Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez rytcher
    5w30 507 zalać do forda s-max 2.0 tdci 140ps dpf
    jezeli ten s-max na gwarancji to całkowicie odpada. Jeżeli nie to ... ewentualnie na upartego ... filtra cząstek stałych tym olejem nie zapchasz ale optymalne smarowanie dla silnika Forda zapewnia w Twoim przypadku olej z ACEA C-1 a nie C-3...

    Zamieszczone przez navigator
    do forda to norma
    dla silnika forda z filtrem cząstek stałych odpowiednie są oleje Low SAPS z bardzo niewielką zawartością siarki, fosforu, i popiołów siarczanowych o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS
    - WSS M2C 934A - przeznaczone do silników benzynowych oraz do silników diesla o obniżonej emisji spalin zgodnie z normą EURO IV
    lub WSS M2C 934B- zgodnie z normą EURO V.

    Największa różnica mająca w tym przypadku znaczenie to prócz HTHS ( ACEA C-1 vs ACEA C-2) - LEPKOŚĆ oleju. Oleje dla Forda to oleje o obniżonej lepkości w stosunku do olejów VW. Konstrukcja silników Forda (cieńsze kanaliki olejowe) wymaga olejów o niskiej lepkości strukturalnej i wysokiej pompowalności.
    Załączone pliki
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Paolo. z ciekawosci zaczalem czytać o cerra tec i MoS2. ktore w jakim wypadku sie stoauje? co jest lepsze? i czemu nie stosowac ?

      Komentarz


      • Czyli ten olej jest dla mnie bezużyteczny? Szkoda bo kosztował niecałe 60 euro

        Komentarz


        • Jeżeli chodzi o olej to dobrego smarowania gardeł dzisiejszej nocy oraz wszystkiego najlepszego dla czytelników tego wątku w nadchodzący Nowym Roku - oby nasze czeszki dostały od nas tego czego potrzebują :diabelski_usmiech
          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

          Komentarz


          • Zamieszczone przez pacocases
            oby nasze czeszki dostały od nas tego czego potrzebują
            kurna a ja mam żonę POLKĘ ... ale może też "coś" dostanie :wink:
            WSZYSTKIM NAJJJJJJJJLEPSZEGO
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Witam
              Jestem przed wymianą oleju w mojej octavce i nie wiem jaki olej silnikowy zastosować?
              autko ma przejechane 230kkm silnik 2tdi cfhc z dpf.czy taki olej jest dobry do tego silnika.
              Link

              Komentarz


              • Zadajesz pytanie, czy to jest stwierdzenie?

                Komentarz


                • Benek. Jak dobry olej to ja mam do sprzedania wcześniej wymieniony petrol 5w 30 507 oddam za dobre pieniądze. Ponieważ chce kupić sobie wzamian olej do mojego agr za mój olej dałem we włoszech 60euro.

                  Komentarz


                  • Benek52, Not Found

                    Komentarz


                    • Dzida,
                      Zadaję pytanie

                      Komentarz


                      • Tak jest dobry.

                        Komentarz


                        • Witam w nowym roku. Panowie a co sadzicie o oleju Petronas Syntium 5000 AV 5W-30? Mam octavie 1.6tdi cr z 2012, przebieg 60000km. Pozdrawiam

                          Komentarz


                          • no i znowu nieuchronnie zbliża się termin wymiany oleju w moim BKD.
                            Rok temu po długiej lekturze tego forum zalałem silnik olejem LM TT 4600 4W30. Teraz znowu drapię się w glacę i zastanawiam co kupić. Pomóżcie rozwiać dwie wątpliwości:
                            silnik 2.0TDI 140KM BKD, aktualnie 290.000km, wymiana co 15kkm

                            Pierwsza wątpliwość: lać 5W30 czy 5W40?

                            Na tapecie mam takie oliwy:
                            1. MOTUL SPECIFIC VW 505.01 5W-40
                            2. Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
                            3. Shell Helix Ultra Diesel 5W-40
                            4. Shell Helix Diesel HX7 AV 5W-30
                            5. VALVOLINE SYNPOWER MST 5W-30
                            6. Millers Oils XF Longlife 5W-40

                            Każdy z tych pozycji ma swoich zwolenników i przeciwników.
                            Motul - jak czytam coraz częściej podrabiany
                            LM - ponoć wymiana co 10kkm ok, ale już co 15kkm to masakra.
                            Shell - sam juz nie wiem czy to full czy HC
                            itp, itd :roll:

                            Olej chcę wymieniać co 15kkm i nie mieć z tego powodu kompleksów które mam teraz mając w misce LM TT 4600.
                            Chodzi mi po głowie wlanie 5W40 czyli pozycje 1, 3, 6. Jednak gdzieś był wpis żeby lepiej zostać przy 5W30. Jeszcze trochę poczytam to zwariuję

                            Nie proszę o wskazanie który olej wlać. Prosiłbym raczej o opinię fachowców, które pozycje wypierdzielić, nie tykać bo się nie nadają do tego silnika albo zbyt szybko tracą swoje właściwości. Wleję jeden z tych który zostanie - albo rzucę monetą albo wybiorę najtańszy 8)

                            Chłopaki - z góry dziękuję

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez kadmar
                              Chodzi mi po głowie wlanie 5W40
                              Link lub ten Link - do kupienia u konkona. Z tych które wymieniłeś to 1 - 5 - 6 lub Valvoline Link .

