Zamieszczone przez piramida
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Jak to się mówi bedzie Pan zadowolony :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
-
-
Nie jest to żadna alternatywa dla LM bo to dwa zupełnie różne produkty.
Fuchs jest olejem pełnosyntetycznym z aprobatą oficjalną VW do pompowtrysków 506.01 i lepkosci 0W30 a LM to olej 5W30 z podstawową normą VW 502.00Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Tak to też ma z tego co widzę: -)Chyba a raczej na pewno również VW 505.01
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3755%20Top%20Tec%204600%205W-30_EN.pdf/$file/3755%20Top%20Tec%204600%205W-30_EN.pdf
Ale klasa lepkosci inna i zawartość popiołów pod filtry DPF a FUCHS jest do jednostek bez DPF bo jest bardziej dopakowany.
A co LM nie ma oleju 0W30 z 506.01 ?
Ja widzę że coś tam mają :
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1150%20Synthoil%20Longtime%20Plus%20SAE%200W-30_EN.pdf/$file/1150%20Synthoil%20Longtime%20Plus%20SAE%200W-30_EN.pdf
I jak już porównywać to z tym a nie jakimś mid saps z VW 505.01 :-)
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidziek, trochę się źle się wyraziłem. Głównie interesuje mnie odgłosy pracy silnika na każdym oleju po odpaleniu w zimę i praca na rozgrzanym silniku, wkręcanie się silnika na obroty. A czy on nadaje się do DPF-ów czy nie, czy się go wymienia co 30 czy 15 znaczenia nie ma bo wymieniam co 15kkm. Jeździłem na Motulu 5w30 VW 507.00 i silnik w zimę chodził głośno, szczególnie zimą, następnie zrobiłem z 75kkm na Castrolu Edgu 5w40 VW505.01 i było dużo lepiej niż na Motulu. Od dwóch wymian jeżdżę na LM TT4600 5w30 VW505.01 gdzie olej trzyma parametry przez 15kkm (tzn. silnik jednakowo hałasuje przez 15kkm). Silnik na Edge w porównaniu z TT4600 po 7 kkm zaczynał wyraźnie głośniej pracować. Dlatego dla mnie parametrem ważnym jest jak silnik pracuje na danym oleju, a czy on spełnia normę VW507.00 czy 505.01 czy 506.01 to mi to w zasadzie obojętnie.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
AdamB, na pewno dam znać, jutro lecę do Wawy to go przetestuje po swojemu :lol:
Odnośnie X5, dostała dzisiaj motula x-cleana 5w30 z beczki plus kpl filtrów, bez szału tym tylko moja baba jeździ :lol:
[ Dodano: Pią 11 Paź, 13 14:57 ]
Dzisiaj przeleciałem 600km na nowym oleju i jak na razie jest ok, temp oleju nie chciała wyjść powyżej 95 stopni a lekko dzisiaj nie było, jeżeli silnik przeżył dzisiejsze tortury to znaczy że olej się sprawdził :lol:
Dodam jeszcze że rano około 4.30 przy 6 stopniach za zew. i odpaleniu silnika miałem wrażenie jakbym odpalał silnik zimny ale taki co stoi godzinę nie jeżdżony zamiast totalnie wychłodzony, pierwsze pokonane metry bardzo pozytywne, na 5w40 czuć było że silnik nie ma lekko podczas pierwszych kilkudziesięciu metrów, druga sprawa to przy prędkosci około 200-220 temp oliwy oscylowała pomiędzy 90-95 stopni, na CFSie było w takich warunkach około 100-105 stopni z tym że na zew cieplej o 5-8 stopni
Jeszcze jedno, jak na olejach 5w40 przy mojej jeździe na trasie przeważnie miałem 8 z przodu to dzisiaj było 7 z przodu, na oko patrząc spalanie spadło gdzieś do około 0.5l/100superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
miałem w BXE. Na zimnym silniku a właściwie w mocne mrozy tak około -30 :shock: (były swego czasy takie temeraturu) "silnik trochę klepał" na tym oleju ale po rozgrzaniu pracował bardzo ładnie. Ubytków dużych nie było. Ciekawe jake będziesz miał uwagi do niego w stosunku do Mobila ESP.Zamieszczone przez sw29lSYNPOWER XL-III 5W-30.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Mrozów takich tutaj nie ma (-10 to klęska żywiołowa ) ale wilgoć >95% jest dokuczliwa.Zamieszczone przez PAOLO ESCOmiałem w BXE. Na zimnym silniku a właściwie w mocne mrozy tak około -30 :shock: (były swego czasy takie temeraturu) "silnik trochę klepał" na tym oleju ale po rozgrzaniu pracował bardzo ładnie. Ubytków dużych nie było. Ciekawe jake będziesz miał uwagi do niego w stosunku do Mobila ESP.Zamieszczone przez sw29lSYNPOWER XL-III 5W-30.
