Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez dragster
    Statoil Lazerway 5W40 - silnik bardzo powoli się na nim nagrzewa, czyli chyba małe tarcie. Ubywa też mało. Pompowalność trochę lepsza niż na Lotosie i Orlenie 5W40.
    Ile osób tyle opinii. U mnie od paru miesięcy ten właśnie olej Statoil, poprzednio Lotos TP 505.01, wcześniej Castrol Edge 507.00 - i każdy olej był wciągany przez TDI PD tak samo chętnie, a Statoil wyjątkowo. I to mimo tego, że auto jest po wymianie rozrządu i panewek oraz jakiejś uszczelki, która miała rzekomo powodować drobny wyciek oleju. Zużycie wyniosło 400 ml na odcinku 3300 km, jazda w większości miejska, spokojna. Przebieg silnika 105 tys. km. W codziennej eksploatacji nie czuję żadnej różnicy w stosunku do Lotosa.

    Co do większych różnic, to mniej więcej od czasu jak jeżdżę na 5W40, to notuję wyższe średnie spalanie. Opony były te same, styl jazdy niezmienny. Dawniej (do 70 tys. km) robiłem 5.2-5.5/100 w trasie, teraz na tej samej trasie trudno zejść poniżej 6.0. Kręcąc się poza miastem spokojnie, "niedzielnie", dawniej robiłem spalanie nawet poniżej 5 (4.8-4.9), teraz 5.3-5.4 to wszystko co jestem w stanie zdziałać. Jedyną różnicą jest lepkość oleju. Czy ona może mieć taki wpływ?

    M.
    666 4U

    Komentarz


    • Od jakiegoś czasu czytam ten wątek w tym forum i jestem pod wrażeniem wiedzy i podejścia do tematu Przebrnąłem nawet przez ponad 100 stron (mniej lub bardziej szczegółowo)... I owo podejście i wiedza niektórych z Was popychają mnie do spytania o konkret nt. zalecanych norm VW do 1.9 TDI AVF PD 130 km bez DPF (przewidywana wymiana co 10 kkm, trasa/miasto 50/50, 15-20 kkm rocznie).
      Otóż na stronie VW 507.00, VW 504.00, etc: Volkswagen Motor Oil Specifications Explained - oilspecifications.org do tego silnika proponowane są normy 504/507 lub 505.01. Z tabelki wynika, iż 504/507 jest lepsze pod każdym z wymienionych w niej względów w stosunku do 505.01. Słyszałem już opinię, że jak nie mam DPF, to "lej 505.01"... Sorry, jeśli o tym było, a ja byłem ślepy, ale stron jest dość dużo Niektórzy z Was (bez wskazywania palcem...) widzę, że mają ogromną wiedzę w tematyce olejów, więc moja prośba, aby owi napisali: dlaczego 505.01 zamiast 507 lub odwrotnie do takiego silnika jak powyżej. Autko to nie Skoda, ale też Vag (A4 B6 kombi).

      Przy okazji, dlaczego wg tej strony norma 504/507 jest niejako "najlepsza" ? Czy to prawda?

      Komentarz


      • s.
        Pewnie wkrótce uzyskasz bardziej naukową odpowiedź na swoje pytania, ale z mojej perspektywy, jako że sam przebrnąłem przez taki wybór, różnica między 505.01 a 507.00 polega na tym, że ten drugi wymagany jest przy "longlife" (wydłużone interwały wymiany) oraz przy DPF (obniżona zawartość popiołów - low-SAPS). To implikuje jego rzekomo wyższe zaawansowanie technologiczne. Jako że swoje auto przestawiłem na wymianę co rok / 15 kkm, i jako że nie mam DPF, to nie znalazłem żadnego wytłumaczenia, czemu miałbym nadal używać 507.00. Wystarczy 505.01, który nadaje się do pompowtryskiwaczy (505.00 nie).
        Rzecz w tym, że:
        - 505.01 bywa nawet o połowę tańszy od 507.00
        - 505.01 to olej 5W40, podczas gdy 507.00 występuje jako 5W30.
        Nie wiem jak Ciebie, ale mnie bardziej przekonuje "40" niż "30". Zwłaszcza gdy jadę trasę z ciągłym 3500 rpm w upalny dzień. A olej wymieniam raz w roku, bo jeżdżę ogólnie mało, więc nie będę cudował z innym na zimę i innym na lato.

        M.
        666 4U

        Komentarz


        • Dzięki beaviso.

          Podejrzewam, że obie normy są w porządku. Ale chciałbym mieć świadomość, dlaczego 505.01, a nie 507 (lub odwrotnie). Wiesz, to tak, jakbym komuś napisał: "nie lej oleju A, ale olej B, bo lepszy". albo "oleju A nie opłaca się kupować; kup B". Zamiast tego wolałbym info w stylu "olej A ma to, to i tamto, olej B tego nie ma i z tego wynika, że A/B jest bardziej wskazany do mojego silnika".
          Nie pytam, co się bardziej opłaca, ale pytam o informację dzięki której świadomie zdecyduję, czy 505.01 czy 507.

          Poza tym, po lekturze na bobistheoilguy.com, skłaniałbym się bardziej ku 5w30 jako wymieniany raz w roku.

          Nikt nie podzieli się wiedzą?

          Komentarz


          • Co jest przyczyną, że jak rano ruszam, to w temp. poniżej 2 st. C turbina wydaje lekki gwizd aż do zmiany na 3 bieg, a jak jest cieplej, np. dziś rano, to nie ma żadnego świstu. Jakie parametry powinien mieć olej żeby nie świszczało jak jest zimniej? 0W30 czy 0W40? Teraz jest 5W40. Jaki wskaźnik lepkości? Co jeszcze?
            Silnik R18A2.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Komentarz


            • Panowie zwracam się do Was z prośbą o doradzenie jaki olej kupić do silnika ASZ. Do tej pory jeździł na Amsoil AFL, lecz jest on już niedostępny. jaki zatem olej sugerujecie zalać do tego silnika :?: Chodzi mi o 100% syntetyk 5W40 z normą 505.01. Cena oleju nie ma znaczenia. Olej musi być najwyższej możliwej jakości.
              Samochód nie ma DPF.

              Chcę zmienić olej na dniach.

              Czy Millers 5W40 XF Longlife ze zmianą co rok będzie dobrym wyborem, czy lepiej szukać czegoś lepszego :?:

              Komentarz


              • Oho ho ....
                Zamieszczone przez raventes
                Chodzi mi o 100% syntetyk 5W40 z normą 505.01.
                Zamieszczone przez raventes
                Olej musi być najwyższej możliwej jakości.
                Tak to każdy by chciał ..... może Amsoil Deo ... sądząc po papierach to super-hiper. Penrite się pojawił, ale nie wiem czy jest tam PAO i ile.

                Komentarz


                • Nigdzie nie mogę wyczytać czy spełnia normy VW, więc odpada. Nie chcę kupić kota w worku, zresztą z dostępnością u naszych forumowych sprzedawców z tego co wiem to ciężko z Amsoilem.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez raventes
                    Nigdzie nie mogę wyczytać czy spełnia normy VW,
                    A te oleje które miałeś to miały normy VW? :wink:
                    Ja bym lał Liqui Moly Diesel Synthoil

                    Komentarz


                    • Nie wiem czy spełniały ( z napisu na bańce wynikało że tak ) :szeroki_usmiech

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez raventes
                        Czy Millers 5W40 XF Longlife ze zmianą co rok będzie dobrym wyborem, czy lepiej szukać czegoś lepszego :?:
                        Będzie ok
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez raventes
                          Chodzi mi o 100% syntetyk 5W40 z normą 505.01.
                          ja juz 2 raz, z ciekawości zalałem Ravenol VMO 5w40 (ACEA A3/B4/C3 Dopuszczenie: MB 229.31, VW 502 00 / 505 00 / 505 01) wcześniej, przez 160tyś. M1 5w50, póki co same pozytywne odczucia.
                          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez beaviso
                            - 505.01 to olej 5W40, podczas gdy 507.00 występuje jako 5W30.
                            505.01 występują również oleje 5W30 i to całkiem niezłe w Polsce robi się jedne z lepszych w Europie
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • Pidziek,
                              koledze chodziło o 5w40
                              gdyż:
                              Zamieszczone przez beaviso
                              ale mnie bardziej przekonuje "40" niż "30". Zwłaszcza gdy jadę trasę z ciągłym 3500 rpm w upalny dzień.
                              *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                              Komentarz


                              • ..no i popadłem w dylemata... :szeroki_usmiech

                                AZF alebo DEO

                                ktoś, coś..jakoś....paździerz mocniej zdrutowany...no jakieś +85%

                                ps. się wezme w sobie i zestwię laby (w tym penrite 5W/40)
                                >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez raventes
                                  ( z napisu na bańce wynikało że tak )
                                  To lałeś do tej pory oleje bez normy, a teraz szukasz z normą? :diabelski_usmiech Napis na bańce to w większości przypadków ma normy :wink:

                                  Komentarz


                                  • ..no i popadłem w dylemata... :szeroki_usmiech

                                    AZF alebo DEO
                                    - AZF będzie dostępny najszybciej za 3 miesiące :wink:

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez REXAX
                                      - AZF będzie dostępny najszybciej za 3 miesiące
                                      ..co rzeczonego dylemata - niestety - nie umniejsza, wszak z pustą miską nie stoi...
                                      >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez navigator
                                        ..co rzeczonego dylemata - niestety - nie umniejsza, wszak z pustą miską nie stoi...
                                        pisałeś że na dniach więc pomyślałem że gardłowa sprawa :szeroki_usmiech

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez b-bar01
                                          Pidziek,
                                          koledze chodziło o 5w40
                                          gdyż:
                                          Zamieszczone przez beaviso
                                          ale mnie bardziej przekonuje "40" niż "30". Zwłaszcza gdy jadę trasę z ciągłym 3500 rpm w upalny dzień.
                                          Dokładnie tak, b-bar01. Chodziło o to, że 507.00 skazywał mnie z góry na 5W30.

                                          M.
                                          666 4U

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez REXAX
                                            - AZF będzie dostępny najszybciej za 3 miesiące :wink:
                                            Pobożne życzenia ma być razem z 5W50 !
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • Ja zaś ostatnimi czasy zalałem LazerWay C3 5W-40 i dupy nie urywa, w porównaniu do tego co było zalewane wcześniej to chała bym powiedział, dramatycznie długo się rozgrzewa, silnik na tym oleju pracuje z "wysiłkiem" do tego twardo i głośno, wycisza się dopiero gdy olej osiągnie około 70sC a i tak te "wyciszenie" można porównać do zimnego startu i pracy zaraz po nim na Millersa czy AMS, przy drobnych mrozach ( tak do -5 sC) zimy start to tragedia, panewki klepią strasznie.
                                              Zobaczymy jak będzie w lato ale teraz to kicha.
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz


                                              • Ja zaś 2 razy już wlewałem LazerWay c3 5w40 i jestem zadowolony z niego, nic nie klepie nawet jak było -10, chociaż zauważyłem że na zimnym i przy prozach od -5 w dół jak by słabo chciał się wkręcać, poza tym nie mam nic mu do zarzucenia. Zdecydowanym mistrzem jeśli chodzi o wyciszenie był Millers, którego niestety nie można już dostać
                                                Teraz próbuje castrola edge turbo diesel titanium coś tam 5w40 :lol:


                                                OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez loru
                                                  i tak te "wyciszenie" można porównać do zimnego startu i pracy zaraz po nim na Millersa czy AMS,
                                                  .
                                                  Rozumiem, że z Millersem lub Amsem było znacznie lepiej.
                                                  Chyba z naszymi BXE coś nie bardzo, skoro takie różnice w odbiorze pracy oleju ..... a może z uszami ? :wink: - dla jednego znośnie, dal innego głośno silnik pracuje.
                                                  Ja podpisuję się pod opinią Kolegi barteq. Drugi raz zalałem i nie ma czego chcieć. Millersa nie uzywałem, z Amsoila był stary AFL i HDD. Chcę spróbować Millersa EE 5W40 i Amsoila Deo.

                                                  Komentarz


                                                  • Które to BXE ma do wymiany panewki bo te co dali są do bani ?
                                                    Walory odsłuchowe napiszę jeszcze raz jak to niekiedy w Skodzie bywa , poparte opiniami odbiorcami flotowymi.

                                                    2 takie samochody takie same silniki podobny przebieg i ten sam olej Castrol.
                                                    Jeden chodzi głośniej drugi nie .
                                                    2 kierowcó którzy dbają o auto bo chcą to po lisingu odkupić .

                                                    Przyczyna nie zbadana ja jedynie mogę się uśmiechnąć :roll:
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X