Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Arundill
    Witam
    Mam pytanko bo nigdzie nie znalazłem, co myślicie o oleju total quartz long live 5w 30? Nie posiadam silnika tdi ale crdi z filtrem dpf, wiec chyba nie ma różnicy jeśli chodzi o dobór oleju? Dzieki za pomoc i pozdrawiam.
    Myślę że to bardzo przeciętny olej na bazie "HC" ale wymianiany max.co 10kkm powinien dać radę jego chyba jedyną zaletą jest cena i bańka 5l :wink:

    Komentarz


    • ja mam pytanie do trzymania parametrów jeśli chodzi o Stadoil Lazarway LL VS LM4600. Jak koledzy pisali LM kończył się przy 8tyś nie trzymał parametrów, a kultura pracy przy tym oleju OK. Jak jest z trzymaniem parametrów Lazarway i jak z kultura pracy na Lazarway.
      [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

      Komentarz


      • Zamieszczone przez daneczek76
        jak z kultura pracy na Lazarway
        extremesystems Tobie powinien odpisać. On jeździ 1,6 TDI CR na tym oleju. Forum - Octavia Club Polska
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • narazie natluklem ok 8k na Lazerze. do 1.6 jest dobry do innych nie wiem.

          trzyma max temp jak motul xclean+ ale rozgrzewa sie szybciej i lepiej chodzi na zimnym
          lepszy od egde LL fst

          tylko nie wiem po kiego Ci olej do dpfów jak masz 1.9. to juz w synthoila bym poszedl.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez REXAX
            decyzja kumpla była nieodwracalna a dodatkowo ccs 5700 w -30 całkowicie zaważył o jego decyzji - efekt był taki że o ile jeszcze w październiku było super (temperatury dodatnie) i zachwyt nad oleum nie miał końca o tyle w styczniu emocje spadły drastycznie a w końcówce lutego po przebiegu 4kkm Fuchs opuścił trzewia silnika bezpowrotnie - niestety silnik przy mrozach rzędu -15 stopni chodził na zimno nie przymierzając jak stara dobra IFA z byłego NRD - początkowo myślałem że jest urwana poducha pod silnikiem ale nic z tych rzeczy - nawet wziąłem od niego troszkę tego wynalazku do słoika i jak zwykle z ciekawości (bo jak to możliwe że olej docierający o 30% szybciej do węzłów tarcia) włożyłem do zamrażalnika - efekt był taki że po 8 godzinach w -22 stopniach ten olej miał konsystencję miodu z manuka tragedia - dlatego z czystym sumieniem szczerze nie polecam - znajomy oczywiście wrócił z powrotem do SXR - chciałem go przekonać do Lazerway 5W40 ale jego już nic nie przekona po tym co Fuchs z nim zrobił

            ale jeżeli koniecznie Chciałbyś sprawdzić to tutaj jest w promocji - choć cena za jego walory i tak za wysoka - Nie znaleziono strony
            To jednostronna opinia w którą jakoś mi ciężko uwierzyć.
            Nie spotkałem się z taką albo podobną opinią o jakiej piszesz a naprawdę wiem do czego ludzie są zdolni również na tym forum :lol:

            Oto analiza jednego Fuchsa z silnika od z tego co pamiętam użytkownika OCP ...
            Już nie pamiętam od jakiego ale ale jak widać nie zawsze wina leży po stronie sprzedawcy czy samego produktu .

            Tak że podchodzę do takich opinii z przymrużeniem oka.





            Bynajmniej nie mam zamiaru forsować jakiejś marki ale uważam że podobne historie jakie kolega powyżej prezentuje mają się nijak do tego co jest w rzeczywistości , przyczyn może być wiele a ludzi którzy kombinują jeszcze więcej ...taki Polski świat :lol: :lol:
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Pidziek, tak jak napaliłem się swojego czasu na olej TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology) tak po przejechaniu 15kkm chętnie się z nim rozstałem. Z pewnością to dobry olej ale na lato i to dla kogoś kto sporo kręci km. W zimie 5W40 w moim BXE się nie sprawdził (chyba że ktoś ma ogrzewany garaż :szeroki_usmiech )
              Ogólnie mogę stwierdzić że więcej z nim problemów w zimie niż zysku w lecie.
              Przy niewielkich rocznych przebiegach gdy olej wymienia się raz w roku, z pewnością korzystniejszy dla silnika jest 5W30 ale już przy większych z pewnością optymalnie jest mieć zalany silnik w lecie 5W40 a w zimie 5W30 - firma obojętna byle dobre parametry
              Tym razem korci mnie Millers ale oczywiście 5W30 (najlepiej z 505.01) chociaż nie wykluczam Szwajcara :diabelski_usmiech
              pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

              Komentarz


              • a jak ktos zmienia raz na rok.


                wg mnie do 1.9 warto pomyslec nad 0w40.

