tak klekocze BXE po kilku dniowym postoju w te największe mrozy w zasadzie to stał do poniedziałku popołudnia do czwartku popołudniu, olej to Fuchs TYTAN GT1 5W-40[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MwAbGDLdD94&feature=youtu.be [/youtube]
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Najlepszym wynalazkiem nie jest XADO tylko dwusiarczek wolframu ale to jeszcze daleka droga.
Ja mam smar Ceratec i widze że fajnie sie spisuje w hamulcach przynajmneij nie jest na miedzi która nie może być stosowana w ABS-ach :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Możesz zastosować, jedyna przeciwskazanie to sprzegło z metalowymi okładzinami, które chyba nie występuje.Zamieszczone przez soszek81Cromka - czy do Hondy CBX 750F (rocznik 84, przebieg nieznany, na blacie 33k km bo więcej cyferek nie ma, więc i dobrze może być 133,233 jak i 333k km) mogę takie cudo zastosować?
Czekam z niecierpliwością na odpowiedź
PozdrawiamFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Cromka - pytanie było podchwytliwe, moja odpowiedź - zdecydowanie nie mogę zastosować, wynika ona z tego że wiem jak jest zbudowany silnik w tym modelu (czego Ty nie musiałeś wiedzeć).
Dla samego silnika owszem i bym zalał. Jednak w tym silniku sprzęgło jest w kąpieli olejowej (bez znaczenia czy ma metalowe okładziny, ale akurat też ma metalowe przekładki) i jakikolwiek dodatek zmniejszający tarcie załatwi sprzęgło.
Jeśli używać tego w motocyklu - to tylko w takim, gdzie sprzęgło pracuje na sucho (np. Ducati, HD).
EOT
W temacie zaś, rozważam czy do ALH nie dodać czegoś takiego przy następnej wymianie.
Komentarz
-
-
raczej praktyka i to stwierdzone na twojej ulubionej marce czyli Millersie jak i na LM. Oba auta notabene prywatne pracuja glosniej na tych olejach niz na Motulu i Mobilu na ktorych jezdzily wczesniej. Glosniej -bardziej metalicznie to dla mnie lzej bez dodatkow wyciszajacych- poprostu lepiejZamieszczone przez PidziekBardzo rewolucyjna teoria.Zamieszczone przez rOBERTO795Oleje z bazą PAO są "głosniejsze" silniki pracują na nich bardziej metalicznie.
Pierwsze słyszę..OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Nie masz racji i dalej obstaje przy swoim. W mokrym sprzęgle z tylko jedną stroną cierną z metalu nie dojdzie do naniesienia metaloceramiki na pary trące - do tego jest niezbędna para trąca metal-metal. Te środki nie zmniejszają tarcia na zasadzie modyfikacji oleju, czy przyklejania się do wszystkiego. Sam to stosowałem w Hondzie ST 1100 i nadal stosuje w CX 500. Problem jest tylko z wyczynowymi sprzęgłami, gdzie stosuje się spieki z zawartością metalu i / lub ceramiki. Ale, żeby się przekonać to należy zastosować.Zamieszczone przez soszek81Cromka - pytanie było podchwytliwe, moja odpowiedź - zdecydowanie nie mogę zastosować, wynika ona z tego że wiem jak jest zbudowany silnik w tym modelu (czego Ty nie musiałeś wiedzeć).
Dla samego silnika owszem i bym zalał. Jednak w tym silniku sprzęgło jest w kąpieli olejowej (bez znaczenia czy ma metalowe okładziny, ale akurat też ma metalowe przekładki) i jakikolwiek dodatek zmniejszający tarcie załatwi sprzęgło.
Jeśli używać tego w motocyklu - to tylko w takim, gdzie sprzęgło pracuje na sucho (np. Ducati, HD).
EOT
W temacie zaś, rozważam czy do ALH nie dodać czegoś takiego przy następnej wymianie.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro 15 Lut, 12 21:46 ]
Ciekawe - wszyscy użytkownicy, którzy zalali swoje JTD i JTDm LM Synthoil 5w40, do dzisiaj nie potrafią wyjaśnić dlaczego silniki pracują radykalnie ciszej. Mój poprzedni JTD na Motulu X-cess 5w40, pracował dość twardo i głośno, jednak miał sie bardzo dobrze.Zamieszczone przez rOBERTO795raczej praktyka i to stwierdzone na twojej ulubionej marce czyli Millersie jak i na LM. Oba auta notabene prywatne pracuja glosniej na tych olejach niz na Motulu i Mobilu na ktorych jezdzily wczesniej. Glosniej -bardziej metalicznie to dla mnie lzej bez dodatkow wyciszajacych- poprostu lepiejZamieszczone przez PidziekBardzo rewolucyjna teoria.Zamieszczone przez rOBERTO795Oleje z bazą PAO są "głosniejsze" silniki pracują na nich bardziej metalicznie.
Pierwsze słyszę..Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Witam, nie wiem czy ktos juz stosowal olej Millers ale musze stwierdzic ze jest rewelacyjny :idea: Zdecydowalem sie na jego uzycie w moim klekotku i roznica jest niesamowita w pracy i zachowaniu silnika
Nawet roznica cenowa nie jest tak drastyczna a i banka 5l :idea: Uzylem XFE-PD do pompowtryskow, polecam :idea:
Komentarz
-
-
Widzisz a kilka osób rowniez z tego forum zauwazyło to co ja czyli na olejach IV grupy silniki pracują bardziej metalicznie- dla mnie "lzej", "luźniej" nie maja takich oporów.Zamieszczone przez CromkaCiekawe - wszyscy użytkownicy, którzy zalali swoje JTD i JTDm LM Synthoil 5w40, do dzisiaj nie potrafią wyjaśnić dlaczego silniki pracują radykalnie ciszej. Mój poprzedni JTD na Motulu X-cess 5w40, pracował dość twardo i głośno, jednak miał sie bardzo dobrze.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
a coś więcej? Tak z ciekawości - jakim olejem był wcześniej silnik zalany, że taka pozytywna opinia? Jak z ubytkami czy na XFE-PD uzupełniałeś poziom oleju? Jak z rozruchem na zimno, nie ma klepania?Zamieszczone przez JDMillers ...jest rewelacyjny....Użylem XFE-PD do pompowtryskow
no włąsnie ale jaka - więcej szczegółów poprosimy :PZamieszczone przez JDroznica jest niesamowita w pracy i zachowaniu silnika
słuch to zmysł uwarunkowany subiektywnym odczuciem i docierającymi do niego czynnikami zewnętrznymi więc dla jednych "jest metaliczny klekot dla innych cicho a dla innych bez zmian albo głosniej". :wink:Zamieszczone przez rOBERTO795silniki pracują bardziej metalicznie- dla mnie "lzej", "luźniej"PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
LM Diesel Synthoil wycisza silniki Diesla - nie wiem czy to zasługa bazy czy dodatków, w każdym razie ten konkretny produkt radykalnie wycisza pracę silnika. Natomiast mój silnik pracował najciszej dzisiaj wieczorem, kiedy wyszedłem z firmy i zobaczyłem moją Krowę zasypaną śniegiem do progów i z przysypanym przodem, przez zaspę z odgarniętego z chodnika śniegu, oczywiście na masce też było kilkanaście centymetrów. Nawet praca zimnego silnika po odpaleniu była jedwabista i dochodziła jakby z oddali! Morał z tego taki, że natura zawsze górąZamieszczone przez rOBERTO795Widzisz a kilka osób rowniez z tego forum zauwazyło to co ja czyli na olejach IV grupy silniki pracują bardziej metalicznie- dla mnie "lzej", "luźniej" nie maja takich oporów.Zamieszczone przez CromkaCiekawe - wszyscy użytkownicy, którzy zalali swoje JTD i JTDm LM Synthoil 5w40, do dzisiaj nie potrafią wyjaśnić dlaczego silniki pracują radykalnie ciszej. Mój poprzedni JTD na Motulu X-cess 5w40, pracował dość twardo i głośno, jednak miał sie bardzo dobrze.
!
PozdrawiamFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Wczesniej byl Castrol, Mobil, Gulf i LM, teraz uzylem plukanki Millersa(efekt mnie zaskoczyl, robiona na detergentach a nie rozpuszczalnikach, filtr dosc mocno zabrudzony) i zalalem tego XFE-PD 5w40,Zamieszczone przez PAOLO ESCOa coś więcej? Tak z ciekawości - jakim olejem był wcześniej silnik zalany, że taka pozytywna opinia? Jak z ubytkami czy na XFE-PD uzupełniałeś poziom oleju? Jak z rozruchem na zimno, nie ma klepania?
mam juz ok 7tys km i jeszcze nie dolewalem oleju, odpala na zimnym o wiele latwiej i tak nie slychac klepania, nawet mam wrazenie jak by szybciej nabieral temperatury, sprzedawca mowil ze zawartosc bazy syntetycznej do mineralnej to stosunek 70/30, silnik pracuje rowniej i ciszej, robie troche km i dosc czesto zmieniam oliwke i tym razem padlo na Millersa, jak do tej pory same pozytywne odczucia
Komentarz
-
-
Tak do oleju ktorego zaraz zlejemy-starego.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Wytłumaczcie mi proszę, ponieważ nie rozumiem:
TRIDENT 5w30 LONGLIFE
CHARAKTERYSTYKA:
Przewyższa wymagania:
ACEA A3, B4, A5, B5, C2, C3
API SM, CF
SAE klasa lepkości:…5W30
Spełnia wymagania:
VW 504.00/507.00, BMW LL04, MB 229.51, GM LL A-025, GM LL-025, PSA B71 2290
Ciężar właściwy przy 150C…0,853
Lepkość kinematyczna przy 1000C…11,3 cSt
Lepkość kinematycza przy 400C… 69 cSt
Indeks lepkości…158
Temperatura krzepnięcia…-40
Temperatura zapłonu…210
Lepkość na zimno przy -300C… 5,550 cP
EDIT
Nikt mi nie odpowie dlaczego ten olej spełnia równocześnie dwie wykluczające się specyfikacje ACEA?Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Nie dotykać gazu ma sobie pyrkać 15 min.Zamieszczone przez xtremesystemsczy majac plukanke zalana na silnik mozna kawalek autem podjechac (10-15 metrow) ?
Sa ludzie którzy jezdza na płukankach ale nie wolno tego robić.
Silnik ma chodzić bez obciążen
Przewyższa wymagania.Zamieszczone przez CromkaTRIDENT 5w30 LONGLIFE
CHARAKTERYSTYKA:
Przewyższa wymagania:
ACEA A3, B4, A5, B5, C2, C3
507/507 , HTHS powyzej 3.5 mamy do czynienia z olejem opartym na spec, A3.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-


Komentarz