tasek napisał/a:
W związku z ogólnie panującym stwierdzeniem że jak w prawie kazdym 1,9 dci tak i mi obrócą się panewki chciałbym zrobić co tylko możliwe aby uniknąć tej sytuacji. Lać 0w40 i regularnie zmieniać co 10 tyś czy może nalać jeszcze Dwusiarczek molibdenu - Liqui Moly lub CERA TEC ?
Jeśli do tej pory w tym silniku olej był zmieniany co 20-30tys.km jak mówi instrukcja, a jeszcze jak to był 10W40 to przy tym przebiegu już olejem i dodatkami nic nie zdziałasz.
Ostatnio widziałem u mechanika który robi renówki, trzy silniki dci które staneły na panewki, nie żebym Ciebie chciał straszyć.
O silnik trzeba dbać od samego początku, a nie pod koniec jego żywota. Bo jak silnik teraz stanie to będzie, że 0W40 go rozszczelnił, albo że Ceratec, czy Mos2 go zatkał. :wink:
wg nakklejek na silniku był lany elf sxr 5w30 sinik ma autentyczny przebieg 200 tyś olej zmieniany co 20 tyś wg ksiązki serwisowej. Wlałem mobila 0w40 bo jakoś mi ten olej pasuje, w vectrze 2,2 dti lałem jego i było ok, potem synpover 0w40
Czy wg Was 0w40 jest OK do tego silnika? jeżdżę głownie do pracy 8 km w jedną i po mieście
Tak sie składa że nie robię więcej niż 8-9 tyś rocznie. Olej zmieniałem zawszę na wiosnę, ale teraz robię to przed zimą odkąd mam klekoty dwa pod domem. Chyba zostanę z tym 0w40 bo przy 1,9 dci producent zaleca niby 5w40. 0w30 to nie przesada?
Jaki obecnie 0w40 dostępny na rynku jest najwyższej jakości, tzn nie SHC? New life nalałem na przepłukanie, docelowo synpover 0w40 ale i tak coś będę musiał kupić bo drugie autko też będzie domagało się wymiany płynów. Dokupić synpover czy może Neste?
A zapomniałbym wygrałem w konkursie Castrola PRZESUŃ GRANICE Z CASTROL EDGE 4l oliwy i wybrałem oczywiście 0w40 tytanium, ale minął już miesiąc i nie widać kuriera
Zawracać sobie głowę tym olejem czy go upchnąć?
daj sobie spokój z takimi dodatkami. Wg. mnie zbyt daleko ingerują w skład bazowy oleju ... a nigdy nie wiesz co z tej mieszanki wyjdzie i czy będzie to poprawiało parametry oleju czy też wprost przeciwnie. Jak już coś chcesz dodać to ewentualnie coś "bardziej neutralnego" takiego jak MoS2.
według moich obserwacji jest wysoce prawdopodobnym, że Paolo Esco ma rację. Korzystałem z różnych dodatków do oleju, nie ma żadnych złych objawów, ale to na dystansach 10-15kkm, trasy. Przed wymianą oleju mój PD stawał się głośniejszy. Ale po wymianie cichszy, chętniej przyśpieszał, mniej pali. Badań zuzytego oleju nie robiłem. Kto wie, co by się działo gdyby dolewać do każdej wymiany oleju przez 40tys. i więcej km.
Zrobcie analizy to dowiecie sie wiecej. Dla mnie ams to przereklamowany olej tak jak kolejny produkt zza oceanu na P
Ja robiłem analizy tego przereklamowanego oleju i jak na razie wypadają dobrze a nawet bardzo dobrze na tle europejskiego ekologicznego dziadostwa.
xcracer: wszystko zależy od silnika bo np. silnik skody zużycie 5x wieksze niż w silniku BMW innym modelu trzeba takie same silniki porównać.
Na śiecie Amsoil obok Mobil 1 ( nie porównywać z tym europejskim który ma różne wersje i naklejki heheh) , Valvoline z USA, Penzzoil to najlepsze oleje na świecie a jak się ktoś z tym nie zgadza to cóż.
No może być +40st.C albo -40st.C na Alsace ale tam nie ma różnych olejów z rozgraniczeniem Alaska , California tak jak u nas Mobil Polska MObil zachó itp.
Nie wiem kto kogo poważnie traktuje ja uważam że u nas kilka marek tylko poważnie się zachowuje.
Piotrze krótko i zwięźle- przestań z tą Twoją "poezją" reklamową i tym który olej jest naj... Nie ma takiego oleju na świecie tak samo jak nie ma najlepszego samochodu na świecie. są lepsze- gorsze jedne tańsze inne droższe. Reszta to odpowiedni dobór i odpowiednia eksploatacja.
Dla mnie AMSOIL AFL 5w40 to zwykły olej tyle że z USA. Tak samo jak Penrite, Royal Purple.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Przestrzegam przed castrolem. Miałem regenację turbo przy 212kkm ;-) lekki luz na wałku-łopatki turbin IDEALNE Ale to nic, gruszka ciśnienia mi przegniła ;-) To już jest skandal...hihihihi
Jak któś chce, to mogę jutro wrzucić fotki :-)
Pozd. dla wszystkich maniaków olejowych badających ilość cukru w cukrze ;-) i ten zacny wątek :-)
w jakiej kolejności ułożylibyście Panowie listę z 0W40 jeśli chodzi o jakośc/cena
- Motul Xmax
- Neste City Pro
- Fuchs TITAN Supersyn
- Mobil New Life
- Valvoline Synpover
- Xado
- Liqui Moly Synthoil Energy 0W40 (gdzie w Polsce do dostania)
Dwa szybkie pytania:
1. Jaki dokładnie środek polecilibyście do czyszczenia pompowtrysków (PPD) ? Poproszę o 2-3 podobne klasowo środki bo często mam trudności z dostępnością w okolicy. Zalecono mi zastosować coś takiego profilaktycznie po awarii pompy tandemowej gdzie olej silnikowy dostał się do układu zasilania.
2. Jakiej klasyfikacji VW olej silnikowy mogę stosować w aucie gdzie usunięto filtr DPF a jest ono wyposażone w PPD (pompki Siemensa) ? Z brandów to w poprzednim aucie (VP) miałem miłe doświadczenia z Amsem (lepsze niż z Millersem czy Motulem). Teraz mam zalanego Amsa w PD ale nie mam porównania do niczego innego.
Stałe okresy pomiędzy wymianami (max. 15kkm). Silnik będzie modyfikowany tylko softem. Exploatacja to jakieś 60% miasto, 40% trasa.
Dwa szybkie pytania:
1. Jaki dokładnie środek polecilibyście do czyszczenia pompowtrysków (PPD) ? Poproszę o 2-3 podobne klasowo środki bo często mam trudności z dostępnością w okolicy. Zalecono mi zastosować coś takiego profilaktycznie po awarii pompy tandemowej gdzie olej silnikowy dostał się do układu zasilania.
2. Jakiej klasyfikacji VW olej silnikowy mogę stosować w aucie gdzie usunięto filtr DPF a jest ono wyposażone w PPD (pompki Siemensa) ? Z brandów to w poprzednim aucie (VP) miałem miłe doświadczenia z Amsem (lepsze niż z Millersem czy Motulem). Teraz mam zalanego Amsa w PD ale nie mam porównania do niczego innego.
Stałe okresy pomiędzy wymianami (max. 15kkm). Silnik będzie modyfikowany tylko softem. Exploatacja to jakieś 60% miasto, 40% trasa.
Macie niezłą "szajbę" żeby wysyłać olej do labu na testy ;-) Ale z drugiej strony - dzięki temu my postronni też czasem czegoś ciekawego sie dowiemy...
Ja zmieniam co 10kkm, pewne jest jedno, oleju 5w40 już nie naleje do mojego silnika, 5w30 lub 0w30 jak najbardziej a czy to będzie amsoil, millers czy inny paździerz to już mniej istotne :lol:
A ja wróciłem do Motula XClean . Po drodze byl Amsoil. LL4100TT,Valvoline, Motul Specific. Jeszcze spróbuje Millersa a jak nie zauważę różnicy to znów będzie Motul z racji ceny i odczuć ze jest wg mnie najlepszy z wyżej wymienionych . Z dodatków do paliw Millers eco max rewelacja chyba pierwszy i jedyny po ktorym widzę ze cos daje. Lalem juz dodatek Amsa LM olej do dwusuwów stp i bez roznic. Znajomi co się ścigają we Wrocku maja jako patrona generalnego Millersa ponoc świetny olej w sporcie i przy upalaniu .Zobaczymy ????
a ja leje 5w50 mobila 1
zastanawailem sie nad mobilem 0w40 ale po porownaniu kart charakterystyk lepszy okazal sie 5w50
MOBIL 5W50:
Typical Properties
Viscosity, cSt ASTM D445
@ 40ºC 108
@ 100ºC 17.5
Viscosity Index
180
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874)
1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4951)
0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92)
231
Density @15.6 ºC g/ml, (ASTM D4052)
0.85
Total Base Number (ASTM D2896)
11.8
MRV at -35 ºC, cP (ASTM D4684)
29,244
HTHS Viscosity, mPas @ 150 ºC (ASTM D4683)
4.4
Mobil 1 5W-50 meets or exceeds the requirements of:
API SN, SM, SL, SJ
ACEA A3/B3, A3/B4
According to ExxonMobil, Mobil 1 5W-50 is of the following quality level:
API CF
Mobil 1 5W-50 has the following builder approvals: VW 501 01 / 505 00
Porsche A40 MB-Approval 229.3
MB-Approval 229.1 BMW High Performance Diesel Oil
Lexus LFA Service Fill
Mobil 1 0W-40
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40ºC
75
@ 100ºC
13.5
Viscosity Index 185
MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000
HTHS Viscosity, mPas @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8
Total Base Number (ASTM D2896) 11.8
Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3
Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1
Flash Point, ºC (ASTM D92) 230
Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85
Mobil 1 0W-40 synthetic motor oil meets or exceeds the requirements of:
API SN/SM/SL/SJ
ACEA A3/B3, A3/B4
Nissan GT-R
Mobil 1 0W-40 motor oil has the following builders approval: MB-Approval 229.3
MB-Approval 229.5
BMW LONGLIFE OIL 01
VW 502 00
VW 505 00
PORSCHE A40
According to ExxonMobil, Mobil 1 0W-40 is of the following quality:
API CF
VW 503 01
SAAB
OPEL Long Life Service Fill GM-LL-A-025
OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025
FIAT FIAT 9.55535 – M2
FIAT FIAT 9.55535 – N2
FIAT FIAT 9.55535 – Z2
- a w rzeczywistości różnica jest kolosalna - kiedyś zrobiłem próbę i w -20 stopniach Mobil 5w50 praktycznie nie chciał się wylać z butelki :wink: dla porównania Statoil Superway 10w40 był zdecydowanie bardziej płynny
Komentarz