                Komentarz


                • Pidziek, fajnie że załączyłeś tą tabelkę bo ona genialnie obrazuje co dzieje się z lepkością tego oleju względem przebiegu - z lepkości startowej w 40 stopniach 85 i w 100 14,2 pozostaje 57,75 i 10,20 jak dla mnie to z oleju 5w40 otrzymujemy olej 5w30 o obniżonym HTHS do 3.1 czyli osiągamy coś a'la oleje do Forda :wink: - to właśnie tłumaczy raczej coraz głośniejszą pracę wraz ze wzrostem przebiegu - ten poziom lepkości jest dla diesla który wymaga A3/B4 robi się po prostu zabójczy :evil: wyobrażasz sobie olej który spełnia normę A5/B5 5W30 przykładowo z normą C2 którego lepkość by się tak degradowała jak w przytoczonym Fuchsie :idea: - strach pomyśleć co było by w silniku po tych 11kkm - 0W15 czy już 0w10 :shock: :shock: :shock:
                  Ja w poście o 5w40 opisałem odczucia i doznania prostego użytkownika który miał porównanie do oleju ELF-a który wcześniej zalewał - moją rolą absolutnie nie jest najeżdżanie na produkty firmy Fuchs bo nie mam w tym żadnego celu a powiem więcej że jestem bardzo zadowolony z oleju przekładniowego tej firmy ale skoro wspomniałeś o cudach które tutaj ludzie wypisują i spoglądasz na nich z "przymrużeniem oka" to tak jak ja na tych co piszą o PAO w Millersach serii PREMIUM :diabelski_usmiech

                  Komentarz


                  • Znawcy olejowi niech mi powiedzą który z tych olejów ma lepsze parametry. Na którym oleju teoretycznie patrząc na parametry silnik 1.9TDI AHF powinien mniej palić? Na którym oleju jest lepsza ochrona silnika?

                    Motul 8100 X-Clean C3 5W40 Karta charakterystyki ERROR: The request could not be satisfied

                    czy

                    Mobil Super 3000 XE 5W30
                    taiwan
                    http://www.euromove.pl

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez majuDJ
                      Na którym oleju teoretycznie patrząc na parametry silnik 1.9TDI AHF powinien mniej palić?
                      z papierowych danych wychodzi, że lżej silnik będzie pracował na 5W/30...no ale kurna wybrałeś porównanie olejów o dwóch różnych SAE - 5W/30 vs 5W/40 , więc sprawa raczej z góry jest jasne, że mniejsze spalanie (teoretycznie) powinieneś uzyskać przy SAE 5W/30.
                      Temeratura przy 40C Motul ma 84,7 a Mobil 68. Przy 100C Motul ma 14,1 a Mobil 11,9.
                      Pozostałe parametry czyli HTHS na podobnym poziomie (oba oleje z ACEA C-3).
                      Zamieszczone przez majuDJ
                      powinien mniej palić?
                      mniejsze zużycie paliwa powinno być przy w/w Mobilu.

                      Zamieszczone przez majuDJ
                      Na którym oleju jest lepsza ochrona silnika?
                      aaa i tutaj powinno być pytanie - czy olej ma być na lato i przed zimą będzie zmieniony czy ma być zarazem też na zimę. Ale proszę masz gotową odpowiedź (jak na zawołanie :wink: )
                      Zamieszczone przez pacocases
                      gdy olej wymienia się raz w roku, z pewnością korzystniejszy dla silnika jest 5W30 ale już przy większych z pewnością optymalnie jest mieć zalany silnik w lecie 5W40 a w zimie 5W30
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Paco: a co wzbudzilo Twoja niechec ?
                        Jakie odczucia lub praca silnika powoduja taka opinie ?
                        Kazda opinia jest drogocenna.

                        Extreme: nie popadajmy w jakies skrajnosci gro jak nie zdecydowana wiekszosc olejow spokojnie sobie poradzi te 12 miesiecy\ 15 OOOkm.

                        REXAX: Ta tabelka obrazuje widmo oleju jaki zostal pobrany i tego że wzorca i jak widac olej pobrany roznil się znaczaco od wzornika i tu byl problem o czym mozemy przeczytac w podpisie komentarza.
                        Ja naprawdę widzialem duzo analiz Fuchs-a i nie przypominam sobie aby olej w dieslu spadl przy sprawnym silniku w ktorym nie ma zadnego niedomagania o klase czy dwie w dol.
                        Raczej z olejow innych konkurencyjnych marek robilo się sae 50.

                        Znam dwa silniki o przebiegach ponad 200 000km w TDI na PD ktore jezdza na oleju FUCHS 0w30 506.01 a drugi na 0w20 .
                        Nic się nie dzieje.
                        Koledzy z Rzeszowa Krakowa jak to czytacie napiszcie od siebie cos.

                        Zawsze mozna zalac Fuchsa race pro s na estrach o temp. Utraty plynnosci -51st.c :lol:
                        Czy jest jakis 5w30 że specyfikacja 505.. Nie wspominajac o 5w40 ktory chocby zblizy się parametrami lepkosci na zimno ? - ciezko znalezc..
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz


                        • majuDJ - szczerze... skoro masz AHF to dlaczego nie weźmiesz oleju ze specyfikacją VW 505.00 i B3/B4 ??? Ja bym nie brał do AHF pod uwagę oleju, który posiada 505.01 i C-3.... bo po co, skoro znajdziesz o wiele lepszy, jeżeli chodzi o parametry olej z VW 505.00 i B3/B4. Zamiast kombinować z C3 i 5W30 możesz zalać porządny 0W40 i powinieneś mieć teoretycznie zarówno lepsze parametry jeżeli chodzi o ochronę jak i mniejsze spalanie. (oczywiście dobierz olej odpowiednio do stanu silnika - bo o tym nic nie napisałeś).

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          olej pobrany roznil się znaczaco od wzornika i tu byl problem o czym mozemy przeczytac w podpisie komentarza.
                          no właśnie, dlatego nie rozumiem po co nad tą analizą się "produkujecie" jak dla mnie jest ona średnio wiarygodna.

                          Fuchs - to był olej który jako OEM przez wiele lat był rozlewany do TDI VW. Nawet w fabryce w Polkowicach swojego czasu Fuchs szedł na pierwsze rozlanie ale potem "ktoś" zmienił umowę :wink: i obecnie w Polkowicach stoją dwie olejarki Castrola...

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          co wzbudzilo Twoja niechec ?
                          Jakie odczucia lub praca silnika powoduja taka opinie ?
                          ale niechęć do czego, bo nie rozumiem...? :roll:

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Fuchsa race pro s na estrach o temp. Utraty plynnosci -51st.c
                          XPERIENCE FS-X 0W/40 403 Forbidden(1).pdf utrata płynności - 60C - tylko na "ciul" mi taki olej :wink: skoro paliwo w dieslu wcześniej mi zamarznie pewnie już przy -35 i będę miał zerowe szanse na uruchomienie silnika :P Ważniejsze jak dla mnie to fakt który z tych olejów zachowa realnie lepszą płynność przy temeraturze np. -30C ... lepkość strukturalna oleju w danej temperaturze - CCS będzie odgrywała dużą rolę w tym przypadku.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • A ja mam inne pytanie, skoro już padło tu kilka wypowiedzi ze Toptec 4600 wytrzymuje 8tys, to czy te opinie są potwierdzone analizą czy to tylko tak na słuch? Bo został właśnie wlany do BRB, a zmieniony bedzie nie wcześniej jak za 10tys.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Pidziek
                              ...
                              REXAX: Ta tabelka obrazuje widmo oleju jaki zostal pobrany i tego że wzorca i jak widac olej pobrany roznil się znaczaco od wzornika i tu byl problem o czym mozemy przeczytac w podpisie komentarza.
                              Tabelka nie obrazuje widma, widmo jest poniżej.
                              Rożnice w widmie mogą pochodzić z pozostałości poprzedniego oleju i/lub wynikać z procesów degradacji. Porównywanie samych widm FT-IR oleju świeżego z przepracowanym i wyciąganie z tego jakichś wniosków to na prawdę bardzo duża sztuka.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Pidziek
                                Znam dwa silniki o przebiegach ponad 200 000km w TDI na PD ktore jezdza na oleju FUCHS 0w30 506.01 a drugi na 0w20 .
                                Nic się nie dzieje.
                                Ja mogę spokojnie potwierdzić, że wszystko jest ok. Od samego początku olej Fuchs 0W30 506.01 auto po programie w tym momencie najechane 190 tysięcy i nic się nie dzieje.
                                Olej zmieniany co +/-12 tysięcy.
                                Dotąd dopóki ten olej będzie dostępny na rynku to będę go lał.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez leonn
                                  4600 wytrzymuje 8tys, to czy te opinie są potwierdzone analizą czy to tylko tak na słuch? ....zmieniony bedzie nie wcześniej jak za 10tys.
                                  no proszę Ciebie... nie popadajmy w obłęd. Jak zmienisz go po 10 tys km to napewno ten olej nie "rozsadzi silnika" a już napewno go nie uszkodzi. Jeszcze trochę i ktoś dojdzie tutaj na forum że powinniśmy zmieniać olej po 5 tys km bo któryś z parametrów się obniżył :lol:
                                  Przy normalnej jeździe to olej 10/12 tys km wytrzyma a jak ktos lubi "przycisnąć" albo poupalać na torze to i po kilku tys (albo i po jednym porządnym upalaniu) olej będzie do wymiany.
                                  Zamieszczone przez leonn
                                  potwierdzone analizą czy to tylko tak na słuch?
                                  "na słuch"
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Ważniejsze jak dla mnie to fakt który z tych olejów zachowa realnie lepszą płynność przy temeraturze np. -30C ... lepkość strukturalna oleju w danej temperaturze - CCS będzie odgrywała dużą rolę w tym przypadku.
                                    - właśnie więc jeżeli CCS wynosi 5500 w -35 stopniach to jest świetnie a temperatura płynięcia -60 obrazuje porządną bazę dzięki której jest osiągalny tak dobry CCS - jakoś sobie nie wyobrażam 5500 przy temperaturze płynięcia -39 [quote="Pidziek"]Znam dwa silniki o przebiegach ponad 200 000km w TDI na PD ktore jezdza na oleju FUCHS 0w30 506.01 a drugi na 0w20 .
                                    Nic się nie dzieje.
                                    Koledzy z Rzeszowa Krakowa jak to czytacie napiszcie od siebie cos. - wszystko ok przecież ja podałem przykład 5w40XTL i tylko do niego mam zastrzeżenia a my schodzimy na lepkość 0w30 czy Race Pro S - co ma piernik do wiatraka :wink:
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    no właśnie, dlatego nie rozumiem po co nad tą analizą się "produkujecie" jak dla mnie jest ona średnio wiarygodna
                                    - ja przedstawiłem przykład z życia wzięty dotyczący 5W40 XTL a Kolega wyskoczył z tabelką - może na tej tabelce zamiast oleju ta Laguna by lepiej pracowała w zimie :wink:

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez REXAX
                                      nie wyobrażam 5500 przy temperaturze płynięcia -39
                                      no raczej to mało osiągalne ...choć Lotos Quazar F 5W30 ma lepkość strukturalną CCS w - 30C = 4600 a to jeszcze nie "najlepszy" wynik bo Ravenol FO 5W30 ma CCS 3900 przy -30 a LazerWay F 5W30 ma CCS 4020 - ale wiadomo to oleje ze specyfikacją Forda i a tam ze względu na cienkie kanaliki olejowe olej musi być naprawde płynny, by szybko został przepompowany z miski olejowej do wszystkich węzłów tarcia itd...
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Sunday82
                                        Ja mogę spokojnie potwierdzić, że wszystko jest ok. Od samego początku olej Fuchs 0W30 506.01 auto po programie w tym momencie najechane 190 tysięcy i nic się nie dzieje.

                                        Olej zmieniany co +/-12 tysięcy.

                                        Dotąd dopóki ten olej będzie dostępny na rynku to będę go lał.
                                        Dziękuję może jeszcze kolega z Rzeszowa i Krakowa coś napisze ( nie pamiętam nicka niestety ale pozdrawiam) :-)

                                        Zamieszczone przez xof
                                        Porównywanie samych widm FT-IR oleju świeżego z przepracowanym i wyciąganie z tego jakichś wniosków to na prawdę bardzo duża sztuka.
                                        Dlatego podałem komentarz osóby z laboratorium które wiedzą jak porównać i odróżnić widmo oleju GT1 a oleju innego niż ten który jest wlany ...

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Pidziek napisał/a: co wzbudzilo Twoja niechec ?

                                        Jakie odczucia lub praca silnika powoduja taka opinie ? ale niechęć do czego, bo nie rozumiem...?
                                        Użytkownik pisał że jest niezadowolony ja się pytam co wzbudziło jego niezadowolenie :-)
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez xtremesystems
                                          narazie natluklem ok 8k na Lazerze. do 1.6 jest dobry do innych nie wiem.

