Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Ta temp. dziwni skacze...

    Dolna skala to "metry przejechane " ?

    Teraz leję CFS -a 5W40 do mocno zmodyfikowanego Audi na pompowtryskach w silniki ATD :lol:



    Dla ciekawych przyrost mocy wzgledem standardu ok. 100% !!
    Żaden inny olej nie spisywał się tak fantastycznie
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • natash
      RS
      • 2011
      • 2599

      Dolna oś to czas.

      Komentarz

      • zak14
        Rider
        • 2011
        • 605
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez Pidziek
        Dolna skala to "metry przejechane " ?
        Sekundy od początku pomiaru, jak sądzę.
        Zamieszczone przez Pidziek
        Ta temp. dziwni skacze...
        Zachowuje się w sposób najbardziej klasyczny - w trakcie jazdy rośnie, na IDLE stabilizuje się. Olej w dość przyzwoitym czasie osiągnął temp. 60 st., a temp. ustabilizowała się na ok. 85 st., co daje lepkość ok. 20 cSt - sporo.
        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

        Komentarz

        • natash
          RS
          • 2011
          • 2599

          Już się boje jakby to zimą wyglądało , jak jadę 14 km to buta mogę dać ok. 10-12 km :P

          Komentarz

          • ZYBI68
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 697
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            Zamieszczone przez loru
            Przy zbliżającej się wymianie zaleje coś z oferty Millers'a
            Zalałem Millers Oils TRIDENT 5w30 LONGLIFE wrażenia- podobnie do LM 4100 jeżeli chodzi o pracę, co do nagrzewania to troszkę wolniej od LM 4100 zobaczymy po większym przebiegu.
            A teraz mała ciekawostka którą dowiedziałem się przypadkiem a jest na 100% pewna :wink:.
            Oleje proponowane przez naszych sprzedawców- Motul następnym był LM, Fuchs, Amsoil ostatnim jest Millers dlaczego w tej kolejności :!: Pidziek, jeżeli masz odwagę daj odpowiedź :szeroki_usmiech, świat jak mówią jest mały . Oczywiście osobiście nic nie mam do Ciebie jako osoby ale jesteś jak to można nazwać handlowcem.
            Oby nie było pierwszy był Motul a teraz nie, czemu, wystarczy tylko na to odpowiedzieć.
            Troszkę pomogę Motul był mało znany i tylko w niektórych sklepach a po paru miechach był wszędobylski to samo dzieje się z Millers-em jest prawie wszędzie, odpowiedź jest tylko jedna KASA . Teraz kiedy Motul jest znany i ceniony została znacznie obcięta marża co sprzedawcom jest nie na rękę, Millers i Ams chcąc wejść na rynek zastosował podobną politykę co wam handlowcom odpowiada, więc Motula sknerę zrobić be, to samo tyczy się LM który u naszych sąsiadów jest ceniony a tu nie dał tak wysokiego rabatu a raczej nie był zainteresowany więc od razu został be.
            To tyle o sławnych oliwach, ciekawi mnie jedno - kiedy Ams i Millers stanie się przysłowiowym be :lol:
            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Zamieszczone przez ZYBI68
              Zalałem Millers Oils TRIDENT 5w30 LONGLIFE wrażenia- podobnie do LM 4100 jeżeli chodzi o pracę, co do nagrzewania to troszkę wolniej od LM 4100 zobaczymy po większym przebiegu.
              thx za info jednak nie miałem nigdy zalanego LM wiec trudno mi wyciągnąć jakieś wnioski z tego porównania.

              Zamieszczone przez ZYBI68
              Troszkę pomogę Motul był mało znany i tylko w niektórych sklepach a po paru miechach był wszędobylski to samo dzieje się z Millers-em jest prawie wszędzie, odpowiedź jest tylko jedna KASA .
              Millers Oils XFE-PD mam w praktycznie w takiej samej cenie jak Motul Specific 505.01 więc mnie to rybka na którym sprzedawca zarobi, ważniejsze aby był z pewnego źródła
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Pidziek
                Ta temp. dziwni skacze...
                dlaczego...ja bym napisał, że to wręcz modelowy wzrost temeratury.
                Zamieszczone przez zak14
                Zachowuje się w sposób najbardziej klasyczny
                no właśnie.
                60C w +- 7/8 minut czyli normalnie - przy temeraturze 9C i "zimnym" silniku ...do 80C w +- 12 minut (oszczędzałaś silnik jak widać z obrotów, czekałeś by olej osiagnał 60/70 stopni ?).
                Pomiedzy 943 a 974 pewnie stałeś ...jakieś 31sekund nie widać "wachnięcia" temeratury ... czy 31 sekund to nie czas na zbicie temeratury przez olej - w sumie temeratura 82-80 więc prawdę mówiąc nie ma się czego czepiać.
                Ciekawe jak wykres będzie wyglądał gdy znacznie wzrośnie temperatura dobowa i gdy "pociśniesz" zdecydowanie po trasie. Mógł byś dodać takie wykresy będzie ciekawe porównanie z tym co wkleiłeś.

                Zamieszczone przez natash
                Pany czy wy żyjeta
                tak...są tacy co od środy napierniczają 24h a z soboty na niedzielę mają jeszcze służbę ... ad:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  Zrobi się cieplej to mogę zrobić jeszcze raz taki wykres. Styl jazdy to miasto 1500-2500, hamowanie silnikiem do 1500, potem sprzęgło i hamulec, nieraz dotaczam się na luzie, raczej nie szarżuje, bo wszędzie ciągłe, 2 razy wyprzedzałem, raz widać jak poszło do 3500, bo była przerywana . Teraz mam moralniaka, bo zimą nieraz depnąłem jak było 90C na blacie i przejechałem dodatkowe 2-3km, a tu widzę, że jeszcze uhuhuhuhu czasu potrzeba na 80C, od ilu C można cisnąć, żeby nie nadwyrężać turbo?

                  Te 80C to osiągnąłem tak w 12-14min, bo łączny czas jazdy to ok 20-22.

                  [ Dodano: Sob 31 Mar, 12 16:04 ]
                  Podpowiedzcie które bloki logować najlepiej, poprzednio użyłem 005, 006, 029...

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez ZYBI68
                    jak to można nazwać handlowcem.
                    Handlarz mi się źle kojarzy.

                    Jesli chodzi o kolejność nie wiem ale staram się dopasować produkt do potrzeb, oczekiwań finansowych itp.
                    To moja praca owszem, mysle że to jakiś plus :-)

                    Zamieszczone przez ZYBI68
                    Teraz kiedy Motul jest znany i ceniony została znacznie obcięta marża co sprzedawcom jest nie na rękę,
                    Sami są sobie winni, chcąc przyciągnąć klienta ceną na poziomie kilku % marży, brak nikogo w Polsce kto by panował nad rynkiem , jest wolna amerykanka kompletnie !
                    Stąd dziwne motule jakie pojawiały się o różnych kolorach, wersjach nadruku itp...
                    Dlatego dopóki nie bedzie nikogo kto zajmie sie rynkiem motula w Polsce doputy bedą takie jaja zarówno z rzekomymi podróbkami, dziwnymi cenami itp...
                    Do tego brak jakiejkolwiek polityki cenowej ....więc jest to dla mnei normalne co się dzieje.

                    Zamieszczone przez ZYBI68
                    kiedy Ams i Millers stanie się przysłowiowym be
                    Nie stanie sie bo sa osoby które pilnują tego co u kogoś nikt nie pilnuje :lol:

                    Do tego wszelkie działania zmierzające ku temu aby eliminować handlarzy którzy degradują rynek i niszczą całą polityke sprzedaży i cenową.

                    nie wiem kto bedzie odpowiedał z Amsoil ale jesli osoba którą znam to tak bedzie.
                    Jeśli chodzi o Millers Oils to tak jest że jest tutaj jasna polityka cenowa która buduje zaufanie, wiarygodność i pilnuje całego rynku.
                    Tutaj póxniej nei ma pytan co ja kupiłem, od kogo a czemu takie tanie a czemu jakieś inne ....itp.

                    To że jest inaczej z innymi firmami to zapewne zapiski i umowy zapewne dziwne pozwalające własnie na takie a nie inne sytuacje.
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez natash
                      Zrobi się cieplej to mogę zrobić jeszcze raz taki wykres.
                      ciekawie by było porównać wtedy te dwa wykresy.
                      Zamieszczone przez natash
                      80C to osiągnąłem tak w 12-14min
                      a tak..(popatrzyłem na lewą stronę gdzie jest predkość, zamiast na prawą gdzie jest temperatura) - poprawiłem posta wyżej ...kurcze wychodzi że olej do 60C potrzebował +- 7/8 minut ale od 60 do 80 C potrzebował +- 4/5 minut przy spokojnej jeździe , nic nadzwyczajnego, pewnie miałeś już duży obieg w chłodnicy i zapewne samą chłodnice odkrytą?
                      Zamieszczone przez natash
                      od ilu C można cisnąć, żeby nie nadwyrężać turbo?
                      ja zaczynałem cisnąć stopniowo i zwiększać prędkość po przejechaniu +- 3 km przez miasto, mi to zajmowało około 5 minut - (to by odpowiadało 60C tak +-) jakoś negatywnych objawów i niepokojących dźwięków nie zaobserwowałem.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        Czas poprawiłem na bardziej czytelny.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez natash
                          Czas poprawiłem na bardziej czytelny.
                          a nie można tak było od razu :diabelski_usmiech
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            Moje pytanie było skierowane ile C oleju jest już bezpieczną temperaturą dla turbawki, w tym sensie.

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez natash
                              ile C oleju jest już bezpieczną temperaturą dla turbawki
                              od 60C w górę.

                              Tabelki jeżeli chodzi o czas - teraz od razu bardziej czytelne. Prawie 14 minut spokojnej jazdy do 80C ...i 7/8 minut do 60C noooo trzeba mieć nerwy żeby nie przycisnąć.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                Wykresy zrobiłem dużo bardziej czytelne, dodałem pionowe znaczniki i odpowiednie kolory.

                                Fakt, długo się nagrzewa, dlatego jestem ciekaw jak to by wyglądało zimą... masakra jakaś to TDI :diabelski_usmiech.

                                Zrobię testy jeszcze przy 15C i 20C. Potem zimą, ale to będzie inna oliwa.

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez natash
                                  Zrobię testy jeszcze przy 15C i 20C.
                                  na tym samym oleju oczywiście - to podaj potem przy jakim "przebiegu" oleju będą te wykresy. Zrób jeden z takich testów przy +20 C przy normalnej jeździe a drugi ( jeśli możesz) w tej samej temperaturze ale przy ostrej jeździe (jeżeli będziesz miał takie możliwości) - to będzie ciekawe porównanie.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez natash
                                    Temperatura na zewnątrz 9C, auto po 6h postoju. Po 4-5 km na blacie było 75C, na VCDS 45, po 7-8km na blacie 90C na VCDS 75C, łączny dystans ok. 14km, jechałem ok. 19, parę razy światła, co widać jak km/h spada do 0km/h, ruch raczej średni o tej porze.
                                    a ogrzewanie włączone było ? pytam ponieważ miałeś sporo przestojów i w tym czasie olej powinien się odrobinę schłodzić, a z moich obserwacji wynika, że jest to bardzo ważny czynnik wpływający na nagrzewanie oleju, szczególnie w zimie ale +9 to też nie jest jakoś specjalnie gorąco.
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • fundek
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 15

                                      Jaki olej zalać na pierwszą wymianę (po ułożeniu silnika) do 1.6TDI ? Przebieg 2000km.

                                      pzdr

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Zamieszczone przez fundek
                                        Jaki olej zalać na pierwszą wymianę (po ułożeniu silnika) do 1.6TDI ? Przebieg 2000km.
                                        Ten silnik się nie układa.
                                        to ukłąd na CR ... z DPF ?
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • fundek
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 15

                                          tak, CR + DPF

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Wiec fabrycznie 507.00 , tutaj masz szeroki wachlarz od olejów HC po topowe pelne syntetyki
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • zak14
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 605
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Ten silnik się nie układa
                                              Zależy co mamy na myśli pisząc układa. Na pewno gdzieś do 3-5 zmiany oleju żelaza pływa w nim całkiem sporo.
                                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                              Komentarz

                                              • fundek
                                                Classic
                                                • 2008
                                                • 15

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Wiec fabrycznie 507.00 , tutaj masz szeroki wachlarz od olejów HC po topowe pelne syntetyki
                                                ok, dziękuję za odpowiedź

                                                pzdr

                                                Komentarz

                                                • natash
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2599

                                                  Zamieszczone przez loru
                                                  Zamieszczone przez natash
                                                  Temperatura na zewnątrz 9C, auto po 6h postoju. Po 4-5 km na blacie było 75C, na VCDS 45, po 7-8km na blacie 90C na VCDS 75C, łączny dystans ok. 14km, jechałem ok. 19, parę razy światła, co widać jak km/h spada do 0km/h, ruch raczej średni o tej porze.
                                                  a ogrzewanie włączone było ? pytam ponieważ miałeś sporo przestojów i w tym czasie olej powinien się odrobinę schłodzić, a z moich obserwacji wynika, że jest to bardzo ważny czynnik wpływający na nagrzewanie oleju, szczególnie w zimie ale +9 to też nie jest jakoś specjalnie gorąco.
                                                  Nic nie było włączone oprócz radia.

                                                  Nowy wykres, na dworze 3C, jazda po mieście trochę ostrzejsza.
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz

                                                  • Nexus6
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 4847
                                                    • Volkswagen

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Wiec fabrycznie 507.00 , tutaj masz szeroki wachlarz od olejów HC po topowe pelne syntetyki
                                                    wymien 3-5 tych "topowych syntetykow" :diabelski_usmiech
                                                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...