Zamieszczone przez piramida
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
piramida: powodów może być wiele
Ja ostatnio miałem silnik 2.0 16V bez LPG ubytki 2L/10 000km oleje Mobil 5W40 i ELF 5W40., przebieg pod 200 000km
Płukanka, olej 5W30 C3, stan na bagnecie zszedł z max. do min. po 300km olej czarny jak towot.
Wnioski jakieś macie ciekawe ?
Ja nabieram coraz wiekszego dystansu do rodzimych wytwórców :?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
wlejemy na wiosnę 5W 40 i powinno być lepiejsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Obecnie mam wlany Liqui Moly Synthoil Longtime Plus 0W-30 z normą 506.01 zrobiłem 3500km na tym oleju i dolany Cera Tec. Auto głośne w porównaniu do Millersa XFE-PD 5w40 i Motula Specific 505.01 5w40. Najciszej było na Millersie z tych trzech najlepszy olej na Liqui Moly się zawiodłem chętnie bym go zmienił z powrotem na Millersa. Mimo że mam jeszcze jedną bańkę już go nie wleje.
Komentarz
-
-
teklin, zamiast 0w30 zalej 5w30 tt4600 to zmienisz zdanie :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Pewnych informacji z oczywistych przyczyn nie mogę pisać na forum.Zamieszczone przez dragsterPidziek, napisz coś więcej o olejach polskich producentów, wymieniasz oleje na codzień, to i widzisz jakie co jest. Jestem ciekawy bo przymierzam się do zalania Lotosa Synthetic Plus.
Jest kilka pozycji godnych uwagi.
Wszak nie widzę specjalnie potrzeby pisać gdzie rozlewa się oleje największych koncernów w Naszym kraju i przez kogo.
To nie zmieni faktu że rozpoznawalność kilku marek będzie nadal na rynku tak mocna że taki fakt tego nie zmieni.
Mobil, Elf czy Castrol będzie miał nadal najlepszą pozycję na rynku i rzeszę zwolenników.
Dla wielu to nadal najlepsze oleje kropka koniec.
Dla mnie wymieniony niżej Lotos , tani Total nigdy nie spowodował że silnik "trzymał" się na szlamie, nagarze ...
Wlewasz do silnika który jeździł na zwykłym 5W40 w/w marek olej np. C3 czyli olej o nie tak dużych właśicwościach myjąco płukających i co leci szlam, pobór oleju wzrasta kilkadziesiąt raz , masz obraz tego wszystkiego a na poprzednich olejech dolewano tylko 2L/10 000km.
Wnisoki możesz wyciągnąć.
Dlatego moje zdanie jest takie aby oleje pochodziły z konkretnej manufaktury, blendowni
Na pewno jest to dużo lepszy olej od olejów sygnowanych logami najwiekszych potentatów światowychZamieszczone przez dragsterJestem ciekawy bo przymierzam się do zalania Lotosa Synthetic Plus.
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Witam, kupiłem ostatnio Octavię Rider 2004r., wcześniej miałem Civica, ale rodzina mi się powiększyła to autko też musiałem powiększyć.
Służbowo zajmuję się rozwiązywaniem problemów smarnych więc wszedłem na ten wątek.
Nie rozumiem, dlaczego olej C3 miałby mieć mniejsze właściwości czyszczące niż np. A3/B4.
C3 oznacza, że ma mniej fosforu, siarki (dodatki przeciwzużyciowe), czyli, że szybciej się zużywa silnik, oraz popiołów siarczanowych, ogólnie rzecz biorąc po spaleniu nie zatyka DPF dla normy C3.
Większą konsumpcję oleju powoduje tu raczej zmniejszenie lepkości z 40 na 30. Pozdrawiam
Komentarz
-
-
chyba sam musisz wypróbować, ja zostaje przy MillersieZamieszczone przez teklinAle czy 5w30 tt4600 będzie lepszy od Millersa XFE-PD 5w40 z którego byłem bardzo zadowolony
niby półsyntetyk a zachowuje się lepiej niż nie jeden syntetyk który maiłem zalany do motorka.
O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
- ja bym nie skreślał tego oleju jedynie na podstawie wrażeń akustycznych ponieważ oleje z wyższą zawartością PAO naturalnie są "głośniejsze" od olei HC przy tej samej lepkości a dodatkowo poleciałeś drastycznie w dół z 5w40 na 0w30 co te odczucia spotęgowało - może się okazać że ten silnik na 0w30 właśnie tak ma pracować i może być najlepiej chroniony (zimne starty) - jeżeli tego LM po prostu nie bierze to bym się 3 razy zastanowił czy wrócić do 5w40 :diabelski_usmiechZamieszczone przez teklinKupując Liqui Moly Synthoil Longtime Plus 0W-30 uważałem że to jest lepszy olej bo syntetyczny ,a tu takie rozczarowanie.
Idąc tropem oceny oleju jedynie po odczuciach akustycznych można dojść do wniosku że przy zmianie Millersa 5w40 xfs-pd na Mobila 5w50 peak life okaże się że na 5w50 silnik pracuje dużo ciszej jak na Millersie więc ten xfs-pd to chyba jakiś szajs jest :twisted: - prawda jak się łatwo samemu zrobić w ch..a
Komentarz
-
-
Może tak ma być , 0w30 to chyba górna półka LM i ochrona silnika powinna być lepsza. Oleju mi nic nie ubywa , tylko ta głośność pracy silnika mnie dziwi i trochę przeszkadza bo na Millersie była cisza,ledwo co silnik było słychać bo auto mam wyciszone.
Poza głośnością pracy silnika żadnej różnicy nie odczuwam.
Komentarz
-
-
pewnie i ma tak pracować , tylko co to za przyjemność jeździć głośnym traktorem z super chronionym silnikiem gdzie każde dodane gazu to cholernie nie przyjemny dźwięk, że aż człowiek odruchowo ujmuje nogę z gazu, ja tak miałem na super hiper AMSOIL, swoją droga kiepsko odpalał na zimnym mój motor na tym AMS do tego strasznie klepał przy lekko minusowych temperaturach, obecny Millers przy mocno minusowych temperaturach nie dawał takich okrutnych doznań akustycznych jak na AMS i odpalanie jest przyjemniejsze nawet przy tych byłych -18, wybacz moją ignorancję ale wole jak mi motor miło pracuje wtedy wiem że mu dobrze a nie pracuje jak młockarnia której mimo super hiper ochrony nie da się znieść w codziennej eksploatacji.Zamieszczone przez REXAXmoże się okazać że ten silnik na 0w30 właśnie tak ma pracować i może być najlepiej chroniony (zimne starty) - jeżeli tego LM po prostu nie bierze to bym się 3 razy zastanowił czy wrócić do 5w40 :diabelski_usmiech
Zresztą ktoś policzył te niby większe zużycie silnika na półsyntetyku ? chyba nie a z obserwacji jakie poczyniłem mając dodatkowe wskaźniki mogę powiedzieć, że zachowuje się tak samo jak pozostałe oleje, mało tego w niektórych aspektach lepiej i nie są to bynajmniej same aspekty akustyczne, ale też i tempo rozgrzewania, czy trzymanie stałej temp przy szybkiej jeździe autostradowej.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
tak.Zamieszczone przez freekondobrze zrobiłem kupując Orlen Platinum Max expert V 5w30.
…0W/30 do ASZ :roll: ja bym zalał Synthoila 5W/40 (też na PAO)Zamieszczone przez teklin0W-30 uważałem że to jest lepszy olej bo syntetyczny ,a tu takie rozczarowanie.
mając do wyboru normę B3/B4 i C3 Low Saps (przy C3 MidSAPS już tak wielkiej różnicy nie ma) i wybierając olej do diesla np 1.9 TDI gdzie w 99% przypadków NIE ma DPF-a wybrał bym B3/B4. Nie mówimy tutaj o nowej generacji silników w stylu 1,6 TDI CR tylko o "starej jak świat " konstrukcji diesla 1,9 TDI. ( w starym wątku "olej do TDI" był ten temat już poruszany).Zamieszczone przez pitruszapo spaleniu nie zatyka DPF dla normy C3.
Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie C3 znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF, jednak oleje do DPF-ów są pozbawione niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) widać to min. po wielkości TBN porównując ACEA B3/B4 i C3.Zamieszczone przez pitruszadlaczego olej C3 miałby mieć mniejsze właściwości czyszczące niż np. A3/B4.
Owszem, technologia średniej/niskiej zawartości SAPS – tam gdzie jest to w silnikach wymagane - zmniejsza szkodliwe oddziaływanie i degradację katalizatorów oraz wydłuża żywotność i zapewnia
stabilność termooksydacyjną, zmniejsza tworzenie się osadów i szlamów oraz sprzyja wydłużeniu żywotności oleju. Tym samym własności te sprzyjają też wydłużeniu żywotności samego silnika (stabilność termiczna i oksydacyjna).
Oleje spełniające normę EURO IV i V te z "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników --- > 1,9 TDI zdecydowanie do nich się nie zalicza.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
- w porządku każdy ma swój sposób oceny ale załóżmy hipotetycznie że Twój wybranek przy którym praca silnika jest aksamitna po wykonaniu UOA będzie miał FE na poziomie 100 po 10tyś. natomiast mniej kojący dla uszy LM 0w30 będzie miał po tym samym przebiegu FE na poziomie 10 to ja zniosę większy dyskomfort pracy silnika przekładając rozum nad odczucia :szeroki_usmiech - wiesz jak przyjemnie i gładko pracuje zajechany silnik po zalaniu moto doktora :diabelski_usmiech - ale czy to powód żeby się nim zainteresować :diabelski_usmiechZamieszczone przez lorupewnie i ma tak pracować , tylko co to za przyjemność jeździć głośnym traktorem z super chronionym silnikiem gdzie każde dodane gazu to cholernie nie przyjemny dźwięk, że aż człowiek odruchowo ujmuje nogę z gazu, ja tak miałem na super hiper AMSOIL, swoją droga kiepsko odpalał na zimnym mój motor na tym AMS do tego strasznie klepał przy lekko minusowych temperaturach, obecny Millers przy mocno minusowych temperaturach nie dawał takich okrutnych doznań akustycznych jak na AMS i odpalanie jest przyjemniejsze nawet przy tych byłych -18, wybacz moją ignorancję ale wole jak mi motor miło pracuje wtedy wiem że mu dobrze a nie pracuje jak młockarnia której mimo super hiper ochrony nie da się znieść w codziennej eksploatacji.Zamieszczone przez REXAXmoże się okazać że ten silnik na 0w30 właśnie tak ma pracować i może być najlepiej chroniony (zimne starty) - jeżeli tego LM po prostu nie bierze to bym się 3 razy zastanowił czy wrócić do 5w40 :diabelski_usmiech
Zresztą ktoś policzył te niby większe zużycie silnika na półsyntetyku ? chyba nie a z obserwacji jakie poczyniłem mając dodatkowe wskaźniki mogę powiedzieć, że zachowuje się tak samo jak pozostałe oleje, mało tego w niektórych aspektach lepiej i nie są to bynajmniej same aspekty akustyczne, ale też i tempo rozgrzewania, czy trzymanie stałej temp przy szybkiej jeździe autostradowej.
Komentarz
-
-
a jak wytłumaczysz że 0w30 i 5w40 mogą posiadać identyczny HTHS wynoszący 3.6 :twisted:Zamieszczone przez pitruszaTeoretycznie większe zużycie silnika powinno być na oleju 0w-30, bo ma mniejszą lepkość i mniejszy film olejowy.
Chyba, że przy odpalaniu posiada on cudowne dodatki, które utrzymują olej na silniku i w mniejszym stopniu szkodzi mu "zimny start".
Komentarz
-
-
Pokaż mi UOA obu olejów z tego samego silnika to wrócimy to tej teorii , równie dobrze może być odwrotnie, osobiście wole ciszej przez 200kkm niż młockarnie przez 400kkm.Zamieszczone przez REXAXpo wykonaniu UOA będzie miał FE na poziomie 100 po 10tyś. natomiast mniej kojący dla uszy LM 0w30 będzie miał po tym samym przebiegu FE na poziomie 10 to ja zniosę większy dyskomfort pracy silnika przekładając rozum nad odczucia
to znaczy, że półsyntetyk dorównuje super hiper syntetykowi 0w30 a co za tym idzie wole wlać 5w40 na którym motor pracuje ciszej.a jak wytłumaczysz że 0w30 i 5w40 mogą posiadać identyczny HTHS wynoszący 3.6 :twisted:O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Właśnie , wydaje mi się że na lepszym oleju silnik powinien pracować ciszej. Jeżeli nie mama wskaźników to jak mam ocenić który olej lepszy? Tylko po pracy silnika a to znaczy cichsza praca silnika lepszy olej.Zamieszczone przez lorutylko co to za przyjemność jeździć głośnym traktorem z super chronionym silnikiem
Jeżeli olej ten w Niemczech bo w Polsce niedostępny np: w Obi kosztuje 5l 100euro to silnik powinien pracować cichutko. Za coś się w końcu płaci.
Komentarz
-
-
- to znaczy że olej o niskiej lepkości potrafi tak samo chronić silnik w temperaturze roboczej jak olej o wyższej lepkości - niestety 5w40 przy rozruchu na zimno w -20 stopniach nie będzie już tak samo chronił silnika jak 0w30 :!:Zamieszczone przez loruto znaczy, że półsyntetyk dorównuje super hiper syntetykowi 0w30 a co za tym idzie wole wlać 5w40 na którym motor pracuje ciszej.
- pozwól że się nie zgodzę :diabelski_usmiechZamieszczone przez loruosobiście wole ciszej przez 200kkm niż młockarnie przez 400kkm
Komentarz
-
.
Komentarz