                                          trzyma max temp jak motul xclean+ ale rozgrzewa sie szybciej i lepiej chodzi na zimnym
                                          lepszy od egde LL fst

                                          tylko nie wiem po kiego Ci olej do dpfów jak masz 1.9. to juz w synthoila bym poszedl.
                                          Ja nie do Sharana a do Turana 1.9 z DPF.
                                          Ja nadal na Amsie 5w40 ale na pewno coś innego spróbuje.
                                          Co do LM Synthoil nie widziałem z norma do PD 505.1 chyba że coś umknęło mojej uwadze.
                                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Pidziek

                                            Dlatego podałem komentarz osóby z laboratorium które wiedzą jak porównać i odróżnić widmo oleju GT1 a oleju innego niż ten który jest wlany ...
                                            Dopiero teraz zauważyłem, że to firmowe lab. a to zmienia postać rzeczy, pozwolisz że przetłumaczę:
                                            "Widmo oleju odbiega od wzorcowego produktu..." - jak w każdym zużytym oleju,
                                            "Najprawdopodobniej analizowany olej jest mieszaniną oleju obcego i oleju Titan GT1" - wyszło im że olej nie trzyma parametrów, więc nie mogli napisać, że ich olej jest kiepski, napisali asekuracyjnie ("prawdopodobnie") o mieszaninie, czego i tak na podstawie tego wykresu nikt nie będzie mógł podważyć, zwłaszcza przy pozostałości 10% poprzedniego oleju, dochodzi jeszcze możliwość wypłukania nagarów, zawartość paliwa, glikolu i mnóstwo innych procesów fizycznych i chemicznych, które zmieniają widmo i są opisane w literaturze. Więc ta interpretacja jest wg mnie stronnicza, zdawkowa, skąpa, mało wiarygodna, jednocześnie nie można jej niczego zarzucić z prawnego punktu widzenia.

                                            Z tego co zdążyłem przeczytać tu: 404 - File or directory not found.
                                            to ten olej jest zdegradowany (oksydacja, nitracja, sulfacja), nie mam czasu na szukanie pików charakterystycznych dla danego oleju, ale okiem laika wydaje się, że jest w tych 2 widmach pewne podobieństwo.

                                            Komentarz


                                            • cóż, wymiana zbliża się wielkimi krokami i mam pytanie. Co lepiej wlać 5w30 czy 5w40? silnik w stanie bdb, +/- 195 kkm przebiegu. Olej zmieniany raz na rok.
                                              رافال
                                              Spoty
                                              Cause freedom is a lonely road
                                              My O2FL

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez rafiki
                                                Co lepiej wlać 5w30 czy 5w40? silnik w stanie bdb, +/- 195 kkm przebiegu
                                                jeżeli masz AGR na VP a nie PD (jak w podpisie) to kup olej ze specyfikacją VW 505.00 o SAE 0W/40 i będziesz miał problem z głowy. Chyba, że stan silnika "nie pozwala" na zalanie takiego oleju :roll: to po prostu wlej porządny 5W/40 (do tego silnika nie wlewaj oleju 5W/30 z VW 504.00/507.00).
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • wg mnie do 1.9 jaki by on nie bylo to ten olej to swiat i troche
                                                  Motoröle, Additive und Autopflege von LIQUI MOLY | LIQUI MOLY.pdf/$file/1360%20synthoil%20energy%20SAE%200w-40_EN.pdf

                                                  ale niech jeszcze paolo cus sie wypowie

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez leonn
                                                    potwierdzone analizą czy to tylko tak na słuch?
                                                    "na słuch"
                                                    To w takim razie LM 4600 pojeździ w BRB do 15tys i może się nawet za ocean przeleci, i w tedy będzie wiadomo ile tys.km ten toptec wytrzymuje w TDI PD. Bo nie chce mi się wierzyć żeby tej klasy olej wytrzymywał tylko 8tys.


                                                    Zamieszczone przez daneczek76
                                                    Ja nadal na Amsie 5w40 ale na pewno coś innego spróbuje.
                                                    Co do LM Synthoil nie widziałem z norma do PD 505.1 chyba że coś umknęło mojej uwadze.
                                                    daneczek76 , jeśli już mowa o normach, to przecież Amsoil nie posiada żadnej oficjalnej aprobaty VW, a tym bardziej 505.01, no chyba że teraz coś umknęło mojej uwadze.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X