Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Panowie kilka dni temu pisałem, że po wymianie oleju i filtrów zuto złapało muła. Podejrzewałem olej, ale muszę zwrócić mu honor

    Komentarz


    • Zamieszczone przez raventes
      po wymianie oleju i filtrów zuto złapało muła. Podejrzewałem olej, ale muszę zwrócić mu honor
      no spokoooo obstawiałem,że to nie olej --->
      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Wg mnie to "zamulenie" może wynikać zupełnie z innej przyczyny i też myślę, że tą przyczynę niedługo znajdziesz. To nie olej
      ale teraz napisz co było przyczyną tego zamulenia :P
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Seed
        a co powiesz na to logo Paolo:
        :shock: :lol:

        ja zalałem Amsoila, jak na razie przejechałem tylko ~1200km, silnik pracuje zauważalnie ciszej jak jest zimny i na biegu jałowym, ale trochę mi się nie podoba co się dzieje z temperaturą, co ciekawe navigator ma co do temperatury inne zdanie
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz


        • Zamieszczone przez szkoda
          nie podoba co się dzieje z temperaturą
          a konkretnie? Jakie uwagi masz do AFL względem temeratury? Pytam się, bo ojciec ma Amsoila AFL ale myślę, że przyszła już pora na jego zmianę.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            ale teraz napisz co było przyczyną tego zamulenia :P
            Opony Mam to do siebie, że zawsze jak coś się dzieje przyjmuję dość czarny o ile nie najczarniejszy scenariusz Ten sam mechanik który zmieniał olej i filtry w ciągu tego samego serwisu zmienił opony z zimowych na letnie i to właśnie one są winne zamulenia. Wiem, bo zmieniłem spowrotem na zimowe i auto odżyło 1 raz się spotykam żeby opony miały taki wpływ na osiągi auta ( fakt nie są dobrej jakości, ale mimo wszystko jestem w lekkim szoku ).

            Komentarz


            • Zamieszczone przez raventes
              1 raz się spotykam żeby opony miały taki wpływ na osiągi auta
              :shock: i to letnie ??? coś Ty tam założył za markę...? A może założyłeś szersze opony, większy rozmiar ?
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                a konkretnie? Jakie uwagi masz do AFL względem temeratury?
                Z dotychczasowych - krótkich - obserwacji, wydaje mi się, że motul dużo szybciej wytracał temperaturę.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  :shock: i to letnie ??? coś Ty tam założył za markę...? A może założyłeś szersze opony, większy rozmiar ?
                  Marka niestety nie jest najlepsza, ale na takich kupiłem auto ( zimowe też były razem z autem ). Opony zimowe i letnie 16 cali, tylko że letnie o rozmiar szersze. Marka letnich 2 x Goodride SA 05 ( przód ) i 2 x Falken Zieź ZE 912 ( tył ).

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez raventes
                    letnie o rozmiar szersze
                    no spoko, ważne, że to nie żaden problem z silnikiem.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • W innych autach też letnie mam o rozmair szersze, ale żadnej zmuły nie ma. Chińczyki &@#$%& :evil:

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez szkoda
                        motul dużo szybciej wytracał temperaturę.
                        ale ważne też jakie temeratury te oleje osiągały w czasie eksploatacji.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez szkoda
                          motul dużo szybciej wytracał temperaturę.
                          ale ważne też jakie temeratury te oleje osiągały w czasie eksploatacji.
                          To się jeszcze zobaczy, ale już widzę, że żadnych rewelacji raczej nie będzie, ani na korzyść Motula ani Amsoila.
                          Bardzo mało teraz jeżdżę samochodem, aż trudno coś dokładnie potestować...
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz


                          • raventes, a może za małe ciśnienie i na niezłym flaku jeździłeś wtedy auto też nie przyspiesza i więcej pali, lub masz nie taki rozmiar jak trzeba wtedy obwód koła miej więcej sie nie zgadza .


