https://www.youtube.com/watch?v=wkgxQeekNFk prosze bardzo
- ja porównałem do 10w40 który ma zdecydowanie niżej położony punkt krzepnięcia od Castrola 10w40 :wink: ale jak teraz teraz będzie wyglądało porównanie w podobnej temperaturze do 0w40 :wink:
kiedyś zrobiłem próbę i w -20 stopniach Mobil 5w50 praktycznie nie chciał się wylać z butelki dla porównania Statoil Superway 10w40 był zdecydowanie bardziej płynny
ja również robiłem "próby" po prostu pojechałem za koło podbiegunowe przy -20 w dzień i -40 w nocy, a M1 5W50 rano zawsze kapał z bagnetu
WIadomo ze nie sa profesionalne :E ale przynajmniej wiem ze robie dobrze dla motoru lejac 5w50 a noge mam ciężką i skodziana czesto wedruje w okolice 3500 rpm .
Szczerze powiem że dop przed chwilą dowiedziałem się o Archoil AR9100, AR9200.
AR9100 , AR9200 hm czym się różnią i jaki efekt pomiędzy sobą dają nalane do silnika?
Jak się mają do LM Ceratec? W poniedziałek chcę coś dolać do mojego 1,9 dci tylko ciężko się na coś zdecydować. Wiem że PAOLO ESCO radził zostać przy samym świeżym 0w40 ale coś mnie nosi z tymi dodatkami
[ Dodano: Sob 08 Lis, 14 07:51 ]
Jeszce jedno mi się nasuwa ile PAO ma w sobie new life a ile synpover 0w40? Zrobiłem mały teścik w domu z nudów, rozgrzałem dwa palniki w kuchence (dzięki Bogu żona w pracy) i na jeden kilka kropel synpover 0w40 a na drugi new life 0w40. Wynik dziwny jak dla mnie: szybciej zapalił się new life, synpover jakieś 5 sekund puźniej, ale po 5min na palniku po synpover zostało dużo więcej zwęglonego nagaru niż po new life :?:
Jeździłem i na jednym i na drugim, różnicy osobiście nie zauważyłem w klekocie, wydawało mi się że synpover jest lepszy ale już sam nie wiem który lepiej chroni silnik. Wójek żony jeździ od nowosci od 10 lat w astrze na mobilu 5w50 i faktycznie po ściągnięciu miski czy osłony klawiatury zero słownie zero nagaru. W hurtowni gdzie biorę new life mówią że cudo to nie jest :roll:
Szczerze powiem że dop przed chwilą dowiedziałem się o Archoil AR9100, AR9200.
AR9100 , AR9200 hm czym się różnią i jaki efekt pomiędzy sobą dają nalane do silnika?
Jak się mają do LM Ceratec? W poniedziałek chcę coś dolać do mojego 1,9 dci tylko ciężko się na coś zdecydować. Wiem że PAOLO ESCO radził zostać przy samym świeżym 0w40 ale coś mnie nosi z tymi dodatkami
[ Dodano: Sob 08 Lis, 14 07:51 ]
Jeszce jedno mi się nasuwa ile PAO ma w sobie new life a ile synpover 0w40? Zrobiłem mały teścik w domu z nudów, rozgrzałem dwa palniki w kuchence (dzięki Bogu żona w pracy) i na jeden kilka kropel synpover 0w40 a na drugi new life 0w40. Wynik dziwny jak dla mnie: szybciej zapalił się new life, synpover jakieś 5 sekund puźniej, ale po 5min na palniku po synpover zostało dużo więcej zwęglonego nagaru niż po new life :?:
Jeździłem i na jednym i na drugim, różnicy osobiście nie zauważyłem w klekocie, wydawało mi się że synpover jest lepszy ale już sam nie wiem który lepiej chroni silnik. Wójek żony jeździ od nowosci od 10 lat w astrze na mobilu 5w50 i faktycznie po ściągnięciu miski czy osłony klawiatury zero słownie zero nagaru. W hurtowni gdzie biorę new life mówią że cudo to nie jest :roll:
Kolejność logiczna dodatków moim zdaniem to
1. Płukanka
2. Ceratec
3. Wymiana oleju i dopiero teraz AR-y, Molibden. ....
tasek, śmiertelnie poważnie się zapytam: a po co "coś" chcesz dolewać do oleju, jak wsio jest OK? Po co kombinować? Tzn. oczywiście jest to wyłącznie moje zdanie-Twój samochód, Twój silnik...
