Zamieszczone przez Pidziek
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
nie no bez przesady - po prostu zastosować się do instrukcji podanej na płukance. Są takie płukanki, gdzie piszą o zwiększeniu obrotów silnika do określonej warości przez pewien czas. Jedna z najlepszych to właśnie płukanka Millersa (o ile nie najlepsza), spokojnie można też kupić Motula i LM, pidziek miał też płukankę Amsoila oraz inne markowe - najlepiej te oparte jak powyżej podano na detergentach a nie na rozpuszczalnikach.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
-
-
LM mozna kupić ale trzeba mieć się na baczności.
Raz klient przyniusł mi butelke po płukance LM z ruskimi napisami z allegro, śmiardziała inaczej niz ta kupiona u autoryzowanego dystrybutora w LM Polska.
Powiedział że po zastosowaniu ten od Polskiego dystrybutora zauważył ze olej spływający do miski olejowej po płukance nie był spieniony :shock:
Teraz sobie o tym przypomniałem :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Auto stało 8 dni nie ruszane , o północy sąsiad poprosił aby go wyciągnąć bo się zakopał w czasie parkowania
..
2 razy grzałem świece , tak na wszelki wypadek ....
to wycie na początku do nawiew ...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o8VU9v1O6Ak[/youtube]1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
pali bardzo dobrze , nie ma żadnych łomotów stuków itd. no ale to było tylko - 10 C trzeba wspomnieć ze najpierw 2 razy grzałem świece ( profilaktycznie ) , nie mam zalanego Cerateca tylko MOs2 ... a czy to jest tego zasługa ? ... bardzo możliwe .. niskie spalanie chwilowe ? mi sie wydaje ze bardzo duże , jak się rozgrzeje to jest 0,4 ,Zamieszczone przez DzidaOrbit, pięknie zapala jak na tyle stania. To LM 4600? BTW masz bardzo niskie spalanie chwilowe jak na tak długi postój, u mnie po 3 dniach nie ruszania samochodu, zaraz po odpaleniu było 1.7-1.8 l/h. Czyżby to zasługa tego dodatku ceratec?1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Czy ktoś pytał o kompatybilnosc wymiaszania się Ceratec-a z olejem syntetycznym czy HC ?Zamieszczone przez DzidaCzyżby to zasługa tego dodatku ceratec?
Żeby się nie okazało że na filtrze jest gorsza drożność na zimno .
Ja uważam że do oleju należy dolewać tylko wtedy czegokolwiek jak jest to robione w blendowni pod nadzorem inżynierów.
Jaką mamy penosc że po wlaniu jakiegoś magic środka mamy jednorodna mieszaninę ?
Jak oddziałowywuje na polarnośc ceratec ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
MoS2 TUTAJ LINKZamieszczone przez DzidaOrbit, co to za dodatek? Możesz podlinkować?
tylko musisz mieć świadomość tego ze w zimę silnik będzie się dłużnej nagrzewał ... ja to zauważyłem od razu po wlaniu . prawdopodobnie zmniejsza sie tarcie
Co do cerateca . na forum BOB IS THE OIL GUY , czytałem ze preparat dostaje sie do komory spalania i potrafi uszkodzić świece w silniku iskrowym ,1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Pojawiają sie też opinie, że nie wpływa negatywnie a wprost przeciwnie- świece były czystsze :roll: Tutaj bym nie demonizował - bo z kilku napisanych zdań na w/w forum nie wywyciągał bym tak daleko idących wniosków...ale kto wie, choć nie sądzę by TUV czy Decra tego nie sprawdziły.Zamieszczone przez Orbitpreparat dostaje sie do komory spalania i potrafi uszkodzić świece w silniku iskrowym
Za to Ceratec zbiera bardzo pozytywne wypowiedzi są na temat jego zastosowania w silnikach diesla.
Cera Tec zawiera azotek boru (nr Numer EC 233-136-6 / Numer CAS 10043-11-5) - (cena azotku boru jego jest średnio o 30% wyższa niż diamentu :shock: - stąd wysoka cena Cerateca) oraz modyfikatory tarcia. Podobnie jak jeden z markowych olejów na naszym forum (wspominałem już kiedyś o tym oleju w wątku).
Powłoki powstałe z azotku boru mają podobne właściwości fizyczne i chemiczne jak diament tz: (np. wysoka twardość, ustępując jedynie diamentowi, wysoka odporność na ścieranie, niski współczynnik tarcia, niski współczynnik rozszerzalności cieplnej, wysoka odporność na temperatury itp. ).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Kiedyś pisałem o Ceratec.
Ceratec jest też używany w smarach np. TEXTAR.
A że drogi to chyba jest LM a nie sam dodatek na którym zrobiono i robi się reklamę.
Drogimi są C30 czy bardziej zaawansowany disiarczek wolframu..Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
nie , nie na cenę , szczerze .... chociaż sprzedawca polecał ten preparat , twierdząc iz leje to do swojej BMW 7 to trochę się boje ""dopalaczy"" które pozostawiają coś po sobie , aczkolwiek nie twierdze iż tego nie użyje ... swego czasu naczytałem się o teflonie który to robi niezły bajzel w silniku ... , MOS2 , jeśli się nie sprawdzi , zlewasz i po zawodach , Ceratek jak i inne tego typu środki jak by nie było w jakiś sposób ingerują w sama konstrukcje silnika . Rok temu miałem zalany Militec-1 także jesien -zima , kompletnie zero problemu ,. Taka anegdota , zanim wlałem do silnika Militec-1 , wypróbowałem na maszynce do strzeżenia ... posmarowałem tym siuwaxem okładziny strzyżące ... Byłem w TOTALNYM SZOKU !!! po 2 minutach pracy maszynka dostała takich obrotów, jak by pracowała kompletnie bez tych okładzin , a najciekawsze ze same okładziny wydawały się suche ... po wlaniu Militeca , bardzo szybko spadło o 0,1 chwilowe spalanie ,jednak jest sporo mieszanych opinii na temat tego preparatu ... chociaż sam nie zauważyłem nic niepojącegoZamieszczone przez xtremesystemsno i MoS2 jest dwa razy tanszy od ceratec'a
Orbit. mos2 wybrales ze wzgledu na cene (bo tanszy od cerateca) czy swiadomie chciales dwusiarczek molibdenu zamiast ceramizera?
Paolo, ja tylko przytoczyłem jedną z opinii kogoś z tamtego forum ...1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Teflon spala sie wydzielajac gaz bojowy fosgen poczytaj na zagranicznych forach gaktycznie były jaja.
Dlatego unikac olejów na teflonowatych dodatkach.
CERATEC jest fajny do smaru.
Militec to lepsza odmiana MAX-LIFE chyba z tego co pamiętam ?
Nie robi tego jedna firma obecnie Plastmal ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
paolo ja cie prosze . pisz nazwami. wiemy ze nie jestes sprzedawca . ale ciezko czyta sie takie cos ,. teraz trzeba sie domyslac , kiedy i jaki olej wspominales a i tak mozna sie nie domyslecZamieszczone przez PAOLO ESCOPodobnie jak jeden z markowych olejów na naszym forum (wspominałem już kiedyś o tym oleju w wątku).
chodzi o lazerway?
btw co myslisz o pomieszaniu lazerway z ceratecem w moim silniku?
Komentarz
-
-
o Amsoila :diabelski_usmiechZamieszczone przez xtremesystemschodzi o lazerway?
nie wiem czy zbyt mocno nie kombinujesz - orbit pisał --- >Zamieszczone przez xtremesystemsco myslisz o pomieszaniu lazerway z ceratecem w moim silniku?a Ty z tego co wynika z wczesniejszych Twoich postów chcesz by silnik szybko osiągał optymalną temeraturę - inna sprawa, że już niedługo większość osób będzie chciała, by olej miał jak najniższą temeraturę w lecie.Zamieszczone przez Orbitmusisz mieć świadomość tego ze w zimę silnik będzie się dłużnej nagrzewał ... ja to zauważyłem od razu po wlaniu . prawdopodobnie zmniejsza sie tarcie
Jeszcze jedno - Michał (ten do którego dawałem Tobie nr tel i rozmawialiście na temat 1,6 TDI CR) dzwonił ostatnio i rozmawialiśmy na temat oleju który ma zalany (akurat LM TT4200) - po 8 dniach stania odpalił bez najmniejszego problemu a silnik pracował bardzo cicho- akurat na tym przypadku widać , ze olej dobrze dobrany do silnika. Michał-pozdrawiam :wink:
Myślę, że LazerWay LL 5W/30 może sprawować się jeszcze lepiej a kolejnym olejem do wypróbowania w tym silniczku był by Millers XF Longlife 5W/30 (cena lekko przesadzona, choć TT4200 też ma niemałą - w porównaniu z nimi LazerWay to okazja http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...149945707.htmlPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
większe tarcieZamieszczone przez xtremesystemsmoj egde szybciej sie rozgrzewamniejsze tarcie.Zamieszczone przez xtremesystemsniz jego toptecciekawe. Może ja szybciej do ojca 1,9 TDI jakiegoś LazerWay wleję.Zamieszczone przez xtremesystemsciekawe co o nim napiszePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Powiem Wam, bez żadnych laboratoryjnych badań, że tak po prostu i zwyczajnie jestem zadowolony ze zmiany Edge 5W30 (LL III) na Lotos Quazar Hi-Tec 5W40 (pół roku temu). Silnik (BXE) po odpaleniu jest wyraźnie cichszy. Rok temu w zimie był przez pierwszą co najmniej minutę jak traktor, klepał suchym stukotem, teraz po paru sekundach jest tylko "TDI"
Z innych uwag - w ostatnim okresie moje auto przestało aż 16 dni bez przerwy na powietrzu nie ruszane, przez cały okres największych mrozów. Doczekałem się w końcu tylko -3 i poszedłem spróbować szczęscia. Jedno podgrzanie, przekręcenie, jeden obrót rozrusznika i... odpaliła jakbym zostawił ją 3 godziny temu. Duże, pozytywne zaskoczenie. Wyszedłem na zewnątrz i wstydu nie było, wreszcie auto nie budzi połowy sąsiadów. Różnica jest słyszalna.
Drugie auto na tym samym lotosowskim oleju jeździ codziennie. Odpalało od ręki nawet po kilkugodzinnym postoju przy -24 st.C, Vecterka 1.9 CDTI, nie trzeba bać się 5W40 na zimę.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Barteq, mogę oceniać to tylko i wyłącznie wg własnych odczuć. Zrobiłem 70 kkm na Edge 5W30 (zakładam, że fabrycznie też był taki, jeśli nie to od 25 do 70 kkm na Edge), a ostatnie 5k na tym Lotosie. Dla mnie jest po prostu ciszej, dźwięk uruchomionego silnika nie przeraża, a potrafił
Zobaczymy co będzie jak się trochę "wyjeździ", bo Edge musiałem zmieniać wg wskazań komputera, wypadało co ok 25 kkm, co mnie bolało (auto wówczas było jeszcze firmowe), a silnik jeszcze bardziej cierpiał - i może to było słychać. Zużycie podobne, robiłem niedawno dolewkę, oceniam je na 1 litr na 10kkm.
M.666 4U
Komentarz
-
-
1L na 10 000km w nowym aucie to przegięcie ...
Jakby właściciele Fiatów mieli takie zużycie to musieli by notorycznie zacierać silniki po 30 000km w wyniku braku oleju :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
ad:

Komentarz