Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • N stronie Motula piszą że polecany 10w40.
    Czemy 5w40 będzie lepszy?

    [ Dodano: Czw 16 Maj, 13 12:09 ]
    Nie wiem czy kolega doczytał, że chodzi o silnik ASV (110 KM) czyli VP.

    Komentarz


    • No to jeszcze raz olej z norma VW505.00 5W40 jak Motul X-cess 8100. Przeplukac, wymienic i bedzie git.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • Ok, to tak zrobię.
        Czym przepłukać?

        Komentarz


        • Płukać np: TU KLICK TU
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz


          • W czym tkwi przewaga 5w40 i przemawia za zalaniem do mojego auta.
            Czytałem opinie, że przy tym przebiegu już lać 10w40...
            Co Wy o tym myślicie?

            Komentarz


            • Ze 5W40 to pelny syntetyk, a 10W40 to polsyntetyk.

              Ja do auta w benzynie V6 ktora pila olej nagminnie i na 1000km trzeba bylo dolac z 300-500ml wlalem teraz 5W40 zamiast 10W40 po przeplukaniu silnika ta plukanka LM.

              W BXE z przebiegiem 300kkm ktore olej podpija, albo gubi :lol: (na 10kkm trzeba bylo 1,5l dolac) tez leje od 2 lat 5W40, a teraz dodatkowo przeplukalem silnik.

              Oba auta po wymienia dopiero co, wiec za wczesnie zeby cos powiedziec bo oba kolo 1000km zrobily zaledwie.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • Hmmm no ok to zastosujemy płukankę i zalejemy Motulem X-Cess 5w40.

                Komentarz


                • JA swojego zalewam 5@40 i nie narzekam, jak dla mnie jest ok.
                  maltańczyk szczeniaki

                  Komentarz


                  • nester1905, twoja turbina też ci podziękuje jak będziesz lał 5w40 i zima będzie lżej.
                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                    Komentarz


                    • Ciekawa informacja na stronie Filtrona ws. uszkodzeń filtrów: 404 Not Found
                      Silnik R18A2.
                      http://www.dadrl.org.uk
                      http://www.lightmare.org

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Tomato
                        panowie czy ten nowy Millers XF Longlife 5W-40 posiada tą normę 505.01?? bo przestali produkować olej który u mnie robił do tej pory najlepszą robotę czyli Millers XFE-PD 5w -40. może ktoś już powiedzieć coś o tym nowym XF longlife??
                        na razie przejechałem 300km na tym nowym millersie więc ciężko powiedzieć ale nie jest gorzej niż było, zobaczymy czy dociągnie do 15tys jak tamten bez pogorszenia parametrów słuchowych
                        service by Auto Tar

                        Komentarz


                        • Luk@s, thx za info

                          Komentarz


                          • A co sądzicie o olejach firmy valvoline ?

                            Komentarz


                            • Tu opisałem krótko swoje doświadczenie z tym olejem.

                              Forum - Octavia Club Polska


                              OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                              Komentarz


                              • Cyt. z forum avensis.info za kolegą Visitor1230:

                                W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek).
                                Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to uszczelki spod głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
                                Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”.
                                Silniki Europejskie nie posiadają kanału chłodząco-smarującego w taki sposób jak mają to japońskie jednostki. Żygacz rozpryskuje olej tylko na denku tłoka (chłodzenie) oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego smarowania w czasie suwu tłoka do góry.


                                Czy to prawda?
                                Silnik R18A2.
                                http://www.dadrl.org.uk
                                http://www.lightmare.org

                                Komentarz


                                • zapomniałes jeszcze dodać "Wiosna’2009r. – olej castrol zniknął z oficjalnej grupy olejów dedykowanych do silników VW..." :diabelski_usmiech

                                  Zamieszczone przez dragster
                                  castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą.
                                  a który olej się miesza z wodą? :roll: "woda jest cieczą polarną, a olej niepolarną. To znaczy, że cząsteczki wody mają swój moment dipolowy i oddziałują ze sobą znacznie silniej, niż nieposiadające takiego momentu cząsteczki oleju. Dlatego dla cząsteczki oleju wejście między cząsteczki wody wymagałoby zbyt dużego wydatku energetycznego. Silnie przyciągany do wody olej może się co najwyżej rozpłaszczyć na jej powierzchni tworząc tak zwany film".

                                  Olej może być bardziej lub mniej higroskopijny... :P
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • a co powiesz na to logo Paolo:

                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz


                                    • Seed :diabelski_usmiech

                                      Komentarz


                                      • :diabelski_usmiech ... to nie ma teraz, że boli ... musisz lać Castrola i już, jak logo jest na korku to Panie szanowny innego oleju wlewać nie wolno :los

                                        :terefere
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz


                                        • No na to wychodzi - Szajstrol wszechobecny. Jednym slowem na 1 rzut leją castrola - przynajmniej do benzyn.
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Seed
                                            na 1 rzut leją castrola - przynajmniej do benzyn.
                                            taaaaa w moim silniku zmieniałem olej wcześniej. Całe szczęście, że zrobiłem płukankę...co za syf leciał ... :evil:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Seed
                                              a co powiesz na to logo Paolo:
                                              Tak się zarabia grubą kasę, pewnie zapłacili za wyprodukowanie korków nędzne grosze, no ale logo jest to nie wypada innego lać
                                              ciekawe czy można dokupić bez napisu, na jak by co to pierwszy mod
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz


                                              • Panowie a co mi doradzicie bo przeczytałem tutaj dużo postów i już nic nie wiem każdy swój chwali.
                                                silnik 2.0 tdi AZV norma euro 4 bez filtra dpf fabrycznie. Obecnie zalany ma MOTUL 504,00-507,00 może jest coś lepszego ? jazda 50/50 miasto trasa.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  a który olej się miesza z wodą? :roll: "woda jest cieczą polarną, a olej niepolarną. To znaczy, że cząsteczki wody mają swój moment dipolowy i oddziałują ze sobą znacznie silniej, niż nieposiadające takiego momentu cząsteczki oleju. Dlatego dla cząsteczki oleju wejście między cząsteczki wody wymagałoby zbyt dużego wydatku energetycznego. Silnie przyciągany do wody olej może się co najwyżej rozpłaszczyć na jej powierzchni tworząc tak zwany film".

                                                  Olej może być bardziej lub mniej higroskopijny... :P
                                                  Dyspersanty w oleju pełnią też funkcję emulgatora, "wiążąc" do kilku % wody, są to jedne z najstarszych dodatków, zapobiegają m.in. uwarstwieniu mieszaniny wody z olejem.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez loru
                                                    iekawe czy można dokupić bez napisu, na jak by co to pierwszy mod
                                                    Można - to jedyny mod jaki zrobiłem
                                                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X