ja zalałem Amsoila, jak na razie przejechałem tylko ~1200km, silnik pracuje zauważalnie ciszej jak jest zimny i na biegu jałowym, ale trochę mi się nie podoba co się dzieje z temperaturą, co ciekawe navigator ma co do temperatury inne zdanie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ale teraz napisz co było przyczyną tego zamulenia :P
Opony Mam to do siebie, że zawsze jak coś się dzieje przyjmuję dość czarny o ile nie najczarniejszy scenariusz Ten sam mechanik który zmieniał olej i filtry w ciągu tego samego serwisu zmienił opony z zimowych na letnie i to właśnie one są winne zamulenia. Wiem, bo zmieniłem spowrotem na zimowe i auto odżyło 1 raz się spotykam żeby opony miały taki wpływ na osiągi auta ( fakt nie są dobrej jakości, ale mimo wszystko jestem w lekkim szoku ).
:shock: i to letnie ??? coś Ty tam założył za markę...? A może założyłeś szersze opony, większy rozmiar ?
Marka niestety nie jest najlepsza, ale na takich kupiłem auto ( zimowe też były razem z autem ). Opony zimowe i letnie 16 cali, tylko że letnie o rozmiar szersze. Marka letnich 2 x Goodride SA 05 ( przód ) i 2 x Falken Zieź ZE 912 ( tył ).
ale ważne też jakie temeratury te oleje osiągały w czasie eksploatacji.
To się jeszcze zobaczy, ale już widzę, że żadnych rewelacji raczej nie będzie, ani na korzyść Motula ani Amsoila.
Bardzo mało teraz jeżdżę samochodem, aż trudno coś dokładnie potestować...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
raventes, a może za małe ciśnienie i na niezłym flaku jeździłeś wtedy auto też nie przyspiesza i więcej pali, lub masz nie taki rozmiar jak trzeba wtedy obwód koła miej więcej sie nie zgadza .
Co do logo ja mam na ściance przedniej też taka ładna naklejkę ( tak zwana auto sugestia), nic tylko lać ten olej.
raventes, a może za małe ciśnienie i na niezłym flaku jeździłeś wtedy auto też nie przyspiesza i więcej pali, lub masz nie taki rozmiar jak trzeba wtedy obwód koła miej więcej sie nie zgadza .
Nic z tych rzeczy Pod względem technicznym zawsze muszę mieć wszystko dopięte na ostatni guzik. Opony ( rozmiar, indeks nośności ) są dokładnie takie jak zaleca producent. Więc te kwestie możemy z marszu wykluczyć
raventes, albo trafiłeś na podróbę AMS'a tak jak ja, ostatnio posłuchałem jak działa silnik TDI na "prawdziwym" AMS'ie i muszę powiedzieć, ze brzmi to bardzo ładnie.
raventes, albo trafiłeś na podróbę AMS'a tak jak ja, ostatnio posłuchałem jak działa silnik TDI na "prawdziwym" AMS'ie i muszę powiedzieć, ze brzmi to bardzo ładnie.
a jednak, bo zdziwiły mnie te Twoje odczucia po zmianie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
raventes, albo trafiłeś na podróbę AMS'a tak jak ja, ostatnio posłuchałem jak działa silnik TDI na "prawdziwym" AMS'ie i muszę powiedzieć, ze brzmi to bardzo ładnie.
Nie trafiłem na podróbę - sprawa jest już wyjaśniona ( pisałem co było / jest przyczyną zamulenia ). Olej kupiłem w pewnym źródle. A silnik chodzi jak lala ( również na zimno ).
Zamieszczone przez szkoda
a jednak, bo zdziwiły mnie te Twoje odczucia po zmianie
j.w.
Zamieszczone przez Pidziek
Może to jak sadzę wina silnika , konstrukcji, paliwa, filtrów...
w moim przypadku opon - pisałem dziś o tym w tym temacie.
Witajcie,
Jestem świeży na forum ale skoro to temat o olejach to ja też zapytam.
Mamy w domu O2 FL z 2010 kombi BKD. Standardowo jeździ od samego początku (auto służbowe) na Mobil 1 5W30 ESP.
Ostatni przegląd był 25.01.2013 - przebieg wtedy 133 096 - olej zmieniony. Wpisali do książki - następna wymiana - za 30 000km - czyli przy 163 096 (około).
2 dni temu zapaliła się "złota lampa alladyna" - sprawdziłem bagnet na zimnym silniku - olej był w strefie najniższej - dolałem więc (bo w bagażniku była banieczka 1l) jakieś 500ml - lampa zniknęła.
I teraz moje pytanie:
1. Czy to możliwe żeby tak zeżarł olej od ostatniego przeglądu ? (ja nie robiłem - takie auto dostałem jakieś 3 tygodnie temu) - bo jeśli po 18 000k (teraz na liczniku 151 000) muszę dolewać olej to chyba coś nie tak (a może się mylę)
2. Jaki olej do tego silnika wlać przy następnym przeglądzie - i czy poprosić Panów w ASO o dokładnie płukanie wszystkich gratów po poprzednim oleju - i jeśli niech płuczą - to dać im specyfik - czy niech to zrobią sami ?
1. Płyn chłodzący ok - cały czas w środku banieczki w połowie skali - jest dobrze - a gdyby go ubywało - to znaczy że ?
2. Na korku wlewowym oleju do silnika - a w zasadzie naokoło niego - ślisko, brudno, widać że albo ktoś rozlał olej podczas wlewania a teraz złapał brud i zrobiło się syfiasto lekko - albo - tędy olej się sam wyciska... ale ja się nie znam jeszcze na tym
Mogę wytrzeć dokładnie korek i okolice jutro, pojeździmy i zobaczymy
1. Czy to możliwe żeby tak zeżarł olej od ostatniego przeglądu ?
to normalne tzw. "standard" wg VW :roll:
Zamieszczone przez goldie77
muszę dolewać olej to chyba coś nie tak (a może się mylę)
no co TY... zobacz w książkę serwisową - wg. producenta norma to dolewka 0.7-0.9 na 1 tys km :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez goldie77
Jaki olej do tego silnika wlać przy następnym przeglądzie
SAE 5W30 ze specyfikacją VW 505.01 lub olej z SAE 5W30 ze specyfikacją VW 507.00 z tym, że obie opcje oleju ze zmianami co 15 tys km chyba, że średnio Tobie zależy to wymiana wg wskazań LL ale w tym przypadku tylko olej ze specyfikacją VW 507.00.
Markę oleju sobie dobierz sam wg uznania.
Zamieszczone przez goldie77
czy poprosić Panów w ASO o dokładnie płukanie wszystkich gratów po poprzednim oleju - i jeśli niech płuczą
płukanka to koszt około 18-25 zł. Kup sobie sam płukankę. Przed wjazdem do ASO po prostu wlej na parkingu do silnika - czekasz 10/15 minut na parkingu, silnik pracuje. Wjeżdżasz do ASO - panowie robią swoje tz zmieniają olej itd... Nawet gdybyś musiał zgasić na chwilę silnik i poczekać kilka munt i wjechać na halę ASO to też nic sie nie stanie - najlepiej sobie wylicz, popytaj za ile czasu możesz wjechać. U mnie ASO nie robi problemu z płukanką ,nawet sami ją oferują.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
1. To w takim razie ciekawy ten standard
2. To prawda w książce serwisowej wyczytałem że mogą być dolewki - widzę że muszę się do tego bardziej przywiązać
3. Wymiany co 15kkm nie mogę robić - bo firma odgórnie patrzy krzywo na koszty samochodowe - więc będę musiał zostawić sobie jednak to co mi mówi i pisze ASO - czyli co 30kkm. Jeśli dobrze zrozumiałem to przy takim długim okresie pomiędzy wymianami - olej ze specyfikacją 507.00
4. Co do marki - kompletnie się nie znam - wolałbym wziąć coś sprawdzonego i polecanego - niż to co sobie sam wymyślę - jak mam dbać o samochód - to już z klasą - szczególnie przy tym silniku.
nie martw się nie od ciebie było brane , chociaż też niby z pewnego źródła, jak znajdę i będziesz chciał to Ci wyślę te resztki co mi zostały.
Zamieszczone przez Pidziek
Może to jak sadzę wina silnika , konstrukcji, paliwa, filtrów...
mam pod maską te same graty co szkoda, , może za wyjątkiem turbiny, mało tego serwisowane jest auto u tego samego obiboka i nikt poza nim się nie dotyka do czarnej za wyjątkiem klimy.
Komentarz