viscosity Index - 181
Pour Point -54
Flash Point 220
CCS -35 C - 5500
TBN - 7,5
Graniczna temperatura pompowania -45 !!! superrr
Valvoline 0W-40
Viscosity40 C. 73
Viscosity100 C. 13.3
Viscosity Index 183
Pour Point, C -54 !
Flash Point 226C
CCS –35°C. <6200
TBN, mg KOH/g 10.5
Millers Oils XFS 0W-40
API SM, CF ACEA A3/B4, C3
BMW LL04 , Mercedes-Benz 229.31, 229.51
VW 502.00, 505.00
Porsche
Lepkość kinematyczna przy 40C 84,6
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
Indeks lepkości 162
Temperatura krzepnięcia -51C
Temperatura zapłonu >200
Lepkość na zimno przy -30C CCS = 6200
Low Saps !!! TBN…niski w graniach +- 6 ?
Fuchs 0W40
ACEA A3/B4
API SN
MB APPROVAL 229.5
PORSCHE A40
AMG
ASTON MARTIN
BMW LONGLIFE 01
Lepkość kinematyczna w 40 C - 74,4 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 C - 13,2 mm2/s
Wskaźnik lepkości - 181
Temperatura zapłonu, - 234 oC
CCS w -35 C - 5180 mPas
Motul 0W40
STANDARDS ACEA A3 / B4
API SERVICES SN
APPROVALS BMW LL-01
MB-Approval 229.5
Porsche A40
VW 502 00 – 505 00
Viscosity at 40C - 76.2
Viscosity at 100C 13.5
Viscosity Index 184
Flash point 228 C
Pour point - 45
Sulfated ash 1,1%
HTHS 3,6
TBN 10.1
Liqui Moly Synthoil 0W40
Viscosity at -40 C : 80
Viscosity at -100 C : 14
Viscosity index : 181
Flash point : 216 C
Pour point : -48 C
Sulfated ash 1,2
HTHS 3,5
PLATINUM MaxPower 0W-40
API: SM/CF
ACEA: A3/B4
Mercedes-Benz 229.3
VW 502 00 / 505 00
Porsche A40
BMW Longlife-98
lepkość kinematyczna w temp. 100 - 14,0
wskaźnik lepkości 180
temperatura zapłonu 220
temperatura płynięcia -39
popiół siarczanowy 1,12
Odparowalność wg Noack'a 8,5
lepkość HTHS 3,6
liczba zasadowa TBN 10,4
Ravenol 0W40
ACEA A3/B4, API SL/SM
MB 229.3, VW 502 00/505 00, BMW Longlife-01, MB 229.
Viscosity at 40 C - 83,7
Viscosity at 100 C - 14,0
Viscosity index - 173
Flash point >200
CCS w -35C - 6000
Pourpoint - 46
TBN 8,0 – 10,5
Mobil 1 New Life 0W40
API SN, ACEA A3/B3, A3/B4
VW 502 00/ 505 00
MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5
Nissan GT-R
Lepkość kinematyczna przy 40C 75
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,5
Indeks lepkości 185
Temperatura krzepnięcia -45C
Temperatura zapłonu 230
TBN 11,8 !
HTHS 3,8 !
popiół siarczanowy 1,3 wysoki
Catrol Edge 0W-40
ACEA A3/B4 ; API CF/SN
BMW Longlife-01; MB-Approval 229.3/ 229.5
Porsche A40
VW 502 00 / 505 00
Lepkość kinematyczna w 40C - 79.3
Lepkość kinematyczna w 100 C - 13.5
Indeks lepkości 169
Temperatura płynięcia -60 C
Temeratura palenia >200 (240 C)
Lepkość strukturalna CCS przy -35C od 5800 do 6200
TBN od 6,6 do 10,2
HTHS 3,5/ 3,6
Popioły siarczanowe 1,12PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz