Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • tak klekocze BXE po kilku dniowym postoju w te największe mrozy w zasadzie to stał do poniedziałku popołudnia do czwartku popołudniu, olej to Fuchs TYTAN GT1 5W-40[youtube] [/youtube]
    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

    Komentarz


    • Najlepszym wynalazkiem nie jest XADO tylko dwusiarczek wolframu ale to jeszcze daleka droga.

      Ja mam smar Ceratec i widze że fajnie sie spisuje w hamulcach przynajmneij nie jest na miedzi która nie może być stosowana w ABS-ach :-)
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez soszek81
        Cromka - czy do Hondy CBX 750F (rocznik 84, przebieg nieznany, na blacie 33k km bo więcej cyferek nie ma, więc i dobrze może być 133,233 jak i 333k km) mogę takie cudo zastosować?
        Czekam z niecierpliwością na odpowiedź
        Możesz zastosować, jedyna przeciwskazanie to sprzegło z metalowymi okładzinami, które chyba nie występuje.

        Pozdrawiam
        Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

        Komentarz


        • Cromka - pytanie było podchwytliwe, moja odpowiedź - zdecydowanie nie mogę zastosować, wynika ona z tego że wiem jak jest zbudowany silnik w tym modelu (czego Ty nie musiałeś wiedzeć).

          Dla samego silnika owszem i bym zalał. Jednak w tym silniku sprzęgło jest w kąpieli olejowej (bez znaczenia czy ma metalowe okładziny, ale akurat też ma metalowe przekładki) i jakikolwiek dodatek zmniejszający tarcie załatwi sprzęgło.
          Jeśli używać tego w motocyklu - to tylko w takim, gdzie sprzęgło pracuje na sucho (np. Ducati, HD).
          EOT
          W temacie zaś, rozważam czy do ALH nie dodać czegoś takiego przy następnej wymianie.
          Była O1 kombi ALH++ 150/340
          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Pidziek
            Zamieszczone przez rOBERTO795
            Oleje z bazą PAO są "głosniejsze" silniki pracują na nich bardziej metalicznie.
            Bardzo rewolucyjna teoria.
            Pierwsze słyszę..
            raczej praktyka i to stwierdzone na twojej ulubionej marce czyli Millersie jak i na LM. Oba auta notabene prywatne pracuja glosniej na tych olejach niz na Motulu i Mobilu na ktorych jezdzily wczesniej. Glosniej -bardziej metalicznie to dla mnie lzej bez dodatkow wyciszajacych- poprostu lepiej
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez soszek81
              Cromka - pytanie było podchwytliwe, moja odpowiedź - zdecydowanie nie mogę zastosować, wynika ona z tego że wiem jak jest zbudowany silnik w tym modelu (czego Ty nie musiałeś wiedzeć).

              Dla samego silnika owszem i bym zalał. Jednak w tym silniku sprzęgło jest w kąpieli olejowej (bez znaczenia czy ma metalowe okładziny, ale akurat też ma metalowe przekładki) i jakikolwiek dodatek zmniejszający tarcie załatwi sprzęgło.
              Jeśli używać tego w motocyklu - to tylko w takim, gdzie sprzęgło pracuje na sucho (np. Ducati, HD).
              EOT
              W temacie zaś, rozważam czy do ALH nie dodać czegoś takiego przy następnej wymianie.
              Nie masz racji i dalej obstaje przy swoim. W mokrym sprzęgle z tylko jedną stroną cierną z metalu nie dojdzie do naniesienia metaloceramiki na pary trące - do tego jest niezbędna para trąca metal-metal. Te środki nie zmniejszają tarcia na zasadzie modyfikacji oleju, czy przyklejania się do wszystkiego. Sam to stosowałem w Hondzie ST 1100 i nadal stosuje w CX 500. Problem jest tylko z wyczynowymi sprzęgłami, gdzie stosuje się spieki z zawartością metalu i / lub ceramiki. Ale, żeby się przekonać to należy zastosować.

              Pozdrawiam

              [ Dodano: Sro 15 Lut, 12 21:46 ]
              Zamieszczone przez rOBERTO795
              Zamieszczone przez Pidziek
              Zamieszczone przez rOBERTO795
              Oleje z bazą PAO są "głosniejsze" silniki pracują na nich bardziej metalicznie.
              Bardzo rewolucyjna teoria.
              Pierwsze słyszę..
              raczej praktyka i to stwierdzone na twojej ulubionej marce czyli Millersie jak i na LM. Oba auta notabene prywatne pracuja glosniej na tych olejach niz na Motulu i Mobilu na ktorych jezdzily wczesniej. Glosniej -bardziej metalicznie to dla mnie lzej bez dodatkow wyciszajacych- poprostu lepiej
              Ciekawe - wszyscy użytkownicy, którzy zalali swoje JTD i JTDm LM Synthoil 5w40, do dzisiaj nie potrafią wyjaśnić dlaczego silniki pracują radykalnie ciszej. Mój poprzedni JTD na Motulu X-cess 5w40, pracował dość twardo i głośno, jednak miał sie bardzo dobrze.
              Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

              Komentarz


              • Witam, nie wiem czy ktos juz stosowal olej Millers ale musze stwierdzic ze jest rewelacyjny :idea: Zdecydowalem sie na jego uzycie w moim klekotku i roznica jest niesamowita w pracy i zachowaniu silnika Nawet roznica cenowa nie jest tak drastyczna a i banka 5l :idea: Uzylem XFE-PD do pompowtryskow, polecam :idea:

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Cromka
                  Ciekawe - wszyscy użytkownicy, którzy zalali swoje JTD i JTDm LM Synthoil 5w40, do dzisiaj nie potrafią wyjaśnić dlaczego silniki pracują radykalnie ciszej. Mój poprzedni JTD na Motulu X-cess 5w40, pracował dość twardo i głośno, jednak miał sie bardzo dobrze.
                  Widzisz a kilka osób rowniez z tego forum zauwazyło to co ja czyli na olejach IV grupy silniki pracują bardziej metalicznie- dla mnie "lzej", "luźniej" nie maja takich oporów.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez JD
                    Millers ...jest rewelacyjny....Użylem XFE-PD do pompowtryskow
                    a coś więcej? Tak z ciekawości - jakim olejem był wcześniej silnik zalany, że taka pozytywna opinia? Jak z ubytkami czy na XFE-PD uzupełniałeś poziom oleju? Jak z rozruchem na zimno, nie ma klepania?
                    Zamieszczone przez JD
                    roznica jest niesamowita w pracy i zachowaniu silnika
                    no włąsnie ale jaka - więcej szczegółów poprosimy :P

                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    silniki pracują bardziej metalicznie- dla mnie "lzej", "luźniej"
                    słuch to zmysł uwarunkowany subiektywnym odczuciem i docierającymi do niego czynnikami zewnętrznymi więc dla jednych "jest metaliczny klekot dla innych cicho a dla innych bez zmian albo głosniej". :wink:
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • Miałem raz zalany Motul i jakos nie ciągnie mnie do tego oleju , w moim silniku jak na razie LM sprawdza się najlepiej
                      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Zamieszczone przez Cromka
                        Ciekawe - wszyscy użytkownicy, którzy zalali swoje JTD i JTDm LM Synthoil 5w40, do dzisiaj nie potrafią wyjaśnić dlaczego silniki pracują radykalnie ciszej. Mój poprzedni JTD na Motulu X-cess 5w40, pracował dość twardo i głośno, jednak miał sie bardzo dobrze.
                        Widzisz a kilka osób rowniez z tego forum zauwazyło to co ja czyli na olejach IV grupy silniki pracują bardziej metalicznie- dla mnie "lzej", "luźniej" nie maja takich oporów.
                        LM Diesel Synthoil wycisza silniki Diesla - nie wiem czy to zasługa bazy czy dodatków, w każdym razie ten konkretny produkt radykalnie wycisza pracę silnika. Natomiast mój silnik pracował najciszej dzisiaj wieczorem, kiedy wyszedłem z firmy i zobaczyłem moją Krowę zasypaną śniegiem do progów i z przysypanym przodem, przez zaspę z odgarniętego z chodnika śniegu, oczywiście na masce też było kilkanaście centymetrów. Nawet praca zimnego silnika po odpaleniu była jedwabista i dochodziła jakby z oddali! Morał z tego taki, że natura zawsze górą !

