Zamieszczone przez Dzida
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOa mam to gdzieś albo mają kwit albo nie a same rekomendacje Amsoila to wiesz gdzie można sobie wsadzić w przypadku "miłej rozmowy" z Panami w ASO. Nie chce mi się o Amsoilu pisać bo to kolejne wałkowanie tematu, który już był poruszany w wątku.
Kwit - masz potwierdzenie spełnienia specyfikacji VW 505.01 dla Amsoila z lab. VW ? Jak w Amsoil nie mają kwitu to są "wolni" ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez navigatoroficjalnie 505.01 nie spełnia..... z drugiej storny - tfu - fuchs GT1 niby spełniał
Już widzę jak prawnik Amsoila zajmuje się problemem z olejem w silniku Pana Kowalskiego z Pipidówki Dolnej...
[ Dodano: Sob 03 Sty, 15 12:17 ]
Zamieszczone przez Dzidanie ma sensu o tym dyskutować po raz kolejny, bo ile można. . .PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez xcracerA to co?
Zamieszczone przez PAOLO ESCOAmsoil tylko rekomenduje, że w/w olej spełnia dane aprobaty. W przypadku awarii silnika będącego na gwarancji odpowiednie ASO wyjaśni Tobie tą "subtelną" różnicęZamieszczone przez PAOLO ESCOZatwierdzony & spełnia normy VW
Oleje VW 505.01 oficjalnie zaaprobowane, vs oleje VW 505.01 nie zaaprobowane, ale producent wtierdzi, że "spełniają lub przekraczają" 505,01, rozróżnienie to może stanowić trudność dla przeciętnego właściciela TDI.
Pierwszy i największy problem, kiedy próbuje odróżnić się oleje ze specyfikacją VW 505.01, które są zatwierdzone i takie, które nie są dopuszczone, ale "twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01" jest to, że nie ma sposobu, by przeciętny konsument wiedział to, patrząc na olej butelki, ponieważ ... język który stosują producenci i który pojawia się na opakowaniach jako "VW 505.01 zatwierdzony" i "nie zatwierdzony”, ale producenci twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01 oleju kontenerów jest identyczny.
Przykłady tego widać, porównując język używany przez trzy oleje, które nie posiadają oficjalnej aprobaty VW 505.01:
Schaeffers 9000 - "spełnia 505,01 ..."
Bardahl XTC - "spełniają lub przekraczają 505,01 ..."
Amsoil AFL Europejskiej Formula - "spełniać a nawet przywyższa 505,01 ..."
Co ciekawe, błąd nie leży po stronie Volkswagena. Po udzielania homologacji VW wyraźnie wnioskuje o zatwierdzenie.
Więc jak, ktoś ma się dowiedzieć, czy dany olej VW 505.01 zatwierdzony lub jeżeli producent twierdzi, że spełnia lub przekracza 505,01?
Najprostszym sposobem potwierdzania VW 505.01 homologacji, aby wyświetlić aktualną listę oficjalnie zaaprobowanych olejów ze specyfikacją VW 505.01
Potencjalnie najmniej wiarygodną metodą potwierdzenia VW 505.01 homologacji (lub zatwierdzenia oleju do innych specyfikacji VW ), jest żądanie, aby zobaczyć dane o produkcie, który wyraźnie stanowi, że produkt został zatwierdzony w specyfikacji VW 505.01. To nie może być w 100% wiarygodne, ponieważ ten dokument jest wytwarzany przez producenta oleju - nie przez VW!
W celu ograniczenia liczby producentów, którzy twierdzą, że ich produkt spełnia specyfikacji OEM VW, VW wykonuje "Black Box" badania podczas każdego procesu homologacji, co oznacza, że te testy i pass / fail limity dla nich nie są przekazywane osobom trzecim!!! Badania te są wykonywane jedynie przez VW w Wolfburg, Niemcy tak, że VW osobiście bierze na siebie potwierdzenie jakości olejów, którym nadał oficjalne specyfikacje i je zaaprobował.
Ponieważ badania "Black Box" nie są ujawniane, to jest praktycznie niemożliwe, by Bardahl, Amsoil i Schaeffers powoływali się i pisali, że ich produkty spełniają specyfikację 505.01 czy też specyfikację VW 504.00/507.00
Nie oznacza to, że Schaeffers, Bardahl i produktów Amsoil nie są lepsze od niektórych olejów ze specyfikacją VW 505.01 - ale oznacza to, że VW nie przetestowała tych olejów aby zapewnić, że są one zgodne ze specyfikacją 505,01. Oznacza to również, że w przypadku zastosowania w/w olejów użytkownik nie ma prawa domagać się roszczeń w ramach gwarancji, gdyż gwarancja VW nie obejmuje roszczenia w przypadku zastosowania oleju nie zaaprobowanego oficjalnie przez VW – w tym przypadku Bardahl XTC, Amsoil AFL lub Schaeffers 9000.
Niestety, niektórzy producenci olejów uciekają się do używania mądrych terminów marketingowych, takich jak, "spełnia", "przekracza" na etykietach swoich produktów. Te warunki sprawiać wrażenie, że ich produkty zgody ze specyfikacjami VW i zostały przetestowane przez VW.
Czy naprawdę jakieś różnice pomiędzy VW zatwierdzone i "spełnia" lub "przekracza" oleje? Tylko VW kontroluje badania i tylko VW może dostarczyć odpowiedzi.
Jeśli używany był zaaprobowany oficjalnie a powód awarii silnika mógł być związany z olejem, VW nie może uchylić się od gwarancja na rzecz użytkownika.
Jednakże, używając w trakcie gwarancji niezaaprobowanego przez VW oleju, użytkownik przenosi na siebie winę a nie producent a tym samym znajduje się między młotem a kowadłem ...
W USA istnieją przepisy (ustawa Magnusson-Mass), które działają przeciwko producentów samochodów odmawiającym udzielenia naprawy w ramach gwarancji, jeśli nie używany był na przykład olej ze specyfikacją VW. Podobnie jak Ford nie może powiedzieć, że można używać tylko oleju Motorcraft , VW nie może powiedzieć, że można używać tylko Castrol lub Motul. VW może określać jedynie, że ich pojazdy powinny stosować oleju, który spełnia olej ze specyfikacją 505,01 (504.00/507.00 itd…)
Prawo idzie jeszcze dalej.
Gwarancji nie można zaprzeczyć, tylko dlatego, że olej nie został zmieniony w zalecanych odstępach czasu albo dlatego, że nie spełnia specyfikacji 505,01. VW musi udowodnić, że niepowodzenie było spowodowane przez olej (testy laboratoryjne), zanim będzie mogły odmówić reklamacji. VW może w każdej chwili podać wymogi danemu producentowi oleju tak by mógł on je spełnić w celu uzyskania specyfikacji – to nie jest tajemnicą.
Między innymi specyfikacja określa minimalne wymagania dotyczące formulacji oleju. Producent oleju lub niezależne laboratorium może sprawdzać, czy olej spełnia wymogi specyfikacji, oparte na znanych standardach testowania.
W ten sposób każda firma może powiedzieć, że dany olej spełnia ich specyfikację, czy nie, ale i tak bez badań VW wg. "Black Box" będzie to nadal olej nie zaaprobowany.
PAOLO dziękuję bardzo za wyjaśnienie, do tej pory tego nie wiedziałem
[ Dodano: Sob 03 Sty, 15 17:56 ]
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez PAOLO ESCOAmsoil tylko rekomenduje, że w/w olej spełnia dane aprobaty. W przypadku awarii silnika będącego na gwarancji odpowiednie ASO wyjaśni Tobie tą "subtelną" różnicę
Ja nie jestem importerem z USA tak więc polecam u źródełka zapytać :-)
PAOLO bo jak wytłumaczyć fakt że np. ACEA zabrania jak cała UE aby olej spełniał jednocześnie A3/B4 i C3.. ?
Myślę, że wiele osób będzie tym zainteresowanych
[ Dodano: Sob 03 Sty, 15 18:01 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Pidziekpolecam u źródełka zapytać
Kwit - masz potwierdzenie spełnienia specyfikacji VW 505.01 dla Amsoila z lab. VW ? Jak w Amsoil nie mają kwitu to są "wolni" ...
Będę wdzięczny
[ Dodano: Sob 03 Sty, 15 18:04 ]
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez xcracerA to co
Podobna sytuacja jest z TT4100, który moim zdaniem jest bardzo dobrym olejem, aczkolwiek nie spełnia norm do silników z PD.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xcracermógłbyś tylko wskazać miejsce gdzie temat Amsoila był wałkowany?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xcracerdlaczego odpuszczasz temat tego oleju?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xcracerdybyś miał wybierać pomiędzy wspomnianym Amsem, a Neste City Standard
https://www.youtube.com/watch?v=iu-XyBz88MY :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO
mam pytanie - pobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 i znalazłem tam castrola egde professional longlife III z SAE 0w30. Masz może kartę produktu z danymi dla tego oleju??? Chetnie bym poczytał czym teoretycznie się on różni od egde'a professional longlife III 5w30. Nie mogę znaleźć kart castrola z SAE 0w30, któryby spełniał normę 504/507. Pytam z ciekawości, bo moją motorynke smaruje lazerway LL 5w30 i nie zamierzam (przynajmniej na razie) go zmieniać, bo jestm z niego zadowolony :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaszekmpobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 i znalazłem tam castrola egde professional longlife III z SAE 0w30PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaszekmpobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 i znalazłem tam castrola egde professional longlife III z SAE 0w30.
Zamieszczone przez wojtaszekmNie mogę znaleźć kart castrola z SAE 0w30, któryby spełniał normę 504/507.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaszekmcastrola tam znalazłem - leonn mi tu rozjaśnił
- CEC L-078-99.
Najprostszą sprawą którą Castrol zapewne zrobił to było "wykupienie nowej" (po okresie, kiedy stara się po prostu skończyła) specyfikacji VW 504.00 / 507.00 zamiast 502.00/505.00 którą ten olej spełniał... nic prostszego !
Już o tym pisałem kiedyś, że teoretycznie zamiast oleju z VW 507.00 można używać oleju z MB 229.51 jak widać oleje o SAE 0W30 mające MB 229.51 spełniają nagle VW 504.00/507.00 (oczywiście przy serwisowaniu auta w ASO lejemy olej spełniający specyfikację VW 504.00/507.00).
Swobodne tłumaczenie - Catrol:
„ Gdy serwis LongLife zostały pierwotnie wprowadzony SAE 0W posiadało już nadane specyfikacje producentów i spełniało je np.: VW 503 00 standard dla benzyny, 506.00 a później 506.01 dla silników wysokoprężnych. Wraz z wprowadzeniem nowych limitów emisji spali dla samochodów osobowych wymagających wyposażenia pojazdów w układy oczyszczania spalin uaktualniono ich specyfikacje LongLife do 504 00 w przypadku benzyny i oleju napędowego na 507 00. Oleje LongLife 504 00/507 00 otrzymały lepkości SAE 5W-30.
Obecnie, oprócz kilku wyjątków, nowe specyfikacje wymieniły (jeżeli była taka możliwość) wcześniejsze specyfikacje 503 00/506 00/506 01. Oleje spełniające nowe specyfikacje są przetestowane i zaprojektowane do pracy z najnowszym sprzętem kontroli emisji (DPF).
Stosowanie oleju, który spełnia tylko wcześniejsze specyfikacje LongLife może zmniejszyć o połowę życia DPF." - jasna sprawa, kłania się SAPS a że MB 229.51 ma SAPS - 0,8 a VW dla oleju 504.00.507.00 wymaga dla VW OEM Specyfikacji SAPS na poziomie - 1,5 to olej który ma MB 229.51 po przejściu dodatkowych testów w laboratorium VW może spełniać wspomnianą specyfikację ...
Ja bym chyba już wolał tego Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 z VW 504.00/507.00 zalać - teraz Shell współpracuje z VW :wink:Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakietZamieszczone przez kadmarZamieszczone przez wojtaszekm[...] pobrałem ze strony VW oleje mające aprobatę z normą 504/507 [...]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KubaMpakietkazdy ktory ma hts wiekszy lub rowny 3.5
Zamieszczone przez leonnakurat tego to bym nie był taki pewien, czy to jest wyznacznik
O oleju 505.00 vs 505.01 już było. Pisałem choć może w innym tego znaczeniu i mogło co niektórym "umknąć".PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz