Zamieszczone przez pik78
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Miałem Castrola EDGE 5W30 a teraz LM TT4600.
Oba po wlaniu (przed zimą) zachowywały się jednakowo.
W zimie różnicy nie było również.
Różnica ujawniła się po około 10k km gdzie silnik na Catrolu był glośniejszy niż na LM.
LM zlewam w tym tygodniu a wleci Statoil Lazerway LL 5W30...
Zobaczymy jak sobie Lazerway poradzi na dystansie 15k km.
Komentarz
-
-
Przeglądając ten temat natknąłem się na polecany ze względu na parametry Lotos traffic pro sm/cf 5w40.
NA stronach lotosu można znaleźć bez problemu TEN olej
Jak również TAKI . Wg mnie to te same oleje.Poniżej macie maila od Lotosu i chyba nie ma co się już tak zachwycać skoro aktualny pds ma inne parametry.Nie wyższe/ nie niższe niż .... kurde to tak wszystko można opisać
Na marginesie aktualnie mam zalanego lazerway LL 5w30. Po 6000 tyś olej nadal szybko łapie temperaturę i silnik kulturalnie pracuje. Po wakacjach w górach musiałem odrobine dolać tak aby z poziomu min. na bagnecie wskoczyło na połowe pomiędzy min a max. wskazaniem. Tak wiec mogę poleci z wrażeń odsłuchowo użytkowych :wink: Jak by kogoś interesowało to na rosyjskim forum macie UOA tego oleju.Kod:Dzień Dobry; Dziękuje za zwrócenie uwagi; W obu przypadkach mówimy o tym samym produkcie; W jednym ze wskazanych przez Pana linków znajduje się "mniej aktualny" PDS; tj. parametry fizykochemiczne w jednej tabeli są parametrami typowymi/przykładowymi a parametry w drugiej tabeli są parametrami gwarantowanymi stad zapis "nie mniejsze/większe od";
Komentarz
-
-
AdamB, narazie zauwazyłem tylko że przy starcie silnika na zimno ten Lazerway chyba szybciej się rozprowadza... Silnik jakoś bardziej miękko startuje. Narazie na tym oleju przejechałem 800 km... Na jakieś dalej idące wnioski jeszcze nie czas... Myślę, że na zimę ten Lazerway będzie znacząco lepszy od TT4600 - jeżeli patrzeć na starty silnika "na zimno".
Komentarz
-
-
Olej będę wymieniał za 1,5-2 m-ce więc się przypomnę o świeże informacje. Dzięki.Zamieszczone przez demmsiAdamB, narazie zauwazyłem tylko że przy starcie silnika na zimno ten Lazerway chyba szybciej się rozprowadza... Silnik jakoś bardziej miękko startuje. Narazie na tym oleju przejechałem 800 km... Na jakieś dalej idące wnioski jeszcze nie czas...
Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
A co teraz jest "trendi" do wysilonego BXE?
BTW. Ostatnio porównywałem kulturę pracy mojego BXE+ (zalany Amsoil 5w40 AFL - wymiana co 10kkm) z seryjnym BXE kolegi (zalewany Motul Specific 504/507 - wymiana co 15kkm) i stwierdzam, że jego BXE pracuje "ciszej" - zastanawia mnie czy to kwestia oleju, czy po prostu mój BXE+ dokonuje żywota :wink: :PPozdrawiam,
Grzesiek
Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB
Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]
Komentarz
-
-
Deo, EGR masz wywalony?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Skusił się już ktoś na PENRITE / Enviro Plus 5W40?
For nearly 100 Years, Penrite has served the lubricant market in Australia with products such as engine oils, automatic transmission fluids, gear & differential oils, coolants, greases, heavy-duty engine, hydraulic & industrial oils, farm and construction products
Informacja przeleciała przez forum jak przeciąg i ucichło.
Czy jego parametry pokazują że to olej dobrej klasy dla normy 505.01? Wart tej ceny? Na Allegro piątka = 205,90 zł
Będzie dobry na zimę?
Komentarz
-
-
Witam,
Mam nadzieje ze i tym razem dostane cenne info.
