Zamieszczone przez gspyder86
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez mixer2001Witam serdecznie.
Zgodnie z obietnicą przedstawiam dalszy ciąg sprawy z olejem, który zakupiłem na allegro. Oto mail od Pana Piotra:
"Witam,
Wczoraj wieczorem otrzymałem odpowiedź.
Numer szrży z Pańskiego opakowania sprzedanego i oznaczonego jako MOTUL
8100 X-cess 5W40, 23.03.11/260738A1 odpowada olejowi MOTUL 6100 Synergie+
10W40.
Zidentyfikowaliśmy od czerwca zeszłego roku tylko jednego nieuczciwego
sprzedawcę tego oleju. To osoba ukrywająca się pod nickeim malgorzataa2
z ulicy Mierzyńskiej ze Szczecina.
Jeżeli będzie Pan potrzebował użyć tej informacji w sposób oficjalny,
to służę pomocą.
Proszę zachować opakowanie tego oleju, sąd może zarządać dowodu jako
takiego lub badań.
Z poważaniem,
Piotr Pyrka"
Natomiast zgodnie z radami bardziej doświadczonych kolegów nabyłem co trzeba od kolegi elemenateur'a. Zastanawiam się tylko jak najlepiej ugryźć sprawę , jakieś rady? :idea:
Przeczytałem sobie kilka komentarzy o tym sprzedającym - strach się bać!
Co zrobić:
- zgłosić sprawę do Allegro
- zgłosić sprawę na policję
- zgłosić sprawę do prokuratury
- zgłosić sprawę do US - sprzedawca nie wystawia dowodów sprzedaży!
- zgłosić sprawę do rzecznika Praw Konsumenta
Moim skromny zdaniem, US zje tego sprzedawcę razem ze skórą i kośćmi!
Pozdrawiam
PS. Po wszystkim wystawić odpowiedni komentarz - najlepiej z linkiem do strony ze wszystkimi materiałami - ja tak robię i wyeliminowałem już skutecznie kilku "uczciwych inaczej" sprzedawców z Allegro.Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Doczekałem się odpowiedzi z SAP na pytanie olejowe zadane 3 tygodnie temu.
Pytania:
Uprzejmie proszę o udzielenie informacji odnośnie wpływu zastosowania olejów w niżej opisanych przypadkach na ważność gwarancji udzielanej na samochód przez Skoda Auto Polska S.A.
Samochód to Skoda Octavia 2 FL 1.9 TDI (BXE) bez DPF (Euro 4). Według instrukcji obsługi należy w nim stosować przy zmiennych okresach obsługowych oleje VW 507 lub VW 506.01, a przy stałych okresach wymiany co 15 tys. km dopuszczalne jest stosowanie oleju VW 505.01.
1. Czy i w jaki sposób wpływa na ważność gwarancji fakt zalania do silnika oleju, którego producent lub oficjalny dystrybutor w Polsce deklaruje, iż olej spełnia wymagania VW 504.00/507.00, ale nie posiada oficjalnej aprobaty VW. Przykłady takich olejów to Millers Oils Trident 5w30 Longlife lub Amsoil European Car Formula 5W-30 Synthetic Motor Oil.
2. Czy i w jaki sposób wpływa na ważność gwarancji fakt zalania do silnika oleju, który posiada aprobatę VW zgodną z wskazaniami wynikającymi z instrukcji obsługi, ale wymiana dokonana będzie w sieciowej stacji obsługi (np. Feuvert, Norauto) a nie u Autoryzowanego Partnera Skody.
Byłbym też zobowiązany za przekazanie, o ile to możliwe, aktualnej listy olejów posiadających aprobaty VW 504/507, VW 505.01, VW 506.01
Odpowiedzi:
ad. 1.
Jeśli dany produkt olejowy nie posiada – udokumentowanych – parametrów zgodnych z normą jakościową VW, określoną przez Producenta aut dla konkretnej jednostki napędowej, to przestrzegalibyśmy Pana przed jego zastosowaniem.
Sam fakt zastosowania takiego oleju nie skutkowałby z definicji utratą gwarancji, jednak gdyby w ślad za zastosowaniem takiego oleju doszło do uszkodzeń silnika, to te nie mogłyby zostać naprawione w ramach gwarancji.
ad. 2.
Nie ma obowiązku wykonywania przeglądów okresowych wyłącznie u Autoryzowanych Partnerów Serwisowych ©koda Auto. Może to być każdy inny podmiot gospodarczy, który posiada kompetencje formalne i techniczne, a wykonana przezeń usługa będzie zgodna z wytycznymi Producenta samochodów Skoda Auto.
ad. 3.
SKODA AUTO Polska SA nie posiada „aktualnej listy olejów posiadających aprobaty VW 504/507, VW 505.01, VW 506.01”. Nie monitorujemy oferty handlowej producentów olejów.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
zak14, bardzo ciekawe, mogłeś zapytać ich dlaczego w czasie reklamacji patrzą w książkę serwisową i wymagają ich przeglądów. Przykład uszczelek drzwiowych, miałem jeden przegląd poza ASO wbity w książkę i z reklamacji.
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CromkaZamieszczone przez mixer2001Witam serdecznie.
Zgodnie z obietnicą przedstawiam dalszy ciąg sprawy z olejem, który zakupiłem na allegro. Oto mail od Pana Piotra:
"Witam,
Wczoraj wieczorem otrzymałem odpowiedź.
Numer szrży z Pańskiego opakowania sprzedanego i oznaczonego jako MOTUL
8100 X-cess 5W40, 23.03.11/260738A1 odpowada olejowi MOTUL 6100 Synergie+
10W40.
Zidentyfikowaliśmy od czerwca zeszłego roku tylko jednego nieuczciwego
sprzedawcę tego oleju. To osoba ukrywająca się pod nickeim malgorzataa2
z ulicy Mierzyńskiej ze Szczecina.
Jeżeli będzie Pan potrzebował użyć tej informacji w sposób oficjalny,
to służę pomocą.
Proszę zachować opakowanie tego oleju, sąd może zarządać dowodu jako
takiego lub badań.
Z poważaniem,
Piotr Pyrka"
Natomiast zgodnie z radami bardziej doświadczonych kolegów nabyłem co trzeba od kolegi elemenateur'a. Zastanawiam się tylko jak najlepiej ugryźć sprawę , jakieś rady? :idea:
Przeczytałem sobie kilka komentarzy o tym sprzedającym - strach się bać!
Co zrobić:
- zgłosić sprawę do Allegro
- zgłosić sprawę na policję
- zgłosić sprawę do prokuratury
- zgłosić sprawę do US - sprzedawca nie wystawia dowodów sprzedaży!
- zgłosić sprawę do rzecznika Praw Konsumenta
Moim skromny zdaniem, US zje tego sprzedawcę razem ze skórą i kośćmi!
Pozdrawiam
PS. Po wszystkim wystawić odpowiedni komentarz - najlepiej z linkiem do strony ze wszystkimi materiałami - ja tak robię i wyeliminowałem już skutecznie kilku "uczciwych inaczej" sprzedawców z Allegro.
Szanowni koledzy. Jako osoba starająca się być zawsze fair, muszę powiedzieć, ze podejście firmy, która sprzedała olej mile mnie zaskoczyło. Postanowiłem napisać do nich (wcześniej się nie kontaktowałem) i mając informacje podane w poprzednich moich postach , podjąć rozmowę na temat zaistniałej sytuacji. Pan Krzysztof, który mailował ze mną , po wymianie informacji, podjął decyzję o zwrocie gotówki za ten olej.
Zacytuję kawałek maila(korespondencja była dłuuga:
"prosze podac dane do przelewu , i doliczyc 22 zl zł / czyli w sumie 120 zł poczta pownna skasowa za ekonomiczna 13 zł ale za zmarnowane paliwo prosze doliczyc za wysyłke zwrotnaa do nas , sprawdzimy poprostu na serwisie warsztatowym sposobem czy w srodku byl syntetyk, pólsyntetyk czy minerał , zwyczajnie podgrzewajac zapaliczka krople oleju na cienkiej blaszce
a nastepnie wykorzystamy go do płukanki przed własciwa wymiana do jakiegis mocno zaniedbanego silniuka robiac tzw podwójna plukanke / olej + preparat
pozdrawiam"
Pomimo, że bańkę z olejem otworzyłem (w celu pobrania próbek) i poinformowałem o tym sprzedawcę - dzisiaj otrzymałem przelew na kwotę 120 PLN :szeroki_usmiech i wysyłam do nich olej zgodnie z umową. Tak, że w kwestii obsługi klienta użytkownik małgorzataa2 zaskoczył mnie mile i dla mnie sprawa jest zamknięta. [glow=red:2516b6c01a][/glow:2516b6c01a]Prawdziwy Samuraj powinien umieć ukrywać miecz za uśmiechem....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68bardzo ciekawe, mogłeś zapytać ich dlaczego w czasie reklamacji patrzą w książkę serwisową i wymagają ich przeglądów. Przykład uszczelek drzwiowych, miałem jeden przegląd poza ASO wbity w książkę i z reklamacji
Po przeczytaniu odpowiedzi zapytałem w jaki sposób powinna być udokumentowana zgodność produktu olejowego z normami jakościowymi VW, by nie budziło to kontrowersji w kontekście obowiązywania gwarancji. Zobaczymy jaka (i kiedy) będzie odpowiedź.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mixer2001sprawdzimy poprostu na serwisie warsztatowym sposobem czy w srodku byl syntetyk, pólsyntetyk czy minerał , zwyczajnie podgrzewajac zapaliczka krople oleju na cienkiej blaszce
[ Dodano: Czw 26 Kwi, 12 17:18 ]
Zamieszczone przez zak14Po przeczytaniu odpowiedzi zapytałem w jaki sposób powinna być udokumentowana zgodność produktu olejowego z normami jakościowymi VW, by nie budziło to kontrowersji w kontekście obowiązywania gwarancji. Zobaczymy jaka (i kiedy) będzie odpowiedź.
Podpowiem żeby podparli się tym co mówi GVO 461/2010
Czyli :
Powyższe akty prawa Unii Europejskiej stanowią wprost obowiązujące na terenie Rzeczypospolitej Polskiej źródło prawa, przewyższające w hierarchii stosowania ustawy polskie. :!: :!:
Importer/koncern może narzucić swoim autoryzowanym serwisom obowiązek stosowania dostarczanych przez siebie komponentów jedynie w trzech wypadkach:
- wykonywania napraw gwarancyjnych,
- wykonywania bezpłatnych usług serwisowych oraz
- wykonywania usług serwisowych dokonywanych w ramach kampanii serwisowych.
W innych wypadkach serwis może swobodnie stosować opisane wyżej części zamienne. Jeśli w okresie gwarancji ma miejsce naprawa gwarancyjna (którą finansuje producent pojazdów), naprawę tę wykonuje wyłącznie autoryzowana stacja napraw, która musi użyć części dostarczonych przez producenta aut. Jednak podczas napraw nie gwarancyjnych w okresie gwarancji, lub przeglądów w okresie gwarancji, ASO może użyć części porównywalnej jakości (oleju, filtra) klocka hamulcowego, amortyzatora, wydechu, itd), obniżając przy tym cenę usługi.
Zmuszanie dealerów, a co za tym idzie klientów by do tych napraw lub przeglądów używali jedynie części oryginalnych, jest naruszeniem zasad GVO. :!: :!: :!: :!:
Z kolei utrata gwarancji wskutek naprawy nie gwarancyjnej lub przeglądu okresowego wykonanego poza ASO czyli w serwisie nie autoryzowanym może nastąpić tylko wtedy, gdy koncern udowodni, że uszkodzenie samochodu było przyczyną zastosowania części nieoryginalnej.
Kluczowa jest również konieczność udostępniania przez koncerny samochodowe informacji o powiązaniach między numerem VIN (Numer nadwozia) a częściami użytymi w konkretnym aucie. Taki zapis znalazł się w pakiecie poprawek do rozporządzeń Euro 5/6 (715/2007 i 692/2008) przyjętym 17 listopada 2010 roku przez przedstawicieli krajów członkowskich Unii Europejskiej, działających w ramach tzw. Komitetu Technicznego ds. Pojazdów Mechanicznych (TCMV).
Dalej:
Producenci samochodów trafili pod lupę Komisji Europejskiej w chwili, kiedy zaczęli deklarować oleje i środki smarne jako oryginalne części zamienne. Na tej samej podstawie zaczęto selektywnie dystrybuować oleje, dzieląc rynek w taki sposób, że klient, chcąc kupić olej do samochodu na gwarancji, był zmuszany do udania się po niego do ASO. Dostępność innych środków smarnych na rynku nie stała na przeszkodzie, aby określić, że tylko te dostępne w ASO spełniają kryteria zadane przez producenta samochodu. A te z obiegu innego niż ASO ich już nie spełniają.
Okazało się, że ta interpretacja przepisów jest błędna, ponieważ na mocy porozumienia wewnątrzwspólnotowego (w Polsce jest to Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 października 2010 r. w sprawie wyłączenia określonych porozumień wertykalnych w sektorze pojazdów samochodowych spod zakazu porozumień ograniczających konkurencję) oleje rzeczywiście są uznawane za części zamienne, ale dokładnie tak samo jak inne części zamienne mogą występować jako „części o porównywalnej jakości". Jeśli chodzi o szczegółowe specyfikacje środków smarnych, to także producenci nie mogą zatajać ich właściwości pozwalających na określenie, czy mogą być używane jako popularne „zamienniki". Wynika to z paragrafu 14. :!: :!:
Podpowiem jeszcze tak, nie znam , nie znam przypadku aby samochód uległ awarii w okresie gwarancyjnym poprzez zastosowanie oleju wysokiej klasy tym bardziej syntetycznego !
W 100% jeśli dochodzi do awarii jest to ustarka wynikająca z albo konstrukcji, wady materiałowej, sposobu eksploatacji itp.
Zdecydowana wiekszośc bardzo wysokich syntetyków spokojnie przewyższa to co zawiera VW w swoich testach i za które kasuje.
Nie dajmy się zgłupieć i zwariować ! - ASO ma sprzedawać i zarabiać a nie robić wode z mózgu Kowalskiemu bo już nie raz słyszałem o tym że jak wleje inny olej niz Castrol to straci gwarancję, albo silnik ulegnie awarii albo jeszcze coś łącznie ze straszeniem że to czy tamto ....
Pozdrawiam serdecznieProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
zak14, aby nie zaśmiecać poczytaj ostatnie posty :wink: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48873 sorry za OTJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez mixer2001sprawdzimy poprostu na serwisie warsztatowym sposobem czy w srodku byl syntetyk, pólsyntetyk czy minerał , zwyczajnie podgrzewajac zapaliczka krople oleju na cienkiej blaszce
A co ma się objawić po podgrzaniu tej blaszki, jak jest syntetyk, półsyntetyk czy mineralny? :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekPodpowiem jeszcze tak, nie znam , nie znam przypadku aby samochód uległ awarii w okresie gwarancyjnym poprzez zastosowanie oleju wysokiej klasy tym bardziej syntetycznego !
W 100% jeśli dochodzi do awarii jest to ustarka wynikająca z albo konstrukcji, wady materiałowej, sposobu eksploatacji itp.
Zamieszczone przez PidziekJestem ciekawy co odpiszą.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Witam.
