b-bar01, tylko kto napisał że to olej sezonowy? Po prostu mając lepsze właściwości w niskich temperaturach nadaje się bardziej na zimę niż ten 5W30 i tak rozumiem tamtą wypowiedz. Jeśli ktoś często wymienia olej tak, jak ja, z 3-4 razy do roku to lepiej zalać olej o lepszych parametrach na zimę, a na lato jakiś tańszy o gorszych niskotemperaturowych właściwościach. Jeśli ktoś wymienia raz do roku to lepiej chyba zalać lepszy olej w niskich temperaturach i na nim jeździć przez cały rok.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
parasite,
jak to, kto pisze?? co chwila jest:
to ma sens, jesli sie mieszka na północy Szwecji, wtedy rzeczywiscie 0W30 jest lepszy, bo tam przeważnie jest zimą -35 lub niżej i rzadko więcej w lato niz +25.polecam na jesień...
polecam na zimę...
Takie "polecenia" w naszych warunkach klimatycznych to "lekka przesada", szczególnie biorąc pod uwagę ostatnią zimę 8)
:?: w/g tych porad powinienem wlewać:
zima - 0w30
wiosna - 5w40
lato - 20w60
jesień - 5w40 :?:
jeżeli zmieniasz olej 4x w roku i za każdym razem wlewasz inny, to po 4-tej zmianie nie wiesz nawet co masz w misce.
Komentarz
-
-
b-bar01, jakoś nie widzę tego co chwilę ale ok. Fakt jest taki, że olej 0W z reguły szybciej rozejdzie się po silniku niż olej 5W i nieważne czy mieszkasz w Szwecji czy mieszkasz w Polsce. U mnie nieraz w zimie było te -25 stopni więc się przydaje.
Ciekawa teoria. To 4,5l nowego oleju który wlewam znika, a zostaje nie wiadomo co?Zamieszczone przez b-bar01jeżeli zmieniasz olej 4x w roku i za każdym razem wlewasz inny, to po 4-tej zmianie nie wiesz nawet co masz w misce.
Na 0W30 można jeździć cały rok, więc Twoja tabelka ma się nijak do tego co na siłę próbujesz udowodnić 8)
Komentarz
-
-
oczywiście, ten a także każdy olej z SAE, który wymieniłem to oleje wielosezonowe, na których mozna jeździć cały rok i to sie samo udowodniło 8) a tabelka "powstała" w/g "porad" niniejszego tematu :wink:Zamieszczone przez parasiteNa 0W30 można jeździć cały rok, więc Twoja tabelka ma się nijak do tego co na siłę próbujesz udowodnić,
być może, jednak nie ma dowodów iż 5w.. jest na tyle gorszy od 0w.. przy twoich -25, aby go nie używać.Zamieszczone przez parasiteFakt jest taki, że olej 0W z reguły szybciej rozejdzie się po silniku niż olej 5W
Tym bardziej że norma SAE gwarantuje bezpieczny rozruch dla 0w.. przy -40 a dla 5w.. przy -35.
Komentarz
-
-
Widocznie czytamy różne tematy bo ja jednak wyciągam zupełnie inne wnioski z tego co tu się pisze. :diabelski_usmiechZamieszczone przez b-bar01a tabelka "powstała" w/g "porad" niniejszego tematu
Znów wyciągasz błędne wnioski, bo nikt nie pisze, że musisz koniecznie lać 0W bo na 5W to już Ci się silnik zatrze. Oczywiście, że i na 5W, a i pewnie na 10W w zimie będziemy mogli auto odpalić i pojechać do pracy, ale patrząc w kartę charakterystyk można wywnioskować, że 0W w wielu przypadkach jest lepsze w ujemnych temperaturach niż 5W. Skoro coś jest lepsze to dlaczego mam tego nie używać?Zamieszczone przez b-bar01być może, jednak nie ma dowodów iż 5w.. jest na tyle gorszy od 0w.. przy twoich -25, aby go nie używać.