Auto do ktorego szukam oleju to octavia 2fl RS TDI z dpf( CEGA aktualnie 80tyś przebiegu). Ostatni rok zgodnie ze sugestia forum auto przejezdziło na oleju Amsoil AEL 5W30.
Co sie zmieniło :
Auto aktualnie jest po chipie ( 210/430 ).
Bedzie jezdzilo max 10000 tyś w roku
99% to miasto na odcinka prawie zawsze 10-15km.
Czy w/w olej to nadal nalepsza opcja czy mozna sprawdzi coś innego, lepszego.
Licze na jakies wskazowki.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Kiedyś pytałem o olej do scenica mojego ojca do silnika 1.5 dci 110 km, który ma filtr cząstek stałych, czyli FAP, nie wiem co siedzi obecnie w Daciach może i ten silnik właśnie i dostałem taką odpowiedż:Zamieszczone przez mbarHej, coś z zupełnie innej beczki:
Spytam się Was o dobry pełny syntetyk do 1.5 dCi (tego, co np. w obecnych Daciach siedzi).
Np. Millers XF LONGLIFE C4 5w30 może być? Coś lepszego?
Kupiliśmy Millers XF LONGLIFE C4 5w30, ale na przyszłość myślę o czymś tańszym, bo jak wymiana co 15 tys km to po co przepłacać.
Komentarz
-
-
to masz odpowiedź głośniejszej pracy silnikaZamieszczone przez Deopiramida, tak
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Trochę mnie przypiliło i zrobiłem kolejne 15kkm wcześniej niż myślałem w związku z tym muszę w miarę szybko zrobić wymianę oleju i reszty. Interesuje mnie olej http://www.millersoils.co.uk/automot...992§or=Car ale nie koniecznie. Masz coś czym powinienem się zainteresować?
Gdybym wymieniał olej dwa razy w roku to nie byłoby problemu, jednak przy jednorazowej w roku wymianie wybór już nie jest taki oczywisty. Koledzy jeżdżący BXE napalają się na Lazerway'a ale on nie jest z normą 505.01 tak że jestem w kropce - możesz coś zasugerować :roll:pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Zrobiłem sobie taką małą tabelkę

Dane przepisałem z kart. Generalnie przy następnej wymianie wybiore neste albo lazerway
Pacocases - norme 505.01 - 5w40 ma olej Statoil Lazerway C3 5W40.
Paolo Esco możesz mi wytłumaczyć bo nie wiem czy dobrze rozumiem lepkość w 40 st C im niższa temp tym olej szybciej zostanie rozprowadzony do wszystkich węzłów smarnych w silniku i teoretycznie w zimę powinno być lżej. Natomiast lepkość w 100 st C - im ten parametr jest wyższy to w lecie silnik jest lepiej chroniony, film olejowy jest bardziej odporny na zrywanie, ale jednocześnie wpływa to na zwiększenie oporów i wzrost zużycia paliwa :?:
Komentarz
-
-
(1) Statoil Lazerway C3 5W40 - jak najbardziej spełnia VW 505.01Zamieszczone przez pacocasesKoledzy jeżdżący BXE napalają się na Lazerway'a ale on nie jest z normą 505.01
(2) Statoil Lazerway LL 5W30 - spełnia VW 507.00, więc można lać zamiast 505.01
U siebie mam od niedawna (1) i to wlany w ASO przy okazji wymiany rozrządu (ale, rzecz jasna, sam im go dostarczyłem).
M.666 4U
Komentarz
-
-
można powiedzieć w dużym uproszczeniu, że dobrze zrozumiałeś. Do tego dołóż CCS - lepkość strukturalną - "symulator zimnego startu" czyli pomiar lepkości dynamicznej przy -30C (dla olejów z 5W/x a dla olejów 0W/x -35C), jeżeli przy danym oleju jest wykazywana - im niższy CCS tym lepiej. Dla olejów z ACEA A3/B3/B4 czylli z HTHS min. 3,5 maksymalna lepkość CCS to 6600. Średnio CCS (dla tego ACEA) waha się pomiędzy 5500 a 6400/6600max. więc każdy olej z A3/B3/B4 z odpowiednimi parametrami lepkości i CCS w/w oraz poniżej 5500 możesz śmiało brać.Zamieszczone przez ajoterlepkość w 40 st C im niższa temp tym olej szybciej zostanie rozprowadzony do wszystkich węzłów smarnych w silniku i teoretycznie w zimę powinno być lżej. Natomiast lepkość w 100 st C - im ten parametr jest wyższy to w lecie silnik jest lepiej chroniony, film olejowy jest bardziej odporny na zrywanie, ale jednocześnie wpływa to na zwiększenie oporów i wzrost zużycia paliwa
[ Dodano: Wto 23 Wrz, 14 10:40 ]
jest też LazerWay C3 5W30 z VW 505.01Zamieszczone przez ajoternorme 505.01 - 5w40 ma olej Statoil Lazerway C3 5W40
[ Dodano: Wto 23 Wrz, 14 10:41 ]
faktycznie "małą" to dobre określenie...nic nie mogę odczytać :wink:Zamieszczone przez ajoterZrobiłem sobie taką małą tabelkęPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Faktycznie nie zauważyłem wg karty lepkość w 40 st. wynosi 72,4 natomiast w 100 - 12.3Zamieszczone przez PAOLO ESCOjest też LazerWay C3 5W30 z VW 505.01
CCS wynosi 5400 karta z 2013 Generalnie jak bym mial iść w 5w30 to zostałbym przy statoil LL 5w30 z norma 507 którego obecnie mam zalanego. Olej sprawuje sie ok i może bym przy nim został ale zastanawia mnie pobór oleju po przejechaniu 6000 km musiałem dolac ok. 400 ml przebieg zrobiony głownie w wakacje i po górach wiec może to jest powód)Chce zmienić na 5w40 i zobaczyć jak nowe serducho w moim szkodniku bedzie sie zachowywać.Czy pobór wzrosnie czy zmaleje
Kurcze nawet moje denka od butelek nic nie dają :shock: Link u góry poprawiłem.Zamieszczone przez PAOLO ESCOfaktycznie "małą" to dobre określenie...nic nie mogę odczytać
PAOLO ESCO a jak byś spojrzał jeszcze w karty MSDS lazerway C3 5w30 oraz 5w40 jest coś w nich z bazy PAO/estry czy raczej są to oleje HC? Bo w tych numerach CAS sie nie łapie mimo że wcześniej podsyłałeś która baza i jaki CAS wg mobila
Komentarz
-
-
w karcie z 9 lipca 2014 też jest CCS 5400.Zamieszczone przez ajoterCCS wynosi 5400 karta z 2013
ja też ( LL jest łatwiej dostępny i ma 30% PAO tak wykazują karty charakterystyki tego oleju we wcześniejszych wydaniach) ale zmiany max co 15 tys km.Zamieszczone przez ajoterak bym mial iść w 5w30 to zostałbym przy statoil LL 5w30 z norma 507
w tych dwóch produktach nie ma PAO w wykazywanych w kartach (PAO wg kart jest w V 0W30 i LL 5W30) - teraz Statoil zmienił karty charakterystyki dostosowując opisy/wzór do wymogów Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 ... i się już kompletnie nie doczytamy co tam siedzi :rant - dobrze że mam ostatnie karty sprzed zmian, więc można jeszcze z nich wyczytać skład bazowy :wink:Zamieszczone przez ajoterC3 5w30 oraz 5w40 jest coś w nich z bazy PAO/estry czy raczej są to oleje HC?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dokładnie. Tylko czekać aż zamiast interesujących nas danych będzie tylko informacja że produkt jest olejem :chytry, a stare karty cały czas sa dostępne.Zamieszczone przez PAOLO ESCOi się już kompletnie nie doczytamy co tam siedzi - dobrze że mam ostatnie karty sprzed zmian, więc można jeszcze z nich wyczytać skład bazowy
Komentarz
-
Komentarz