                              Zamieszczone przez kadmar
                              gdzieś był wpis żeby lepiej zostać przy 5W30
                              nooo zawsze to lżej silnikowi w zimie...
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • kadmar nie brałeś pod uwagę Amsoila 5w40 z normą 505.01? U siebie zalewam taki i jestem zadowolony.
                                Moja FLka:

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez xcracer
                                  kadmar nie brałeś pod uwagę Amsoila 5w40 z normą 505.01
                                  Nie ma takiego oleju. . .

                                  Komentarz


                                  • :zlosnik1:
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Błąd 404

                                      A to co?
                                      Moja FLka:

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez xcracer
                                        A to co?
                                        a nic - przeczytaj uważnie ze zrozumieniem :diabelski_usmiech


                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Amsoil tylko rekomenduje, że w/w olej spełnia dane aprobaty. W przypadku awarii silnika będącego na gwarancji odpowiednie ASO wyjaśni Tobie tą "subtelną" różnicę
                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zatwierdzony & spełnia normy VW

                                        Oleje VW 505.01 oficjalnie zaaprobowane, vs oleje VW 505.01 nie zaaprobowane, ale producent wtierdzi, że "spełniają lub przekraczają" 505,01, rozróżnienie to może stanowić trudność dla przeciętnego właściciela TDI.

                                        Pierwszy i największy problem, kiedy próbuje odróżnić się oleje ze specyfikacją VW 505.01, które są zatwierdzone i takie, które nie są dopuszczone, ale "twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01" jest to, że nie ma sposobu, by przeciętny konsument wiedział to, patrząc na olej butelki, ponieważ ... język który stosują producenci i który pojawia się na opakowaniach jako "VW 505.01 zatwierdzony" i "nie zatwierdzony”, ale producenci twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01 oleju kontenerów jest identyczny.

                                        Przykłady tego widać, porównując język używany przez trzy oleje, które nie posiadają oficjalnej aprobaty VW 505.01:
                                         Schaeffers 9000 - "spełnia 505,01 ..."
                                         Bardahl XTC - "spełniają lub przekraczają 505,01 ..."
                                         Amsoil AFL Europejskiej Formula - "spełniać a nawet przywyższa 505,01 ..."

                                        Co ciekawe, błąd nie leży po stronie Volkswagena. Po udzielania homologacji VW wyraźnie wnioskuje o zatwierdzenie.

                                        Więc jak, ktoś ma się dowiedzieć, czy dany olej VW 505.01 zatwierdzony lub jeżeli producent twierdzi, że spełnia lub przekracza 505,01?

                                        Najprostszym sposobem potwierdzania VW 505.01 homologacji, aby wyświetlić aktualną listę oficjalnie zaaprobowanych olejów ze specyfikacją VW 505.01

                                        Potencjalnie najmniej wiarygodną metodą potwierdzenia VW 505.01 homologacji (lub zatwierdzenia oleju do innych specyfikacji VW ), jest żądanie, aby zobaczyć dane o produkcie, który wyraźnie stanowi, że produkt został zatwierdzony w specyfikacji VW 505.01. To nie może być w 100% wiarygodne, ponieważ ten dokument jest wytwarzany przez producenta oleju - nie przez VW!


                                        W celu ograniczenia liczby producentów, którzy twierdzą, że ich produkt spełnia specyfikacji OEM VW, VW wykonuje "Black Box" badania podczas każdego procesu homologacji, co oznacza, że te testy i pass / fail limity dla nich nie są przekazywane osobom trzecim!!! Badania te są wykonywane jedynie przez VW w Wolfburg, Niemcy tak, że VW osobiście bierze na siebie potwierdzenie jakości olejów, którym nadał oficjalne specyfikacje i je zaaprobował.

                                        Ponieważ badania "Black Box" nie są ujawniane, to jest praktycznie niemożliwe, by Bardahl, Amsoil i Schaeffers powoływali się i pisali, że ich produkty spełniają specyfikację 505.01 czy też specyfikację VW 504.00/507.00


                                        Nie oznacza to, że Schaeffers, Bardahl i produktów Amsoil nie są lepsze od niektórych olejów ze specyfikacją VW 505.01 - ale oznacza to, że VW nie przetestowała tych olejów aby zapewnić, że są one zgodne ze specyfikacją 505,01. Oznacza to również, że w przypadku zastosowania w/w olejów użytkownik nie ma prawa domagać się roszczeń w ramach gwarancji, gdyż gwarancja VW nie obejmuje roszczenia w przypadku zastosowania oleju nie zaaprobowanego oficjalnie przez VW – w tym przypadku Bardahl XTC, Amsoil AFL lub Schaeffers 9000.

                                        Niestety, niektórzy producenci olejów uciekają się do używania mądrych terminów marketingowych, takich jak, "spełnia", "przekracza" na etykietach swoich produktów. Te warunki sprawiać wrażenie, że ich produkty zgody ze specyfikacjami VW i zostały przetestowane przez VW.

                                        Czy naprawdę jakieś różnice pomiędzy VW zatwierdzone i "spełnia" lub "przekracza" oleje? Tylko VW kontroluje badania i tylko VW może dostarczyć odpowiedzi.

                                        Jeśli używany był zaaprobowany oficjalnie a powód awarii silnika mógł być związany z olejem, VW nie może uchylić się od gwarancja na rzecz użytkownika.
                                        Jednakże, używając w trakcie gwarancji niezaaprobowanego przez VW oleju, użytkownik przenosi na siebie winę a nie producent a tym samym znajduje się między młotem a kowadłem ...
                                        W USA istnieją przepisy (ustawa Magnusson-Mass), które działają przeciwko producentów samochodów odmawiającym udzielenia naprawy w ramach gwarancji, jeśli nie używany był na przykład olej ze specyfikacją VW. Podobnie jak Ford nie może powiedzieć, że można używać tylko oleju Motorcraft , VW nie może powiedzieć, że można używać tylko Castrol lub Motul. VW może określać jedynie, że ich pojazdy powinny stosować oleju, który spełnia olej ze specyfikacją 505,01 (504.00/507.00 itd…)
                                        Prawo idzie jeszcze dalej.
                                        Gwarancji nie można zaprzeczyć, tylko dlatego, że olej nie został zmieniony w zalecanych odstępach czasu albo dlatego, że nie spełnia specyfikacji 505,01. VW musi udowodnić, że niepowodzenie było spowodowane przez olej (testy laboratoryjne), zanim będzie mogły odmówić reklamacji. VW może w każdej chwili podać wymogi danemu producentowi oleju tak by mógł on je spełnić w celu uzyskania specyfikacji – to nie jest tajemnicą.
                                        Między innymi specyfikacja określa minimalne wymagania dotyczące formulacji oleju. Producent oleju lub niezależne laboratorium może sprawdzać, czy olej spełnia wymogi specyfikacji, oparte na znanych standardach testowania.
                                        W ten sposób każda firma może powiedzieć, że dany olej spełnia ich specyfikację, czy nie, ale i tak bez badań VW wg. "Black Box" będzie to nadal olej nie zaaprobowany.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Czyli w końcu spełnia czy nie spelnia?

                                          Wiele aut na forum jeździ na tym oleju...
                                          Moja FLka:

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez xcracer
                                            Czyli w końcu spełnia czy nie spelnia?
                                            to Amsoil deklaruje -rekomenduje, że spełnia ... Amsoil nie ma oficjalnej aprobaty, specyfikacji VW, żeby miał musi przejść testy w lab VW i dostać certyfikat taki jak poniżej - przykładowy.
                                            Załączone pliki
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Amsoil tylko rekomenduje, że w/w olej spełnia dane aprobaty. W przypadku awarii silnika będącego na gwarancji odpowiednie ASO wyjaśni Tobie tą "subtelną" różnicę
                                              Polecam kontakt z importerem aby zweryfikować informacje , wzmianka również jest o jakiś gwarancjach.
                                              Ja nie jestem importerem z USA tak więc polecam u źródełka zapytać :-)

                                              PAOLO bo jak wytłumaczyć fakt że np. ACEA zabrania jak cała UE aby olej spełniał jednocześnie A3/B4 i C3.. ?
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Pidziek
                                                polecam u źródełka zapytać
                                                ja mam to gdzieś albo mają kwit albo nie a same rekomendacje Amsoila to wiesz gdzie można sobie wsadzić w przypadku "miłej rozmowy" z Panami w ASO. Nie chce mi się o Amsoilu pisać bo to kolejne wałkowanie tematu, który już był poruszany w wątku.
                                                Kwit - masz potwierdzenie spełnienia specyfikacji VW 505.01 dla Amsoila z lab. VW ? Jak w Amsoil nie mają kwitu to są "wolni" ...
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez xcracer
                                                  Czyli w końcu spełnia czy nie spelnia?

                                                  Wiele aut na forum jeździ na tym oleju...
                                                  oficjalnie 505.01 nie spełnia..... :szeroki_usmiech (choć 229.51 czy LL-04 już tak)

                                                  z drugiej storny - tfu - fuchs GT1 niby spełniał, ale zestawienie tych mazideł mogłoby Amerykanów cokolwiek obrazić..... :szeroki_usmiech
                                                  >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez xcracer
                                                    A to co
                                                    To jest zapewne olej na którym jeździsz, będąc w nieświadomości iż nie spełnia on norm producenta Twojego samochodu. W związku z tym robisz to na własną odpowiedzialność.

                                                    Podobna sytuacja jest z TT4100, który moim zdaniem jest bardzo dobrym olejem, aczkolwiek nie spełnia norm do silników z PD.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X