Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez pik78
    czy można mieszać oleje shella obydwa 5w30 ale jeden z normą LL04 a drugi LL03 ?
    TAK, możesz - a tak faktycznie to powinno Ciebie jedynie interesować czy oba oleje mają specyfikację VW 507.00 (lub 505.01).
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • demmsi
      Elegance
      • 2011
      • 966
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Miałem Castrola EDGE 5W30 a teraz LM TT4600.

      Oba po wlaniu (przed zimą) zachowywały się jednakowo.
      W zimie różnicy nie było również.
      Różnica ujawniła się po około 10k km gdzie silnik na Catrolu był glośniejszy niż na LM.

      LM zlewam w tym tygodniu a wleci Statoil Lazerway LL 5W30...
      Zobaczymy jak sobie Lazerway poradzi na dystansie 15k km.

      Komentarz

      • ajoter
        Ambiente
        • 2012
        • 152
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Przeglądając ten temat natknąłem się na polecany ze względu na parametry Lotos traffic pro sm/cf 5w40.
        NA stronach lotosu można znaleźć bez problemu TEN olej
        Jak również TAKI . Wg mnie to te same oleje.Poniżej macie maila od Lotosu i chyba nie ma co się już tak zachwycać skoro aktualny pds ma inne parametry.Nie wyższe/ nie niższe niż .... kurde to tak wszystko można opisać

        Kod:
        Dzień Dobry;
        
        Dziękuje za zwrócenie uwagi;
        
        W obu przypadkach mówimy o tym samym produkcie;
        
        W jednym ze  wskazanych przez Pana linków znajduje się "mniej aktualny" PDS; tj. parametry fizykochemiczne w jednej tabeli są parametrami typowymi/przykładowymi a parametry w drugiej tabeli są parametrami gwarantowanymi stad zapis "nie mniejsze/większe od";
        Na marginesie aktualnie mam zalanego lazerway LL 5w30. Po 6000 tyś olej nadal szybko łapie temperaturę i silnik kulturalnie pracuje. Po wakacjach w górach musiałem odrobine dolać tak aby z poziomu min. na bagnecie wskoczyło na połowe pomiędzy min a max. wskazaniem. Tak wiec mogę poleci z wrażeń odsłuchowo użytkowych :wink: Jak by kogoś interesowało to na rosyjskim forum macie UOA tego oleju.

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8028
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          demmsi, napisz czy coś sie zmienilo. Sam mam zalany TT4600 po raz trzeci i myślę na wlaniu też tego Statoila ale dopiero za miesiąc .
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • demmsi
            Elegance
            • 2011
            • 966
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            AdamB, narazie zauwazyłem tylko że przy starcie silnika na zimno ten Lazerway chyba szybciej się rozprowadza... Silnik jakoś bardziej miękko startuje. Narazie na tym oleju przejechałem 800 km... Na jakieś dalej idące wnioski jeszcze nie czas... Myślę, że na zimę ten Lazerway będzie znacząco lepszy od TT4600 - jeżeli patrzeć na starty silnika "na zimno".

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8028
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              Zamieszczone przez demmsi
              AdamB, narazie zauwazyłem tylko że przy starcie silnika na zimno ten Lazerway chyba szybciej się rozprowadza... Silnik jakoś bardziej miękko startuje. Narazie na tym oleju przejechałem 800 km... Na jakieś dalej idące wnioski jeszcze nie czas...
              Olej będę wymieniał za 1,5-2 m-ce więc się przypomnę o świeże informacje. Dzięki.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • Deo
                RS
                • 2009
                • 1729
                • Volkswagen
                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                A co teraz jest "trendi" do wysilonego BXE?

                BTW. Ostatnio porównywałem kulturę pracy mojego BXE+ (zalany Amsoil 5w40 AFL - wymiana co 10kkm) z seryjnym BXE kolegi (zalewany Motul Specific 504/507 - wymiana co 15kkm) i stwierdzam, że jego BXE pracuje "ciszej" - zastanawia mnie czy to kwestia oleju, czy po prostu mój BXE+ dokonuje żywota :wink: :P
                Pozdrawiam,
                Grzesiek


                Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                Komentarz

                • ajoter
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 152
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Z ciekawości, czym się różnią te dwa oleje SynPower Xtreme MST C3 5W40 a DuraBlend DIESEL 5W40 ? Tylko normą C3 i który lepiej wziąć do PD? A może lepiej statoila C3 5w40. Choć pewnie to ta sama półka...

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    Deo, EGR masz wywalony?
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • Deo
                      RS
                      • 2009
                      • 1729
                      • Volkswagen
                      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                      piramida, tak
                      Pozdrawiam,
                      Grzesiek


                      Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                      Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                      Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                      Komentarz

                      • mistasz
                        Classic
                        • 2013
                        • 33
                        • Volkswagen
                        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                        Skusił się już ktoś na PENRITE / Enviro Plus 5W40?
                        Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.

