Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez piramida
    zużycie przez to że 5w30 i często mocna jazda czy to że mam inny silnik?
    hehe to teraz będziemy wróżyć ... :niewiem
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • piramida, wypowiem się jak zrobię trochę więcej niż 4kkm na TT4600. Teraz poziom raczej bez zmian lub z bardzo małym ubytkiem.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz


      • piramida: powodów może być wiele

        Ja ostatnio miałem silnik 2.0 16V bez LPG ubytki 2L/10 000km oleje Mobil 5W40 i ELF 5W40., przebieg pod 200 000km
        Płukanka, olej 5W30 C3, stan na bagnecie zszedł z max. do min. po 300km olej czarny jak towot.
        Wnioski jakieś macie ciekawe ?

        Ja nabieram coraz wiekszego dystansu do rodzimych wytwórców :?
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • wlejemy na wiosnę 5W 40 i powinno być lepiej
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz


          • Obecnie mam wlany Liqui Moly Synthoil Longtime Plus 0W-30 z normą 506.01 zrobiłem 3500km na tym oleju i dolany Cera Tec. Auto głośne w porównaniu do Millersa XFE-PD 5w40 i Motula Specific 505.01 5w40. Najciszej było na Millersie z tych trzech najlepszy olej na Liqui Moly się zawiodłem chętnie bym go zmienił z powrotem na Millersa. Mimo że mam jeszcze jedną bańkę już go nie wleje.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek
              Ja nabieram coraz wiekszego dystansu do rodzimych wytwórców :?
              Pidziek, napisz coś więcej o olejach polskich producentów, wymieniasz oleje na codzień, to i widzisz jakie co jest. Jestem ciekawy bo przymierzam się do zalania Lotosa Synthetic Plus.
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz


              • teklin, zamiast 0w30 zalej 5w30 tt4600 to zmienisz zdanie :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz


                • Zamieszczone przez dragster
                  Pidziek, napisz coś więcej o olejach polskich producentów, wymieniasz oleje na codzień, to i widzisz jakie co jest. Jestem ciekawy bo przymierzam się do zalania Lotosa Synthetic Plus.
                  Pewnych informacji z oczywistych przyczyn nie mogę pisać na forum.
                  Jest kilka pozycji godnych uwagi.
                  Wszak nie widzę specjalnie potrzeby pisać gdzie rozlewa się oleje największych koncernów w Naszym kraju i przez kogo.
                  To nie zmieni faktu że rozpoznawalność kilku marek będzie nadal na rynku tak mocna że taki fakt tego nie zmieni.
                  Mobil, Elf czy Castrol będzie miał nadal najlepszą pozycję na rynku i rzeszę zwolenników.
                  Dla wielu to nadal najlepsze oleje kropka koniec.
                  Dla mnie wymieniony niżej Lotos , tani Total nigdy nie spowodował że silnik "trzymał" się na szlamie, nagarze ...
                  Wlewasz do silnika który jeździł na zwykłym 5W40 w/w marek olej np. C3 czyli olej o nie tak dużych właśicwościach myjąco płukających i co leci szlam, pobór oleju wzrasta kilkadziesiąt raz , masz obraz tego wszystkiego a na poprzednich olejech dolewano tylko 2L/10 000km.
                  Wnisoki możesz wyciągnąć.

                  Dlatego moje zdanie jest takie aby oleje pochodziły z konkretnej manufaktury, blendowni


                  Zamieszczone przez dragster
                  Jestem ciekawy bo przymierzam się do zalania Lotosa Synthetic Plus.
                  Na pewno jest to dużo lepszy olej od olejów sygnowanych logami najwiekszych potentatów światowych
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz


                  • Czyli mam rozumieć, że dobrze zrobiłem kupując Orlen Platinum Max expert V 5w30.
                    Ambiente + pakiet na bezdroża
                    było 153,4KM / 349,4Nm jest 176,1KM / 386,7Nm

                    Komentarz


                    • Ale czy 5w30 tt4600 będzie lepszy od Millersa XFE-PD 5w40 z którego byłem bardzo zadowolony.
                      Kupując Liqui Moly Synthoil Longtime Plus 0W-30 uważałem że to jest lepszy olej bo syntetyczny ,a tu takie rozczarowanie.

                      Komentarz


                      • Witam, kupiłem ostatnio Octavię Rider 2004r., wcześniej miałem Civica, ale rodzina mi się powiększyła to autko też musiałem powiększyć.

                        Służbowo zajmuję się rozwiązywaniem problemów smarnych więc wszedłem na ten wątek.

                        Nie rozumiem, dlaczego olej C3 miałby mieć mniejsze właściwości czyszczące niż np. A3/B4.
                        C3 oznacza, że ma mniej fosforu, siarki (dodatki przeciwzużyciowe), czyli, że szybciej się zużywa silnik, oraz popiołów siarczanowych, ogólnie rzecz biorąc po spaleniu nie zatyka DPF dla normy C3.

                        Większą konsumpcję oleju powoduje tu raczej zmniejszenie lepkości z 40 na 30. Pozdrawiam

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez teklin
                          Ale czy 5w30 tt4600 będzie lepszy od Millersa XFE-PD 5w40 z którego byłem bardzo zadowolony
                          chyba sam musisz wypróbować, ja zostaje przy Millersie niby półsyntetyk a zachowuje się lepiej niż nie jeden syntetyk który maiłem zalany do motorka.
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez teklin
                            Kupując Liqui Moly Synthoil Longtime Plus 0W-30 uważałem że to jest lepszy olej bo syntetyczny ,a tu takie rozczarowanie.
                            - ja bym nie skreślał tego oleju jedynie na podstawie wrażeń akustycznych ponieważ oleje z wyższą zawartością PAO naturalnie są "głośniejsze" od olei HC przy tej samej lepkości a dodatkowo poleciałeś drastycznie w dół z 5w40 na 0w30 co te odczucia spotęgowało - może się okazać że ten silnik na 0w30 właśnie tak ma pracować i może być najlepiej chroniony (zimne starty) - jeżeli tego LM po prostu nie bierze to bym się 3 razy zastanowił czy wrócić do 5w40 :diabelski_usmiech
                            Idąc tropem oceny oleju jedynie po odczuciach akustycznych można dojść do wniosku że przy zmianie Millersa 5w40 xfs-pd na Mobila 5w50 peak life okaże się że na 5w50 silnik pracuje dużo ciszej jak na Millersie więc ten xfs-pd to chyba jakiś szajs jest :twisted: - prawda jak się łatwo samemu zrobić w ch..a

                            Komentarz


                            • Może tak ma być , 0w30 to chyba górna półka LM i ochrona silnika powinna być lepsza. Oleju mi nic nie ubywa , tylko ta głośność pracy silnika mnie dziwi i trochę przeszkadza bo na Millersie była cisza,ledwo co silnik było słychać bo auto mam wyciszone.
                              Poza głośnością pracy silnika żadnej różnicy nie odczuwam.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez REXAX
                                może się okazać że ten silnik na 0w30 właśnie tak ma pracować i może być najlepiej chroniony (zimne starty) - jeżeli tego LM po prostu nie bierze to bym się 3 razy zastanowił czy wrócić do 5w40 :diabelski_usmiech
                                pewnie i ma tak pracować , tylko co to za przyjemność jeździć głośnym traktorem z super chronionym silnikiem gdzie każde dodane gazu to cholernie nie przyjemny dźwięk, że aż człowiek odruchowo ujmuje nogę z gazu, ja tak miałem na super hiper AMSOIL, swoją droga kiepsko odpalał na zimnym mój motor na tym AMS do tego strasznie klepał przy lekko minusowych temperaturach, obecny Millers przy mocno minusowych temperaturach nie dawał takich okrutnych doznań akustycznych jak na AMS i odpalanie jest przyjemniejsze nawet przy tych byłych -18, wybacz moją ignorancję ale wole jak mi motor miło pracuje wtedy wiem że mu dobrze a nie pracuje jak młockarnia której mimo super hiper ochrony nie da się znieść w codziennej eksploatacji.
                                Zresztą ktoś policzył te niby większe zużycie silnika na półsyntetyku ? chyba nie a z obserwacji jakie poczyniłem mając dodatkowe wskaźniki mogę powiedzieć, że zachowuje się tak samo jak pozostałe oleje, mało tego w niektórych aspektach lepiej i nie są to bynajmniej same aspekty akustyczne, ale też i tempo rozgrzewania, czy trzymanie stałej temp przy szybkiej jeździe autostradowej.
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez freekon
                                  dobrze zrobiłem kupując Orlen Platinum Max expert V 5w30.
                                  tak.
                                  Zamieszczone przez teklin
                                  0W-30 uważałem że to jest lepszy olej bo syntetyczny ,a tu takie rozczarowanie.
                                  …0W/30 do ASZ :roll: ja bym zalał Synthoila 5W/40 (też na PAO)
                                  Zamieszczone przez pitrusza
                                  po spaleniu nie zatyka DPF dla normy C3.
                                  mając do wyboru normę B3/B4 i C3 Low Saps (przy C3 MidSAPS już tak wielkiej różnicy nie ma) i wybierając olej do diesla np 1.9 TDI gdzie w 99% przypadków NIE ma DPF-a wybrał bym B3/B4. Nie mówimy tutaj o nowej generacji silników w stylu 1,6 TDI CR tylko o "starej jak świat " konstrukcji diesla 1,9 TDI. ( w starym wątku "olej do TDI" był ten temat już poruszany).
                                  Zamieszczone przez pitrusza
                                  dlaczego olej C3 miałby mieć mniejsze właściwości czyszczące niż np. A3/B4.
                                  Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie C3 znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF, jednak oleje do DPF-ów są pozbawione niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) widać to min. po wielkości TBN porównując ACEA B3/B4 i C3.
                                  Owszem, technologia średniej/niskiej zawartości SAPS – tam gdzie jest to w silnikach wymagane - zmniejsza szkodliwe oddziaływanie i degradację katalizatorów oraz wydłuża żywotność i zapewnia
                                  stabilność termooksydacyjną, zmniejsza tworzenie się osadów i szlamów oraz sprzyja wydłużeniu żywotności oleju. Tym samym własności te sprzyjają też wydłużeniu żywotności samego silnika (stabilność termiczna i oksydacyjna).
                                  Oleje spełniające normę EURO IV i V te z "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników --- > 1,9 TDI zdecydowanie do nich się nie zalicza.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez loru
                                    Zamieszczone przez REXAX
                                    może się okazać że ten silnik na 0w30 właśnie tak ma pracować i może być najlepiej chroniony (zimne starty) - jeżeli tego LM po prostu nie bierze to bym się 3 razy zastanowił czy wrócić do 5w40 :diabelski_usmiech
                                    pewnie i ma tak pracować , tylko co to za przyjemność jeździć głośnym traktorem z super chronionym silnikiem gdzie każde dodane gazu to cholernie nie przyjemny dźwięk, że aż człowiek odruchowo ujmuje nogę z gazu, ja tak miałem na super hiper AMSOIL, swoją droga kiepsko odpalał na zimnym mój motor na tym AMS do tego strasznie klepał przy lekko minusowych temperaturach, obecny Millers przy mocno minusowych temperaturach nie dawał takich okrutnych doznań akustycznych jak na AMS i odpalanie jest przyjemniejsze nawet przy tych byłych -18, wybacz moją ignorancję ale wole jak mi motor miło pracuje wtedy wiem że mu dobrze a nie pracuje jak młockarnia której mimo super hiper ochrony nie da się znieść w codziennej eksploatacji.
                                    Zresztą ktoś policzył te niby większe zużycie silnika na półsyntetyku ? chyba nie a z obserwacji jakie poczyniłem mając dodatkowe wskaźniki mogę powiedzieć, że zachowuje się tak samo jak pozostałe oleje, mało tego w niektórych aspektach lepiej i nie są to bynajmniej same aspekty akustyczne, ale też i tempo rozgrzewania, czy trzymanie stałej temp przy szybkiej jeździe autostradowej.
                                    - w porządku każdy ma swój sposób oceny ale załóżmy hipotetycznie że Twój wybranek przy którym praca silnika jest aksamitna po wykonaniu UOA będzie miał FE na poziomie 100 po 10tyś. natomiast mniej kojący dla uszy LM 0w30 będzie miał po tym samym przebiegu FE na poziomie 10 to ja zniosę większy dyskomfort pracy silnika przekładając rozum nad odczucia :szeroki_usmiech - wiesz jak przyjemnie i gładko pracuje zajechany silnik po zalaniu moto doktora :diabelski_usmiech - ale czy to powód żeby się nim zainteresować :diabelski_usmiech

                                    Komentarz


                                    • Teoretycznie większe zużycie silnika powinno być na oleju 0w-30, bo ma mniejszą lepkość i mniejszy film olejowy.
                                      Chyba, że przy odpalaniu posiada on cudowne dodatki, które utrzymują olej na silniku i w mniejszym stopniu szkodzi mu "zimny start".

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez pitrusza
                                        Teoretycznie większe zużycie silnika powinno być na oleju 0w-30, bo ma mniejszą lepkość i mniejszy film olejowy.
                                        Chyba, że przy odpalaniu posiada on cudowne dodatki, które utrzymują olej na silniku i w mniejszym stopniu szkodzi mu "zimny start".
                                        a jak wytłumaczysz że 0w30 i 5w40 mogą posiadać identyczny HTHS wynoszący 3.6 :twisted:

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez REXAX
                                          po wykonaniu UOA będzie miał FE na poziomie 100 po 10tyś. natomiast mniej kojący dla uszy LM 0w30 będzie miał po tym samym przebiegu FE na poziomie 10 to ja zniosę większy dyskomfort pracy silnika przekładając rozum nad odczucia
                                          Pokaż mi UOA obu olejów z tego samego silnika to wrócimy to tej teorii , równie dobrze może być odwrotnie, osobiście wole ciszej przez 200kkm niż młockarnie przez 400kkm.

                                          a jak wytłumaczysz że 0w30 i 5w40 mogą posiadać identyczny HTHS wynoszący 3.6 :twisted:
                                          to znaczy, że półsyntetyk dorównuje super hiper syntetykowi 0w30 a co za tym idzie wole wlać 5w40 na którym motor pracuje ciszej.
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez loru
                                            tylko co to za przyjemność jeździć głośnym traktorem z super chronionym silnikiem
                                            Właśnie , wydaje mi się że na lepszym oleju silnik powinien pracować ciszej. Jeżeli nie mama wskaźników to jak mam ocenić który olej lepszy? Tylko po pracy silnika a to znaczy cichsza praca silnika lepszy olej.
                                            Jeżeli olej ten w Niemczech bo w Polsce niedostępny np: w Obi kosztuje 5l 100euro to silnik powinien pracować cichutko. Za coś się w końcu płaci.

                                            Komentarz


                                            • HTHS mogą mieć ten sam, ponieważ 0W-30 ma wyższy wskaźnik lepkości.

                                              A temperatura oleju w silniku jest niższa niż temperatura testu, dlatego film 5W-40 jest grubszy.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez loru
                                                to znaczy, że półsyntetyk dorównuje super hiper syntetykowi 0w30 a co za tym idzie wole wlać 5w40 na którym motor pracuje ciszej.
                                                - to znaczy że olej o niskiej lepkości potrafi tak samo chronić silnik w temperaturze roboczej jak olej o wyższej lepkości - niestety 5w40 przy rozruchu na zimno w -20 stopniach nie będzie już tak samo chronił silnika jak 0w30 :!:
                                                Zamieszczone przez loru
                                                osobiście wole ciszej przez 200kkm niż młockarnie przez 400kkm
                                                - pozwól że się nie zgodzę :diabelski_usmiech

                                                Komentarz


                                                • Poza tym nie wierzę, że silnik na oleju 30 przejedzie więcej km niż na 40. To jest unmoeglich .

                                                  Niemcy zalecają oleje niskolepkie tylko i wyłącznie dlatego, że są to oleje paliwooszczędne, czyli bardziej ekologiczne. A silnik dostaje po plecach.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    0W/30 do ASZ :roll: ja bym zalał Synthoila 5W/40 (też na PAO)
                                                    Kupiłem ten olej bo ma normę 506.01 i w Niemczech był też zalewany olejem z taka normą.
                                                    Synthoila 5W/40 chyba nie ma normy 505.01 a taka powinna być do PD

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X