Panowie po raz drugi ponawiam prośbę o zaproponowanie w ramach eksperymentu, oleju o lepkości 0w20, 5w20 lub 0w30, nadającego się do fiatowskiego Multijeta z DPF. Castrol i Motul odpadają z przyczyn subiektywnych. Kolejne kryterium, to jak najlepsza pompowalność na zimno - szukam oleju do diesla CR z DPF, który byłby optymalny do jazdy zimowej, na krótkich odcinkach, przy permanentnie niedogrzanym silniku, jednocześnie oczekuję dobrej ochrony, przy zimowym wyjeździe wakacyjnym i szybkim pokonywaniu autostrad. Maksymalny przebieg dla tego oleju to 8-12 tysięcy km.Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Zalej Amsoil-a 0W20 albo AZO z Amsoil spełnia to co zawiera C3 czyli ograniczona zawartość fosforu itp.
DPF tutaj zamyka drogę olejom wyczynowym niejako :-(Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Cromka, poleciłbym Ci http://www.amsoil.com/storefront/azo.aspx
niestety nie wiem jak spisałby się w obecnosci DPF'aWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6Cromka, poleciłbym Ci http://www.amsoil.com/storefront/azo.aspx
niestety nie wiem jak spisałby się w obecnosci DPF'aProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez Nexus6Cromka, poleciłbym Ci http://www.amsoil.com/storefront/azo.aspx
niestety nie wiem jak spisałby się w obecnosci DPF'aFiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CromkaMuszę przyznać, że 0w20 ASM bardzo kusi!. W jakiej dokładnie temperaturze dokonuje się pomiaru NOACK?Tannas & King Refrigeration manufactures laboratory Instruments & scientific testing equipment for engine oil, lubricant, and fluid research.
Noack tutaj nie bedzie jakąs wytyczną :-)
Ale najważniejsze to w tym jedno, paliwo :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez CromkaMuszę przyznać, że 0w20 ASM bardzo kusi!. W jakiej dokładnie temperaturze dokonuje się pomiaru NOACK?Tannas & King Refrigeration manufactures laboratory Instruments & scientific testing equipment for engine oil, lubricant, and fluid research.
Noack tutaj nie bedzie jakąs wytyczną :-)
Ale najważniejsze to w tym jedno, paliwo :-)Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CromkaW jakiej dokładnie temperaturze dokonuje się pomiaru NOACK?
:wink:
Na szybko:
ASTM D-5800 (Noack) jest powszechnie stosowana metoda pomiaru zmienności. Pierwotnie opracowany i stosowany w Europie.
Zmienność NOACK (ASTM D-5800)
W teście Noack olej jest podgrzewany do temperatury 250 ° C na czas określony. Lżejsze frakcje ropy naftowej "gotują się", prowadząc ostatecznie do zużycia ropy naftowej, starzenia oleju i spadku wydajności
Test określa utratę odparowania smarów w wysokich temperaturach. olej silnikowy paruje, staje się cięższy i przyczynia się do słabego krążenia, zwiększenia zużycia paliwa i zwiększonego zużycia oleju, dodatkowo powoduje podwyższoną emisję spalin.
Amsoil fajnie pisze o teście Noack:
http://www.1st-in-synthetics.com/wha...ility_test.htm akurat w tej dziedzinie ta firma ma czym się pochwalić.
Naukowcy w branży motoryzacyjnej i petrochemicznej badali wpływ wahań oleju w silniku oraz emisję i zużycie ropy naftowej w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Przyjmuje się powszechnie, że zmniejszenie zmienności parametrów fizyko-chemicznych oleju powinno mieć pozytywny wpływ na emisje i konsumpcję.
Badaniem na standardowej oceny oleju zmienność jest Nocka. Test warunków Noack,
w szczególności, wydaje się być uznawany za bardziej reprezentatywny.
Zmienność Noack oleju jest definiowana jako utrata masy oleju
gdy odbywa się w izotermicznych warunkach w temperaturze 250 C przez okres 1
godzin w ramach stałego przepływu powietrza. Test naraża olej na stosunkowo wysokie temperatury i symuluje warunki panujące na obszarze wokół górnej pierścieni tłokowych silników.
Podczas testu Noack otrzymujemy cenne informacje na temat zmienności ropy naftowej (oleju bazowego) Istnieją obawy co do testu z powodu zdrowia lub bezpieczeństwa.