                        Informacja przeleciała przez forum jak przeciąg i ucichło.
                        Czy jego parametry pokazują że to olej dobrej klasy dla normy 505.01? Wart tej ceny? Na Allegro piątka = 205,90 zł
                        Będzie dobry na zimę?

                        Komentarz

                        • primanus
                          Drive
                          • 2013
                          • 82
                          • Superb II combi (3T5)

                          Proszę o pomoc kogoś kto ogarnia temat lepiej ode mnie:

                          Jaka jest różnica pomiędzy:
                          STATOIL MaxWay Ultra 5W30 (olej UHPD) a STATOIL MaxWay Ultra E6 5W30?
                          1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                          160KM --> 221KM
                          250Nm --> 333Nm

                          Komentarz

                          • MarcinVRS
                            Classic
                            • 2014
                            • 23

                            Witam,

                            Mam nadzieje ze i tym razem dostane cenne info.
                            Auto do ktorego szukam oleju to octavia 2fl RS TDI z dpf( CEGA aktualnie 80tyś przebiegu). Ostatni rok zgodnie ze sugestia forum auto przejezdziło na oleju Amsoil AEL 5W30.
                            Co sie zmieniło :
                            Auto aktualnie jest po chipie ( 210/430 ).
                            Bedzie jezdzilo max 10000 tyś w roku
                            99% to miasto na odcinka prawie zawsze 10-15km.

                            Czy w/w olej to nadal nalepsza opcja czy mozna sprawdzi coś innego, lepszego.

                            Licze na jakies wskazowki.
                            pozdrawiam

                            Komentarz

                            • Nexus6
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4847
                              • Volkswagen

                              MarcinVRS, używasz dobrego oleju, więc nie ma potrzeby kombinowania.
                              With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                              Komentarz

                              • mbar
                                Drive
                                • 2014
                                • 53

                                Hej, coś z zupełnie innej beczki:
                                Spytam się Was o dobry pełny syntetyk do 1.5 dCi (tego, co np. w obecnych Daciach siedzi).
                                Np. Millers XF LONGLIFE C4 5w30 może być? Coś lepszego?

                                Komentarz

                                • aronus
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 643
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez mbar
                                  Hej, coś z zupełnie innej beczki:
                                  Spytam się Was o dobry pełny syntetyk do 1.5 dCi (tego, co np. w obecnych Daciach siedzi).
                                  Np. Millers XF LONGLIFE C4 5w30 może być? Coś lepszego?
                                  Kiedyś pytałem o olej do scenica mojego ojca do silnika 1.5 dci 110 km, który ma filtr cząstek stałych, czyli FAP, nie wiem co siedzi obecnie w Daciach może i ten silnik właśnie i dostałem taką odpowiedż:

                                  Kupiliśmy Millers XF LONGLIFE C4 5w30, ale na przyszłość myślę o czymś tańszym, bo jak wymiana co 15 tys km to po co przepłacać.

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    Zamieszczone przez Deo
                                    piramida, tak
                                    to masz odpowiedź głośniejszej pracy silnika
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • mbar
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 53

                                      aronus, dzięki, tak, to ten sam silnik z FAP.

                                      Komentarz

                                      • pacocases
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 576
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        PAOLO ESCO, Trochę mnie przypiliło i zrobiłem kolejne 15kkm wcześniej niż myślałem w związku z tym muszę w miarę szybko zrobić wymianę oleju i reszty. Interesuje mnie olej http://www.millersoils.co.uk/automot...992&sector=Car ale nie koniecznie. Masz coś czym powinienem się zainteresować?
                                        Gdybym wymieniał olej dwa razy w roku to nie byłoby problemu, jednak przy jednorazowej w roku wymianie wybór już nie jest taki oczywisty. Koledzy jeżdżący BXE napalają się na Lazerway'a ale on nie jest z normą 505.01 tak że jestem w kropce - możesz coś zasugerować :roll:
                                        pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                        Komentarz

                                        • ajoter
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 152
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zrobiłem sobie taką małą tabelkę

                                          Dane przepisałem z kart. Generalnie przy następnej wymianie wybiore neste albo lazerway

                                          Pacocases - norme 505.01 - 5w40 ma olej Statoil Lazerway C3 5W40.

                                          Paolo Esco możesz mi wytłumaczyć bo nie wiem czy dobrze rozumiem lepkość w 40 st C im niższa temp tym olej szybciej zostanie rozprowadzony do wszystkich węzłów smarnych w silniku i teoretycznie w zimę powinno być lżej. Natomiast lepkość w 100 st C - im ten parametr jest wyższy to w lecie silnik jest lepiej chroniony, film olejowy jest bardziej odporny na zrywanie, ale jednocześnie wpływa to na zwiększenie oporów i wzrost zużycia paliwa :?:

                                          Komentarz

                                          • beaviso
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 767
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez pacocases
                                            Koledzy jeżdżący BXE napalają się na Lazerway'a ale on nie jest z normą 505.01
                                            (1) Statoil Lazerway C3 5W40 - jak najbardziej spełnia VW 505.01
                                            (2) Statoil Lazerway LL 5W30 - spełnia VW 507.00, więc można lać zamiast 505.01
                                            U siebie mam od niedawna (1) i to wlany w ASO przy okazji wymiany rozrządu (ale, rzecz jasna, sam im go dostarczyłem).

