Zamieszczone przez pitrusza
Koszty i jeszcze raz koszty m.in dlatego ze wdrożenie dobrego PAO z dobrymi polarnymi dodatkami np. estrów podnosiło by wydatnie koszt takiego oleju a przecież nie o to chodzi aby koszty wytworzenia były wysokie ale marża pośredników czy serwisów itp..
Skoro olej PAO z estrami razi sobie najlepiej w układach VTEC (mówię o pełnym VTEC-u a nie tym niepełnym) a tam film olejowy na krzywkach powinien byc jak najbardziej trwały a do tego predkość obrotowa dodatkowo takie zalecenie podkreśla.
krzywka i pompowtrysk powoduje że jest nacisk ok. 1 tony na 1-2mm kw. a więc chodzi o dobra pompowalność i film olejowy który nie bedzie "rozgnieciony", rozprasowany.
Zamieszczone przez pitrusza
Ale tam gdzie juz mamy stosunkowo niewielka pojemnosć i wyłuskane z niej setki koni mechanicznych a do tego jeszcze turbo wtedy HC idzie w kanał szybciej niż komuś się wydaje.
Total zapewne wiesz dlaczego kosztuje 1L takiego oleju po ok. 500zł , mozesz popytac inzynierów z firmy ORECA którzy robią wyczynowe silniki dla Skody.
Podpowiem że te bardzo ciasno pasowane silniki Skody maja być zalewane olejem klasy 0W30.
Komentarz