Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez vibrajazz
    Moja octavia I 99r AHF.....Co kupić, żeby nie zaszkodzić
    masz kupić olej z normą VW 505.00
    Zamieszczone przez vibrajazz
    Ostatnio mechanik polecił i wlał Respol Long Life chyba 5W/30
    IIS 10.0 Detailed Error - 404.11 - Not Found głupi pomysł do Twojego silnika nie powinieneś wlewać olejów VW 507.00.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      404..cm11-560913.pdf głupi pomysł do Twojego silnika nie powinieneś wlewać olejów VW 507.00
      Ale o co chodzi, :?:

      przecież ma 505, 507 nie widać.
      Chyba styknie

      Komentarz


      • Zamieszczone przez ariu
        przecież ma 505, 507
        ...
        Zamieszczone przez ariu
        Chyba styknie
        niestety ma 507.00 - olejów do DPF-ów nie lejemy do VP.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez vibrajazz
          Moja octavia I 99r AHF.....Co kupić, żeby nie zaszkodzić
          masz kupić olej z normą VW 505.00
          Zamieszczone przez vibrajazz
          Ostatnio mechanik polecił i wlał Respol Long Life chyba 5W/30
          IIS 10.0 Detailed Error - 404.11 - Not Found głupi pomysł do Twojego silnika nie powinieneś wlewać olejów VW 507.00.
          ciekawe na jakiej bazie ten repsol bo jak na 507 to jest przyzwoity

          Komentarz


          • Zamieszczone przez zak14
            Wszystkie oleje do PD 505.01, 506.01, 507 muszą przejść test Cam and Tappet (PV 5106).
            Wszystkie muszą też przejść RNT Wear Test, przy czym czas testu dla 505.01 to 250 h, a dla 506.01 i 507 to 650 h.
            Czy dobrze rozumiem, że przez to oleje 506.01 i 507 gwarantują mniejsze zużycie elementów silnika niż 505.01?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Kapuhy
              Czy dobrze rozumiem, że przez to oleje 506.01 i 507 gwarantują mniejsze zużycie elementów silnika niż 505.01?
              Tak jednoznacznie bym tego nie ujął, bo mogą od tej reguły istnieć wyjątki, silnie także zależne od warunków eksploatacji, okresów wymiany i wyboru konkretnej formulacji. Te testy dotyczą zużycia mechanicznego elementów rozrządu (wałki, popychacze). Są też inne aspekty, np. ochrona przed korozją, która też w istotny sposób wpływa na stan silnika i jego zużycie.
              Ponadto: na pewno jakaś część 505.01 nie zmieści się w tolerancjach zużycia po 650 h RNT Wear Test, ale wcale nie musi to być zasadą, wszak potencjalnie 505.01 zostawia większe pole do popisu z punktu widzenia możliwości dowalenia porządnych dodatków AW/EP. Inna rzecz, czy którykolwiek z producentów to robi - osobiście wątpię. Jak dodatki są marne, to albo mogą generować szlamy i laki albo rezerwa zasadowa kończy się za szybko i silnik "rdzewieje".
              To tak na szybko i na pewno nie wyczerpuje tematu.
              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                niestety ma 507.00 - olejów do DPF-ów nie lejemy do VP
                sorry PAOLO ESCO, oczywiście jak zwykle masz rację, dopiero teraz sprawdziłem w innych źródlach ops:

                wg linku który podałeś
                ACEA A3/B4-04, C3
                VW 502.00 / 505.00 / 505.01

                stąd moja wątpliwość, ale już wszystko jasne

                Komentarz


                • Zamieszczone przez ariu
                  stąd moja wątpliwość, ale już wszystko jasne
                  spoko, ja myślałem cały czas o Repsol Elite Long Life VW 507.00 5W/30 (tego do VP nie lejemy) IIS 10.0 Detailed Error - 404.11 - Not Found więc zależy, który miałeś wlany. - sprawdź i wszystko będzie jasne.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Trochę w temacie głowic, szklanek lepszych i gorszych... (forum Mastersa)
                    403 Forbidden
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Pidziek
                      Zamieszczone przez Cromka
                      Fiat polecał do tych silników Selenię WR 5W-40
                      A toyota Castrola i co z tego wynika ?
                      Wynika sporo - ten olej nie jest mid saps i ma HTHS powyżej 3.5 - był przez kilka lat zalecany do aut z DPF, nowszy polecany olej ma mid saps i HTHS w granicach 2.9!
                      Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                      Komentarz


                      • No dobra, po małej reklamacji i ponownym puszczeniu testów Blackstone przysłało mi raport.

                        Olej Fuchs GT1 PRO C3 5w30 XTL (w wątku archiwalnym wrzucałem jego VOA)
                        Przebieg na oleju: 5517 km:
                        11 % ekspresówki / autostrady – śr. pr. ok 140 km/h. (raz A1 od Torunia do Gdyni 150 km/h z pełnym obciążeniem, bagażnikiem dachowym i przy silnym wietrze, poza tym bez ekscesów)
                        21 % poza miastem – drogi krajowe, wojewódzkie, w tym tydzień kręcenia się w okolicach Bukowiny Tatrz. – śr. pr. ok. 55 - 70 km/h.
                        68% jazda po mieście - śr. pr. ok. 28 km/h.

                        Średnie spalanie na tym oleju: 7,54 l/100 km

                        Bliższa charakterystyka eksploatacji tutaj: Spalanie, diesel - Škoda Octavia - zak14 - Motostat

                        Dolewki: 1,4 l, przy czym 300 ml wychlapało się w jeden dzień po tym jak rozszczelnił się na łączeniu z pokrywą zaworów wlew oleju (wlew bez marudzenia wymienili mi na gwarancji). Zatem „naturalne” zużycie to ok. 1,1 l, czyli ok. 200 ml / 1000 km. Oczywiście w normie, ale jak dla mnie sporo.

                        W oleju sporo żelaza (z czego 16 ppm zostało po poprzednich olejach), ale jego poziom nie wykracza poza to co widywałem na tdiclub.com w UOA silników o podobnym przebiegu, chociaż na pewno jest powyżej średniej nawet nowych silników. Mam zatem nadzieję, że poziom ten spadnie przy następnej wymianie, a także nie będzie liniowo wzrastał w ramach tego interwału. TBN, TAN i CV @ 100 wydają się zupełnie przyzwoite - olej nie wymiękł.

                        ]"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
                        Nie wiem czy zauważyliście, ale w trakcie eksploatacji przybyło wapnia, magnezu, fosforu i cynku. Wydaje mi się, że wiem z czego to wynika, ale ciekaw też jestem bardzo waszej opinii na ten temat i na temat pozostałych wyników także.

                        BTW. Jeżeli kogoś to interesuje, to koleś z Niemiec opublikował na BITOG UOA z Golfa Variant 1.6TDI, po 27kkm na fabrycznym oleju.
                        Analiza tu: Just a moment...
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz


                        • zak14, przy zużywaniu oleju, z fosforem, cynkiem musi wzrastać wapń aby zmniejszać zabójczość kata. W końcu czymś trzeba zastąpić typowe ZDDP przy niskim saps aby to miało ręce i nogi. Tak to widzę.
                          Konrad
                          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                          90 konny AGRessor
                          PerfectServiceBy DGW
                          WhitePride :smokedevil

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez konkon
                            przy zużywaniu oleju, z fosforem, cynkiem musi wzrastać wapń aby zmniejszać zabójczość kata
                            OK, ale skąd większa ilość częsteczek tych substancji, które normalnie się zużywają, więc powinno ubyć ?
                            Zamieszczone przez konkon
                            W końcu czymś trzeba zastąpić typowe ZDDP przy niskim saps aby to miało ręce i nogi
                            Jestem przekonany, że ten cynk i fosfór pochodzi z "typowego" ZDDP, tyle, że na początku było go mniej (częściowo zastąpiony borem). Potem "cudownie" przybyło.

                            Ta mała ilość ZDDP i w sumie równie skromna boru ma zapewne wpływ na to, że ilość cząsteczek metali na tym oleju (to już trzeci w tym silniku) jest porównywalna z typowymi wartościami metali na pierwszym oleju (tak zwanym FF - Factory Fill).
                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez zak14
                              OK, ale skąd większa ilość częsteczek tych substancji
                              Paliwo. Stosuje się przeróżne dodatki zmniejszające zadymienie (wapń), utrzymujące czystość itp. Są to głównie metale VIII gr.
                              Wapń, magnez, żelazo, mangan :wink:
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez konkon
                                Paliwo.
                                Ale zawartość paliwa w próbce jest co najwyżej na granicy wykrywalności metod stosowanych w Blackstone...
                                Dzieląc się moim przypuszczeniem - czy nie sądzisz, że jest możliwe, iż olej ma słaby Noack, a jego znikanie wiąże się nie tyle z wciąganiem do komory spalania (wtedy spalane byłyby też dodatki) ale wiele lżejszych frakcji odparowuje, a dodatki zostają i jest ich coraz więcej, bo na zaledwie 5,5 kkm dolałem prawie 1,5 l świeżego oleju, ze świeżutką porcją dodatków (a więc być może więcej niż się w tym czasie zdegradowało).
                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                Komentarz


                                • Sądzę, że wynik spalania, wytrącanie się metali trafia do oleju (samo paliwo jest spalane) ale być może jest tak jak sądzisz. Cholera wie :roll:
                                  Poza tym dolewając świeżego do zużytego oleju dodatki raczej nie przekroczą wartości świeżego oleju. Ale to tylko gdybanie.
                                  Konrad
                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                  90 konny AGRessor
                                  PerfectServiceBy DGW
                                  WhitePride :smokedevil

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez konkon
                                    Poza tym dolewając świeżego do zużytego oleju dodatki raczej nie przekroczą wartości świeżego oleju.
                                    Dolewek dużo, a dystans krótki. W sumie egzotyka - nie przypominam sobie UOA, w których widać przyrost tych 3: wapnia, cynku i fosforu. Z drugiej strony boru nie przybyło. Zobaczymy czy chłopaki na BITOG zgłoszą jakieś pomysły w tej sprawie.
                                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez zak14
                                      5,5 kkm dolałem prawie 1,5 l świeżego oleju, ze świeżutką porcją dodatków
                                      Trzeba silnik naprawić przede wszystkim i zweryfikowac gdzie jest "błąd" :-)
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Pidziek
                                        Trzeba silnik naprawić przede wszystkim i zweryfikowac gdzie jest "błąd"
                                        Albo zmienić olej i zobaczyć, czy nie tu był błąd. FF mi nie wciągał.
                                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez zak14
                                          Zamieszczone przez konkon
                                          Paliwo.
                                          bo na zaledwie 5,5 kkm dolałem prawie 1,5 l świeżego oleju, ze świeżutką porcją dodatków (a więc być może więcej niż się w tym czasie zdegradowało).
                                          LM 4600 + MoS2 .. przejechane 8700 km, od początku nie dolałem ANI GRAMA OLEJU !!!
                                          a może FUSCH to zaje-dobra Marka i silnik lubi to mazidło w przeciwieństwie do LM
                                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Orbit
                                            a może FUSCH to zaje-dobra Marka i silnik lubi to mazidło w przeciwieństwie do LM
                                            LM bedzie ubywac w tym samym silniku w takiej samej ilosci jeśli mowa o tej samej klasie lepkosci i aprabatach.
                                            Problem jest w konstrukcji silnika, niestety...
                                            Na jednym oleju pobór moze być mniejsze te kilka, procent etc. ...
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Pidziek
                                              LM bedzie ubywac w tym samym silniku w takiej samej ilosci jeśli mowa o tej samej klasie lepkosci i aprabatach
                                              Póki co zostawiam Fuchsa na kilka kkm, a potem zmienię i porównamy.
                                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                              Komentarz


                                              • castrol edge 5w40 ?

                                                Witam mam pytanko . Jeżdżę obecnie na tym oleju ponieważ moja skoda posiada pompowtryskiwacze . Według specyfikacji 505 01 . Czy proponujecie zmienić na jakiś inny czy zostać przy tym samym? rocznik 2008. 1,9 TDI PD. Zrobiłem na nim już 8 tys.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Pidziek
                                                  LM bedzie ubywac w tym samym silniku w takiej samej ilosci jeśli mowa o tej samej klasie lepkosci i aprabatach.
                                                  to w sumie komplement LM podrzuciłeś... zwłaszcza że zak14 XTL'a miał chyba

                                                  Zamieszczone przez tomek333
                                                  Witam mam pytanko . Jeżdżę obecnie na tym oleju ponieważ moja skoda posiada pompowtryskiwacze . Według specyfikacji 505 01 . Czy proponujecie zmienić na jakiś inny czy zostać przy tym samym? rocznik 2008. 1,9 TDI PD. Zrobiłem na nim już 8 tys.
                                                  Ja Ci sugeruję zmienić w wolnej chwili na to co fabryka zaserwowała do Twojego samochodu, czyli 5W-30 (kto Ci podrzucił te 5W-40 ?).


                                                  A jak chcesz coś poprawić po fabryce to sugeruję 0W-30 z normą 506.01 w wykonaniu firmy FUCHS tylko skurczbyki podnieśli cenę ostatnio minimlanie... ciekawy trend swoją drogą.
                                                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                  _______________________________________

                                                  Komentarz


                                                  • innova - może od razu jakiś super 0W20? Co byś polecił?
                                                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X