Zamieszczone przez Biszczu
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Prawda to,Zamieszczone przez zak14Olej typu race służy do tego, by go skatować i wylać. Jeżeli gigantyczne ilości molibdenu pozwalają mu dobrze przeżyć rajd, to wcale nie oznacza, że będą dobrze chroniły przed zużcyiem i zanieczyszceniami w długodystansowej eksploaatacji cywilnej.
naprowadziłeś mnie na jeszcze jedno rozróżnienie należne olejom mniej lepkim: faktycznie tym dedykowanym tylko do rajdów (przykładowe jednorazowe użycie) oraz tych dedykowanych (w tym również 0W-20 różnych producentów) dla zastosowań cywilnych w których producenci przywołują normy C2, A5/B5 i w ślad za tym obiecują (zawsze obiecują) stabilny eksploatacyjnie olej.
sposób pomiaru nie był mi znany i dobrze że wskazałeś jego mankamenty, ja nawiązałem do Amerykańczyków ogólnie znając z własnego doświadczenia ich podejście marketingowe aniżeli ponad skłonność do wywiązywania się w całości z podjętych zobowiązań.Zamieszczone przez zak14Na pewno metoda generuje pewną zmienność między dwoma pomiarami te samej próbki. Wynika to jak sądzę nie tylko z ograniczeń samej metody ale i niejednorodności badanej mieszaniny. Ponieważ mam dane z 2 ran-ów na tej samej próbce i znam rozbieżności, to korespnduję sobie z Blackstone, żeby ustalić jakiej dokładności stosowanej przez siebie metody się spodziewają.
Tym niemniej jeżeli w jednej próbce dla analogicznego przebiegu na oleju w dotartym silniku masz 22 ppm żelaza, a w drugiej 80 ppm, to nawet uwzględniając błędy metody różnica jest istotna.
Pomierzę, zrobię logi (najpierw dobiorę jakiś sensowny zbiór bloków żeby było widocznych jak najwięcej zależności) i będzie potwierdzenie jak to jest w rzeczywistości. W chwili obecnej mam problem z autostradą i dłuższym przejazdem na 4000obrtoów bo mi jej wciąż nie wybudowali w centrum. Natomiast RS nie zdradza najmniejszych objawów zagrzania przy większych prędkościach (utrzymywana przez 2-5min, obniżenie prędkości na chwilę i znowu szybsza jazda) a przy takiej poszarpanej jeździe (ale nie wszystkie odcinki pozwalały rozwinąć skrzydła RS) średnie spalanie wczoraj wyniosło 6,5l/100 przy 3-osobach na pokładzie.Zamieszczone przez zak14W większości przypadków to prawda, ale jeżeli już doprowadzisz mniej lepki olej do bardzo wysokiej temperatury, to może być kiepsko.
Z tego też względu zadałem wcześniej pytanie na jak długo i o ile kolega Kapuhy przekracza 85 st. na 5w40. Gdyby nie zdarzało się to często i/lub przekroczenia były nieznaczne, to przejście na 0w30 wydaje się być dobrym pomysłem (bo teoretycznie temp. na tym oleju mogą być o te kilka stopni niższe, więc lepkość będzie tym bardziej "po bezpiecznej stronie" i od początku niższa - mniej obciążająca silnik po rozruchu).
Natomiast przypadek diesla z punktu widzenia warunków eksploatacji (temperatura pracy przekładająca się na cały jego osprzęt) jest znacznie ciekawszy, tj znacznie bezpieczniejszy aniżeli benzyna gdzie punkt pracy przenosi się bliżej w kierunku tej mniej bezpiecznej strony wykresu. Jeżeli zatem dany olej jest dedykowany silnikom benzynowym (posiada aprobaty) to w dieslu będzie bardziej odpoczywał aniżeli się stresował porównując z benzyną.
Jak wszystko zgodnie z prawdą opiszesz to naganę przyjmę z honorem, chociaż jestem w 100% przekonany, iż dostrzeżesz zalety wobec braku wad (poza wyższą ceną i dostępnością). Ja używam tego oleju również w Tour A6 gdzie jest DPF i wcale mu to w niczym nie przeszkadza zgodnie zresztą z logiką. Zastanawiam się nawet ostatnio, czy to aby nie intencyjnie w przypadku normy 507 lepkości są wyższe aniżeli 506 aby zwiększyć opór (płaci użytkownik w postaci paliwa) aby doprowadzić do zwiększenia temperatury spalin przy wolniejszej jeździe czy postoju tym samym ułatwiając proces wypalania DPF. Przy dużym silniku temperatura spalin i tak jest wysoka i olej nie ma większego znaczenia ale przy silnikach mniejszych niż 2l to może być już ważny element całego rozwiązania.Zamieszczone przez zak14Ja spróbuję i jeżeli się nie sprawdzi, to nie omieszkam Cię zjechać :diabelski_usmiech
Jak się sprawdzi też nie omieszkam o tym napisać.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Kolega Loru zechciał mi podrzucić swój dzisiejszy Log z jazdy w temp. otoczenia ok. 6 st.C (dzięki). Poniżej wrzucam wizualizację całości trwającej nieco ponad 40 minut trasy oraz wycinka od 5 minuty.
Naniosłem na wykres temperaturę i lepkość oleju Fuchs GT1 5w40, na którym jechał oraz referencyjnie lepkość, którą miałyby Fuchs 5w30 XTL i Motul 506.01 w tej samej temperaturze. Oczywiście trzeba brać poprawkę na fakt, że te dwa referencyjne oleje nagrzewałyby się w innym tempie (teoretycznie wolniej).
Cztery refleksje (rzecz jasna do dyskusji):
- Różnice między hipotetyczną lepkością Motul 506.01 a faktyczną lepkością Fuchs GT1 5w40 przez całą drogę (czego zapewne w skali wykresu tak dobrze nie widać) oscylowały w granicach od 42 do 59%.
- W moim BXE (seria) nagrzanie Fuchs 5w30 XTL do temp. 96 st. C w analogicznych: temperaturze otoczenia i czasie jazdy jest możliwe wyłącznie przy jeździe autostradowej 140+. Czy jest to kwestia różnicy mocy silników, czy radykalnie innej szybkości nagrzewania olejów o różnych lepkościach – nie wiem. Przypuszczam, że w grę wchodzą oba czynniki, który ma większe znaczenie – sam jestem ciekaw (podrzuci ktoś logi z BXE w serii na 5w40 ?).
- Fuchs GT1 5w40 nagrzewa się dość szybko, ale i tak 60 st. C / lepkość 41 cSt przekroczył dopiero po 10 minutach jazdy.
- Lepkość żadnego z olejów (przy raczej uprawnionym założeniu, że nie nagrzewałyby się bardziej niż 5w40 zalany do tego silnika) w tej konkretnej trasie nie zeszłaby poniżej 11 cSt, czyli można uznać, że byłaby „po bezpiecznej stronie”.
Za dużo twardych wniosków nie da się wyciągnąć, ale zawsze jest kolejny materiał do przemyśleń.

Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
zak14: jeszcze do tego wystarczy inny płyn chłodniczy, lub nie zmieniany dłuższy czs i wynik również będzie inny.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Kilka dodatkowych informacji i moich spostrzeżeń na temat wykresu z mojego BXE, a mianowicie :
- moc bym pomijał ponieważ od dłuższego czasu i jeszcze na serii posiadam to urządzenie : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29509 , gdzie na serii jeździłem na oleju Motul Specific 505.01 który to rozgrzewał się szybciej i trzymała o około 2-3 stC wyższą temp
- temperatura na climatronicu była ustawiona na 23 stC co zauważalnie wpływa na szybkość nagrzewnia się jednostki a w zasadzie to wydłuża czas jej nagrzewania.
- jeżeli chodzi o moc to jedynie fragment od około 35 minuty do 38 minuty możemy brać pod uwagę ponieważ w tym czasie obroty powędrowały do czerwonego pola a pedał poszedł w podłogę :diabelski_usmiech
- jeżeli chodzi o płyn to przy każdym service jest on sprawdzany i ewentualnie uzupełniany, płyn trzyma swoje parametry i obecnie jest coś koło -42stC ale tu mogę się mylić co do tej temp, dokładnie nie pamiętam.
no to chyba tyle
O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zgadza, się. Piardylion innych czynników też wpływa na te wyniki, stąd moje zastrzeżenie co do wyciągania zbyt daleko idących wniosków.Zamieszczone przez Pidziekjeszcze do tego wystarczy inny płyn chłodniczy, lub nie zmieniany dłuższy czs i wynik również będzie inny
Nie miałeś jakiegoś epizodu na oleju innej lepkości z tym urządzonkiem ?Zamieszczone przez lorui jeszcze na serii posiadam to urządzenie : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29509Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
mam mieszane uczucia, kiedyś pisałem porównanie ale tak w skrócie :Zamieszczone przez PAOLO ESCOa tak z ciekawosci wg Ciebie który był z tych dwóch "lepszy" ?
Fuchs - milej pracuje auto zaraz po odpaleniu, szczególnie w mroźne dni
Motul - chwilkę słuchać takie charakterystyczne klepanie, ułamek sekundy ale zawsze to na "-" dla Motula
Fuchs - wolniej się rozgrzewa
Motul - szybciej nie kolosalnie ale zauważalnie szybciej
Fuchs - szybciej zbija temp po pałowaniu i trzyma ją niższa o te około 3stC
Motul - trochę dłużej mu się z tym schodzi ale tragedii niema, powiedzmy tą minute dłużej trzeba poczekać
Fuchs - "brzydka" praca silnika zaczyna się po przebiegu rzędu 8-9 kkm
Motul - podobne objawi "brzydkiej" pracy zauważalne były w granicach 12-13 kkm przebiegu.
Wielki minus dla Fuchs'a to w momencie wystąpienia tej "brzydkiej" pracy zaczyna być nie staliby temperaturowo, bardzo ciężko go zagrzać do roboczej temp pracy nawet przy dodatnich temp na zewnątrz, na Motul'u takie zjawisko nie zachodziło, była nie przyjemna praca motoru ale zakres temp pracy trzymał prawidłowo.
Obecnie też Fuchs , z nalatanym około 7kkm zobaczymy czy moje obawy przy przebiegu 8-9kkm się potwierdzą może uda mi się wysłać go do analizy.
Przy zbliżającej się wymianie zaleje coś z oferty Millers'a potem być może AMSOIL a jak bym miał wybrać z tych dwóch to raczej skłaniał bym się ku Motul.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
dzięki za fajne zestawienie, tym bardziej wartościowe, że masz możliwość obserwacji temperatury olejów i innych parametrów silnika.
:shock: no proszę a nikt wcześniej o tym nie pisał...Zamieszczone przez lorumomencie wystąpienia tej "brzydkiej" pracy zaczyna być nie staliby temperaturowono ciekawe, ciekawe.Zamieszczone przez loruMotul'u takie zjawisko nie zachodziło, była nie przyjemna praca motoru ale zakres temp pracy trzymał prawidłowo
to też poproszę o taką opinię po większym przebiegu - dzięki po raz kolejny napewno przyda się innym użytkownikom takie porównanie.Zamieszczone przez loruzaleje coś z oferty Millers'a potem być może AMSOILPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
byłem dziś w dużym serwisie ..rozmowa z Panem właścicielem i kier. serwisu.
Prosze pana jak lejemy Castrola to silniki nie biora oleju jak zalejemy inny zaczyna się pobór.
- a jaki zalewacie .
- najczęsciej 10W40
- a z tych biorących olej ?
- Elfa, Orlena, Lotosa... Mobila to co jest znane
Ludzie znaja tylko Mobil-a , castrola
Przy okazji porozmawiałem z nim o oponach z allegro :lol: :lol: :shock:
powiem jedno....juz nigdy nie kupie opon z allegro ale to na marginesie :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Przełożyłem to na następny tydzień.Zamieszczone przez lorui co :?:Jutro podejmę próbę
[ Dodano: Sob 24 Mar, 12 10:37 ]
Rozwiń.Zamieszczone przez PidziekPrzy okazji porozmawiałem z nim o oponach z allegro :lol: :lol: :shock:
powiem jedno....juz nigdy nie kupie opon z allegro ale to na marginesie :lol:
Komentarz
-
-
Widzialem ostatnio nasz podzial rynku, ale dokladnie nie pamietam w kazdym razie polowa to castrol, mobil mniej , troche jeszcze shell , potem jakas jeszcze jedna marka, a reszta to jakies ulamki, w kazdym razie te oleje o ktorych tutaj glownie gadamy to ulamki z tego tortu :PLudzie znaja tylko Mobil-a , castrola
Komentarz
-
-
Byłem dziś w Auchan...na półkach stał sobie pięknie Lotos Trafic Pro 505.01 - 4L 129zł ... więc można go kupić bez problemu.
---> "Według danych jesiennej edycji badania Moto Scan 2010 liderem krajowego rynku olejów silnikowych, z udziałami sięgającymi 28,3%, jest marka Lotos. Na drugim miejscu z notowaniami niższymi o ponad 3 punkty procentowe znalazł się Mobil. W tyle z udziałami szacowanymi na 20% pozostał Castrol. Ww. badania wskazują, że w ubiegłym roku, co czwarty użytkownik samochodu osobowego mającego od 3 do 5 lat wybierał oleje Lotos, co daje tej marce pozycję lidera we wskazanym segmencie. Faktycznie, według badań Moto Scan tylko około 3% użytkowników olejów Lotos rozważa zamianę marki oleju. Podczas gdy wśród użytkowników olejów Shell, Total czy Orlen deklaracje zmiany sygnalizowało rok temu średnio ok. 13% kierowców.Zamieszczone przez Tipponasz podzial rynku, ale dokladnie nie pamietam w kazdym razie polowa to castrol, mobil mniej , troche jeszcze shell , potem jakas jeszcze jedna marka
Oleje Lotos należą do najczęściej wybieranych w najsilniejszych gospodarczo polskich województwach: mazowieckim, śląskim, wielkopolskim, dolnośląskim i małopolskim. Niezachwianą i dominująca pozycję z udziałami przekraczającymi 54% oleje Lotos mają również w województwie pomorskim. - Warto zwrócić uwagę na te dane. Wynika z nich zdecydowanie, że w 5 najsilniejszych polskich województwach, które wypracowują zdecydowanie powyżej 60% krajowego PKB, najszybciej dokonują się zmiany jakościowe i technologiczne. Zarówno te związane z przemysłem, jak i wymianą samochodów." + http://carfocus.pl/news,5576,najczes...silnikowy.html
http://www.liqui-moly.pl/aktualnosci/newsletter w Niemczech LM wyprzedził Castrola...(ci Niemcy to "ciemnogród i zacofanie jednak" :haha: ) ...reszta to % mieszanina marek - jak widać poniżej.
bo ogromnej cześci osób nie chce się szukać olejów innych marek ( nie wspominając o sprawdzeniu parametrów) i kupują te które są najbardziej dostępne a reklama gra tutaj ogromną rolę - jak w przypadku firmy Castrol.Zamieszczone przez Tippooleje o ktorych tutaj glownie gadamy to ulamki z tego tortuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
już Twój autorytet z "palcem w majtkach" (awatar) o nicku Piotruś (z innego forum) nie potrafił się wytłumaczyć z tego, skąd ta statystyka i na jaką okoliczność sporządzona w szczególności w obliczu faktu, iż lista najczęściej sprzedawanych typów olejów i marek w Niemczech przez jeden z cytowanych w tym wątku sklapów internetowych (dość powszechny zresztą w niemczech) wskazuje na kolejno 3 pierwsze pozycje zajmowane przez oleje FUCHSZamieszczone przez PAOLO ESCOhttp://www.liqui-moly.pl/aktualnosci/newsletter w Niemczech LM wyprzedził Castrola...(ci Niemcy to "ciemnogród i zacofanie jednak" ) ...reszta to % mieszanina marek
1) Titan GT1 C3 5W-30 XTL
2) Titan GT1 Pro Flex 5W-30
3) Titan Supersyn LL Plus 0W-30
a sklep ten dystrybuuje również LM tyle że nikt się tą marką w niemczech jakoś nad wyraz nie interesuje. Serwisy w niemczech również nie używają LM, zatem w przypadku statystji LM trzeba jasno odpowiedzieć na pytanie: jakie okoliczności były przedmiotem badań i analizy porównawczej gdyż LM w niemczech jest znany ale z pewnością nie jest liderem... podobnie gdziekolwiek na co wskazują również inne zaprezentowane przez Ciebie statystyki gdzie olej ten w ogóle nie jest wymieniany...
Podobnie ten sam Piotruś (prezentując ten sam marketing z .... wzięty) nie był w stanie odpowiedzieć na pytanie: który z producentów niemickich używa LM na pierwsze zalanie a to jest w przypadku runku niemieckiego istotny rynek biorąc pod uwage fakt, jak wygląda niemiecki przemysł samochodowy oraz aplikowane oleje.
Stanowi on (LM) właściwie przedmiot niszowej sprzedaży i promocji forumowej o czym wspomniał Tippo. Każdą statystykę można wygenerowac (w ślad za nią łądny obrazek) jako materiał wyjściowy biorąc pod uwagę jako materiał porównawczy nawet ból głowy działów marketingu przy czym często wygodniej jest zapmieć dopisać szczegółów dotyczących punktu wyjścia do jej powstania.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Nie mogę ze względu na idące lub mogące iśc za tym konsekwencje prawne .Zamieszczone przez natashRozwiń.
Do tego nie wiadomo na ile info potwierdzone tak więc na razie kupuje oponki na fakture w znajomym serwisie wulkanizacyjnym.
Innowa: ja te tabelki wsadzam w 4 liery sa tyle warte.
Każdy olej ma inny segment i tak moze być liderem Mobil z Delvakiem w cięzarówkach i flotach, Castrol w passanger car a motul czy Millers w motorsport a Orlen w sprzecie drogowym etc..
Al eowszem potentatami jest EXXON oraz BP oraz TOTAL i STATOIL a to kto jest właścicielem jakiej marki to ....
Co te wyniki maja znaczyć ile ton czy ile kasy zarobił koncer czy jaki procentowo rynek zajmuje i na jakiej podstawie.....
W branzy super premium oraz motorsport nie ma wstępu dla maek innych niz Motul oraz Millers a tam gdzie jest potworna kasa leje się to co ma się lać wtedy silniki nie przedstawiają jakiejś wartosci , fabryka za wszystko płaci.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Innowa jakie jest źródło twoich informacji ? odnoszę wrażenie iż masz bujna wyobraźnie ,może zmień dilera bo to co bierzesz Ci szkodzi ... ,widziałem twoje wypociny na innych forach , miejscami to mi Cie żal chłopie ... gnoją Cie strasznie , dostajesz ( ostrzeżenia ) wszędzie dajesz się poznać jako niekompetentny bajko-pisarz wciskający ciemnotę , a myślałem ze tylko tutaj !Zamieszczone przez innovajuż Twój autorytet z "palcem w majtkach" (awatar) o nicku Piotruś (z innego forum) nie potrafił się wytłumaczyć z tego, skąd ta statystyka i na jaką okoliczność sporządzona w szczególności w obliczu faktu, iż lista najczęściej sprzedawanych typów olejów i marek w Niemczech przez jeden z cytowanych w tym wątku sklapów internetowych (dość powszechny zresztą w niemczech) wskazuje na kolejno 3 pierwsze pozycje zajmowane przez oleje FUCHS
1) Titan GT1 C3 5W-30 XTL
2) Titan GT1 Pro Flex 5W-30
3) Titan Supersyn LL Plus 0W-30
a sklep ten dystrybuuje również LM tyle że nikt się tą marką w niemczech jakoś nad wyraz nie interesuje. Serwisy w niemczech również nie używają LM, zatem w przypadku statystji LM trzeba jasno odpowiedzieć na pytanie: jakie okoliczności były przedmiotem badań i analizy porównawczej gdyż LM w niemczech jest znany ale z pewnością nie jest liderem... podobnie gdziekolwiek na co wskazują również inne zaprezentowane przez Ciebie statystyki gdzie olej ten w ogóle nie jest wymieniany...
heheeh wiarygodność ... ŻADNA Kolego !!! "" pan ABRA-KADABRA "" który stosuje tzw. Marketing szemrany
http://www.google.pl/search?q=Market...ient=firefox-a
--------------------------------------------
Huile moteur, additifs et entretien automobile : avec plus de 4000 articles, vous trouverez les produits adaptés à chaque véhicule dans le monde.
RushLane is India's leading auto news website. Updated daily with cars, motorcycle, scooter news, exclusive spy shots, detailed reviews by experts.
Liqui Moly line of lubricants from Techmax Auto Repair. Inc. LIQUI MOLY, used to be LUBRO Moly. LIQUI MOLY is high-quality Germany lubricant.
czy jakiś duży europejski sklep internetowy sprzedaje oleje Fuchs ? szukałem na rożnych wyszukiwarkach ... znajduje tylko odnośniki do Polskich sklepów ... może słabo szukałem ..
Z ręka na sercu panowie pierwszy raz o olejach Fuchs przeczytałem na tym forum !!! i wiem jedno ... na pewno nie zaleje tego oleju do swojego silnika ....
Jakos nikt na tym forum nie napisał iz ... Olej tak dobry że czapka spadła z głowy ... w sumie można raczej wywnioskować iż średnia klasa ... bez rewelacji ....
moja następna zmiana to będzie Millers , lub Amsoil ... a na zimę L.Moly
Co do mniejszego spalania na Olejach 0w30 ... 0w20 ... TOTALNA BZDURA !!!!!
niektórzy pamiętają, do koleżanki rocznej T. Yaris zalałem Amsoil 0w-20 ... przejechała 1400 km na tym oleju Autko pali w mieście dokładnie tyle samo co na (Fabrycznie zalanym Castrol 5w30 ) ... więc ani mniej ani więcej , jedynie można powiedzieć iż trochę dynamiczniej się zachowuje .........1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Mała relacja z użytkowania.
AMSOIL 5W40 European Car Formula.
Prawie 11k km od zalania.
Dolewki - muszę zajrzeć, ostatni 1k km pokonany raczej ekspresowo (1/3 jeszcze na zimówkach, occia pobiła rekord trasy 6,3l/100, wczoraj 700km już na letnich - wg kompa 0,5l w dół, jazda ile się tylko dało z obrotami 3-3,5k przelotowymi, każde ruszanie do 4-4,5k (chyba że w tłumie) ) więc mogło coś ubyć.
Na początku tygodnia stan był max, w bańce jeszcze ok 0,2-0,3l jest na dolewkę.
Co mnie zaskoczyło.
Temperatury "podskoczyły" nocą w okolice +5st i po porannym rozruchu to nie ten sam silnik. Mimo 11k przebiegu, silnik pracuje na zimno "zajedwabiście" - to właściwe określenie. Tzn - jak były mrozy było ok, gdy zrobiło się cieplej - jest po prostu super.
W porównaniu do poprzednio zalanego Fuchs Titan GT1 5W40, który po niecałych 10k km zaczął odznaczać się gorszą kulturą pracy silnika, AMS spisuje się wciąż jednakowo - zero zastrzeżeń.
Nie mam wskaźnika temp oleju, więc nie wiem jak ze stabilnością temperaturową i szybkością nagrzewania. Dupochamownia po ponad 250 km dawania w palnik nie odczuwała pogorszenia się osiągów, czy zmian akustycznych spod maski (na letnich silnik bardziej słychać ale i tak szum powietrza jest znaczniejszy - co więcej przy max przepisowej autostradowej (3,2k obr na 5 biegu
) jak mnie wczoraj minęła Panamera, wcisnąłem gaz i przy 4k obr załączył się kaganiec "chyba nie gonisz tego porshe?" :diabelski_usmiech .
Zostały jeszcze 4k km do założonego przebiegu (łącznie 15k km) - powinno być dobrze.
Znalazłem tylko jeden minus AMSa - cena, która sprawia że człowiek kilka razy się zastanawia czy aby na pewno...
Na to każdy musi sobie odpowiedzieć sam.
Dla mnie Castrol Edge TD 5W30 jak i 5W40, Fuchs Titan GT1 5W40 przegrywają wyraźnie z AMSOILem 5W40. Motul X-Cess 5W40 ustępuje mniej. Wszystkie wygrywają niższą ceną, ale gdyby to było decydujące kryterium, to pisalibyśmy o olejach po 70PLN za 5l.
Tyle podsumowania.
Komentarz
-
-
no cóż ... cena rzeczywiście wyższa .... ale coś za coś ... Nikt nie powiedział ze będzie łatwoZamieszczone przez soszek81
Znalazłem tylko jeden minus AMSa - cena, która sprawia że człowiek kilka razy się zastanawia czy aby na pewno...
Na to każdy musi sobie odpowiedzieć sam.
Dla mnie Castrol Edge TD 5W30 jak i 5W40, Fuchs Titan GT1 5W40 przegrywają wyraźnie z AMSOILem 5W40. Motul X-Cess 5W40 ustępuje mniej. Wszystkie wygrywają niższą ceną, ale gdyby to było decydujące kryterium, to pisalibyśmy o olejach po 70PLN za 5l.
Tyle podsumowania.
48 zł za 1 q czyli 0.96 Litra
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Ja też nie pojmuje jak można oszczędzać na tanim oleju, przecież olej wymienia sie raz na 10-15kkm i co za różnica wydać 100zł więcej za dobry olej? :roll:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
--- > uprzedając reakcję Administracji na mojego posta - nie życzę sobie tego typu uwag pisanych przez w/w trola internetowego kryjącego się pod nickiem "innova". Jak widać czekałem cierpliwie ale ktoś powinien mieć "jaja" na tym forum i napisać co myśli.Zamieszczone przez innovaautorytet z "palcem w majtkach"
Więc posłuchaj trolu internetowy - przed napisaniem czegokolwiek na tym forum powinieneś wszystkich użytkowników tego wątku przeprosić zatudzież inne chamskie i wulgarne słowa których ty i twój znerwicowany koleżka skodaoctavia ( czy też koleżanka, jak kto woli...) użyłeś na tym forum i w tym wątku. .... zresztą nie tylko na OCP bo pisałeś wyśmiewając nasze forum i nazywając użytkowników "konserwatystami" oraz ubolewałeś że przeprowadzono na ciebie "huraganową nagonkę rozmaitych handlarzy, naganiaczy i klakierów" --- > http://www.a6klub.pl/a6-c6-wymiana-o...t13156,225.htm (jak widać tam nikt się z tobą nie patyczkował i reakcja admina była szybka i prawidłowa). Napiszę jeszcze raz ---> jesteś "trolem internetowym".Zamieszczone przez innovaciemnogórd i średniowiecze
Inna sprawa, że spaliłbym się ze wstydu i nie pokazał więcej na forum po takim ośmieszeniu.
Mam nadzieję, że jeżeli ponownie będziesz obrażał użytkowników tego forum to Administracja znacznie szybciej, niż w ostatnim przypadku zrobi z Tobą porządek.
I jeszcze jedno jestem ciekawy czy był byś w stanie wydukać jakiekolwiek słowo gdybym stanął przed tobą...Dałbym tobie ciut więcej czasu niż dostał Gołota, (żeby nie było), bo potem dostał byś kulturalnego strzała w ryło za wypowiedzi na mój temat - uprzedzam - prosiłem że nie życzę sobie pisania przez tego "trola" niczego w temacie mojej osoby --->średnio rozumna małpa by to pojęła. :!: :!: :!:Zamieszczone przez PAOLO ESCODo mnie, o mnie, w mojej sprawie, posługując się moim nickiem i moimi wypowiedziami proszę nie pisać.
w związku z powyższym oczekuję że podejmiesz w tym zakresie odpowiednie kroki prawne skierowane przeciwko firmie Liqui Moly (faktycznie to straszne, wręcz niedopuszczalne jak manipoluje ona tabelkami i danymi :diabelski_usmiech ). Zapewne prawnicy Castrola, Mobila i Fuchsa nie widzieli artykułów i wykresów LM - należy ich natychmiast powiadomić - co zapewne uczynisz!!!Zamieszczone przez innovaStanowi on (LM) właściwie przedmiot niszowej sprzedaży i promocji forumowej
Mam nadzieję że w przeciągu max 2 tygodni umieścisz na tym forum pismo wystosowane do LM z żądaniem wyjaśnień dokonanych przez nich manipulacji danymi w piśmie Auto Bild, Auto Motor und Sport i na stronie LM. Oczekuję przedstawienie pism/pozwów sądowych skierowanych do w/w wydawnic z żądaniem sprostowania umieszczonych kłamliwych i zmanipulowanych faktów. Oczekuję takiego samego pisma skierowanego do firmy Castrol która powinna poczuć się poszkodowana szkalowaniem jej przez LM i umniejszaniem jej pozycji na rynku DE ( przecież to nic trudnego - Castrol ma na pewno dobrych i sprawdzonych prawników i bez problemu załatwią taką sprawę, oczekuję takiego samego pisma wystosowanego do firmy Fuchs - przecież jest niedopuszczalnym by LM umniejszała % udział tej firmy w tak poważnym rynku jakim są Niemcy.
Idąc dalej żądam byś pozwał LM za manipulacje mediami i publikację fałszywych danych. Tudzież zażądał od firmy LM publikacji danych dotyczących pozyskania ich pozycji lidera na wymagającym Niemieckim rynku - tak jak piszesz jest oczywiste że wszystkie fakty zostały zmanipulowanie i napewno bez problemu przy pomocy prawników z Castrola, Mobila i Fuchsa to wykażesz. Po tym wszystkim powrócisz w chwale na forum OCP jako bohater a nie jako trol :!:
ps. Pisząc takie bzdury innova powinieneś się liczyć z faktem że nikt w sieci nie jest anonimowy a proces sądowy może dla ciebie być bardzoooo kosztowny. LM też ma swoich prawników a ustalenie Twoich danych i pozwanie przez firmę jest banalnie proste...przemyśl to nim napiszesz kolejne głupoty.
Przepraszam za moją wypowiedź ale poziom paranoi i głupoty w tym topiku zaczyna przekraczać wszelkie granice zdrowego rozsądku ... :!: :!: :!:
Zresztą jak widać teraz wyraźnie nie chodzi tu o to czy olej ma 0W/40 , 5W/40 czy 5W/30 a o oczernienie marki na tym czy innym forum ....
bo nie dla Ciebie wygodne ? :lol: ... czy Castrol, Mobil nie zareagował by zaraz po ich opublikowaniu? (dwie pierwsze tabelki nie sa ze strony LM ...sugerujesz że zostały zmanipulowanie dla potrzeb którejś z firm ?) Ich prawnicy tylko czekają by dokopać takiemu czy innemu konkurentowi i wywalić go z rynku. :diabelski_usmiechZamieszczone przez Pidziekja te tabelki wsadzam w 4 liery sa tyle warte.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Pomijając ten mało merytoryczny wywód mojego przedmówcy na tematy nie związane z tematyką smarowniczą wklejam :
Jeden z najwiekszych i najbardziej szacownych sklepów europejskich:czy jakiś duży europejski sklep internetowy sprzedaje oleje Fuchs ? szukałem na rożnych wyszukiwarkach ... znajduje tylko odnośniki do Polskich sklepów .
nie chodzi o to czy wygodne czy nie mam to w 4 literach takie porównania i tabelki służą innym celom, czy jest gdzieś napisane że taka tabelka musi byc zgodna ze stanem faktycznym ?Zamieszczone przez PAOLO ESCOPidziek napisał/a:
ja te tabelki wsadzam w 4 liery sa tyle warte.
bo nie dla Ciebie wygodne ? ...
Gdzie jest napisane czego dotyczą te dane, jakiego rynku, i dokaldnie co obejmują czy segment ...warsztaty, odbiorca indywidualny czy może firmy a może ....itp..
Dobzre wiesz że np. taki LM czy Lotos może mieć różnice kilkudziesieciu % w zależnosci od regionu, szerokosci geograficznej, inne w segmencie warsztat, serwis inny w samochodach osobowych inny w cieżarowych...
Ale to może być na tej zasadzie ....prezes KGHM zarabia abstrahując 200 000zł a pracownik 1500zł średnia z ilosci wyjdzie 4000zł na łeb i jak to się ma do rzeczywistych odniesień.
Mówię jak to w praktyce wyglada.
MOżna zpaytać o LM Polska o sprzedaż AD 2011, zapytać Castrola i jakiegoś Mobila ale gdzie jest prywatny import nad którym żaden z powyższych nie ma kontroli i jaka to jest ilość w szacunkowych notowaniach rynkowych tak więc ja z pewna doza ostrożnosci do tego podchodzeProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-

Komentarz