Musiałem wybrać między Castrol, Mobil , Gulf i Valvoline - Gulf jest też ok, szwagier go chwalił w A4 B7 2.0 TDI musiał dolac 1l na 15kkm - zapaliła mu sie kontrolka aby dolać na dzień przed wymianą
Mobila miałem 30k w silniku i też ubywało 1/4 stanu ale nic nie dolewałem, więc w zimę bede miał porównanie miedzy nimi jak " szczekają" i czy Valvoline wytrzyma 15kkm lub 1 rok do wymiany bez dolewki.
Dobrze wypłukam silnik i zobaczymy co to jest warte.
Komentarz
-
-
:haha: Który to jest pełnosyntetyczny? Ile %, która grupa?Zamieszczone przez PidziekFuchs jest olejem pełnosyntetycznym
I Ty się niby na olejach znasz :roll:Zamieszczone przez Pidzieka LM to olej 5W30 z podstawową normą VW 502.00
Jak nim nie handlujesz, nie znasz parametrów to nie pisz głupot.
Komentarz
-
-
Jest pełnosyntetyczny bo wiem jaka stawka jest akcyzy i kod CN czyli pełny syntetyk.Zamieszczone przez leonnKtóry to jest pełnosyntetyczny? Ile %, która grupa?
Bazuję na aktualnych danych więc wiem jak jest.
Żaden producent nie poda Ci czy to jest PAO 4 czy PAO 6 czy HC III+ z noackiem na poziomie 7 albo baza SN150, SN500 bo co Ci to da bedziesz mądrzejszy ?
Jeśli olej jest zwolniony z akcyzy to nie wnikam czy ma bazę taką czy taką dla mnie to syntetyk.
Każdy importer który zajmuje się importem olejów z Niemiec czy innych Państw musi : albo płacić akcyzę albo być z niej zwolniony kropka koniec.
Mówiłem że bedzie "Pan zadowolony" więc średnio na 100km mniej o 427zł w skali 12 miesięcy przy przebiegu 15 000km rocznie .Jeszcze jedno, jak na olejach 5w40 przy mojej jeździe na trasie przeważnie miałem 8 z przodu to dzisiaj było 7 z przodu, na oko patrząc spalanie spadło gdzieś do około 0.5l/100
Dla wielu oszczędność pomijana ale jak by popatrzeć że tylko przez zmianę oleju na inny może zostać 420zł rocznie jest to jakiś argument raczej dosyć istotny.
A temp. oleju w porównaniu z CFS-em ?
Chodziło o olej w klasie 0W30 z normą 506.01 bo kolega pisał o 5W30. a ten z LM to popularny olej również z normą do PD 505.01 w klasie innej bo SAE 30 ale juz również do filtrów oczyszczania spalin gdzie obniżono zawartość popiołów siarczanowych do 0.8%.Zamieszczone przez leonnI Ty się niby na olejach znasz
Jak nim nie handlujesz, nie znasz parametrów to nie pisz głupot.
