No właśnie zależy mię na opini praktycznej bo w teorii faktycznie wygląda dobrze
Niszowe oliwy maja to do siebie że niewiele osob ich uzywa.
ja np sciagnalem cala partie oleju Aveno Full Synth 5W40 i mam zapasy wieksze od przedstawiciela na PL.
Ja jestem zadowolony i z jakosci jak i z ceny.
Zatem pezecieraj szlaki :diabelski_usmiech i koniecznie podziel się wrazeniami.
Ja w końcu przestałem się doktoryzować, już świra dostawałem :hacker
Na dzień dzisiejszy swoje BKD zalewam olejem MOTUL SPECIFIC 504.00-507.00 5W-30. Kolejna wymiana po 15kkm.
Zobaczymy jak wypadnie w porównaniu do LM TT 4600.
Panowie pozwolę sobie trochę zboczyć z tematu. Mianowicie powoli będę się przymierzać do wymiany oliwy. I teraz mam pytanie. Zrobić płukankę przed wymianą, czy nie :?: Czytałem mnóstwo opinii na ten temat i zdania są podzielone. Jeśli robić to jaką i jak dokładnie tego dokonać :?: Mowa o silniku ASZ.
Ponadto prosiłbym o Wasze opinie o środku Amsoil Diesel Injector Clean. Warte to to uwagi, czy tylko zbędny bajer nie dający żadnych efektów :?:
revantes płukanek jest tyle ile sprzedających z jakimi bedziez korespondował.
Amsoil Diesel Injector Clean (ADF) 473ml to jedyny środek po którym praktycznie wiekszość właścicieli czuje że coś się zmieniło.
Mechanicy którzy to zamawiają są zaskoczeni jak bardzo potrafi skorygować korekty wtrysków :-)
Neste jak i LM(technologia syntetyczna i brak podanego tbn) maja dość słabe parametry..
Olej zmieniam co 10 tys nie co 30 jak sugeruje producent myślałem nad Statoilem ale co partia to wychodzi im inny olej przedostatnia karta była super ponad -50 stopni krzepniecie 230 zapłon i aż 3.5 hths(bardzo ważne auto kręcone do końca obrotów)
Wie jakaś mądra głowa czy po usunięciu dpf mogę lać inny olej niż a5/b5 ?(auto potrafi podać oleju.. przy jeździe kobiety po mieście ) Mysle o a3/b4 full saps 0w40
Volvo tak jak Ford ma dość dziwne oczekiwania co do olejów do silników diesla z DPF. Oczekują niskiego HTHS i w sumie wysokiej zawartości SAPS (powyżej 1%). Czyli właśnie A5/B5. Do tego Volvo zaleca w swoich motorach lepkość 0W30.
Osobiście nie jestem fanem lepkości poniżej 10 cSt i HTHS poniżej ok. 3 (z wyjątkiem silników do japońców spokojnie jeżdżonych).
Dlatego wolę olej z górnej granicy HTHS dla A5/B5 czyli z pobliża 3,5. Do tego lepkość w 100C ok. 11,5-12. Daje to choć minimalną rezerwę w przypadku dolania paliwa przy wypalaniu DPF. W żony Fiescie Mk7 z 1,6 TDCI Euro 5 leję Statoila Lazerway V 0W30. Wiem, że nie ta lepkość na zimno jak chce Ford ale mam to w nosie. Wcześniej stosowałem Neste 5W30 City Standard (z niebieską nalepką więc z trochę gorszej linii jak City Pro). Nie powalił mnie ten olej. Dlatego zmieniłem na 0W30. Jest zdecydowanie lepiej po starcie na zimno i na gorąco.
Martwię się cały czas czy nie ma za dużo popiołów jak na DPF ale skoro w Volvo z tym samym silnikiem daje radę to i pewnie tu będzie dobrze.
Więc podsumowując - z DPF czy bez DPF w Volvo nie musisz się martwić SAPS na poziomie 1% i nieco więcej. To pozwala stosować większość olejów 0W30. Osobiście wolę nieco większe HTHS więc moje typy do Twojego motoru to:
- Statoil Lazerway V 0w30,
- Millers XF LONGLIFE 0w30,
- można spróbować Castrola Professional A3 0W30 - trochę wyższe HTHS nie zaszkodzi, mocna baza, wymieniany co 10 kkm da też radę,
- Amsa bym odrzucił ze względu na siarkę na poziomie 0,335% i 1,5 popiołów,
- podobnie jest np. z X-lie Motula i kilkoma innym 0W30
Panowie czy pod jakimś wzgledem 0w40 jest gorszy od np 5w40 lub 10w40?
Przypadkowo natknąłem się na forum nissana i np do note zalecają 10w40, 5w40, 5w50 ale w żadnym wypadku 0w40. Czym to może być uwarunkowane? 0w40 zapewnia mniej stabilny film olejowy od 5w40? W wyzszej temp jest "cieńszy"?
Bardzo mnie to zaciekawiło
Podobna sytuacja jest np w motocyklach V twin zalecają np 15w50, 20w50 i to minerał w całkiem nowych rocznikowo motocyklach, ale np 10w50 już nie. Na syntetykach 10w50 ponoć silniki chodzą bardzo metalicznie a na 20w50 miekko. Serwisy mówią że jak chce się mieć kłopoty to zalać 10w50
Mi wydawało by się że syntetyk 10w50 jest bez porównania lepszy od 20w50 minerała
Komentarz