Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez krzysiek1974
    koro olej może w mig zczernieć,
    w wypadku diesla to "normalne" aczkolwiek nie normalne by po 30 km olej znacząco stracił swój kolor, tz że albo nie ściekł do końca albo sporo "syfu-sadzy" miałeś w silniku.
    Zamieszczone przez krzysiek1974
    Olej Total 5W30 - specjalny dla diesli wyposażonych w FAP
    a skąd wiesz co Tobie wlalia skoro nie byłeś przy wymianie ...
    Zamieszczone przez krzysiek1974
    olej pochodził z ASO
    mam nadzieję, że nie z beczki...
    Zamieszczone przez krzysiek1974
    (nie przywoziłem swojego)
    błąd, nie przepłacaj za olej w ASO, kupuj swój olej (np u forumowych sprzedawców - pomogą Tobie dobrać odpowiedni), jedziesz do ASO z olejem (nie otwieranym) + paragon, oczywiście olej spełniający odpowiednią specyfikację i "Panowie z ASO" muszą go wlać a jak by sapali to mogą Ciebie w pocałować (niech wpiszą w Książkę że odmawiają wlania oleju XYZ spełniającego specyfikację - obstawiam ,że NIE WPISZĄ :lol: ) ...chyba że chcą się spotkać z prawnikiem danego koncernu olejowego, ale to dla nich nie będzie miłą rozmowa ... :twisted:

    Zamieszczone przez krzysiek1974
    Natomiast o co chodzi z tą płukanką? Czym się płucze i jak?
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      to w chwili obecnej wyboru większego nie masz - olej z SAE 5W30 i specyfikacji VW 507.00 i jest jedna rodzynka Shell 0W30 z VW 507.00 - Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30
      Paolo czy to oleum ma w sobie PAO czy to po prostu dobry hydrocrack? Wiem że trudno (i niekoniecznie mądrze) porównywać oleje z różną lepkością, ale.... czy ten shell może być porównywalny (lub lepszy ) wg Ciebie w stosunku do Lazerway LL 5w30 z normą 504/507?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Zamieszczone przez krzysiek1974
        koro olej może w mig zczernieć,
        w wypadku diesla to "normalne" aczkolwiek nie normalne by po 30 km olej znacząco stracił swój kolor, tz że albo nie ściekł do końca albo sporo "syfu-sadzy" miałeś w silniku.
        Zamieszczone przez krzysiek1974
        Olej Total 5W30 - specjalny dla diesli wyposażonych w FAP
        a skąd wiesz co Tobie wlalia skoro nie byłeś przy wymianie ...
        Zamieszczone przez krzysiek1974
        olej pochodził z ASO
        mam nadzieję, że nie z beczki...
        Zamieszczone przez krzysiek1974
        (nie przywoziłem swojego)
        błąd, nie przepłacaj za olej w ASO, kupuj swój olej (np u forumowych sprzedawców - pomogą Tobie dobrać odpowiedni), jedziesz do ASO z olejem (nie otwieranym) + paragon, oczywiście olej spełniający odpowiednią specyfikację i "Panowie z ASO" muszą go wlać a jak by sapali to mogą Ciebie w pocałować (niech wpiszą w Książkę że odmawiają wlania oleju XYZ spełniającego specyfikację - obstawiam ,że NIE WPISZĄ :lol: ) ...chyba że chcą się spotkać z prawnikiem danego koncernu olejowego, ale to dla nich nie będzie miłą rozmowa ... :twisted:

        Zamieszczone przez krzysiek1974
        Natomiast o co chodzi z tą płukanką? Czym się płucze i jak?
        Dzięki za cenne rady. Następnym razem zakupię swój olej. Zawsze tylko boję się, czy nie kupię podrabianego. A oleje popularnych marek podobno podrabiane są b. często. ASO - przynajmniej mam taką nadzieję - olej kupuje zawsze oryginalny i z legalnego źródła.

        Dotychczas z ASO Citroena byłem zadowolony. Z samej cytrynki też. Dużo mniej usterek. Citroen który posiadam jest - co zabrzmi tu chyba niepopularnie - lepszym autem niż skoda octavia. ASO Citroena - do wczorajszej wizyty - też. Teraz jednak zaczynam mieć wątpliwości czy w tym ASO nie zrobiono mnie w bambuko.

        Link do zdjęcia bagnetu z olejem po przebiegu 32 km: Zdjęcie - 14.12.2014 - busstop | Fotosik.pl

        Wymiana 4dm3 oleju (z filtrem) kosztowała ponad 360zł.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez krzysiek1974
          Dzięki za cenne rady. Następnym razem zakupię swój olej. Zawsze tylko boję się, czy nie kupię podrabianego. A oleje popularnych marek podobno podrabiane są b. często. ASO - przynajmniej mam taką nadzieję - olej kupuje zawsze oryginalny i z legalnego źródła.

          Dotychczas z ASO Citroena byłem zadowolony. Z samej cytrynki też. Dużo mniej usterek. Citroen który posiadam jest - co zabrzmi tu chyba niepopularnie - lepszym autem niż skoda octavia. ASO Citroena - do wczorajszej wizyty - też. Teraz jednak zaczynam mieć wątpliwości czy w tym ASO nie zrobiono mnie w bambuko.

          Link do zdjęcia bagnetu z olejem po przebiegu 32 km: Zdjęcie - 14.12.2014 - busstop | Fotosik.pl

          Wymiana 4dm3 oleju (z filtrem) kosztowała ponad 360zł.
          Miałem Citroena z HDI i też byłem zadowolony i z auta i serwisu. Jednak zawsze patrzyłem na ręce i miałem swoje filtry i olej - nigdy nie miałem problemu z zastosowaniem moich części.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez krzysiek1974
            Wymiana 4dm3 oleju (z filtrem) kosztowała ponad 360zł.
            Z tego ile za olej?
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road
            My O2FL

            Komentarz


            • Zamieszczone przez rafiki
              Zamieszczone przez krzysiek1974
              Wymiana 4dm3 oleju (z filtrem) kosztowała ponad 360zł.
              Z tego ile za olej?
              ok. 60 zł / dm3

              [ Dodano: Nie 14 Gru, 14 17:48 ]
              Zamieszczone przez degenerat

              Miałem Citroena z HDI i też byłem zadowolony i z auta i serwisu. Jednak zawsze patrzyłem na ręce i miałem swoje filtry i olej - nigdy nie miałem problemu z zastosowaniem moich części.
              Ja póki co też jestem zadowoony. Autko to c3 picasso w doposażonej wersji exlusive o ESP i szklany, panoramiczny dach (wersja exlusive ma już duuużo elektroniki i elektryki). Autko spala średnio 4,6-5,0 dm3/100 km (przy mojej jeździe, a zawalidrogą nie jestem, do pracy w jedną stronę mam 150km więc na czasie mi zależy 8) ). Przez 7 miesięcy przejechałem prawie 30.000 km. Po tym przebiegu ze skodą w ASO dobrze mnie już znali - choć gdyby przyłożyli się d usuwania usterek, a nie improwizowali, sytuacja w ASO skody też wyglądałaby inaczej (Emida Ruda Śląska, obecnie Porsche Ruda Śląska). Dlatego przy zakupie kolejnego auta skody już pod uwagę nie brałem. Ktoś kiedyś napisał na OCP, że pierwsze auto sprzedaje salon, a drugie serwis. I to sprawdziło się w mim przypadku...

              Komentarz


              • Zamieszczone przez krzysiek1974

                ok. 60 zł / dm3
                To MUSIAŁ być dobry olej... :shock:
                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                Komentarz


                • Zamieszczone przez looker
                  Zamieszczone przez krzysiek1974

                  ok. 60 zł / dm3
                  To MUSIAŁ być dobry olej... :shock:
                  MIAŁ być, a czy był... hmmm

                  No i czy w całości został wymieniony, jak pisze PAOLO ESCO...
                  Kolejny olej sam zakupię, podobnie filtr oleju. Tylko muszę znaleźć zaufanego sprzedawcę. Kiedyś kupowałem oleje w makro, ale tam nie ma oleju total. Sprawdzałem.

                  Jeszcze raz dzięki za porady i opinie.

                  Komentarz


                  • A coś Ty się tak uwziął na tego Totala ? To, że Citroen ma z nimi umowę i go zalecają (umieszczają nalepki gdzie się da) nie znaczy, że musisz stosować TYLKO ten.
                    Poza tym - nawet w mojej małej mieścinie Totala ma prawie każdy sklep motoryzacyjny w ofercie.
                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez toomasz
                      Widzę ze ten Motul dobrze wypada, czy jednak będzie to lepsza alternatywa dla Millersa 5w40 z nanodrive?
                      Nie mam pojęcia, nie testowałem Millersa, nie znam też silinika 1.4, przy czym oleje 506.01 to dość niszowy produkt do silników diesla na PD-kach. Myślę, że do TSI można poszukać czegoś z VW 502 - odpowiedniego do stylu jazdy / eksploatacji.
                      Zamieszczone przez leonn
                      jak ten Fuchs zachowywał się pod względem dźwięków silnika podczas porannych rozruchów i po przebiegu 10tys
                      Był głośniejszy niż Motul, ale przez cały interwał tak samo - nie dało się usłyszeć pod koniec jakiejś zmiany in minus, jedynie znikać zaczął jeszcze szybciej.
                      Zamieszczone przez leonn
                      Skoro już wymieniłeś olej to się pochwal co tam u Ciebie teraz pływa? Syntholi 0W30
                      Bynajmniej Wlałem, przed zimą - o tempora, o mores! - Motul Specific 505.01. Miałem już kilka 504/507, dwa 506.01 więc teraz 505.01. Czego się nie robi z ciekawości i dla porównań ...
                      A Synthoila 506.01 może wleję jeżeli pojawi się w polskiej dystrybucji, inaczej szkoda czasu na testy, skoro może z 10 zapaleńców go sobie sprowadzi.

                      [ Dodano: Nie 14 Gru, 14 18:50 ]
                      Zamieszczone przez krzysiek1974
                      olej nie jest całkiem czysty
                      Normalna rzecz w dyszlu - choćbym godzinę spuszczał, wcześniej stosując płukankę to i tak zaraz olej jest czarny.
                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez krzysiek1974
                        Zamieszczone przez rafiki
                        Zamieszczone przez krzysiek1974
                        Wymiana 4dm3 oleju (z filtrem) kosztowała ponad 360zł.
                        Z tego ile za olej?
                        ok. 60 zł / dm3
                        Ostatnio dałem chyba 130 za 5 litrów Motula u forumowego sprzedawcy. Litości, 60 zł za litr? :shock: jakaś kosmiczna technologia czy co?
                        Zamieszczone przez krzysiek1974
                        Kiedyś kupowałem oleje w makro, ale tam nie ma oleju total. Sprawdzałem.
                        Że tak powiem, jeśli chodzi o olej to olej producenta patrz czy zgadza się specyfikacja producenta samochodu.
                        Zamieszczone przez krzysiek1974
                        Kolejny olej sam zakupię, podobnie filtr oleju. Tylko muszę znaleźć zaufanego sprzedawcę.
                        W dziale "Ogłoszenia komercyjne" masz duży wybór sprawdzonych sprzedawców ja zaopatruję się u kolegi elemenateur i jeszcze nigdy się nie zawiodłem
                        رافال
                        Spoty
                        Cause freedom is a lonely road
                        My O2FL

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez krzysiek1974
                          No i czy w całości został wymieniony, jak pisze PAOLO ESCO...
                          rozmawiałem właśnie z kumplem (fakt, że przy ale w temacie Twojego 1,6 HDi :wink: ). On ma dwa Picasso z 1,6 HDi - mechanik i prowadzi warsztat oraz rozbiera samochody na części... choć by ASO czy też Ty chcieli spuścić cały ole to jest to praktycznie nie możliwe, budowa tego silnika (cienkie kanaliki olejowe, zakamarki itd...) jest taka że i tak 0,5 L starego oleju lekko Tobie w silniku zostanie ... Kumpel też mówił , że zaraz po wymianie szybko olej mu w HDI czernieje więc nie ma co panikować - TTM. :wink:

                          Zamieszczone przez krzysiek1974
                          Tylko muszę znaleźć zaufanego sprzedawcę.
                          --->
                          Zamieszczone przez rafiki
                          W dziale "Ogłoszenia komercyjne" masz duży wybór sprawdzonych sprzedawców
                          i lepszych i pewnych ofert nie znajdziesz

                          Zamieszczone przez rafiki
                          zaopatruję się u kolegi elemenateur i jeszcze nigdy się nie zawiodłem
                          k też u niego kupowałem, porządna firma.

                          [ Dodano: Nie 14 Gru, 14 21:26 ]
                          Zamieszczone przez looker
                          coś Ty się tak uwziął na tego Totala ?
                          Total=Elf. Złego słowa na starego Elfa 0W30 nie powiem - wtedy miał jeszcze PAO. Jak kupiłem żonie Picanto 1.0 to pierwsza wymiana oleju była właśnie na Elfa 0W30. Silnika w nim praktycznie nie słyszałem... :!:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez zak14
                            Był głośniejszy niż Motul, ale przez cały interwał tak samo - nie dało się usłyszeć pod koniec jakiejś zmiany in minus,
                            Czyli jednak oliwa OK, tym bardziej jak ktoś zmienia olej w LL.

                            Zamieszczone przez zak14
                            A Synthoila 506.01 może wleję jeżeli pojawi się w polskiej dystrybucji, inaczej szkoda czasu na testy, skoro może z 10 zapaleńców go sobie sprowadzi.
                            Synthoila 506.1 niestety nie będzie w polskiej dystrybucji, mogę Ci przywieść 6litrów tego oleju, no chyba że sobie sam kupisz na testy w DE.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez leonn
                              Czyli jednak oliwa OK, tym bardziej jak ktoś zmienia olej w LL.
                              Zgadza się, naprawdę daje radę. Szkoda, że tak znika, no ale to problem mojego silnika, jak ktoś ma umiarkowanie olejożerny to na jazdę z dużym udziałem miasta oliwa godna polecenia - moim zdaniem spokojnie ponad 20 kkm by u mnie wytrzymała, mimo tego, że prawie 60% interwału do miasto.

                              Zamieszczone przez leonn
                              mogę Ci przywieść 6litrów tego oleju, no chyba że sobie sam kupisz na testy w DE.
                              Jasne, można sprowadzać, ale to zabawa dla zapaleńców. Wolę testować oleje dostępne w PL, żeby się to jeszcze komuś poza policzalną na palcach dwóch rąk garstką maniaków przydało.

                              [ Dodano: Nie 14 Gru, 14 22:56 ]
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              też u niego kupowałem, porządna firma.
                              Pewnie większość bywalców tego wątku miała przyjemność u kolegi elemenateur kupować, ja też kilka razy i zawsze było szybko, sprawnie i w dobrej cenie.
                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez zak14
                                Wolę testować oleje dostępne w PL, żeby się to jeszcze komuś poza policzalną na palcach dwóch rąk garstką maniaków przydało.
                                Nie no jasna sprawa.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez rOBERTO795
                                  Zamieszczone przez hotrain
                                  Pacjent 2.0 boxer diesel z DPF. Zagadka. Co zalać w momencie kiedy zleję fabryczne coś? Norma dopuszcza oleje OW30 i 5W30. Tryb jazdy mieszany: miasto/trasa.
                                  Wlej cokolwiek poza syfrolem - zmieniaj co 8-10 tys i bedzie git.

                                  Oczywiście "cokolwiek do dpf-u i zgodnego z normą"
                                  NO nie jest to takie proste. Doczytałem w instrukcji, że zalecany olej to 0W30 w klasie ACEA C3 a taki tymczasem znalazłem poza Castrolem tylko Petronas Syntium 7000 XS. Ma ktoś jakieś info na temat tej oliwy?

                                  Oczywiście norma dopuszcza oleje 5W30, także te w klasie ACEA C2.
                                  Jakieś inne sugestie? :wink:

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez hotrain
                                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                                    Zamieszczone przez hotrain
                                    Pacjent 2.0 boxer diesel z DPF. Zagadka. Co zalać w momencie kiedy zleję fabryczne coś? Norma dopuszcza oleje OW30 i 5W30. Tryb jazdy mieszany: miasto/trasa.
                                    Wlej cokolwiek poza syfrolem - zmieniaj co 8-10 tys i bedzie git.

                                    Oczywiście "cokolwiek do dpf-u i zgodnego z normą"
                                    NO nie jest to takie proste. Doczytałem w instrukcji, że zalecany olej to 0W30 w klasie ACEA C3 a taki tymczasem znalazłem poza Castrolem tylko Petronas Syntium 7000 XS. Ma ktoś jakieś info na temat tej oliwy?

                                    Oczywiście norma dopuszcza oleje 5W30, także te w klasie ACEA C2.
                                    Jakieś inne sugestie? :wink:
                                    Sugestia (znaleziona w dyskusji o oleju do benzyny):
                                    HELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W30
                                    SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W30 4L - Sklep Online Galonoleje.pl

                                    Komentarz


                                    • degenerat, dzięki

                                      Wszystko wskazuje na to, że to będzie jednak SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez wojtaszekm
                                        czy to oleum ma w sobie PAO czy to po prostu dobry hydrocrack?
                                        gdzieś Twoje pytanie mi "umknęło" wcześniej...

                                        Chodzi o Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30 ? - to olej wykonany z naturalnego gazu w opatentowanej technologii Shell PurePlus. Cytuję: "Olej bazuje na technologii GTL (Gas to Liquid), stanowiącej podstawę całej współpracy technologicznej pomiędzy firmami Shell i Volkswagen." GTL to proces przekształcania gazu ziemnego lub innych gazowych węglowodorów do węglowodorów o dłuższych łańcuchach.
                                        Technologia PurePlus to proces przekształcania gazu ziemnego do "krystalicznie" czystego oleju bazowego. Metan z gazu ziemnego reaguje z czystym tlenem w celu wytworzenia gazu syntezowego, syntetyzowany gaz doprowadza się do reaktora i przekształca w ciecz, ciecz podlega procesom rozpadu (hydrokraking) na cząsteczki i powstawaniu nowych, które sa odpowiednio "preparowane" tak, by pozyskać w efekcie końcowym destylowany produkt, czyli olej. Efekt to pozyskanie "czystego" produktu pozbawionego zanieczyszczeń - nie zawiera prawie wcale siarki oraz tlenków azotu - o zwiększonym indeksie lepkości, mniejszym tarciu i niskim NOACK. Sam proces produkcji oleju z gazu jest znany od lat jako proces Fischer-Tropscha. Problemem było dostarczenie dużych ilości energii. Obecnie z tych form pozyskiwania oleju korzystają:
                                        BP, Conoco Phillips, ExxonMobil, Statoil, Sasol - Chevron, Shell, Fuchs.

                                        Shell pisze o tym oleju: "w pełni syntetyczny" taaaaaa jasne... :roll: , "syntetyczny" można z tym się zgodzić... "bazuje na technologii GTL (Gas to Liquid)" czyli taki odpowiednik serii Top-Tec Liqui Moly z "synthetic technology"... zapomnij o typowym PAO w oleju za 90-120 zł ... ale skoro "nie widać różnicy" ... to nie ma też co przepłacać :wink:
                                        "następna generacja olejów bazowych pochodzących z gazu ziemnego (Gas to Liquids) wejdzie na rynek" ... następna generacja? Bardzo sprytny zapis ... a mi się zdawało, że to dalej jednak III grupa bazowa (oznaczana czasem dla odróżnienia jako III+). SHC = S ynthetic H ydro C racked
                                        :diabelski_usmiech

                                        --- >

                                        ---- > Autoflesz.com - Jedyna na świecie technologia – Shell PUREPlus Technology: fotoreportaż z polskiej prezentacji nowej linii olejów silnikowych
                                        Załączone pliki
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          nie zawiera prawie wcale siarki oraz tlenków azotu - o zwiększonym indeksie lepkości, mniejszym tarciu i niskim NOACK
                                          no właśnie te parametry wydały mi ciekawe no i 0w kuszące na zimę. Chyba jednak zostanę przy lazerway LL 5w-30 w nim choć troszkę PAO jest i na razie jestem z niego bardzo zadowolony.
                                          Dzięki PAOLO

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Shell pisze o tym oleju: "w pełni syntetyczny" taaaaaa jasne... :roll:
                                            A na germański rynek piszą tak :wink:
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez leonn
                                              na germański rynek piszą tak
                                              synthesetechnologie ---> olej pozyskiwany za pomocą metody syntezy, taka naciągana "syntetyczna technologia" ... a jak się dobrze "nagnie" to nawet "syntetyczny" (nie bez powodu daję te słowo w cudzysłowie) ... po prostu chwyt marketingowy który ładnie brzmi :wink:
                                              "następna generacja olejów bazowych pochodzących z gazu ziemnego (Gas to Liquids) wejdzie na rynek" ... następna generacja? Bardzo sprytny zapis ... a mi się zdawało, że to dalej jednak III grupa bazowa (oznaczana czasem dla odróżnienia jako III+).

                                              S ynthetic H ydro C racked
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                taka naciągana "syntetyczna technologia" ... a jak się dobrze "nagnie" to nawet "syntetyczny" (nie bez powodu daję te słowo w cudzysłowie) ... po prostu chwyt marketingowy który ładnie brzmi :wink:
                                                Ja to bym jednak chciał zobaczyć badanie tego Shella "GTL" po 15tys co z niego zostaje? :wink:

                                                Bo dobry HC nie jest zły

                                                Komentarz


                                                • Warto zamiast valvo synpower 5w40 wrzucić LM synthoil HT albo Diesel synthoil 5w40?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez samtech84
                                                    Warto zamiast valvo synpower 5w40 wrzucić LM synthoil HT albo Diesel synthoil 5w40?
                                                    - warto zastosować tutaj Shell Helix Ultra 5w40 którego koszt to 70żł za 4l a przy takiej cenie można go wymienić 2 razy częściej

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X