Nie pisałem że to zły olej tylko ze inny i nie można go stawaić obok wysokiej klasy oleju 0W30 z normą do PD 506.01.
Zajmuję się nieco olejami ale przepychanki czy w konfekcji lepszy 5W30 czy 0W30 mnie nie intereusją mam polecić najlepszy olej pod konkretne auto czy maszynę.
Dowiedziałęm się że ostatnio znowu coś nakryli jakieś masy podróbek mega znanych olejów :szeroki_usmiech
Musze popytać chyba że ktoś coś już słyszał ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidziek, w porównaniu z CFSem, nizsza temp podczas mocnego deptania o około 5-10stopni, wydaję mi się że olej szybciej odprowadza ciepło niż gęstszy olej, poranne rozruchy też lepsze, generalnie jest dobrze, zobaczymy ile wytrzyma ten olej ale mam nadzieję że przebieg rzędu 10kkm nie zrobi na nim wrażenia :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
MA wytrzymać w układach przystosowanych do wymiany długookresowej 50 000km więc przy Twoim pałowaniu i krókich odcinkach sądzę że można 12 miesięcy albo 15 000km- 20 000km być spokojny.Zamieszczone przez piramidazobaczymy ile wytrzyma ten olej ale mam nadzieję że przebieg rzędu 10kkm nie zrobi na nim wrażenia
Tak olej szybciej odbiera ciepło ale to dopiero wyjdzie w zimie jak będziesz urychamiał swojego TDI, poza tym wysokobazowy pakiet cynkowy na pewno nie sprzyja filtrom DPF ale ochronie silnika na pewno.
Jak pisałem nadchodzi pomału renesans olejów tzw. full saps w tym do pompowtrysków do tego jak przywali mróz po 20st.C to tylko jestem ciekawy różnic :lol: :lol:
Mam klienta który ma silnik ARL ( chyba ten ok. 150KM) i przebieg ok. 300 000km na tym oleju oleju nic nie dolewa.
Co ciekawe 2 lata temu wlali mu jakiegoś mobila z 505.01 i zaczeły się dolewki, wrócił do mnie po 0W30 i wszystko wróciło do normy.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zalany Orlen Platinum, 5W40, filtr Purflux. Zakupy u kokona.
W ASV jest filtr oleju od góry i poprzednio Mann luźno wchodził cały do obudowy filtra, a dziś Purflux był ciasny, trzeba było go popchać, żeby nadział się na dolną wewnętrzną część obudowy filtra.
Na dziś tyle że Orlen zapachem przypomina Mobil1. Jest tylko trochę bardziej kwaśny zapach. :lol:
Komentarz
-
-
Ciekawe dlaczego ?Zamieszczone przez dragsterZalany Orlen Platinum, 5W40, filtr Purflux. Zakupy u kokona.
W ASV jest filtr oleju od góry i poprzednio Mann luźno wchodził cały do obudowy filtra, a dziś Purflux był ciasny, trzeba było go popchać, żeby nadział się na dolną wewnętrzną część obudowy filtra.
Na dziś tyle że Orlen zapachem przypomina Mobil1. Jest tylko trochę bardziej kwaśny zapach. :lol:
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
"tylko" syntetyczny.Zamieszczone przez PidziekJest pełnosyntetyczny bo wiem jaka stawka jest akcyzy i kod CN czyli pełny syntetyk.
można to sprawdzić o ile producent podaje rzetelne informacje w karcie.Zamieszczone przez PidziekŻaden producent nie poda Ci czy to jest PAO 4 czy PAO 6 czy HC III+
no właśnie synetyk nie fullsynetyk. ps. Jest lepsza metoda na bardziej precyzyjne określenie tego jaką bazę ma olej tz czy jest to mix HC czy któraś z baz PAO. Pisałem już o tym kilka razy. Jak ktoś chce poszukać to podpowiem, że UE wszystko ma "uporządkowane" i biurokratyczie rozpisane...trzeba poszukać pewnego kwitu :wink:Zamieszczone przez PidziekJeśli olej jest zwolniony z akcyzy to nie wnikam czy ma bazę taką czy taką dla mnie to syntetyk.
U jednego producenta będziesz miał w nazwie synetyczna technologia u innego hydrosyntetyczny a inny napisze "Synthetic Motor Oil is specially formulated" choć tak naprawdę też jest to olej w syntetycznej technologii alboUltra High Performance, extrem kraftstoffsparendes Motoröl auf Basis vollsynthetischer Grundöle vs Vollsynthetisches... czepiać można się oczywiście wszystkiego - ja też się teraz czepiam :wink:Zamieszczone przez PAOLO ESCOmixture containing severly refined base oils and additives. TITAN Supersyn engine oil - It is based on innovative synthetic engine oil technology.--- > Jest on oparty na innowacyjnej technologii syntetycznego oleju silnikowego.
to go pocieszyłeś...akurat w zimie każdy by chciał, by olej jak najszybciej się nagrzewał i dobrze trzymał ciepło :PZamieszczone przez Pidziekolej szybciej odbiera ciepło ale to dopiero wyjdzie w zimie jak będziesz urychamiał swojego TDIPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Z tego wynika, że niemodzony TDI robiący 50/50 autostradą/miasto na Fuchs Supersyc 0W30 może spokojnie przejechać na nim 30 tys., a jak chce spać spokojnie to po 15 tys. wymienić filtr i pilnować dolewek i dopiero cała wymiana po 30 tys. Czy tak?Zamieszczone przez PidziekMA wytrzymać w układach przystosowanych do wymiany długookresowej 50 000km więc przy Twoim pałowaniu i krókich odcinkach sądzę że można 12 miesięcy albo 15 000km- 20 000km być spokojny.
Które auta osobowe mają układy przystosowane do wymiany oleju co 50tys.?
Komentarz
-
-
sam filtr ? hmmm bez sensu... Wymieniamy zawsze świeży olej + filtr. Wymiana samego filtra, pozostawiając już pracujący jakiś czas olej jest bardzo średnim pomysłem. Powiem szczerze, że dokładnie z takich pomysłów śmiał się ostatnio mechanik u którego byłem zmienić olej.Zamieszczone przez dragsterjak chce spać spokojnie to po 15 tys. wymienić filtr
chyba wypada spytać, który olej jest przystosowany tak naprawdę do obciążeń przez 50 tys km. LM o tym wspomina...i niech sobie wspomina, bo tak naprawdę w warunkach laboratoryjnych może i jest to możliwe ale praca w silniku w różnych warunkach i pod różnymi obciążeniami znacząco to twierdzenie zweryfikuje.Zamieszczone przez dragsterKtóre auta osobowe mają układy przystosowane do wymiany oleju co 50tys.?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, może olej wytrzyma przez 50kkm ale spokojnie goniony cały czas po autostradach i to bez przegięć ale osobiście nie wierzę w to co by olej miał wytrzymać 30kkm a co dopiero 50kkm :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
i ewentualnie można dodać, że silnik raz uruchomiony nie będzie gaszony... co w normalnych warunkach praktycznie się nie zdaża. No ale to tylko dywagacje. Chyba tak naprawdę nikt przy zdrowych zmysłach nie zmienia oleju co 50 tys km :roll:Zamieszczone przez piramidamoże olej wytrzyma przez 50kkm ale spokojnie goniony cały czas po autostradach
racja. Zresztą jak widać z testów Blackstone to często mało który z popularnych olej zachowa prawidłowe parametry do 15 tys km a co dopiero 30 tys km...o 50 tys km nie wspominając.Zamieszczone przez piramidanie wierzę w to co by olej miał wytrzymać 30kkm a co dopiero 50kkmPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz