Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez zak14
    Dla ustalonej temperatury ten model jest jak rozumiem ok.
    ja to postrzegam w ten sposób: typowo (przynajmniej w mojej branży) używa się prostszych albo nawet najprostszych modeli i odpowiednio się je kalibruje w zależności od warunków. To upraszcza znacznie implementację wzorów w oprogramowaniach służących do symulacji oraz sam proces obliczeń (teraz jest to mniej istotne ze względu na wydajność serwerów i PC'tów). Autor w artykule nie podaje szczegółów odnośnie wykorzystanych uproszczeń ani też odnośnie wprowadzanych współczynników wynikających z weryfikacji praktycznych niemniej jednak zakładam, iż przybliżał rzeczywistość w symulacjach maksymalnie na ile jego wiedza pozwalała.

    Wniosek jest podobny jak w przypadku materiału o zużyciu paliwa vs HTHS który zaprezentowałeś jak i obserwacje praktyczne prezentowane na forum, tj zmniejszenie zużycia paliwa wraz ze zmniejszeniem lepkości oleju

    Zaciekawiły mnie wnioski wynikające z luźniejszego spasowania, tj mniejsze starty w przypadku luźniejszego spasowania

    No a inny wniosek jaki podał autor jest zgodny z moimi przemyśleniami, otóż wyciszenie silnika to objaw jego "zamulenia" i wyciszanie silnika pozostaje w opozycji z optymalizacją zużycia paliwa oraz poprawie sprawności silnika. Zatem w koncepcji wyciszania lepiej zająć się wyciszeniem kabiny (o to producent powinien zadbać) a silnik niech sobie mruczy na zewnątrz.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
    _______________________________________

    Komentarz


    • Zamieszczone przez innova
      wniosek jaki podał autor jest zgodny z moimi przemyśleniami, otóż wyciszenie silnika to objaw jego "zamulenia" i wyciszanie silnika pozostaje w opozycji z optymalizacją zużycia paliwa oraz poprawie sprawności silnika.
      Wszystko ładnie pięknie ale Twoje przemyślenia kompletnie mijają się z obserwacją w praktyce. Otóż jak wyjaśnić fakt iż po przejściu z lepkości 15W-40 na 5W-40 w Cinquecento silnik wyciszył się masakrycznie, to trzeba usłyszeć. W innych autach byłem świadkiem jak na 0W-30 pracował ciszej od 5W-40, to samo po przejściu z 10W na 5W. Więc przemyślenia są błędne. Dziwne, że podobna lepkość dwóch producentów olejów daje zupełnie odmienne odczucia słuchowe, osiągi natomiast pozostają na tym samym poziomie, bądź czasem można odczuć zamulenie ale wiąże się to z niemal brakiem możliwości osiągnięcia właściwej temp. pracy.
      Moje przemyślenia odnośnie głośności pracy silnika sprowadzają się do bazy i dodatków. Potwierdzam iż na olejach baz IV i V silniki mają inna barwę, co innego na HC (na plus), jednak nie jest to regułą.

      [ Dodano: Nie 11 Mar, 12 18:53 ]
      Coś ku pokrzepieniu serc fanów Mobila. Służbowe auto brata ciotecznego Skoda Superb 1.9 TDI PD 130 KM, od nowości na Mobil 1 0W-40 (nie wiem który dokładnie ale żaden nie ma normy do PD). Najlepsze przebieg 405 000 km, żadnych napraw w silniku, wszystko super, auto nie szanowane zbytnio.
      Konrad
      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

      90 konny AGRessor
      PerfectServiceBy DGW
      WhitePride :smokedevil

      Komentarz


      • Pidziek,
        Witam co polecisz do mojej skody przebieg to 120tyś i podaj cene.
        Jordi

        Komentarz


        • Mam pytanie / zagadkę dotyczącą olejów Midland. W fiszkach technicznych podają lepkość niskotemperaturową dla -30 na poziomie 3000! Piszą bzdury, czy stosują inne normy / jednostki?
          Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Cromka
            Mam pytanie / zagadkę dotyczącą olejów Midland. W fiszkach technicznych podają lepkość niskotemperaturową dla -30 na poziomie 3000! Piszą bzdury, czy stosują inne normy / jednostki?
            Tu: 404 - File or directory not found. podają, że 6130. I w to wierzę.
            Tu podają: 404 - File or directory not found. 3100, przy czym dla oleju 0w30 podają CCS @ -30, a nie jak określono to w normie SAE J300 @ -35. W związku z tym ta wartość jest prawdopodobna, natomiast nie ma co odnosić jej do CCS z kart innych 0w30, bo są one (pierwszy raz widzę, wyjątek) podawane dla temp. -35 st. C. Inna opcja: ktoś kto tworzył fiszkę techniczą nie wiedział co czyni. Na marginesie: na stronie głównej producenta tego 0w30 nie widać.
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz


            • Karty techniczne często pisza sekretarki i osoby nie majace pojecia co piszą stąd podawanie lepkosci dynamicznej w nieodpowiedniej skali jak słusznie zauwazył ZAK.

              Kh2GzYH@neostra 
              Napisałem ...pytanie w pierwotnym watku :-)

              Zamieszczone przez konkon
              Coś ku pokrzepieniu serc fanów Mobila. Służbowe auto brata ciotecznego Skoda Superb 1.9 TDI PD 130 KM, od nowości na Mobil 1 0W-40 (nie wiem który dokładnie ale żaden nie ma normy do PD). Najlepsze przebieg 405 000 km, żadnych napraw w silniku, wszystko super, auto nie szanowane zbytnio.
              konkon: to nie ku pokrzepieniu mobila ale jak to się mówi jesteśmy coraz bliżej prawdy, za kilka lat jak PD będą stosowane tylko w nierentownych padakach a ludzie będą lać olej klasy 502.00 czy dobry HC 228.30 i nic się nie bedzie kompletnie działo zrozumieja istote tej normy.
              Teraz jeszcze jest duzo gwarancyjnych pojazdów a ja Broń Boże nie chce wpychać oleju nie spelniającego 505.01 do PD aby nie narazić się ani gwarantowi czy użytkownikowi, jak to sie mówi lepiej spac spokojnie

              Ale juz pisałem o tym że ani mobil ani norma 505.01 jakiej brakowało w teście Alhambry i analizie oleju bez normy 505.01 nie wpływa ja trwałosc silników z pompowtryskami.
              Ale aby spać spokojnie nie namawiam aby wychodzić naprzeciw wymogom gwaranta czy zalecen producenta.
              Kiedys jak jednostki PD będą juz służyć głównie w starych padakach ludzie zrozumieją że wystarczy dobry olej klasy 502.00 lub 228.30 aby nic się nie działo z PD.

              Przykąld z mobilem czy mój przyklad z analiza oleju motul z Alhambrze to tylko jedne z wielu przypadków gdzie silniki eksploatowane na olejach syntetycznych wysokiej klasy maja się lepiej niz na poprawionych minerałach czy HC z dopuszczeniem 505.01.

              Mam po prosu wrażenie że producent wymyslił 505.01 aby ukrucić i niejako zakazać stosowania w tych jednostkach olejów najniżej przetworzonych klasy 500.00, 501.01 czyli głównie słabe minerały które mogły nei dac rady utrzymać stabilnego filmu na krzywkach przez interwiał o stałych wymianach co 15 000km.

              Tak że czas zapewne pokaze .

              Na marginesie nadal nie moge sie dowiedzieć jaki jest maksymalny dopuszczalny limit sapsów w aplikacjach z DPF-em np. 1.6 CR :-) :lol:
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Pidziek
                Mam po prosu wrażenie że producent wymyslił 505.01 aby ukrucić i niejako zakazać stosowania w tych jednostkach olejów najniżej przetworzonych klasy 500.00, 501.01 czyli głównie słabe minerały które mogły nei dac rady utrzymać stabilnego filmu na krzywkach przez interwiał o stałych wymianach co 15 000km.
                niby tak niby nie...obowiązywała już wtedy norma VW 505.00 - więc idąc takim tokiem myślenia producent mógł zaznaczyć tylko, że do PD ma być stosowana norma nie niższa niż VW 505.00 ...ale wprowadził coś innego a mianowicie olej o nowej specyfikacji VW 505.01 ...(505.00 - bardziej "płynny" mniej lepki, szybciej ścieka do miski olejowej, 505.01 bardziej "lepki" pozostawia cienki film olejowy na krzywkach wałka rozrządu - stąd często widać na youtube w amatorskich "testach" olejów różnicę "płynności" przy większych ujemnych temeraturach) może marketing może nie...ale to inżynierowie VW dysponują zdecydowanie większym potencjałem wiedzy i chyba potrafią określić i dobrać optymalne parametry i właściwości oleju, który będzie odpowiedni do danej jedostki.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  niby tak niby nie...obowiązywała już wtedy norma VW 505.00 - więc idąc takim tokiem myślenia producent mógł zaznaczyć tylko, że do PD ma być stosowana norma nie niższa niż VW 505.00
                  Producent mógł zaznaczyc ale nie zaznaczył, PAOLO zapewne wiesz o jak ogromnych pieniądzach jest mowa, wprowadzimy 505.01 czyli lepszy olej od mineralnych 505.00, 505.01 silniki będą chodzić, muzyczka grać a kasiorka płynąc do skarboneczki i to nie mała.

                  Co do inżynierów to kiedyś wkładali wiecej twórczej weny w projekty obecnie koszty i ekonomia biorą górę.
                  Czesto się okazuje że klient kupuje auto za 200 000zł z którego wypadają reflektory przy hamowaniu, zapomniano włozyć klocków hamulcowych albo pierscienie olejowe zamontowano nie tak jak trzeba , paliwo się wylewa na silnik bo zastosowano lipny materiał PCV etc...można liczyć..

                  Zobacz PAOLO na Porsche czy ma jakieś zwariowane normy aprobaty, olej ma być na pełnym pakiecie sapsów jeśli chodzi o benzynówki , BMW też ma dosłownie kilak wymogów i nie ma takich cyrków..

                  Zakrawa to na rewolucyjne myslenie ale po to jest to czy inne forum aby głośno myśleć.
                  Ja juz pisałem że znam wiele aut gdzie do silników z POMPOWTRYSKAMI leje się oleje ciężarówkowe i silniki codzą dłużej niz na naszych uwielbionych castrolach magnatekach czy tanich marketowcach :-)

                  Wystarczy kupic cos takiego ....i naprawdę znam wiele aut które na tym jeździ i nic sie nie dzieje mimo że nie ma 505.01.

                  Link

                  PAOLO: tak na luzie się zastanów ile jest jednostek np. IVECO na pompkach i dlaczego tam oleje pracują po 100 000km rocznie i nie musza mieć 505.01 :lol: :lol:
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    505.01 bardziej "lepki" pozostawia cienki film olejowy na krzywkach wałka rozrządu
                    Chwilowo bardziej bazując na intuicji niż twardych dowodach nabieram podejrzenia, że może być tak jak pisze Pidziek, tj. bardzo dobry (a nie masowy z aprobatą) produkt może chronić PD lepiej. Zauważ, że w pewnym momencie VW nalegał, by oleje 505.01 to były 5w40, a potem zliberalizował ten wymóg.
                    Dopuszczam myśl, że dobre oleje bez aprobaty chronią silnik lepiej niż te z aprobatą. Dojrzewa we mnie pragnienie, by po gwarancji sprawdzić to na własnej skórze.
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz


                    • Paolo zalewał już do PD olej bez normy i był więcej niż zadowolony.
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez konkon
                        Paolo zalewał już do PD olej bez normy i był więcej niż zadowolony
                        Coś zatem przeoczyłem. Jaki to był olej i wrażenia z jego eksploatacji ?
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez zak14
                          Coś zatem przeoczyłem. Jaki to był olej i wrażenia z jego eksploatacji ?
                          Zdaje się że LM Synthoil 0W40, ale może on sam się wypowie.
                          Coś jest z tymi normami, bo będąc niedawno w ASO Mistu, zapytałem co zalewają do Outlanderów 2.0 DID (czyli 2.0 TDI) i powiedziano mi że do wszystkiego jak leci leją Mobila 1 0W40. Mało tego nikt w Mistubishi nie słyszał o normie VW do silników 2.0 TDI, ani tym bardziej oleju z normą dedykowaną do takowego.

                          Komentarz


                          • Zalewał Diesel Synthoil 5W-40 i Elfa 0W-30, coś tam 50/50, dokładnie nie pamiętam ale na Elfie chodził cicho jak nie Diesel.
                            Aha jeszcze ktoś zalewał Diesel Synthoil chyba na zmianę z normą, po rozmowie z Masters'em, który zalewał pompki kręcące się do prawie 6 tys. obr. Mobilem 5W-50 :twisted:
                            Wg. Niego VW ponoć cofnął się ze smarowaniem silnika.
                            Ciekawe że silnik dawął radę przy obrotach w przeciwieństwie do wirnika turbo, który wyleciał wydechem :szeroki_usmiech
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez konkon
                              Paolo zalewał już do PD olej bez normy i był więcej niż zadowolony.
                              tak zalewałem olej bez normy VW 505.01 do PD.
                              Chciał bym tutaj mocno coś rozgraniczyć - po pierwsze zastanawiałem się mając jeszcze BXE na gwarancji, nad tym który olej lepiej ochroni silnik w zimie. Czy ten z VW 505.01 (jak wiadomo praktycznie olejów w pełni syntetycznych brak na rynku z tą normą a 99% to HC itp technologie) - jest Amsoil AFL 5W/40 ale bez oficjalnej normy VW 505.01 czy jest to pełen syntetyk, nie widziałem karty, nie wiem nic o procentowej zawartości PAO, (coś tam wiem w temacie Amsoila :wink: ale w związku z brakiem konkretnych dokumentów chowam "pysio w kubeł" - niestety pomimo już kilku "podejść" pidziek nie wspiera "lokalnego ruchu" na forum :wink: i nie podsyła nam konkretnego info zawartego w dokumencie :P - można przyjąć, że wg producenta jest to olej syntetyczny i kropka. Niestety AFL nie jest tak dostępny jak by sie chciało. Więc biorąc za i przeciw pokusiłem się o zalanie oleju 5W/40 z normą VW 505.00 --- > ale to muszę podkreślić --- > oleju z bazą PAO - nie HC ani nie wykonanego w technologii syntetycznej. Zastanawiałem się czy w zimie lepiej mieć porządny syntetyk z dobra temeratura płyniecia i PAO czy olej który "oblepia" krzywki wałka rozrządu ale też i wolniej jest roprowadzany po wezłach tarcia w silniku. Wybrałem olej VW 505.00 z PAO i faktycznie byłem z niego bardzo zadowolony. Decyzja była moim indywidalnym i świadomym wyborem. Przy normie 505.00 jest większa możliwość wyboru " w pełni synetetycznego oleju".
                              Zamieszczone przez konkon
                              Zalewał Diesel Synthoil 5W-40
                              tak zgadza się. Byłem z tego oleju bardzo zadowolony ale nie polecam go nikomu kto ma silnik 1,9 TDI na pompowtryskiwaczach i na gwarancji ! Chyba że ktoś świadomie wlewa ten olej licząc się z możliwością utraty gwarancji na silnik! Po gwarancji - jeśli ktoś chce to proszę bardzo. Do silników na VP można ten olej lać spokojnie.
                              Zamieszczone przez konkon
                              Elfa 0W-30, coś tam 50/50, dokładnie nie pamiętam ale na Elfie chodził cicho jak nie Diesel.
                              dobrze pamiętasz :diabelski_usmiech na zimę był Elf CRV 0W/30 z 506.01 i Elf Full Tech 0W/30 z 505.00 w proporcjach 50%/50%. Silnik pracował hmmm "pięknie - prawie jak benzyniak" :wink: jest tylko jedno ale...po 0W/30 w silniku z przebiegiem +- 45/50 tys km pod turbiną (patrząc na kanale od spodu) były "wilgotne ślady oleju" :!: :evil: ciekawe skąd tam się wzięły ???
                              aaa zapomnaiłem przy 0W/30 o dolewce 0,6L po jedzieź po A2 trasa Zielona Góra - Zamość (800km) ... gdzie wcześniej nigdy takich dolewek przy pokonaniu takiego odcinka nie robiłem :?
                              ...więc podziękowałem zapobiegawczo za 0W/30 i poszedł ponownie 5W/40 z VW 505.01 (teraz był u mnie ojciec w sobotę właśnie moją byłą O1 - 1,9 AXR - silnik pracuje pięknie :szeroki_usmiech - napiszę to po raz kolejny - ten silnik pracuje na 5W/40 lepiej / ciszej i równiej niż BXE które miałem :shock:
                              Zamieszczone przez konkon
                              ktoś zalewał Diesel Synthoil chyba na zmianę z normą, po rozmowie z Masters'em, który zalewał pompki kręcące się do prawie 6 tys. obr. Mobilem 5W-50
                              :diabelski_usmiech ciśnienie oleju :diabelski_usmiech Dobry Grześ pisał o tym w poprzednim wątku !!! w trakcie dywagacji 0W/30 vs 5W/40.

                              Pozwolę sobie przytoczyć cytat kolegi Piotruś z forum A6
                              "1.
                              Nie wiem na ile orientujesz się w problematyce silników 2,5TDi (V6), o których nadmieniłem już w poczatkowych akapitach tego posta (klik) , ale jeśli (??) nie jest to temat znany Ci zbyt dokładnie.
                              Powyższy materiał opiera się na analizie "Działu silników diesla modeli C5", a takze na "jakiejśtam" własnej praktyce warsztatowej ... .
                              Na tym narazie poprzestanę - być moze znasz sie lepiej ode mnie (??) więc nie ma sensu omawiać spraw oczywistych.
                              W razie jakichkolwiek wątpliwości technicznych lub potrzeby poszerzenia wybranego obszaru wiedzy - chętnie służę konsultacją ... .

                              2.
                              Tak się składa, że jestem wieśniakiem pomieszkującym dosyć wysko (przynajmniej jak na polskie warunki) w górach, a to wiąże się z częstym pokonywaniem conajmniej dwóch "serpentyn" .
                              Dzięki takim uwarunkowaniom nie mam problemów z diagnozowaniem mocno obciążonych silników.
                              Swego czasu (chyba z 8 lat temu ) gdy okazało się ile warty jest LL 506.00/01 nie omieszkałem pojeździć sobie z manometrem - wpinanym przemiennie do silników zalanych olejami tradycyjnymi (powiedzmy 5W40 i 5W50) oraz z olejem LL 0W30 i normą 506.00 oraz 506.01 ... .
                              W upalne dni po forsownej jeździe pod górkę na dystansie zaledwie kilku kilometrów ta niedookreślona ciecz nie była w stanie utrzymać nawet minimalnego ciśnienia przewidzianego dla obrotów biegu jałowego - na poziomie ok. 0,8 bar ... .
                              Najpierw wskazówka opadała na czerwone pole w okolice zaledwie ok. 0,3 bar, a dopiero po kilku minutach (6-8) coś zaczynało się dziać i wraz z oddawaniem temperatury ciśnienie z trudem wzrastało do 0,5 bar ... .
                              Wyniki zawsze okazywały się jednakowe - niezależnie od tego czy manometr akurat był wpięty do silnika R4 czy też V6 ... .
                              V6'tki jedynie trochę dłużej nagrzewały olej pod te 115 *C, które dla produktów 506.00/01 stanowiło granicę śmierci technicznej oleju ale i niestety silnika chyba też ... .
                              Wrażenia dźwiękowe tak rozgrzanych jednostek również były wysoce niepokojące ... (szczególnie w rejonie pokrywy zaworów) .

                              Porównawczo - oleje 5W40 (np. bardzo wtedy przeze mnie lubiany ARAL ale też oczywiście Shell i Castrol) z normą 505.00/01 po identycznej wspinaczce na obrotach jałowych nigdy nie spadały poniżej 1,5 bar, a "nowość" jak na tamte czasy - "vollsyntetyk" Mobil1 (chyba 10W60 ? ) twardo trzymał 2,2 bar i nigdy mniej. :!: :!: :!:

                              Po tych kilku dziecinnie prostych pomiarach zgodnie z przewidywaniami wiedziałem już bardzo dobrze dlaczego samochody upalane na DE-BAB z zabójczym olejem LL - po przebyciu ok. 200 tyś.km. praktycznie w 100% trafiały do Polski z rozrządami w stanie śmierci technicznej, zaś autka serwisowane od nowości w PL - zgodnie z warunkami producenta w stałym trybie serwisowym QG1 i z olejem (co najmniej) 5W40 505.00/01 - przejeżdżają przynajmniej 100 tyś.km. więcej, a jeśli ktoś pozwolił sobie na odpowiednio wczesną wymianę hydrauliki - może nigdy nie doczekać problemów z wałkami ... .

                              Podobnie interpretuję (sporadyczne) problemy z głowicami nowej generacji - takimi jak w schyłkowych 2,5TDi oraz w 2,7 i 3,0TDi - z wałkami "wieloelementowymi".
                              W tym przypadku zanik smarowania spowodowany wysoką temperaturą oleju niezdolnego utrzymać film olejowy powoduje utratę odporności "aluminium", przez co pierścień krzywki zaworowej najpierw ulega obluzowaniu, a później pęka ... .
                              Na tym forum są co najmniej dwa takie przypadki, a w realu ... nie będziemy się licytować ale w mojej ocenie dużo za dużo ... .

                              Silniki 1,9TDi z PD - postrzegane przez większość jako pancerne i niezniszczalne - również miewały kłopoty z niedostatecznym smarowaniem, :!: :!: :!: co przejawiało się widocznymi przebarwieniami na krzywkach, czasem kruszeniem tych elementów - zaś pomiar krzywek nierzadko ujawniał wytarcia wzniosów (niewidoczne gołym okiem, gdyż na całej powierzchni), a więc inaczej niż w silnikach V6.
                              Oczywiście nie widuję takich "kwiatków" w silnikach, które szczęśliwie uniknęły normy 506.01 (na korzyść 507.00) :!: :!: :!: lub były / są nadal zalewane specyfikami 505.01 ... . :!: :!: :!:

                              3.
                              Myślę, choć tego nie potrafię zbadać osobiście , że posiłkując się np. nową listą profesjonalnych produktów Castrola nie jest przypadkiem brak oleju choćby tylko z aprobatą 506.00/01, :shock: a tych z 505.00 jest kilka, a nawet jeden z 505.01 też się znalazł ... .
                              No cóż - wnioski wydają się dosyć logiczne ale nie wiem czy w tej sprawie dobrze kombinuję ... .

                              Jeśli chodzi o pkt.1 i pkt.2 identyczną opinię wyrażają wszyscy znani mi mechanicy i nie piszę tego w celu wzmocnienia siły argumentu, tylko stwierdzam fakt ... "

                              Koledze piotruś się należy.

                              Zamieszczone przez konkon
                              VW ponoć cofnął się ze smarowaniem silnika.
                              zgadza się - ekologia wykańcza wszystko...dobiła też 1,9 TDI (silnik pomimo usilnych strań inżynierów i opracowanej kolejnej generacji najnowszych pompowtryskiwaczy przewidzianych dla nowych wersji 1,9 TDI nie mógł spełnić kolejnych europejskich standardów emisji spalin...to przesądziło o jego losie)

                              Zamieszczone przez zak14
                              Chwilowo bardziej bazując na intuicji niż twardych dowodach nabieram podejrzenia, że może być tak jak pisze Pidziek, tj. bardzo dobry (a nie masowy z aprobatą) produkt może chronić PD lepiej.
                              poszukaj z pidźkiem dobrze w poprzednim wątku :szeroki_usmiech napisałem to już xxxx czasu temu!!! , dokładnie w tym kontekście w jakim teraz obaj piszecie --- >
                              Zamieszczone przez Pidziek
                              wprowadzimy 505.01 czyli lepszy olej od mineralnych 505.00, 505.01 silniki będą chodzić, muzyczka grać a kasiorka płynąc do skarboneczki i to nie mała.
                              ....oczywiście - to trzeba zaznaczyć! - brak jest dowodów, że VW miał w tym jakić inny cel niż dobro naszych silników... - więc po raz kolejny "pysio w kubeł".
                              I jeszcze jedno...dywagacje tego typu co jest lepsze dla PD czy 5W/40 bez specyfikacji VW 505.00 czy 5W/40 z VW 505.01 - można sobie o kant rozbić ...bez rozebrania "kilku" silników które przejechały po +- 300-500 tys. km na oleju ze specyfikacją czy bez i bez szczegółowego bardzo precyzyjnego ich przebadania przez inżynierów ( nie przez "Pana Zenka") ...to Panowie możemy sobie dywagować i tracić czas właśnie tak jak ja to zrobiłem :roll: aż do jesieni...
                              Jeżeli ktoś tutaj może jeszcze się wypowiedzieć i wnieś coś ciekawego do wątku to osoby takie jak DGW lub ktoś z naszych forumowych mechaników, którzy mają na co dzień do czynienia z silnikami i rozebrali ich w "setkach".

                              sory za błędy-klawiatura mi się przycina
                              ufff ....
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz


                              • Witam,

                                jeśli dobry olej to:

                                LIQUI MOLY

                                jeśli bardzo dobry to:

                                DIESEL SYNTHOIL 5W-40

                                PS. ...nic dodać, nic ująć...

                                :lol:

                                Komentarz


                                • ...nie przesadzajmy z LM są jeszcze inne porządne marki i inne ciekawe produkty, trzeba tylko szukać i czytać karty a nie wierzyć "ślepo" sprzedawcom w sklepie lub reklamom producentów w TV.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    nie widziałem karty, nie wiem nic o procentowej zawartości PAO,
                                    Zapewniam CIę że to prawidzy syntetyk oparty na PAO, są pewne informacje i dokumenty których nie publikuje się wszem i wobec.
                                    Prosze o wyrozumiałość.
                                    W kartach MSDS również nie pisze się jaki procentowo skład ma baza olejowa i w jakiej technologi wykonana.
                                    Na priv mogę wysłać Ci info.

                                    Oczywiście AMsoil AFL jest cały czas dostepny w quartach i 5L opakowaniach oraz ten spełniający normę 507.00 i 504.00 to tak gwoli ścisłości :-)
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Pidziek
                                      prawidzy syntetyk oparty na PAO
                                      spokojnie nie mam nic przeciwko Amsoilowi - napisałem jasno --->
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      można przyjąć, że wg producenta jest to olej syntetyczny i kropka.
                                      a że wierzę w to co widzę ...to narazie żadnej % ilości PAO nie widziałem a jedynie deklaracje Amsoila. Nie twierdzę, że oleje tej firmy sa złe! jedynie rezerwą podchodze do nie sprawdzonych informacji. Mogliby się pochwalić jakimś dokumentem z % składem bazowym oleju. Dobrze wiesz, że Castrol też twierdzi iż jego oleje to pełne syntetyki a wystarczy popatrzeć na opakowania baniek ( nie wspomnę o kartach) w PL i DE. Mamy full synteyk w PL i ten sam olej z napisem na bańce HC ...nik mi nie wmówi, że Castrol na rynek PL "robi" lepsze oleje niż dla Niemców :diabelski_usmiech

                                      trafiłem na taką ciekawostkę (jak ktoś chce może sobie poczytać do poduchy) Renewable Lubricants | Renewable Lubricants: High performance…
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • ale troche popadacie w przesade.

                                        tak jak ktos pisal. sa auta co mialy lane byle co i jezdza po 500tys


                                        czy przypadkiem dobry HC nie dorównuje PAO
                                        Vi czesto HC maja lepsze od PAO

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez xtremesystems
                                          troche popadacie w przesade.
                                          tak jak ktos pisal. sa auta co mialy lane byle co i jezdza po 500tys
                                          ale my cały czas w temacie piszemy p/s "gdybamy" ... :wink:
                                          Zamieszczone przez xtremesystems
                                          czy przypadkiem dobry HC nie dorównuje PAO
                                          no niby tak ale... :zlo: znów wkraczasz na niebezpieczne tematy :lol: znowu o "wyższości PAO nad HC" lub na odwrót...ale to już było ad:
                                          To tak samo, jak pisałem do SAP w sprawie 0W/30 i normy VW 507.00 hehe
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            specyfikacją czy bez i bez szczegółowego bardzo precyzyjnego ich przebadania przez inżynierów
                                            A kilka UOA nie można uznać za namiastkę ? Gdzieś tam (pewnie na tdiclub.com) przewinęły mi się przed oczami rewelacyjne wyniki silnika PD na oleju AMSOIL i to nie na żadnym rekomendowanym przez AMSOIL do PD, ale uwaga ... na SSO 0w30 :shock:
                                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                            Komentarz


                                            • .. no właśnie gdybamy , a więc:

                                              ...nie przesadzajmy z LM są jeszcze inne porządne marki i inne ciekawe produkty
                                              PAOLO....

                                              "ciekawe oleje, ale nie porządne...." he,he...

                                              Jak inne fora faworyzują "różne/swoje" oleje to i niech OCP coś w 100% podrzuci i nie będzie problemu... np LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40
                                              i koniec kropka................
                                              a jeśli ktoś mądrzejszy to niech nie pyta i nie loguje się na forum.... jeśli wie więcej....

                                              np …. MY tu na OCP ZALEWAMY .... ( to czy to) ...........................chodz do dyskusji zawsze zapraszamy....
                                              a jeśli nie odpowiada,,,,, trudno……. >>>>>>zawsze inne forum....

                                              albo "kujawski z pierwszego..........."
                                              :lol:

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez szmoła
                                                koniec kropka................
                                                eeee no nie wiem ja jestem temu przeciwny. Lepiej być obiektywnym i otwartym na nowe marki i produkty.. Nie faworyzujmy marki nie gloryfikujmy LM. Olej dobry ale...uważałem że jeżeli trafi się fajny produkt należy go sprawdzić. Dlatego teraz mam LazerWay V 0W/30 i na kolejną wymiane też Statoil a nie LM i dodam, że sprawuje się w silniku (1,4 16V) super. Może przed wakacjami zrobię jakąś "rewolucję" z olejem i marką.
                                                Zamieszczone przez szmoła
                                                niech OCP coś w 100% podrzuci i nie będzie problemu... np LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40
                                                ad: ad: ad: zgaduję w "ciemno"...masz Synthoila 5W/40 i jesteś z niego zadowlony ...
                                                Tak samo jest z tabelką/zestawieniem polecanych olejów. Jeśli się pojawi to bedzie "dym" dlaczego ten a nie inny olej...a ma pojawić się wkrótce "wróbelki tak ćwierkają" :wink:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • ....
                                                  LIQUI MOLY Diesel Synthoil 5W40 pływa w moim silniku i jest "bajecznie"...

                                                  co tu duzo pisać ... do leciwych jak i nowych TDi ( VAG) zalewamy LIQUI MOLY Diesel Synthoil 5W40 i super bedzie.....

                                                  A co ty się PAOLO obawiasz..........

                                                  tak jak pisałem... Forum OCP poleca oleje (np) LIQUI MOLY i po "ptakach"....
                                                  w czym problem..... uwarzam że właśnie brak zdecydowanego tu zdania powoduje pisanie następnych 400 stron...
                                                  :roll:

                                                  Komentarz


                                                  • No właśnie ja nadal nic konkretnego nie wybrałem pod moją BXE :P

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X