pedros, przez dpf może olej degradować tak jak i w przypadku pękniętej głowicy gdzie do oleju dostaję sie płyn chłodniczy, BKD są z tego sławne.
Na szczęście moja maszyneria nie wie co to DPF, gorzej z głowicą :lol:
A co dolewales lodowatego oleju do gorącego silnika :diabelski_usmiech ?
pedros, lodem do drinków obkładam czasami jak za bardzo go zgrzeję :diabelski_usmiech
Widzę ze dobra oliwę zalewasz bo prży Twoich modach to wręcz konieczność. CFS daje radę, tak jak u mnie Silkolene 5w30 i 5w40 :diabelski_usmiech
Tutaj przy tych olejach intuicyjnie i podświadomie czuć ze krzywda silnikowi się nie stanie :szeroki_usmiech To tak apropos tego co napisałem wcześniej 8)
Panowie odświeżę mój wątek, nalałem ceratec, olej zmieniam co 8-9 tyś km (raz do roku) Co ile wymian oleju lać ceratec?
W pierwszym nowiu ksiezyca parzystego kwartału lecz nie później niż po 50 kkm. :diabelski_usmiech
Producent podaje interwal 50 kkm, a autorytety twierdzą dodatkowo ze olej z caratekiem zlewamy przed wymianą świec (w benzynie)
Przebieg przebiegiem ale wg mnie też trzeba mieć na uwadze różnice w prędkościach obrotowych silników benzynowych i diesla. Diesle są wolnoobrotowe ale dodatkowo w większości posiadają Turbinę.
Jeśli wymienisz często olej to efekt i tak się utrzymuje jakiś czas i tutaj słusznie zauważyłeś, że to może pomóc na obracające się panewki....
W swoim diesla wymielabym co ok 50 kkm ew skrocilbym o jedną wymianę.
Ponieważ duża lepkość oleju przy 100 stopniach nie jest aż tak potrzebna w normalnej jeździe a za to olej gorzej jest pompowalny przy rozruchu.
Lepiej zalać 5w30 ponieważ jest mniej lepki od 5w40 a co za tym idzie w silniku olej szybciej krąży i mniej się lepi :szeroki_usmiech
Jeździłem na 0w30 i jak dla mnie super silnik pracował, w zimie bez klepania przy rozruchu a w lecie przy dynamicznej jeździe też silnika nie zarżnął więc jak ktoś jeździ spokojnie to śmiało może zalewać 0w30 z tym że nie jest to tani olej.
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Ja w swoim BKD jeżdżę na Amsoilu 5w40 i zastanawiałem się nad zmianą na jakiś 5w30. Z drugiej strony czytając dziesiątki stron tematu o olejach znalazłem info, że 5w30 ze względu na LL posiadają podobno dodatki, pogarszające ich jakość/smarność. I tak źle i tak niedobrze :wink:
LL posiadają podobno dodatki, pogarszające ich jakość/smarność. I tak źle i tak niedobrze
przeczytaj dokładnie ze zrozumieniem:
Oleje spełniające normę EURO IV i V, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!
Olejów Long Life 504.00/507.00 5W30 a zwłaszcza olejów Low Saps nie należy stosować min. w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF (wymagają normy VW 505.01 lub 506.01).
Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF, jednak oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono).
Silniki z DPF spełniające normy emisji spalin EURO IV i V wyposażone są w czułe systemy oczyszczania spalin.
Siarka i fosfor wpływają niekorzystnie na ich pracę i mogą pośrednio uszkodzić elementy, co może prowadzić do nieskutecznego oczyszczania spalin. Popioły siarczanowe zatykają filtry cząstek stałych w silnikach Diesla co prowadzi do krótszego cyklu regeneracji, większego zużycia paliwa i zmniejszenia mocy silnika.
Z drugiej strony, niska zawartość popiołu obniża nagromadzanie się cząstek stałych w filtrach DPF i sprzyja wydłużeniu okresów pomiędzy konserwacjami.
Technologia średniej/niskiej zawartości SAPS zmniejsza szkodliwe oddziaływanie i degradację katalizatorów oraz wydłuża żywotność i zapewnia stabilność termooksydacyjną, zmniejsza tworzenie się osadów i szlamów oraz sprzyja wydłużeniu żywotności oleju.
Tym samym własności te sprzyjają też wydłużeniu żywotności samego silnika (stabilność termiczna i oksydacyjna).
Technologia średniej/niskiej zawartości SAPS zmniejsza możliwość zatrucia katalizatorów w silnikach z zapłonem iskrowym i przyczynia się do redukcji
osadów cząstek stałych na filtrach DPF. Dodatkowo udoskonalone własności tarciowe sprzyjają mniejszemu zużyciu paliwa.
(poprawiłem, żeby było lepiej czytać) - więcej danych w tym temacie jest w starym/zamkniętym "wątku olej do TDI".
