Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    Czy to dobre parametry dla oleju 5W40? Lepsze od Motul X-cesa 5W40?

    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • degenerat
      Ambiente
      • 2011
      • 242
      • Toyota

      Zamieszczone przez majuDJ
      Czy to dobre parametry dla oleju 5W40? Lepsze od Motul X-cesa 5W40?

      Obrazek
      LUKOIL LUXE Synthetic 5w40?

      Komentarz

      • majuDJ
        Rider
        • 2012
        • 464

        Zamieszczone przez degenerat
        Zamieszczone przez majuDJ
        Czy to dobre parametry dla oleju 5W40? Lepsze od Motul X-cesa 5W40?

        Obrazek
        LUKOIL LUXE Synthetic 5w40?
        Zgadza się
        http://www.euromove.pl

        Komentarz

        • degenerat
          Ambiente
          • 2011
          • 242
          • Toyota

          Zamieszczone przez majuDJ
          Zamieszczone przez degenerat
          Zamieszczone przez majuDJ
          Czy to dobre parametry dla oleju 5W40? Lepsze od Motul X-cesa 5W40?

          Obrazek
          LUKOIL LUXE Synthetic 5w40?
          Zgadza się
          To może Orlen 0w40 - cenowo pewnie będzie podobnie.

          Jest jeszcze wersja PRO http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfert...PRO-0W-40.aspx
          Lukoil wygląda хорошо.

          Komentarz

          • majuDJ
            Rider
            • 2012
            • 464

            Zamieszczone przez degenerat
            Zamieszczone przez majuDJ
            Zamieszczone przez degenerat
            Zamieszczone przez majuDJ
            Czy to dobre parametry dla oleju 5W40? Lepsze od Motul X-cesa 5W40?

            Obrazek
            LUKOIL LUXE Synthetic 5w40?
            Zgadza się
            To może Orlen 0w40 - cenowo pewnie będzie podobnie.

            Jest jeszcze wersja PRO http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOfert...PRO-0W-40.aspx
            Lukoil wygląda хорошо.
            Lukoil już kupiony okazyjnie za 60zł
            http://www.euromove.pl

            Komentarz

            • majuDJ
              Rider
              • 2012
              • 464

              Zamieszczone przez milky
              Według mnie Lukoil to średni wybór, osobiście jednak zdecydowałbym się na Motul, a na przyszłość majuDJ poczytaj sobie http://www.iparts.pl/artykuly/jaki-o...iesla,110.html - cyferki i literki połączone w dziwne symbole typu 5W-40, 10W-30 przestaną być czarną magią
              A czemu średni? Jakie parametry Lukoil ma gorsze w porównanu do Motula?
              http://www.euromove.pl

              Komentarz

              • degenerat
                Ambiente
                • 2011
                • 242
                • Toyota

                Zamieszczone przez majuDJ
                Zamieszczone przez milky
                Według mnie Lukoil to średni wybór, osobiście jednak zdecydowałbym się na Motul, a na przyszłość majuDJ poczytaj sobie http://www.iparts.pl/artykuly/jaki-o...iesla,110.html - cyferki i literki połączone w dziwne symbole typu 5W-40, 10W-30 przestaną być czarną magią
                A czemu średni? Jakie parametry Lukoil ma gorsze w porównanu do Motula?
                Tu jest UOA dla tego oleju.
                W silniku benzynowym

                W dieslu


                Średni - tu pewnie nie chodzi o wiedzę a posteriori a wynika z niechęci do wszystkiego co pisane cyrylicą

                Motul X-Cess 5w40 stosowałem w silniku HDI i sprawował się świetnie.

                Komentarz

                • lukasz333
                  Classic
                  • 2014
                  • 7

                  Witam. Panowie czy wiecie coś o tym oleju? Petronas Syntium 5000 av 5w30.Mam octavia 1.6 tdi cr z 2012, przebieg 38000 mil czyli ok 60000 km. Od nowości serwisowane w aso a tam lali castrola. Teraz mechanik poleca mi petronas. Co o nim sądzicie? Szukałem w necie informacji ale nie ma za dużo. Ps w styczniu kończy mi się gwarancja i jade wgrać chipa będzie ok. 145 koni. chce wymieniać olej co 10000 km żeby turbina dłużej trzymała hehe..olej ten jest tańszy od castrola czy valvoline ale spełnia specyfikacje do 1.6 cr z dpf. Chce po prostu wymieniać olej tańszy ale częściej. Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

                  Komentarz

                  • Lashlo
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 1455

                    A tu Pan Profesor obala mity... Bardzo ciekawe ;-)
                    Ja zostanę jednak do wymiany przed zimą

                    Komentarz

                    • leonn
                      RS
                      • 2011
                      • 2728
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Z całym szacunkiem dla Pana Profesora, a po ilu tys km olej jest już dotarty?

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        "Ten pierwszy (mineralny) warto wymieniać właśnie przed zimą" - tutaj "profesor Ameryki nie odkrył...
                        "natomiast produkt syntetyczny jest bardziej odporny na mróz. Przez zimę się on bardziej zanieczyszcza ??? hehe trochę się uśmiałem bo zapewne chodzi o degradację oleju pod wpływem czynników zewnętrznych - czytaj niska temperatura oraz wewnętrznych tj. dodatkowo olej "otrzymuje" dawkę paliwa przenikającą z miski olejowej itd

                        ps... "zanieczyszcza" to mój kot kuwetę ... :wink:

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        "Przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny.
                        Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych
                        ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza
                        się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę
                        miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w
                        jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80
                        st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować,
                        trzeba przejechać co najmniej 15 km. To też zresztą może inaczej wyglądać w
                        różnych jednostkach napędowych. Niemiecki automobilklub ADAC przeprowadził
                        badania, z których wynika, iż 75 proc. wszystkich jazd to "wyprawy" o długości
                        poniżej 10 km. Jeśli się jeździ tylko w ten sposób, w oleju gromadzi się coraz
                        więcej benzyny.

                        Firma Shell, wykonał testy dla różnych samochodów,
                        przygotował nawet do tego celu specjalny "cykl
                        krótkich tras". Jedzie na nim maksymalnie 15 km, najwyżej 50 km/h i nie
                        przekraczając 2500 obr./min. Wyniki są szokujące. Choć badania odbywały się od
                        początku wiosny, już po 2 tysiącach kilometrów testu zawartość benzyny w oleju
                        przekroczyła 10 proc. A tym samym próg, za którym zdolności smarne oleju
                        spadają. W praktyce, choć wszystkie silniki (samochodów używanych) były zalane
                        olejem SAE-5W-40, pracowały już po 2 tys. km jak smarowane olejem o własnościach
                        5W-30. A po 5 tysiącach km jego lepkość w wysokiej temperaturze odpowiadała
                        zaledwie olejowi 5W-20... Po 10 tys. km testu zawartość benzyny w oleju
                        silnikowym wynosiła 25 proc. i wówczas silniki rozebrano, po czym wykonano
                        pomiary pierścieni tłokowych i cylindrów. Na pierścieniach sprężających
                        przeciętne zużycie odpowiadało spiłowaniu 0,025 g metalu. A to już poważne
                        zużycie. Silniki złożono i wysłano auta na symulowaną wyprawę wakacyjną: z
                        centrali Shella w Hamburgu na Sycylię i z powrotem. Ile się da z pedałem gazu w
                        podłodze. Ta trwająca 5 tys. km tortura dała dwie informacje: po pierwsze,
                        mijają tysiące kilometrów, zanim benzyna "wygotuje się" z oleju. A po drugie, że
                        po zakończeniu testu silniki nadawały się tylko do kapitalnego remontu. Każdy z
                        pierścieni tłokowych "schudł" o ok. 0,1 g, a ze względu na słabe smarowanie
                        gładzie cylindrowe zostały wyszlifowane rzeczywiście na gładko - tak gładko, że
                        nie są już w stanie utrzymać filmu olejowego. Rysy na wewnętrznych ściankach
                        cylindra świadczyły o tym, że silnik wkrótce się zatrze.
                        Co można zrobić, by nie doprowadzić do
                        opisanej wyżej sytuacji? Unikać krótkich tras i ograniczyć liczbę rozruchów na
                        zimno. A przede wszystkim nie wyjeżdżać na długie trasy z przewidywanym dużym
                        obciążeniem jednostki napędowej tuż przed planowanym przeglądem z wymianą oleju.
                        Na taki wyjazd wybierajmy się ze świeżym olejem w silniku.

                        " Olej w początkowym okresie eksploatacji "dociera się". Jeśli wymieniamy go za często, to długo pracujemy na oleju, który nie do końca przystosował się do danego silnika " :haha: kuFa to ja tyle lat żyłem w błędzie i zmieniałem olej na świeży i go nie docierałem :wow owiesic dawno takich bredni nie słyszałem... szkoda komentować
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • degenerat
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 242
                          • Toyota

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          "Ten pierwszy (mineralny) warto wymieniać właśnie przed zimą" - tutaj "profesor Ameryki nie odkrył...
                          "natomiast produkt syntetyczny jest bardziej odporny na mróz. Przez zimę się on bardziej zanieczyszcza ??? hehe trochę się uśmiałem bo zapewne chodzi o degradację oleju pod wpływem czynników zewnętrznych - czytaj niska temperatura oraz wewnętrznych tj. dodatkowo olej "otrzymuje" dawkę paliwa przenikającą z miski olejowej itd

                          ps... "zanieczyszcza" to mój kot kuwetę ... :wink:

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          "Przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny.
                          Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych
                          ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza
                          się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę
                          miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w
                          jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80
                          st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować,
                          trzeba przejechać co najmniej 15 km. To też zresztą może inaczej wyglądać w
                          różnych jednostkach napędowych. Niemiecki automobilklub ADAC przeprowadził
                          badania, z których wynika, iż 75 proc. wszystkich jazd to "wyprawy" o długości
                          poniżej 10 km. Jeśli się jeździ tylko w ten sposób, w oleju gromadzi się coraz
                          więcej benzyny.

                          Firma Shell, wykonał testy dla różnych samochodów,
                          przygotował nawet do tego celu specjalny "cykl
                          krótkich tras". Jedzie na nim maksymalnie 15 km, najwyżej 50 km/h i nie
                          przekraczając 2500 obr./min. Wyniki są szokujące. Choć badania odbywały się od
                          początku wiosny, już po 2 tysiącach kilometrów testu zawartość benzyny w oleju
                          przekroczyła 10 proc. A tym samym próg, za którym zdolności smarne oleju
                          spadają. W praktyce, choć wszystkie silniki (samochodów używanych) były zalane
                          olejem SAE-5W-40, pracowały już po 2 tys. km jak smarowane olejem o własnościach
                          5W-30. A po 5 tysiącach km jego lepkość w wysokiej temperaturze odpowiadała
                          zaledwie olejowi 5W-20... Po 10 tys. km testu zawartość benzyny w oleju
                          silnikowym wynosiła 25 proc. i wówczas silniki rozebrano, po czym wykonano
                          pomiary pierścieni tłokowych i cylindrów. Na pierścieniach sprężających
                          przeciętne zużycie odpowiadało spiłowaniu 0,025 g metalu. A to już poważne
                          zużycie. Silniki złożono i wysłano auta na symulowaną wyprawę wakacyjną: z
                          centrali Shella w Hamburgu na Sycylię i z powrotem. Ile się da z pedałem gazu w
                          podłodze. Ta trwająca 5 tys. km tortura dała dwie informacje: po pierwsze,
                          mijają tysiące kilometrów, zanim benzyna "wygotuje się" z oleju. A po drugie, że
                          po zakończeniu testu silniki nadawały się tylko do kapitalnego remontu. Każdy z
                          pierścieni tłokowych "schudł" o ok. 0,1 g, a ze względu na słabe smarowanie
                          gładzie cylindrowe zostały wyszlifowane rzeczywiście na gładko - tak gładko, że
                          nie są już w stanie utrzymać filmu olejowego. Rysy na wewnętrznych ściankach
                          cylindra świadczyły o tym, że silnik wkrótce się zatrze.
                          Co można zrobić, by nie doprowadzić do
                          opisanej wyżej sytuacji? Unikać krótkich tras i ograniczyć liczbę rozruchów na
                          zimno. A przede wszystkim nie wyjeżdżać na długie trasy z przewidywanym dużym
                          obciążeniem jednostki napędowej tuż przed planowanym przeglądem z wymianą oleju.
                          Na taki wyjazd wybierajmy się ze świeżym olejem w silniku.

                          " Olej w początkowym okresie eksploatacji "dociera się". Jeśli wymieniamy go za często, to długo pracujemy na oleju, który nie do końca przystosował się do danego silnika " :haha: kuFa to ja tyle lat żyłem w błędzie i zmieniałem olej na świeży i go nie docierałem :wow owiesic dawno takich bredni nie słyszałem... szkoda komentować
                          Prof. z UKSW dawna ATK. Czy może być święcony olej?

                          Komentarz

                          • REXAX
                            Rider
                            • 2013
                            • 453

                            Zamieszczone przez degenerat
                            Czy może być święcony olej?
                            - oczywiście :wink: ten do ostatniego namaszczenia ale czy zawiera PAO to nie wiem :lol:

                            Komentarz

                            • looker
                              RS
                              • 2008
                              • 1886
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              A jak to się ma do diesli ? W końcu "ropa" to też olej... Szkodzi mniej ?
                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2728
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                " Olej w początkowym okresie eksploatacji "dociera się". Jeśli wymieniamy go za często, to długo pracujemy na oleju, który nie do końca przystosował się do danego silnika " :haha: kuFa to ja tyle lat żyłem w błędzie i zmieniałem olej na świeży i go nie docierałem :wow owiesic dawno takich bredni nie słyszałem... szkoda komentować
                                I jak ludzie mają nie wierzyć w to co mówią SUPER Dradcy w ASO? Jak tutaj Profesor Uniwersytetu takie brednie opowiada? A TVN Turbo to rozpowszechnia!





                                Ja mimo wszysto chciałbym się jednak dowiedzieć po ilu tys km olej jest dotarty? :haha:

                                Komentarz

                                • degenerat
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 242
                                  • Toyota

                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Ja mimo wszysto chciałbym się jednak dowiedzieć po ilu tys km olej jest dotarty? :haha:
                                  666 :diabelski_usmiech

                                  Nie wiedziałem, że na dawnej Akademii Teologii Katolickiej obecnie UKSW jest wydział mechaniczny lub chemiczny :?:

                                  Komentarz

                                  • leonn
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2728
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    Zamieszczone przez degenerat
                                    Zamieszczone przez leonn
                                    Ja mimo wszysto chciałbym się jednak dowiedzieć po ilu tys km olej jest dotarty? :haha:
                                    666 :diabelski_usmiech
                                    Tak przypuszczałem :wink:

                                    Komentarz

                                    • navigator
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 583
                                      • Volkswagen

                                      Zamieszczone przez degenerat
                                      Nie wiedziałem, że na dawnej Akademii Teologii Katolickiej obecnie UKSW jest wydział mechaniczny lub chemiczny :?:

                                      ....proszę , grajmy fair do końca :satan
                                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                      Komentarz

                                      • zak14
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 605
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Skończyłem niedawno interwał na Fuchsie LL Plus 506.01, poniżej analiza. Wysoki krzem to efekt uszczelniania łączenia pokrywy zaworów z podstawę korka (silikon). Przyzwoity pakiet tradycyjnych dodatków, lepkość w dolnych stanach 0W30:

                                        Tu jest ogólna charakterystyka tego interwału:

                                        Olej naprawdę dobrze chroni silnik:

                                        Gorzej jest ze zużyciem oleju. W moim dużo pijącym BXE zachowuje się niemal identycznie jak Fuchs XTL (prawie zbieżne wykresy). Biorąc pod uwagę tą zbieżność oraz mocno petrochemiczny, różny od Motula 506.01, zapach sądzę, że baza to niemal identyczny GTL jak w XTL-u.

                                        Spalanie wyszło jak poniżej. Niskie w mieście, gorzej poza (zapewne kwestia lepkości).

                                        Gdybym miał ponownie zalać 506.01 do swojego silnika - wybrałbym Motula. Jeżeli jednak ktoś ma mało pijący silnik i jeździ głównie po mieście Fuchs będzie moim zdaniem sensownym wyborem.

                                        [ Dodano: Sob 13 Gru, 14 17:30 ]
                                        Zamieszczone przez degenerat
                                        Prof. z UKSW dawna ATK. Czy może być święcony olej?
                                        Skąd by nie był, to może potocznie, ale nazwał zjawisko, o którym piszą tribolodzy, np. tu:


                                        ZDDP z czasem zmienia trochę swoje właściwości i porządny tribofilm tworzy po kilku kkm.
                                        Duża ilość detergentów w świeżym oleju działa antagonistycznie na ZDDP - w początkowym okresie ma miejsce coś w rodzaju "wymiany" tribofilmu i istotnie zużycie elementów współpracujących chwilowo wzrasta.
                                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                        Komentarz

                                        • degenerat
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 242
                                          • Toyota

                                          Zamieszczone przez navigator
                                          Zamieszczone przez degenerat
                                          Nie wiedziałem, że na dawnej Akademii Teologii Katolickiej obecnie UKSW jest wydział mechaniczny lub chemiczny :?:
                                          ....proszę , grajmy fair do końca :satan
                                          To ja o tym nie wiedziałem!
                                          Myślałem, że tylko o pokropku uczą.

                                          Komentarz

                                          • toomasz
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 910
                                            • Volkswagen
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                            Witam
                                            Widzę ze ten Motul dobrze wypada, czy jednak będzie to lepsza alternatywa dla Millersa 5w40 z nanodrive?

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2728
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez zak14
                                              Skończyłem niedawno interwał na Fuchsie LL Plus 506.01, poniżej analiza. Wysoki krzem to efekt uszczelniania łączenia pokrywy zaworów z podstawę korka (silikon). Przyzwoity pakiet tradycyjnych dodatków, lepkość w dolnych stanach 0W30:
                                              Lepkości faktycznie po 15tys bardzo różnią się od tego co producent podaje w kartach, ale jak na olej longlife dobrze się trzyma TBN 5.3 i tak jak napisali można spróbować dłużej na nim pojeździć przecież to LL :diabelski_usmiech
                                              Mamy przykład, że dobrze zrobiony olej mimo, że nie jest Vollsynthetische dobrze chroni silnik.

                                              zak14, a jak ten Fuchs zachowywał się pod względem dźwięków silnika podczas porannych rozruchów i po przebiegu 10tys?

                                              Skoro już wymieniłeś olej to się pochwal co tam u Ciebie teraz pływa? Syntholi 0W30?

                                              Komentarz

                                              • krzysiek1974
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 323

                                                Koledzy - mam do Was prośbę o odpowiedź na pytanie (opinię). Mam autko z silnikiem diesla (1,6 HDi 92KM), producent nakazuje wymianę oleju co 15.000 km (warunki trudne) i co 20.000 km (war. normalne). Oczywiście wraz z przeglądem gwarancyjnym .

                                                Moja jazda zalicza się do warunków normalnych, więc na przeglądy mam zamiar jeździć co 20.000km, a co 10.000 km dodatkowo zmienić sam olej. Auto ma 7 miesięcy, własnie zbliżyłem się do 30.000 km i pojechałem na taką dodatkową wymianę oleju. Po powrocie do domu (30 km) sprawdziłem na bagnecie i zauważyłem że olej nie jest całkiem czysty (taki pół na pół). Po ostatniej wymianie oleju nie było tak - olej był czyściutki, jakby był prosto wlany z beczki. Zatelefonowałem do ASO - powiedzieli olej spuszczamy (nie wysysamy) i wlewany nowy, a to że jest czarny wynika z faktu, że sadza z olejem całkiem nie wypływa, więc nowy szybko się brudzi. To że nastąpiło to szybciej niż ostatnio wynika z większego przebiegu auta. Co o tym myślicie? Czy jest to możliwe?

                                                Z góry dziękuję za odpowiedzi.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez krzysiek1974
                                                  Czy jest to możliwe?
                                                  jest to możliwe, zwłaszcza w przypadku diesla. Kolejnym razem zapodaj płukankę przed zmianą oleju.
                                                  Zamieszczone przez krzysiek1974
                                                  zauważyłem że olej nie jest całkiem czysty (taki pół na pół).
                                                  ... a byłeś przy wymianie oleju, bo w ASO już nie jedne "cuda" się działy, wystarczy, że olej nie ściekł do końca ale po fakcie nic nikomu nie udowodnisz :roll:

                                                  ps. jaki olej zalałeś do tego HDi ?
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • krzysiek1974
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 323

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez krzysiek1974
                                                    Czy jest to możliwe?
                                                    jest to możliwe, zwłaszcza w przypadku diesla. Kolejnym razem zapodaj płukankę przed zmianą oleju.
                                                    Zamieszczone przez krzysiek1974
                                                    zauważyłem że olej nie jest całkiem czysty (taki pół na pół).
                                                    ... a byłeś przy wymianie oleju, bo w ASO już nie jedne "cuda" się działy, wystarczy, że olej nie ściekł do końca ale po fakcie nic nikomu nie udowodnisz :roll:

                                                    ps a jako olej zalałeś do tego HDI ?
                                                    Dzięki za odpowiedź. Nie byłem przy wymianie oleju.
                                                    Olej Total 5W30 - specjalny dla diesli wyposażonych w FAP - olej pochodził z ASO (nie przywoziłem swojego).
                                                    Zrobiłem zdjęcia tego oleju na bagnecie. Dokładny przebieg od wymiany to 32 km. Zdjęcia mogę wrzucić później, ale skoro olej może w mig zczernieć, to chyba odpuszczam temat.
                                                    Natomiast o co chodzi z tą płukanką? Czym się płucze i jak?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...