                        Pozdrawiam
                        Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                        Komentarz


                        • cromka - dobreeee :szeroki_usmiech
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            a coś więcej? Tak z ciekawości - jakim olejem był wcześniej silnik zalany, że taka pozytywna opinia? Jak z ubytkami czy na XFE-PD uzupełniałeś poziom oleju? Jak z rozruchem na zimno, nie ma klepania?
                            Wczesniej byl Castrol, Mobil, Gulf i LM, teraz uzylem plukanki Millersa(efekt mnie zaskoczyl, robiona na detergentach a nie rozpuszczalnikach, filtr dosc mocno zabrudzony) i zalalem tego XFE-PD 5w40,
                            mam juz ok 7tys km i jeszcze nie dolewalem oleju, odpala na zimnym o wiele latwiej i tak nie slychac klepania, nawet mam wrazenie jak by szybciej nabieral temperatury, sprzedawca mowil ze zawartosc bazy syntetycznej do mineralnej to stosunek 70/30, silnik pracuje rowniej i ciszej, robie troche km i dosc czesto zmieniam oliwke i tym razem padlo na Millersa, jak do tej pory same pozytywne odczucia

                            Komentarz


                            • czy majac plukanke zalana na silnik mozna kawalek autem podjechac (10-15 metrow) ?
                              czy musi caly czas stac na luzie i nie wolno ruszyc?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez xtremesystems
                                czy majac plukanke zalana na silnik mozna kawalek autem podjechac (10-15 metrow) ?
                                są ostrzeżenia , żeby nawet go nie przegazować to co dopiero podjechać
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez xtremesystems
                                  czy majac plukanke zalana na silnik mozna kawalek autem podjechac (10-15 metrow) ?
                                  czy musi caly czas stac na luzie i nie wolno ruszyc?
                                  oczywiscie ze mozna - bez przesady - mozna lekko podjechac.
                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                  Komentarz


                                  • no wlasnie widze ze opinie podzielone.
                                    chodzi po prostu o to zeby auto pochodzilo przed warsztatem na plukance a potem wjechac na podnosnik

                                    Komentarz


                                    • A przy srodku Liqui pisze:

                                      Dodać zawartość opakowania przed wymianą oleju, uruchomić silnik i pozostawić pracujący przez 10 min. na biegu jałowym.

                                      No to jak, dolac te 0,3l do oleju i to rozpusci nagary z silnika ??
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • Tak do oleju ktorego zaraz zlejemy-starego.
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz


                                        • JD, kupowałeś go , gdzieś , ze sprawdzonego żródełka ?

                                          Komentarz


                                          • czyzyk64, w Rumi jest autoryzowany punkt Millersa, wiec to jest chyba najpewniejsze zrodlo a i rabacik maly dostalem :P

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez czyzyk64
                                              ze sprawdzonego żródełka
                                              pidziek i elemenateur oraz RobertM - sprzedają Millersa na forum i płukanki też.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • ok. dzieki, może na nastepną wymianę na niego sie skuszę.

                                                Komentarz


                                                • Wytłumaczcie mi proszę, ponieważ nie rozumiem:

                                                  TRIDENT 5w30 LONGLIFE

                                                  CHARAKTERYSTYKA:
                                                  Przewyższa wymagania:
                                                  ACEA A3, B4, A5, B5, C2, C3
                                                  API SM, CF
                                                  SAE klasa lepkości:…5W30
                                                  Spełnia wymagania:
                                                  VW 504.00/507.00, BMW LL04, MB 229.51, GM LL A-025, GM LL-025, PSA B71 2290
                                                  Ciężar właściwy przy 150C…0,853
                                                  Lepkość kinematyczna przy 1000C…11,3 cSt
                                                  Lepkość kinematycza przy 400C… 69 cSt
                                                  Indeks lepkości…158
                                                  Temperatura krzepnięcia…-40
                                                  Temperatura zapłonu…210
                                                  Lepkość na zimno przy -300C… 5,550 cP

                                                  EDIT

                                                  Nikt mi nie odpowie dlaczego ten olej spełnia równocześnie dwie wykluczające się specyfikacje ACEA?
                                                  Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez xtremesystems
                                                    czy majac plukanke zalana na silnik mozna kawalek autem podjechac (10-15 metrow) ?
                                                    Nie dotykać gazu ma sobie pyrkać 15 min.
                                                    Sa ludzie którzy jezdza na płukankach ale nie wolno tego robić.
                                                    Silnik ma chodzić bez obciążen

                                                    Zamieszczone przez Cromka
                                                    TRIDENT 5w30 LONGLIFE

                                                    CHARAKTERYSTYKA:
                                                    Przewyższa wymagania:
                                                    ACEA A3, B4, A5, B5, C2, C3
                                                    Przewyższa wymagania.
                                                    507/507 , HTHS powyzej 3.5 mamy do czynienia z olejem opartym na spec, A3.
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X