Zamieszczone przez Arundill
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
ja mam pytanie do trzymania parametrów jeśli chodzi o Stadoil Lazarway LL VS LM4600. Jak koledzy pisali LM kończył się przy 8tyś nie trzymał parametrów, a kultura pracy przy tym oleju OK. Jak jest z trzymaniem parametrów Lazarway i jak z kultura pracy na Lazarway.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daneczek76jak z kultura pracy na LazarwayPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXdecyzja kumpla była nieodwracalna a dodatkowo ccs 5700 w -30 całkowicie zaważył o jego decyzji - efekt był taki że o ile jeszcze w październiku było super (temperatury dodatnie) i zachwyt nad oleum nie miał końca o tyle w styczniu emocje spadły drastycznie a w końcówce lutego po przebiegu 4kkm Fuchs opuścił trzewia silnika bezpowrotnie - niestety silnik przy mrozach rzędu -15 stopni chodził na zimno nie przymierzając jak stara dobra IFA z byłego NRD - początkowo myślałem że jest urwana poducha pod silnikiem ale nic z tych rzeczy - nawet wziąłem od niego troszkę tego wynalazku do słoika i jak zwykle z ciekawości (bo jak to możliwe że olej docierający o 30% szybciej do węzłów tarcia) włożyłem do zamrażalnika - efekt był taki że po 8 godzinach w -22 stopniach ten olej miał konsystencję miodu z manuka tragedia - dlatego z czystym sumieniem szczerze nie polecam - znajomy oczywiście wrócił z powrotem do SXR - chciałem go przekonać do Lazerway 5W40 ale jego już nic nie przekona po tym co Fuchs z nim zrobił
ale jeżeli koniecznie Chciałbyś sprawdzić to tutaj jest w promocji - choć cena za jego walory i tak za wysoka - http://olejefuchs.pl/wiosenna-pl.html
Nie spotkałem się z taką albo podobną opinią o jakiej piszesz a naprawdę wiem do czego ludzie są zdolni również na tym forum :lol:
Oto analiza jednego Fuchsa z silnika od z tego co pamiętam użytkownika OCP ...
Już nie pamiętam od jakiego ale ale jak widać nie zawsze wina leży po stronie sprzedawcy czy samego produktu .
Tak że podchodzę do takich opinii z przymrużeniem oka.
Bynajmniej nie mam zamiaru forsować jakiejś marki ale uważam że podobne historie jakie kolega powyżej prezentuje mają się nijak do tego co jest w rzeczywistości , przyczyn może być wiele a ludzi którzy kombinują jeszcze więcej ...taki Polski świat :lol: :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Pidziek, tak jak napaliłem się swojego czasu na olej TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology) tak po przejechaniu 15kkm chętnie się z nim rozstałem. Z pewnością to dobry olej ale na lato i to dla kogoś kto sporo kręci km. W zimie 5W40 w moim BXE się nie sprawdził (chyba że ktoś ma ogrzewany garaż :szeroki_usmiech )
Ogólnie mogę stwierdzić że więcej z nim problemów w zimie niż zysku w lecie.
Przy niewielkich rocznych przebiegach gdy olej wymienia się raz w roku, z pewnością korzystniejszy dla silnika jest 5W30 ale już przy większych z pewnością optymalnie jest mieć zalany silnik w lecie 5W40 a w zimie 5W30 - firma obojętna byle dobre parametry
Tym razem korci mnie Millers ale oczywiście 5W30 (najlepiej z 505.01) chociaż nie wykluczam Szwajcara :diabelski_usmiechpozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Pidziek, fajnie że załączyłeś tą tabelkę bo ona genialnie obrazuje co dzieje się z lepkością tego oleju względem przebiegu - z lepkości startowej w 40 stopniach 85 i w 100 14,2 pozostaje 57,75 i 10,20 jak dla mnie to z oleju 5w40 otrzymujemy olej 5w30 o obniżonym HTHS do 3.1 czyli osiągamy coś a'la oleje do Forda :wink: - to właśnie tłumaczy raczej coraz głośniejszą pracę wraz ze wzrostem przebiegu - ten poziom lepkości jest dla diesla który wymaga A3/B4 robi się po prostu zabójczy :evil: wyobrażasz sobie olej który spełnia normę A5/B5 5W30 przykładowo z normą C2 którego lepkość by się tak degradowała jak w przytoczonym Fuchsie :idea: - strach pomyśleć co było by w silniku po tych 11kkm - 0W15 czy już 0w10 :shock: :shock: :shock:
Ja w poście o 5w40 opisałem odczucia i doznania prostego użytkownika który miał porównanie do oleju ELF-a który wcześniej zalewał - moją rolą absolutnie nie jest najeżdżanie na produkty firmy Fuchs bo nie mam w tym żadnego celu a powiem więcej że jestem bardzo zadowolony z oleju przekładniowego tej firmy ale skoro wspomniałeś o cudach które tutaj ludzie wypisują i spoglądasz na nich z "przymrużeniem oka" to tak jak ja na tych co piszą o PAO w Millersach serii PREMIUM :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Znawcy olejowi niech mi powiedzą który z tych olejów ma lepsze parametry. Na którym oleju teoretycznie patrząc na parametry silnik 1.9TDI AHF powinien mniej palić? Na którym oleju jest lepsza ochrona silnika?
Motul 8100 X-Clean C3 5W40 Karta charakterystyki http://www.motul.com/pl/pl/products/53
czy
Mobil Super 3000 XE 5W30 http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...-xe-5w30.aspx#
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez majuDJNa którym oleju teoretycznie patrząc na parametry silnik 1.9TDI AHF powinien mniej palić?
Temeratura przy 40C Motul ma 84,7 a Mobil 68. Przy 100C Motul ma 14,1 a Mobil 11,9.
Pozostałe parametry czyli HTHS na podobnym poziomie (oba oleje z ACEA C-3).
Zamieszczone przez majuDJpowinien mniej palić?
Zamieszczone przez majuDJNa którym oleju jest lepsza ochrona silnika?Zamieszczone przez pacocasesgdy olej wymienia się raz w roku, z pewnością korzystniejszy dla silnika jest 5W30 ale już przy większych z pewnością optymalnie jest mieć zalany silnik w lecie 5W40 a w zimie 5W30PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paco: a co wzbudzilo Twoja niechec ?
Jakie odczucia lub praca silnika powoduja taka opinie ?
Kazda opinia jest drogocenna.
Extreme: nie popadajmy w jakies skrajnosci gro jak nie zdecydowana wiekszosc olejow spokojnie sobie poradzi te 12 miesiecy\ 15 OOOkm.
REXAX: Ta tabelka obrazuje widmo oleju jaki zostal pobrany i tego że wzorca i jak widac olej pobrany roznil się znaczaco od wzornika i tu byl problem o czym mozemy przeczytac w podpisie komentarza.
Ja naprawdę widzialem duzo analiz Fuchs-a i nie przypominam sobie aby olej w dieslu spadl przy sprawnym silniku w ktorym nie ma zadnego niedomagania o klase czy dwie w dol.
Raczej z olejow innych konkurencyjnych marek robilo się sae 50.
Znam dwa silniki o przebiegach ponad 200 000km w TDI na PD ktore jezdza na oleju FUCHS 0w30 506.01 a drugi na 0w20 .
Nic się nie dzieje.
Koledzy z Rzeszowa Krakowa jak to czytacie napiszcie od siebie cos.
Zawsze mozna zalac Fuchsa race pro s na estrach o temp. Utraty plynnosci -51st.c :lol:
Czy jest jakis 5w30 że specyfikacja 505.. Nie wspominajac o 5w40 ktory chocby zblizy się parametrami lepkosci na zimno ? - ciezko znalezc..Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
majuDJ - szczerze... skoro masz AHF to dlaczego nie weźmiesz oleju ze specyfikacją VW 505.00 i B3/B4 ??? Ja bym nie brał do AHF pod uwagę oleju, który posiada 505.01 i C-3.... bo po co, skoro znajdziesz o wiele lepszy, jeżeli chodzi o parametry olej z VW 505.00 i B3/B4. Zamiast kombinować z C3 i 5W30 możesz zalać porządny 0W40 i powinieneś mieć teoretycznie zarówno lepsze parametry jeżeli chodzi o ochronę jak i mniejsze spalanie. (oczywiście dobierz olej odpowiednio do stanu silnika - bo o tym nic nie napisałeś).
Zamieszczone przez Pidziekolej pobrany roznil się znaczaco od wzornika i tu byl problem o czym mozemy przeczytac w podpisie komentarza.
Fuchs - to był olej który jako OEM przez wiele lat był rozlewany do TDI VW. Nawet w fabryce w Polkowicach swojego czasu Fuchs szedł na pierwsze rozlanie ale potem "ktoś" zmienił umowę :wink: i obecnie w Polkowicach stoją dwie olejarki Castrola...
Zamieszczone przez Pidziekco wzbudzilo Twoja niechec ?
Jakie odczucia lub praca silnika powoduja taka opinie ?
Zamieszczone przez PidziekFuchsa race pro s na estrach o temp. Utraty plynnosci -51st.cPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziek...
REXAX: Ta tabelka obrazuje widmo oleju jaki zostal pobrany i tego że wzorca i jak widac olej pobrany roznil się znaczaco od wzornika i tu byl problem o czym mozemy przeczytac w podpisie komentarza.
Rożnice w widmie mogą pochodzić z pozostałości poprzedniego oleju i/lub wynikać z procesów degradacji. Porównywanie samych widm FT-IR oleju świeżego z przepracowanym i wyciąganie z tego jakichś wniosków to na prawdę bardzo duża sztuka.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZnam dwa silniki o przebiegach ponad 200 000km w TDI na PD ktore jezdza na oleju FUCHS 0w30 506.01 a drugi na 0w20 .
Nic się nie dzieje.
Olej zmieniany co +/-12 tysięcy.
Dotąd dopóki ten olej będzie dostępny na rynku to będę go lał.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn4600 wytrzymuje 8tys, to czy te opinie są potwierdzone analizą czy to tylko tak na słuch? ....zmieniony bedzie nie wcześniej jak za 10tys.
Przy normalnej jeździe to olej 10/12 tys km wytrzyma a jak ktos lubi "przycisnąć" albo poupalać na torze to i po kilku tys (albo i po jednym porządnym upalaniu) olej będzie do wymiany.
Zamieszczone przez leonnpotwierdzone analizą czy to tylko tak na słuch?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOWażniejsze jak dla mnie to fakt który z tych olejów zachowa realnie lepszą płynność przy temeraturze np. -30C ... lepkość strukturalna oleju w danej temperaturze - CCS będzie odgrywała dużą rolę w tym przypadku.
Nic się nie dzieje.
Koledzy z Rzeszowa Krakowa jak to czytacie napiszcie od siebie cos. - wszystko ok przecież ja podałem przykład 5w40XTL i tylko do niego mam zastrzeżenia a my schodzimy na lepkość 0w30 czy Race Pro S - co ma piernik do wiatraka :wink:
Zamieszczone przez PAOLO ESCOno właśnie, dlatego nie rozumiem po co nad tą analizą się "produkujecie" jak dla mnie jest ona średnio wiarygodna
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXnie wyobrażam 5500 przy temperaturze płynięcia -39PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sunday82Ja mogę spokojnie potwierdzić, że wszystko jest ok. Od samego początku olej Fuchs 0W30 506.01 auto po programie w tym momencie najechane 190 tysięcy i nic się nie dzieje.
Olej zmieniany co +/-12 tysięcy.
Dotąd dopóki ten olej będzie dostępny na rynku to będę go lał.
Zamieszczone przez xofPorównywanie samych widm FT-IR oleju świeżego z przepracowanym i wyciąganie z tego jakichś wniosków to na prawdę bardzo duża sztuka.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPidziek napisał/a: co wzbudzilo Twoja niechec ?
Jakie odczucia lub praca silnika powoduja taka opinie ? ale niechęć do czego, bo nie rozumiem...?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsnarazie natluklem ok 8k na Lazerze. do 1.6 jest dobry do innych nie wiem.
trzyma max temp jak motul xclean+ ale rozgrzewa sie szybciej i lepiej chodzi na zimnym
lepszy od egde LL fst
tylko nie wiem po kiego Ci olej do dpfów jak masz 1.9. to juz w synthoila bym poszedl.
Ja nadal na Amsie 5w40 ale na pewno coś innego spróbuje.
Co do LM Synthoil nie widziałem z norma do PD 505.1 chyba że coś umknęło mojej uwadze.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziek
Dlatego podałem komentarz osóby z laboratorium które wiedzą jak porównać i odróżnić widmo oleju GT1 a oleju innego niż ten który jest wlany ...
"Widmo oleju odbiega od wzorcowego produktu..." - jak w każdym zużytym oleju,
"Najprawdopodobniej analizowany olej jest mieszaniną oleju obcego i oleju Titan GT1" - wyszło im że olej nie trzyma parametrów, więc nie mogli napisać, że ich olej jest kiepski, napisali asekuracyjnie ("prawdopodobnie") o mieszaninie, czego i tak na podstawie tego wykresu nikt nie będzie mógł podważyć, zwłaszcza przy pozostałości 10% poprzedniego oleju, dochodzi jeszcze możliwość wypłukania nagarów, zawartość paliwa, glikolu i mnóstwo innych procesów fizycznych i chemicznych, które zmieniają widmo i są opisane w literaturze. Więc ta interpretacja jest wg mnie stronnicza, zdawkowa, skąpa, mało wiarygodna, jednocześnie nie można jej niczego zarzucić z prawnego punktu widzenia.
Z tego co zdążyłem przeczytać tu: http://www.wearcheck.ca/literature/techdoc/WZA018.pdf
to ten olej jest zdegradowany (oksydacja, nitracja, sulfacja), nie mam czasu na szukanie pików charakterystycznych dla danego oleju, ale okiem laika wydaje się, że jest w tych 2 widmach pewne podobieństwo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikiCo lepiej wlać 5w30 czy 5w40? silnik w stanie bdb, +/- 195 kkm przebieguPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez leonnpotwierdzone analizą czy to tylko tak na słuch?
Zamieszczone przez daneczek76Ja nadal na Amsie 5w40 ale na pewno coś innego spróbuje.
Co do LM Synthoil nie widziałem z norma do PD 505.1 chyba że coś umknęło mojej uwadze.
Komentarz
-
Komentarz