Na razie jest OK, pomyślałem że skoro jest teraz cała masa tych cudownych dodatków to może by coś nalać i ot tak się nakręciłem najpierw na ceratec a teraz na archoil
po co "coś" chcesz dolewać do oleju, jak wsio jest OK?
Lashlo dobrze pisze. Proponuję raczej nie dolewać niczego do oleju. No jak już ktoś chce to przed jakąś dużą trasą ew a lecie by ochronić silnik przed obciążeniami itd... Dany olej jest tak skomponowany przez producenta że ma chronić zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach. Dodając jakiś dodatek nigdy nie wiemy czy będzie działał on na plus czy na minus...
Zamieszczone przez Lashlo
Lej dobry olej, wymieniaj regularnie+dobre filtry
dokładnie a jak będzie coś nie tak to ew. zmienić olej odrobinę szybciej a nie przy 15 tys km i już...
Zamieszczone przez tasek
synpover 0w40 a na drugi new life 0w40
Mobil1 NewLife 0W40 będzie jeszcze w silniku przez jakieś 3 tygodnie ale potem wylatuje na rzecz Neste 0W40. Powiem tak nie spodziewałem się po nim cudów i cudów nie ma ale nie jest też źle. Poprawny olej bez większych "och i ach" oraz bez jakichś dużych negatywów. Spokojnie można go brać ze sprawdzonego źródła, bo trzeba uważać na podróbki...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Dodanie CeraTeca na pewno nie zaszkodzi, a pomoże. Moja Megane też jeździ na krótkich odcinkach i po zmianie z Elfa na Synthoila+ CeraTec, zawartość Fe w oleju spadła sześciokrotnie, więc działa na duży plus
dobra cena - Valvoline nieznacznie droższe, lepkość strukturalna, gwarantowana temperaura pompowalności. Oba oleje są bardzo podobne pod względami fizyko-chemicznymi. Neste wypada lepiej w niskich temperaturach, co nie jest dziwne biorąc pod uwagę gdzie w głównej mierze ten olej jest stosowany...
Neste Oil 0W40
Viscosity 40 C - 80
Viscosityc100 C - 14
Viscosity Index - 181
Pour Point -54
Flash Point 220
CCS -35 C - 5500
TBN - minimum 10 (aktualizacja dla MB 229.5) Graniczna temperatura pompowania -45 !
Valvoline 0W-40
Viscosity40 C. 73
Viscosity100 C. 13.3
Viscosity Index 183
Pour Point, C -54 !
Flash Point 226C
CCS –35°C. <6200 Valvoline nie podaje dokładnego parametru
TBN, mg KOH/g 10.5
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
czyli do 2,2 dti idzie valvo bo mam zapas 16l :roll: bo mnie fantazja poniosła w sklepie a do espace neste 0w40 + ceratec bo mam go na miejscu w intercarsie
no to co tutaj się zastanawiać , masz 16L dobrego oleju i nie ma co kombinować i wywalać kasę ,
Zamieszczone przez tasek
do espace neste 0w40 + ceratec
a to jak już uważasz ale ja bym też zalał tam Valvoline, to dobry olej i naprawdę nie ma co kupować Neste skoro masz zapas "Valvo" - nie szkoda Tobie $ :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Zrobili mi dobrą cenę za valvo 0w40 to wziąłem 4x4l ps jaki termin ważności ma ta oliwa?
Bo tak patrzę i zdziałano 08/2011 hm może się nie zepsuje
Mój największy problem że mam cos z chomika, jak nie mam czegoś 2x to mnie głowa boli :lol:
A dla jaj to znalazłem wczoraj w garazu 4l castrola rs 10w60 w tej starej pierwszej szacie, hm chyba go lałem do fiata 126p 15 lat temu :shock:
Komentarz