                            Co do logo ja mam na ściance przedniej też taka ładna naklejkę ( tak zwana auto sugestia), nic tylko lać ten olej.
                            Załączone pliki
                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez daneczek76
                              raventes, a może za małe ciśnienie i na niezłym flaku jeździłeś wtedy auto też nie przyspiesza i więcej pali, lub masz nie taki rozmiar jak trzeba wtedy obwód koła miej więcej sie nie zgadza .
                              Nic z tych rzeczy Pod względem technicznym zawsze muszę mieć wszystko dopięte na ostatni guzik. Opony ( rozmiar, indeks nośności ) są dokładnie takie jak zaleca producent. Więc te kwestie możemy z marszu wykluczyć

                              Komentarz


                              • raventes, albo trafiłeś na podróbę AMS'a tak jak ja, ostatnio posłuchałem jak działa silnik TDI na "prawdziwym" AMS'ie i muszę powiedzieć, ze brzmi to bardzo ładnie.
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez loru
                                  raventes, albo trafiłeś na podróbę AMS'a tak jak ja, ostatnio posłuchałem jak działa silnik TDI na "prawdziwym" AMS'ie i muszę powiedzieć, ze brzmi to bardzo ładnie.
                                  a jednak, bo zdziwiły mnie te Twoje odczucia po zmianie
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez loru
                                    raventes, albo trafiłeś na podróbę AMS'a tak jak ja
                                    A to ktoś widział podróbę Amsoil ?
                                    Ja nie...

                                    Może to jak sadzę wina silnika , konstrukcji, paliwa, filtrów...
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Pidziek
                                      Może to jak sadzę wina silnika , konstrukcji, paliwa, filtrów...
                                      z pewnością :lol:
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez loru
                                        raventes, albo trafiłeś na podróbę AMS'a tak jak ja, ostatnio posłuchałem jak działa silnik TDI na "prawdziwym" AMS'ie i muszę powiedzieć, ze brzmi to bardzo ładnie.
                                        Nie trafiłem na podróbę - sprawa jest już wyjaśniona ( pisałem co było / jest przyczyną zamulenia ). Olej kupiłem w pewnym źródle. A silnik chodzi jak lala ( również na zimno ).

                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        a jednak, bo zdziwiły mnie te Twoje odczucia po zmianie
                                        j.w.

                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Może to jak sadzę wina silnika , konstrukcji, paliwa, filtrów...
                                        w moim przypadku opon - pisałem dziś o tym w tym temacie.

                                        Komentarz


                                        • Witajcie,
                                          Jestem świeży na forum ale skoro to temat o olejach to ja też zapytam.
                                          Mamy w domu O2 FL z 2010 kombi BKD. Standardowo jeździ od samego początku (auto służbowe) na Mobil 1 5W30 ESP.
                                          Ostatni przegląd był 25.01.2013 - przebieg wtedy 133 096 - olej zmieniony. Wpisali do książki - następna wymiana - za 30 000km - czyli przy 163 096 (około).
                                          2 dni temu zapaliła się "złota lampa alladyna" - sprawdziłem bagnet na zimnym silniku - olej był w strefie najniższej - dolałem więc (bo w bagażniku była banieczka 1l) jakieś 500ml - lampa zniknęła.

                                          I teraz moje pytanie:
                                          1. Czy to możliwe żeby tak zeżarł olej od ostatniego przeglądu ? (ja nie robiłem - takie auto dostałem jakieś 3 tygodnie temu) - bo jeśli po 18 000k (teraz na liczniku 151 000) muszę dolewać olej to chyba coś nie tak (a może się mylę)
                                          2. Jaki olej do tego silnika wlać przy następnym przeglądzie - i czy poprosić Panów w ASO o dokładnie płukanie wszystkich gratów po poprzednim oleju - i jeśli niech płuczą - to dać im specyfik - czy niech to zrobią sami ?

                                          Z góry dzięki za pomoc

                                          Komentarz


                                          • Fajnie że revantes odkryles zrodlo.

                                            Rola opon jest bardzo znaczaca moi klienci sobie bardzo chwala Uniroyale rain ekspert sam takie posiadam i uwazam jest za swietne polecam !

                                            Goldie; czy ubywa plynu chlodzacego ?
                                            Czy na korku wlwwowym masz jakies osady lub tzw maslo ?
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • Pidziek,

                                              1. Płyn chłodzący ok - cały czas w środku banieczki w połowie skali - jest dobrze - a gdyby go ubywało - to znaczy że ?
                                              2. Na korku wlewowym oleju do silnika - a w zasadzie naokoło niego - ślisko, brudno, widać że albo ktoś rozlał olej podczas wlewania a teraz złapał brud i zrobiło się syfiasto lekko - albo - tędy olej się sam wyciska... ale ja się nie znam jeszcze na tym

                                              Mogę wytrzeć dokładnie korek i okolice jutro, pojeździmy i zobaczymy

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez goldie77
                                                1. Czy to możliwe żeby tak zeżarł olej od ostatniego przeglądu ?
                                                to normalne tzw. "standard" wg VW :roll:
                                                Zamieszczone przez goldie77
                                                muszę dolewać olej to chyba coś nie tak (a może się mylę)
                                                no co TY... zobacz w książkę serwisową - wg. producenta norma to dolewka 0.7-0.9 na 1 tys km :diabelski_usmiech
                                                Zamieszczone przez goldie77
                                                Jaki olej do tego silnika wlać przy następnym przeglądzie
                                                SAE 5W30 ze specyfikacją VW 505.01 lub olej z SAE 5W30 ze specyfikacją VW 507.00 z tym, że obie opcje oleju ze zmianami co 15 tys km chyba, że średnio Tobie zależy to wymiana wg wskazań LL ale w tym przypadku tylko olej ze specyfikacją VW 507.00.
                                                Markę oleju sobie dobierz sam wg uznania.
                                                Zamieszczone przez goldie77
                                                czy poprosić Panów w ASO o dokładnie płukanie wszystkich gratów po poprzednim oleju - i jeśli niech płuczą
                                                płukanka to koszt około 18-25 zł. Kup sobie sam płukankę. Przed wjazdem do ASO po prostu wlej na parkingu do silnika - czekasz 10/15 minut na parkingu, silnik pracuje. Wjeżdżasz do ASO - panowie robią swoje tz zmieniają olej itd... Nawet gdybyś musiał zgasić na chwilę silnik i poczekać kilka munt i wjechać na halę ASO to też nic sie nie stanie - najlepiej sobie wylicz, popytaj za ile czasu możesz wjechać. U mnie ASO nie robi problemu z płukanką ,nawet sami ją oferują.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • Paolo, dzięki za odpowiedź.

                                                  1. To w takim razie ciekawy ten standard
                                                  2. To prawda w książce serwisowej wyczytałem że mogą być dolewki - widzę że muszę się do tego bardziej przywiązać
                                                  3. Wymiany co 15kkm nie mogę robić - bo firma odgórnie patrzy krzywo na koszty samochodowe - więc będę musiał zostawić sobie jednak to co mi mówi i pisze ASO - czyli co 30kkm. Jeśli dobrze zrozumiałem to przy takim długim okresie pomiędzy wymianami - olej ze specyfikacją 507.00
                                                  4. Co do marki - kompletnie się nie znam - wolałbym wziąć coś sprawdzonego i polecanego - niż to co sobie sam wymyślę - jak mam dbać o samochód - to już z klasą - szczególnie przy tym silniku.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Pidziek
                                                    A to ktoś widział podróbę Amsoil ?
                                                    Ja nie...
                                                    nie martw się nie od ciebie było brane , chociaż też niby z pewnego źródła, jak znajdę i będziesz chciał to Ci wyślę te resztki co mi zostały.

                                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                                    Może to jak sadzę wina silnika , konstrukcji, paliwa, filtrów...
                                                    mam pod maską te same graty co szkoda, , może za wyjątkiem turbiny, mało tego serwisowane jest auto u tego samego obiboka i nikt poza nim się nie dotyka do czarnej za wyjątkiem klimy.
                                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X