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Czyli wychodzi na to, że jednak oleje Low Saps mają gorsze właściwości smarne i jeśli tylko nie ma konieczności ich stosowania(brak DPF) warto z nich zrezygnować. PAOLO mam rację?
jeśli tylko nie ma konieczności ich stosowania(brak DPF) warto z nich zrezygnować
w dużym uproszczeniu tak. (zajrzyj do starego wątku - tam był ten temat wałkowany). Zwróć też uwagę, że oleje zwłaszcza te LowSaps mogą być używane TYLKO w silnikach które są do tego przystosowane, więc jak ktoś chce dla silnika "dobrze" i do "starego" MPI 1,6 czy zwykłego 2.0 benzynowego wlewa olej LL to nie znaczy że akurat to jest idealny pomysł... Ty masz mieć olej o SAE 5W30 / 0W30 w specyfikacji VW 505.01, 506.01 ew VW 507.00
Zamieszczone przez xcracer
oleje Low Saps mają gorsze właściwości smarne
zbyt mocno "powiedziane" po prostu to oleje zaprojektowane do najnowszych jednostek diesla z DPF-em, (ECO) jak masz taką jednostkę (i nie lubisz zbyt ptaszków i roślinek ale dbasz o swój silnik) to stosujesz ten olej a jak nie masz, to masz "inne opcje" ... a to że olej ten został "wykastrowany" z pewnych substancji chroniących silnik to można się przekonać po UOA danego oleju.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO wielkie dzięki za dokładne i rzeczowe wyjaśnienie, szkoda że nie mogę dać pomógł
Normę dla swojego silnika znam. Aktualnie jeżdżę na Amsoilu 5w40 z normą 505.01. Dociekałem jak to jest faktycznie z olejami Low Saps, ponieważ zastanawiałem się nad zmianą obecnego na jakiś 5w30...
Witam serdecznie.
Niedawno kupiłem octavie z silnikiem 1.9 tdi bxe z 2007 r.
Zauważyłem, że od jakiegoś czasu (jakieś 3 wymiany co 15k km) jest zalewny castrol 5w40 norma 505.01.
Doczytałem w książce serwisowej, że zalecany jest olej zgodny z normą 507.00.
Czy mogło to doprowadzić do czegoś niedobrego i czy powinienem zmienić olej?
vini - olej z VW 505.01 oraz olej z VW 506.01 dla trybu LL oraz olej LL dla DPF-a w specyfikacji VW 507.00 jest odpowiedni do BXE, z tym że Ty nie masz DPF-a więc nie musisz się trzymać tak tej specyfikacji.
507.00 ma swoje + i - jeżeli się zdecydujesz na tą specyfikację to "jednak" trzymaj się wymian oleju tak jak w trybie stałym, czyli max 15 tys km a jeżeli komp Ciebie "wezwie na wymianę szybciej - jak nie masz trybu przestawionego na stałe wymiany" to zmieniaj nawet przed 15 tys km.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Panowie przy przebiegu 8-9 tyś rocznie wymiane oleju ustawiać na wiosnę czy zimę? Ktoś próbuje mi wytłumaczyć że lepiej na wiosnę (bo największe obciążenie silnik ma w lecie i że do 1,9 dci lepiej zalać coś z 50 na końcu np 5w50 niż 0w40) a ja myślałem że na zimę bo silnik bardziej dostaje w dup. niż w lecie :?:
oczywiście że na ZIMĘ ! Masz wtedy świeży z dobrymi parametrami olej, który chroni silnik a jak wiadomo zimny rozruch silnika najbardziej wpływa na jego zużycie. Zawsze zmieniamy PRZED zimą a nie po. Tak samo jak PRZED planowaną trasą (np. na wakacje) a nie po.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
MaxWay Ultra 5W30 E6, który jest do aut z DPF-em będzie lepszy od Castroli LL, mobili LL i innych olejów LL?
ale który konkretnie olej masz na myśli? Delvac LL 5W30 Vs MaxWay 5W30 E6 ?
Jak się przyjrzysz to:
lepkość w 40 C
Mobil 69 a Statoil 70,2 - różnica nie zauważalna
lepkość w 100 C
Mobil 11,8 a Statoil 11,9 - różnica nie zauważalna
Indeks lepkości
Mobil 168, Statoil 167 - różnica nie zauważalna
TBN oba mają na poziomie - 10
Temperatura zapłonu Mobil 234 , Statoil 230 - różnica nie zauważalna
Temperatura płynięcia Mobil -54 , Statoil - 48 ... ale powiedzmy sobie szczerze i tak byś nie był w stanie odpalić samochodu przy takiej temperaturze :wink:
Szczerze to papierowe dane są bardzo porównywalne, pytanie jaka będzie różnica w realu - bierz to co masz w lepszej cenie i łatwiej dostępne. Zawsze możesz kupić raz Mobila Delvac a potem MaxWay i ocenić na którym silnik lepiej pracuje.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz