Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez pitrusza
    Oficjalnym powodem (informacja ze szkoleń Total, Mobil) stosowania HC do 505.01 było to, że PAO nie radziło sobie ze smarowaniem styku krzywka na wałku - popychacz i tam powstawało zużycie.
    To zużycie to kwestia przebiegu ok. 200 kkm.
    A nieoficjalnie mówili ?

    Koszty i jeszcze raz koszty m.in dlatego ze wdrożenie dobrego PAO z dobrymi polarnymi dodatkami np. estrów podnosiło by wydatnie koszt takiego oleju a przecież nie o to chodzi aby koszty wytworzenia były wysokie ale marża pośredników czy serwisów itp..

    Skoro olej PAO z estrami razi sobie najlepiej w układach VTEC (mówię o pełnym VTEC-u a nie tym niepełnym) a tam film olejowy na krzywkach powinien byc jak najbardziej trwały a do tego predkość obrotowa dodatkowo takie zalecenie podkreśla.

    krzywka i pompowtrysk powoduje że jest nacisk ok. 1 tony na 1-2mm kw. a więc chodzi o dobra pompowalność i film olejowy który nie bedzie "rozgnieciony", rozprasowany.

    Zamieszczone przez pitrusza
    Total twardo obstaje przy twierdzeniu, że hydrosyntetyki (tak nazywają HC) są lepsze dla niektórych silników (w tym 505.01) niż PAO.
    Dla słabo obciażonych termicznie ze stosunkowo niewielkim nadmuchem turbo moze ale i tak baz PAO estrowych , poliestrowych nie zastąpi żadne HC ale w przypadkach kiedy silnik jest zwykłym przeciętnym niezbyt wysilonym kostrukcyjnie projektem oczywiscie dobry HC jak najbardziej się spisze.

    Ale tam gdzie juz mamy stosunkowo niewielka pojemnosć i wyłuskane z niej setki koni mechanicznych a do tego jeszcze turbo wtedy HC idzie w kanał szybciej niż komuś się wydaje.

    Total zapewne wiesz dlaczego kosztuje 1L takiego oleju po ok. 500zł , mozesz popytac inzynierów z firmy ORECA którzy robią wyczynowe silniki dla Skody.
    Podpowiem że te bardzo ciasno pasowane silniki Skody maja być zalewane olejem klasy 0W30.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Pidziek
      Koszty i jeszcze raz koszty
      to już całkowicie pominąłem bo "koledzy z Pangbourne" sami wiedzą co ich olej jest wart i dlaczego kosztuje tyle a nie mniej, zwłaszcza w ASO :wink:
      Zamieszczone przez Pidziek
      dobry HC jak najbardziej się spisze
      tutaj się zgodzę ale z stwierdzeniem
      Zamieszczone przez pitrusza
      jednym z wymogów 505.01 jest baza HC
      nie, ponieważ nie ma takiego wymogu ze strony VW dla specyfikacji 505.01. No i jak niewiadomo o co chodzi ...to chodzi o pieniądze - jak zawsze :wink: Całość rozbija się o $ ... można zrobić porządny olej z tą specyfikacją na PAO ale koszt pozyskania takiego oleju jest zbyt duży w stosunku do odpowiedniej bazy HC i łatwość umieszczenia w niej dodatków ( min. ze względu na bazę i dodatki które w niej muszą się znaleźć...kto kupi tak drogi olej jeżeli ma odpowiednik tańszego o XX % HC...).
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Pidziek
        Prawdopodiobnie płyn chłodniczy lekko znika a dolot wydaje mi się jest mocno zabrudzony a może gdzieś na filtrze powietrza oszczędzano lub jest jakiś pseudo lepszy włożony...
        A możesz napisać jaki związek jest między zabrudzonym dolotem, a olejem silnikowym :?: Oczywiście pytam teoretycznie, a nie z ironią.

        Zamieszczone przez konkon
        raventes, jak na dpf, modyfikacje i styl jazdy to rewelacja, w tym silniku był już Motul i Mobil, nie sprawdziły się. Średnie zużycie w 3.0 jest wyższe niż 2.0.
        Czyli wynika z tego, że AFL to naprawdę porządny olej.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez raventes
          jaki związek jest między zabrudzonym dolotem, a olejem silnikowym
          Niedostateczna filtracja / brud w dolocie przekłada się na przenikanie do komory spalania i w części do oleju drobin kurzu, który w analizach objawia się podwyższoną ilością krzemu. Krzem może też pochodzić np. ze stosowanych uszczelniaczy silikonowych, czasami zawierają go dodatki antypienne do olejów. W tej analizie poziom krzemu nie wygląda źle.
          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Pidziek

            A nieoficjalnie mówili ?
            Nieoficjalnie mówili, że sami leją Mobila 5W-50 505.00 , wtedy jeszcze na PAO.

            Komentarz


            • Dziś zalany Lotos Synthetic Plus. Dlatego, że polski produkt i pozytywne opinie forum. Wcześniej był Mobil1. Filtr Mann, co ciekawe wyprodukowany w Niemczech, bo inne Manny które miałem ostatnio były chińskie.

              Wrażenia sensowne: na tą chwilę brak. Zobaczymy. Nie mam czujnika temp. Jest tylko kontrolka ciśnienia jaką każdy ma. Zobaczymy jak będzie gasła.

              Wrażenia bez sensu: Lotos śmierdzi ostro. M1 miał zapach nawet przyjemny jak na olej, taki słodkawy. W bańce 4l przydałoby się to odkręcanie i wyciąganie dopracować i oznaczyć. No, pourywałem trochę tych plastików, jak zwykle przy odkręcaniu nowej bańki.

              Stary olej spływał godzinę. Resztki z komory filtra odessane wielką strzykawką lekarską z wężykiem. W całej operacji najtrudniejsze, żeby w misce aluminiowej nie przekręcić śruby.
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz


              • Za dwa tygodnie pora na zmianę, co tym razem zalewać do mojej padliny, chodzi za mną ponownie Amsoil :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz


                • Zamieszczone przez piramida
                  Za dwa tygodnie pora na zmianę, co tym razem zalewać do mojej padliny, chodzi za mną ponownie Amsoil :wink:
                  Ja bym na Twoim miejscu CFS-a spróbował :P
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez rOBERTO795
                    Zamieszczone przez piramida
                    Za dwa tygodnie pora na zmianę, co tym razem zalewać do mojej padliny, chodzi za mną ponownie Amsoil :wink:
                    Ja bym na Twoim miejscu CFS-a spróbował :P
                    jezeli pompki nie beda miały nic przeciwko temu to chetnie
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz


                    • Wrzucam zaległe (próbka z listopada) UOA Motul X-Clean+ 5w30 po przebiegu podobnym jak wcześniejszy raport dla Fuchsa XTL.
                      ]"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
                      Niechluje z B-Stone źle przepisali zużycie oleju. Poprawna wartość to 0,8 l (z czego 0,5 l po trasach z udziałem autostrad i/lub holowania przyczepy z łódką).
                      Niech nikogo nie zmyli duża zawartość aluminium i krzemu – dla przypomnienia: dziewiczy olej zawierał 6 ppm aluminium i 8 ppm krzemu Forum - Octavia Club Polska .
                      Wygląda na to, że silnik się wreszcie dociera, a olej sprawdza się co najmniej nie gorzej niż Fuchs.
                      Następna stacja: Motul Specific 506.01 0w30 @ ~ 5,5 kkm (zapewne za jakieś 4 miesiące).
                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez piramida
                        Za dwa tygodnie pora na zmianę, co tym razem zalewać do mojej padliny, chodzi za mną ponownie Amsoil :wink:
                        Uważam to za rozsądny i sprawdzony wybór.
                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                        Komentarz


                        • Jak Waszym zdaniem wypada porównanie LM 4600 vs Amsoil AFL :?: Który olej uważacie za lepszy i dlaczego :?:

                          Komentarz


                          • Dlaczego chcesz porównywać olej półsyntetyczny z pełnym syntetykiem oraz olej o lepkosci 5W30 z olejem 5W40 przecież to bez sensu...
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • A który z tych co wymieniłem jest półsyntetykiem :?:

                              Komentarz


                              • 4600
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz


                                • 4600
                                  Półsyntetykiem w sensie HC, czyli takim jak jakieś 95% "syntetyków" na rynku.
                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez raventes
                                    który z tych co wymieniłem jest półsyntetykiem
                                    żaden z nich nie jest pełnym syntetykiem :diabelski_usmiech
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • A według opisu są oba Więc jak to z tym jest :?:

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez raventes
                                        według opisu są oba
                                        nie oba. LM jasno twierdzi, że TT 4600 to syntetyczna technologia a nie pełen syntetyk. Amsoil to wg producenta "synthetic"
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Amsoil to wg producenta "synthetic"
                                          To chyba ten którego jeszcze nie ma w Polsce , chodzi Ci o nowe opakowania ?
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz


                                          • :bajer pidziek ...
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Pentosin to jest marka Statoila, tak?
                                              Bo już się gubię...
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez szkoda
                                                Pentosin to jest marka Statoila, tak?
                                                NIE.
                                                Pentosin to niemiecki produkt, nie ma nic wspólnego ze Statoil. Przez długi czas Pentosin dostarczał produkty OEM dla VW i nie tylko.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • PAOLO ESCO, a to:
                                                  Link

                                                  Link

                                                  :?: :?: :?:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz


                                                  • Faktycznie - wychodzi na to, że MASZ RACJĘ.
                                                    Jeżeli Pentosin LHM + to odpowiednik STATOIL PENTOSIN LHM PLUS - a porównując parametry itd. na to wynika ... to wychodzi na to, że Pentosin faktycznie produkuje dla Statoil te produkty (a Statoil sprzedaje je pod swoim logo - ciekawe co Pentosin dostaje w zamian od Statoil) :roll:
                                                    Nooo ładne układy :tuk:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X