Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Dzida
    TT4100, ...nie spełnia norm do silników z PD.
    tu jest akurat trochę inna sytuacja, bo TT 4100 oficjalnie spełniał specyfikację 505.01 i był na to kiwit ale LM nie odnowił specyfikacji na kolejne lata dla TT 4100 tylko wykupił specyfikację dla TT 4600 ... takie bezsensowne oszczędzanie.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      a mam to gdzieś albo mają kwit albo nie a same rekomendacje Amsoila to wiesz gdzie można sobie wsadzić w przypadku "miłej rozmowy" z Panami w ASO. Nie chce mi się o Amsoilu pisać bo to kolejne wałkowanie tematu, który już był poruszany w wątku.
      Kwit - masz potwierdzenie spełnienia specyfikacji VW 505.01 dla Amsoila z lab. VW ? Jak w Amsoil nie mają kwitu to są "wolni" ...
      Dokładnie, nie ma sensu o tym dyskutować po raz kolejny, bo ile można. . . :roll: dziwi mnie tylko fakt że nadal są ludzie którzy nie czytają etykiet kupując oliwę do samochodu, polegając tylko i wyłącznie na opinii sprzedawcy danego środka smarnego.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez navigator
        oficjalnie 505.01 nie spełnia..... z drugiej storny - tfu - fuchs GT1 niby spełniał
        tylko tutaj chodzi też o coś innego. Zalewając olej ze specyfikacją VW 505.01 masz pewność że w przypadku posiadania samochodu na gwarancji i problemu z silnikiem ASO "nie spławi" Ciebie bo zalałeś olej w nie takiej specyfikacji. A w przypadku oleju "innego" który takiej specyfikacji nie posiada same deklaracje producenta oleju ... hmmm wiesz gdzie można sobie wsadzić
        Już widzę jak prawnik Amsoila zajmuje się problemem z olejem w silniku Pana Kowalskiego z Pipidówki Dolnej...

        [ Dodano: Sob 03 Sty, 15 12:17 ]
        Zamieszczone przez Dzida
        nie ma sensu o tym dyskutować po raz kolejny, bo ile można. . .
        jasne, koniec tematu.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez xcracer
          A to co?
          a nic - przeczytaj uważnie ze zrozumieniem :diabelski_usmiech


          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Amsoil tylko rekomenduje, że w/w olej spełnia dane aprobaty. W przypadku awarii silnika będącego na gwarancji odpowiednie ASO wyjaśni Tobie tą "subtelną" różnicę
          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zatwierdzony & spełnia normy VW

          Oleje VW 505.01 oficjalnie zaaprobowane, vs oleje VW 505.01 nie zaaprobowane, ale producent wtierdzi, że "spełniają lub przekraczają" 505,01, rozróżnienie to może stanowić trudność dla przeciętnego właściciela TDI.

          Pierwszy i największy problem, kiedy próbuje odróżnić się oleje ze specyfikacją VW 505.01, które są zatwierdzone i takie, które nie są dopuszczone, ale "twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01" jest to, że nie ma sposobu, by przeciętny konsument wiedział to, patrząc na olej butelki, ponieważ ... język który stosują producenci i który pojawia się na opakowaniach jako "VW 505.01 zatwierdzony" i "nie zatwierdzony”, ale producenci twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01 oleju kontenerów jest identyczny.

          Przykłady tego widać, porównując język używany przez trzy oleje, które nie posiadają oficjalnej aprobaty VW 505.01:
           Schaeffers 9000 - "spełnia 505,01 ..."
           Bardahl XTC - "spełniają lub przekraczają 505,01 ..."
           Amsoil AFL Europejskiej Formula - "spełniać a nawet przywyższa 505,01 ..."

          Co ciekawe, błąd nie leży po stronie Volkswagena. Po udzielania homologacji VW wyraźnie wnioskuje o zatwierdzenie.