Mi to tam rybka czy zalejesz 0W czy 15W. Każdy decyduje za siebie, ale nie trzeba od razu najeżdżać na innych bo robią inaczej.
Komentarz
-
-
Panowie, przejeździłem ostatnią zimę, wiosnę i prawie całe lato na 0W30 i polecam taki olej jak tylko silnik można takowy zalać, w zimie bardzo przyjemne odpalania, w lecie tez nic sie z silnikiem nie stało mimo że upały sięgały powyżej 30 stopni a mój silnik ze mną nie ma lekko :!:
Teraz zalałem cfs 5w30 i też jest ok ale na przyszły sezon chyba wrócę do 0W30superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Jeżeli co wymianę robiłbyś płukankę to wówczas wiesz dokładnie co masz. Robisz tak ?Zamieszczone przez parasiteCiekawa teoria. To 4,5l nowego oleju który wlewam znika, a zostaje nie wiadomo co?Zamieszczone przez b-bar01jeżeli zmieniasz olej 4x w roku i za każdym razem wlewasz inny, to po 4-tej zmianie nie wiesz nawet co masz w misce.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Ale zarówno BMM jak i BMN miały DPF :-)
Fakt, że kupiłeś auto na Śląsku nie wiele tutaj raczej wnosi ;-)OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
mattyah4x4,Ależ TYLKO przed liftem one występowały właśnie ! :-)
W końcówce serii przedliftowej zaczęli wkładać do nich CR-y.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Seryjnie brak DPF-a w BMN-ie ?
To dla mnie ciekawostka...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Do tego silnika powinien być dobry Motul 8100 X-clean+ 5W30. To świetne oleje używam od kilku lat i świetnie się sprawdzają.Zamieszczone przez lukaszek022Witam jaki olej do silnika BMN octavia II przed fl jestem nowy kupiłem skode na ślasku.
podaje vin czy ta ewersja miałą dpf??
tmbce21z458039271
A co do pojawiającej się powyżej kwestii sezonowości olejów, to chciałbym zauważyć że oleje sezonowe zniknęły z rynku już wiele lat temu. Obecnie w zasadzie wszystkie oleje są wielosezonowe, a co za tym idzie mogą być stosowane zarówno latem jak i zimą. Oczywiście mowa o naszym klimacie. A na to jaka klasa lepkościowa jest zalecana do danego silnika ma wpływ wiele czynników, poza warunkami klimatycznymi również między innymi konstrukcyjnych (rodzaj pasowań, zastosowane materiały i inne).
Komentarz
-
-
Pytanie do kogoś kto siedzi w temacie
wymieniali mi dziś olej w skrzyni w volvo xc 90 potrzebne były 2 litry i tyle kupiłem..
Niestety w warsztacie mieli nie zbyt szczelnej strzykawki i trochę uciekło brak jest około 200-300 ml do stanu w skrzyni olej jak w linku gl4 sae75 mogę zmieszać ten olej z innym gl4? np motulem 75w90 ? czy domówić jednak litr z serwsu ?
Taki kolor ma m1 0w40 new life po 3 tyś km w dieslu vito 112 cdi auto na tym oleju juz kilkaset razy osiągnęło maksymalne obroty silnika i z 50 razy swoja maksymalna prędkość
Komentarz
-
-
SILKOLENE RACE PRO S 5W30 - pytanie
Witam.
Koledzy śledzę w miarę regularnie wątek o olejach do benzyn ale z braku czasu nie mam możliwości zrobić tego samego w temacie diesli.
W związku z powyższym pytanie do Was czy SILKOLENE RACE PRO S 5W30 to dobry wybór dla silnika 1.6 HDI 90KM bez filtra cząstek? Auto użytkowane typowo w cyklu miejskim, czyli dużo krótkich odcinków, korki, etc. Planowana wymiana co 10 000-12 000 km
Komentarz
-
Komentarz