                                            M.
                                            666 4U

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez ajoter
                                              lepkość w 40 st C im niższa temp tym olej szybciej zostanie rozprowadzony do wszystkich węzłów smarnych w silniku i teoretycznie w zimę powinno być lżej. Natomiast lepkość w 100 st C - im ten parametr jest wyższy to w lecie silnik jest lepiej chroniony, film olejowy jest bardziej odporny na zrywanie, ale jednocześnie wpływa to na zwiększenie oporów i wzrost zużycia paliwa
                                              można powiedzieć w dużym uproszczeniu, że dobrze zrozumiałeś. Do tego dołóż CCS - lepkość strukturalną - "symulator zimnego startu" czyli pomiar lepkości dynamicznej przy -30C (dla olejów z 5W/x a dla olejów 0W/x -35C), jeżeli przy danym oleju jest wykazywana - im niższy CCS tym lepiej. Dla olejów z ACEA A3/B3/B4 czylli z HTHS min. 3,5 maksymalna lepkość CCS to 6600. Średnio CCS (dla tego ACEA) waha się pomiędzy 5500 a 6400/6600max. więc każdy olej z A3/B3/B4 z odpowiednimi parametrami lepkości i CCS w/w oraz poniżej 5500 możesz śmiało brać.

                                              [ Dodano: Wto 23 Wrz, 14 10:40 ]
                                              Zamieszczone przez ajoter
                                              norme 505.01 - 5w40 ma olej Statoil Lazerway C3 5W40
                                              jest też LazerWay C3 5W30 z VW 505.01

                                              [ Dodano: Wto 23 Wrz, 14 10:41 ]
                                              Zamieszczone przez ajoter
                                              Zrobiłem sobie taką małą tabelkę
                                              faktycznie "małą" to dobre określenie...nic nie mogę odczytać :wink:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • ajoter
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 152
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                jest też LazerWay C3 5W30 z VW 505.01
                                                Faktycznie nie zauważyłem wg karty lepkość w 40 st. wynosi 72,4 natomiast w 100 - 12.3
                                                CCS wynosi 5400 karta z 2013 Generalnie jak bym mial iść w 5w30 to zostałbym przy statoil LL 5w30 z norma 507 którego obecnie mam zalanego. Olej sprawuje sie ok i może bym przy nim został ale zastanawia mnie pobór oleju po przejechaniu 6000 km musiałem dolac ok. 400 ml przebieg zrobiony głownie w wakacje i po górach wiec może to jest powód)Chce zmienić na 5w40 i zobaczyć jak nowe serducho w moim szkodniku bedzie sie zachowywać.Czy pobór wzrosnie czy zmaleje

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                faktycznie "małą" to dobre określenie...nic nie mogę odczytać
                                                Kurcze nawet moje denka od butelek nic nie dają :shock: Link u góry poprawiłem.

                                                PAOLO ESCO a jak byś spojrzał jeszcze w karty MSDS lazerway C3 5w30 oraz 5w40 jest coś w nich z bazy PAO/estry czy raczej są to oleje HC? Bo w tych numerach CAS sie nie łapie mimo że wcześniej podsyłałeś która baza i jaki CAS wg mobila

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez ajoter
                                                  CCS wynosi 5400 karta z 2013
                                                  w karcie z 9 lipca 2014 też jest CCS 5400.
                                                  Zamieszczone przez ajoter
                                                  ak bym mial iść w 5w30 to zostałbym przy statoil LL 5w30 z norma 507
                                                  ja też ( LL jest łatwiej dostępny i ma 30% PAO tak wykazują karty charakterystyki tego oleju we wcześniejszych wydaniach) ale zmiany max co 15 tys km.

                                                  Zamieszczone przez ajoter
                                                  C3 5w30 oraz 5w40 jest coś w nich z bazy PAO/estry czy raczej są to oleje HC?
                                                  w tych dwóch produktach nie ma PAO w wykazywanych w kartach (PAO wg kart jest w V 0W30 i LL 5W30) - teraz Statoil zmienił karty charakterystyki dostosowując opisy/wzór do wymogów Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 ... i się już kompletnie nie doczytamy co tam siedzi :rant - dobrze że mam ostatnie karty sprzed zmian, więc można jeszcze z nich wyczytać skład bazowy :wink:
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • ajoter
                                                    Ambiente
                                                    • 2012
                                                    • 152
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    i się już kompletnie nie doczytamy co tam siedzi - dobrze że mam ostatnie karty sprzed zmian, więc można jeszcze z nich wyczytać skład bazowy
                                                    Dokładnie. Tylko czekać aż zamiast interesujących nas danych będzie tylko informacja że produkt jest olejem :chytry, a stare karty cały czas sa dostępne.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...