          Więc jak, ktoś ma się dowiedzieć, czy dany olej VW 505.01 zatwierdzony lub jeżeli producent twierdzi, że spełnia lub przekracza 505,01?

          Najprostszym sposobem potwierdzania VW 505.01 homologacji, aby wyświetlić aktualną listę oficjalnie zaaprobowanych olejów ze specyfikacją VW 505.01

          Potencjalnie najmniej wiarygodną metodą potwierdzenia VW 505.01 homologacji (lub zatwierdzenia oleju do innych specyfikacji VW ), jest żądanie, aby zobaczyć dane o produkcie, który wyraźnie stanowi, że produkt został zatwierdzony w specyfikacji VW 505.01. To nie może być w 100% wiarygodne, ponieważ ten dokument jest wytwarzany przez producenta oleju - nie przez VW!


          W celu ograniczenia liczby producentów, którzy twierdzą, że ich produkt spełnia specyfikacji OEM VW, VW wykonuje "Black Box" badania podczas każdego procesu homologacji, co oznacza, że te testy i pass / fail limity dla nich nie są przekazywane osobom trzecim!!! Badania te są wykonywane jedynie przez VW w Wolfburg, Niemcy tak, że VW osobiście bierze na siebie potwierdzenie jakości olejów, którym nadał oficjalne specyfikacje i je zaaprobował.

          Ponieważ badania "Black Box" nie są ujawniane, to jest praktycznie niemożliwe, by Bardahl, Amsoil i Schaeffers powoływali się i pisali, że ich produkty spełniają specyfikację 505.01 czy też specyfikację VW 504.00/507.00


          Nie oznacza to, że Schaeffers, Bardahl i produktów Amsoil nie są lepsze od niektórych olejów ze specyfikacją VW 505.01 - ale oznacza to, że VW nie przetestowała tych olejów aby zapewnić, że są one zgodne ze specyfikacją 505,01. Oznacza to również, że w przypadku zastosowania w/w olejów użytkownik nie ma prawa domagać się roszczeń w ramach gwarancji, gdyż gwarancja VW nie obejmuje roszczenia w przypadku zastosowania oleju nie zaaprobowanego oficjalnie przez VW – w tym przypadku Bardahl XTC, Amsoil AFL lub Schaeffers 9000.

          Niestety, niektórzy producenci olejów uciekają się do używania mądrych terminów marketingowych, takich jak, "spełnia", "przekracza" na etykietach swoich produktów. Te warunki sprawiać wrażenie, że ich produkty zgody ze specyfikacjami VW i zostały przetestowane przez VW.

          Czy naprawdę jakieś różnice pomiędzy VW zatwierdzone i "spełnia" lub "przekracza" oleje? Tylko VW kontroluje badania i tylko VW może dostarczyć odpowiedzi.

          Jeśli używany był zaaprobowany oficjalnie a powód awarii silnika mógł być związany z olejem, VW nie może uchylić się od gwarancja na rzecz użytkownika.
          Jednakże, używając w trakcie gwarancji niezaaprobowanego przez VW oleju, użytkownik przenosi na siebie winę a nie producent a tym samym znajduje się między młotem a kowadłem ...
          W USA istnieją przepisy (ustawa Magnusson-Mass), które działają przeciwko producentów samochodów odmawiającym udzielenia naprawy w ramach gwarancji, jeśli nie używany był na przykład olej ze specyfikacją VW. Podobnie jak Ford nie może powiedzieć, że można używać tylko oleju Motorcraft , VW nie może powiedzieć, że można używać tylko Castrol lub Motul. VW może określać jedynie, że ich pojazdy powinny stosować oleju, który spełnia olej ze specyfikacją 505,01 (504.00/507.00 itd…)
          Prawo idzie jeszcze dalej.
          Gwarancji nie można zaprzeczyć, tylko dlatego, że olej nie został zmieniony w zalecanych odstępach czasu albo dlatego, że nie spełnia specyfikacji 505,01. VW musi udowodnić, że niepowodzenie było spowodowane przez olej (testy laboratoryjne), zanim będzie mogły odmówić reklamacji. VW może w każdej chwili podać wymogi danemu producentowi oleju tak by mógł on je spełnić w celu uzyskania specyfikacji – to nie jest tajemnicą.
          Między innymi specyfikacja określa minimalne wymagania dotyczące formulacji oleju. Producent oleju lub niezależne laboratorium może sprawdzać, czy olej spełnia wymogi specyfikacji, oparte na znanych standardach testowania.
          W ten sposób każda firma może powiedzieć, że dany olej spełnia ich specyfikację, czy nie, ale i tak bez badań VW wg. "Black Box" będzie to nadal olej nie zaaprobowany.

          PAOLO dziękuję bardzo za wyjaśnienie, do tej pory tego nie wiedziałem

          [ Dodano: Sob 03 Sty, 15 17:56 ]
          Zamieszczone przez Pidziek
          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Amsoil tylko rekomenduje, że w/w olej spełnia dane aprobaty. W przypadku awarii silnika będącego na gwarancji odpowiednie ASO wyjaśni Tobie tą "subtelną" różnicę
          Polecam kontakt z importerem aby zweryfikować informacje , wzmianka również jest o jakiś gwarancjach.
          Ja nie jestem importerem z USA tak więc polecam u źródełka zapytać :-)

          PAOLO bo jak wytłumaczyć fakt że np. ACEA zabrania jak cała UE aby olej spełniał jednocześnie A3/B4 i C3.. ?
          Pidziek mógłbyś zapytać w imieniu grona swoich klientów i odpowiedź wkleić tu?
          Myślę, że wiele osób będzie tym zainteresowanych

          [ Dodano: Sob 03 Sty, 15 18:01 ]
          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez Pidziek
          polecam u źródełka zapytać
          ja mam to gdzieś albo mają kwit albo nie a same rekomendacje Amsoila to wiesz gdzie można sobie wsadzić w przypadku "miłej rozmowy" z Panami w ASO. Nie chce mi się o Amsoilu pisać bo to kolejne wałkowanie tematu, który już był poruszany w wątku.
          Kwit - masz potwierdzenie spełnienia specyfikacji VW 505.01 dla Amsoila z lab. VW ? Jak w Amsoil nie mają kwitu to są "wolni" ...
          PAOLO byłbyś tak uprzejmy i mógłbyś tylko wskazać miejsce gdzie temat Amsoila był wałkowany? Czytałem kiedyś w całości ten temat ale nie pamiętam takiej dyskusji.

          Będę wdzięczny

          [ Dodano: Sob 03 Sty, 15 18:04 ]
          Zamieszczone przez Dzida
          Zamieszczone przez xcracer
          A to co
          To jest zapewne olej na którym jeździsz, będąc w nieświadomości iż nie spełnia on norm producenta Twojego samochodu. W związku z tym robisz to na własną odpowiedzialność.

          Podobna sytuacja jest z TT4100, który moim zdaniem jest bardzo dobrym olejem, aczkolwiek nie spełnia norm do silników z PD.
          Dzida masz rację, jeżdżę na tym oleju. Do dziś nie wiedziałem o tej "subtelnej" różnicy...
          Moja FLka:

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

          Komentarz


          • Zamieszczone przez xcracer
            mógłbyś tylko wskazać miejsce gdzie temat Amsoila był wałkowany?
            szukaj w starym wątku olej do TDI. Ja temat Amsoila odpuszczam bo mnie to nie interesuje (ani olej ani temat, tym bardziej że swojego czasu temat był wałkowany i nie che mi się do tego wracać - szkoda mi czasu), niech piszą ci którym zależy.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Ok, poszukam. PAOLO uważasz Amsoila za kiepski olej? Lub inaczej...dlaczego odpuszczasz temat tego oleju?
              Moja FLka:

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

              Komentarz


              • Zamieszczone przez xcracer
                dlaczego odpuszczasz temat tego oleju?
                bo ten olej mnie nie interesuje obecnie. Miałem, "jajec nie urywa" tak, jakby to miało z karty parametrów wynikać, sprawdziłem i jeżeli będę chciał dany produkt Amsoila jeszcze wypróbować to wtedy sobie odpowiednich danych poszukam a narazie dziękuję.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Gdybyś miał wybierać pomiędzy wspomnianym Amsem, a Neste City Standard rozumiem, że wybralbyś zdecydowanie ten drugi?
                  Moja FLka:

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez xcracer
                    dybyś miał wybierać pomiędzy wspomnianym Amsem, a Neste City Standard
                    ale nie muszę ...

                    :wink:
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • Znaczy już wybrałeś
                      Moja FLka:

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                      Komentarz


                      • ja do swojego tez zalalem Neste pierwszy tysiac juz za mną i jak narazie jestem zadowolony. bardzo fajnie pracuje na nim autko. zobaczymy za jakis czas
                        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                        Auto Detailing: Dream Car Studio
                        (znajdź również na fb)

                        Komentarz


                        • PAOLO
                          mam pytanie - pobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 i znalazłem tam castrola egde professional longlife III z SAE 0w30. Masz może kartę produktu z danymi dla tego oleju??? Chetnie bym poczytał czym teoretycznie się on różni od egde'a professional longlife III 5w30. Nie mogę znaleźć kart castrola z SAE 0w30, któryby spełniał normę 504/507. Pytam z ciekawości, bo moją motorynke smaruje lazerway LL 5w30 i nie zamierzam (przynajmniej na razie) go zmieniać, bo jestm z niego zadowolony :szeroki_usmiech

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez wojtaszekm
                            pobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 i znalazłem tam castrola egde professional longlife III z SAE 0w30
                            napewno Castrol ? a nie Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 Link :roll:
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez wojtaszekm
                              pobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 i znalazłem tam castrola egde professional longlife III z SAE 0w30.
                              Daj linka do tej strony VW. Professional to stary produkt
                              Zamieszczone przez wojtaszekm
                              Nie mogę znaleźć kart castrola z SAE 0w30, któryby spełniał normę 504/507.
                              Bo obecne Castrole 0W30 nie mają VW 504/507.
                              403 Forbidden

                              Komentarz


                              • Captcha

                                to co to za castrol ten z 0w30??? na tej liście

                                Komentarz


                                • Stary Professional, jest na liście bo jeszcze sporo na magazynach mają :wink:

                                  Komentarz


                                  • tak Paolo - castrola tam znalazłem - leonn mi tu rozjaśnił

                                    Zamieszczone przez leonn
                                    Stary Professional
                                    a kartę z parametrami można gdzieś znaleźć??? z czystej ciekawości do poczytania, bo lać tego nie mam zamiaru

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez wojtaszekm
                                      castrola tam znalazłem - leonn mi tu rozjaśnił
                                      to najszybciej będzie "nowy-naciągany" Castrol EDGE Professional C3 0W-30 Link który przechodzi test TDI VW dla ACEA C3 -2010
                                      - CEC L-078-99.
                                      Najprostszą sprawą którą Castrol zapewne zrobił to było "wykupienie nowej" (po okresie, kiedy stara się po prostu skończyła) specyfikacji VW 504.00 / 507.00 zamiast 502.00/505.00 którą ten olej spełniał... nic prostszego !
                                      Już o tym pisałem kiedyś, że teoretycznie zamiast oleju z VW 507.00 można używać oleju z MB 229.51 jak widać oleje o SAE 0W30 mające MB 229.51 spełniają nagle VW 504.00/507.00 (oczywiście przy serwisowaniu auta w ASO lejemy olej spełniający specyfikację VW 504.00/507.00).

                                      Swobodne tłumaczenie - Catrol:
                                      „ Gdy serwis LongLife zostały pierwotnie wprowadzony SAE 0W posiadało już nadane specyfikacje producentów i spełniało je np.: VW 503 00 standard dla benzyny, 506.00 a później 506.01 dla silników wysokoprężnych. Wraz z wprowadzeniem nowych limitów emisji spali dla samochodów osobowych wymagających wyposażenia pojazdów w układy oczyszczania spalin uaktualniono ich specyfikacje LongLife do 504 00 w przypadku benzyny i oleju napędowego na 507 00. Oleje LongLife 504 00/507 00 otrzymały lepkości SAE 5W-30.
                                      Obecnie, oprócz kilku wyjątków, nowe specyfikacje wymieniły (jeżeli była taka możliwość) wcześniejsze specyfikacje 503 00/506 00/506 01. Oleje spełniające nowe specyfikacje są przetestowane i zaprojektowane do pracy z najnowszym sprzętem kontroli emisji (DPF).
                                      Stosowanie oleju, który spełnia tylko wcześniejsze specyfikacje LongLife może zmniejszyć o połowę życia DPF." - jasna sprawa, kłania się SAPS a że MB 229.51 ma SAPS - 0,8 a VW dla oleju 504.00.507.00 wymaga dla VW OEM Specyfikacji SAPS na poziomie - 1,5 to olej który ma MB 229.51 po przejściu dodatkowych testów w laboratorium VW może spełniać wspomnianą specyfikację ...

                                      Ja bym chyba już wolał tego Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 z VW 504.00/507.00 zalać - teraz Shell współpracuje z VW :wink:
                                      Załączone pliki
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Paolo podaj kilka nazw olejów spełniających normę VW 504/507 lub mających aprobatę, które zawierają PAO (poza LazerWay LL 5w30)

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez wojtaszekm
                                          [...] pobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 [...]
                                          ma ktoś taką listę dla normy 505.01?

                                          Komentarz


                                          • ma ktoś taką listę dla normy 505.01?
                                            Proszę 8)
                                            https://erwin.volkswagen.de/erwin/do...0500_50501.pdf

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez kadmar
                                              Zamieszczone przez wojtaszekm
                                              [...] pobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 [...]
                                              ma ktoś taką listę dla normy 505.01?
                                              generalnie kazdy ktory ma hts wiekszy lub rowny 3.5 :wink:
                                              Audi 1.8T AVJ

                                              Silnik smaruje
                                              Ravenol SSL

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                Zamieszczone przez kadmar
                                                Zamieszczone przez wojtaszekm
                                                [...] pobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 [...]
                                                ma ktoś taką listę dla normy 505.01?
                                                generalnie kazdy ktory ma hts wiekszy lub rowny 3.5 :wink:
                                                No... akurat tego to bym nie był taki pewien, czy to jest wyznacznik :wink:

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                  kazdy ktory ma hts wiekszy lub rowny 3.5
                                                  akurat HTHS nie jest tutaj kompletnie żadnym wyznacznikiem co do zaklasyfikowania danego produktu do olejów spełniających specyfikację VW 505.01.
                                                  Zamieszczone przez leonn
                                                  akurat tego to bym nie był taki pewien, czy to jest wyznacznik
                                                  no dobrze, że się "burzysz" :wink: bo nie jest to wyznacznikiem.
                                                  O oleju 505.00 vs 505.01 już było. Pisałem choć może w innym tego znaczeniu i mogło co niektórym "umknąć".
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    O oleju 505.00 vs 505.01 już było. Pisałem choć może w innym tego znaczeniu i mogło co niektórym "umknąć".
                                                    Oj.. na pewno umknęło :wink: Tak samo jak to że olej 5W40PAO bez oficjalnej normy 505,01, jest lepszy niż wszystkie 5W30 z oficjalną normą 505,01

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X