Te wynikają z faktu, że badania Noack wykorzystuje się stopy metali, do przenoszenia ciepła składające się z ołowiu, bizmutu, cyny i kadmu, którego opary są toksyczne.
Podstawowe badanie Noack nie jest w 100% precyzyjne … a dodatkowo jest pracochłonne i czasochłonne.
Inną lepszą metodą badań jest jest zastosowanie chromatografii gazowej (GC) do pośredniej
oceny zmienności oleju. Najlepszą w chwili obecnej jest metoda termograwimetryczna - TGA - test znany jako TGA NoackPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CromkaA co kolega powie o Fuchs Titan GT1 0w20 XTL, ma GF4, C2, bazy to estry/PAO - tylko cena zabija!
Olej spoko, zapytam przy okazji klientów jak to się spisuje.
Pare lat temu pisałem o 0W20 i pamiętam jak był przyjmowany...
Nadal ludzie twierdzą że t olej który zaciera silniki :lol: :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez CromkaA co kolega powie o Fuchs Titan GT1 0w20 XTL, ma GF4, C2, bazy to estry/PAO - tylko cena zabija!
Olej spoko, zapytam przy okazji klientów jak to się spisuje.
Pare lat temu pisałem o 0W20 i pamiętam jak był przyjmowany...
Nadal ludzie twierdzą że t olej który zaciera silniki :lol: :lol:
Ciekawe?
"OLEJ SILNIKOWY FUCHS TITAN GT1 0W20 XTL
Olej silnikowy TITAN GT1 0W20 XTL to najwyższej jakości olej silnikowy, którego formulacja oparta jest na przełomowej technologii XTL oraz unikalnym w skali światowej bezcynkowym pakiecie dodatków uszlachetniających. To olej przeznaczony do najbardziej obciążonych silników benzynowych i Diesla.
FUCHS TITAN GT1 0W20 XTL to najnowocześniejszejsza na świecie technologia łącząca w pełni syntetyczną, estrową bazę olejową (XTL) oraz unikalną recepturę bezcynkowych dodatków uszlachetniających opracowanych przez inżynierów firmy FUCHS.
Unikalne właściwości, które związane są z zastosowaniem w oleju GT1 0W20 XTL technologii XTL zapewniają silnikowi maksymalną ochronę w całym zakresie temperatur, zarówno w ekstermalnie niskich temperaturach otoczenia jak i w maksymalnie wysokich temperaturach pracy silnika. Technologia XTL sprawdza się doskonale w mocno obciążonych jednostkach napędowych, szczególnie w nowoczesnych autach z silnikami poddanymi downsizingowi (mniejsza pojemność - większa moc) lub w systemach START-STOP. Technologia XTL pozwala na błyskawiczne smarowanie elementów w całej magistrali olejowej co ma szczególne znaczenie w czasie rozruchu.
Olej GT1 0W20 XTL dzieki własciwościom ograniczającym tarcie, gwarantuje smarowanie elementów silnika na najlepszym z możliwych poziomów. Gwarantuje to minimalne zużycie, a tym samym ogranicza spalanie i zwiększa moc silnika. Zakres stosowania oleju TITAN GT1 0W20 XTL jest dość szeroki. Może być zastosowany w samochodach osobowych zarówno w jednostkach benzynowych jak i w autach zasilanych olejem napędowym. W silnikach Diesla powinien być użyty jeśli stosuje się paliwo o niskiej zawartości siarki. Właściwości oleju GT1 0W20 XTL pozwalają na zalanie nim silników z układami oczyszczania spalin z zastosowaniem filtrów cząstek stałych DPF/FAP. Użytkownicy samochodów konstruowanych w Azji docenią zapewne spełnienie przez ten olej normy ACEA C2. Olej ten może być zastosowany na wydłużone okresy między wymianami.
Mimo, iż FUCHS TITAN GT1 SAE 0W20 XTL jest kompatybilny z konwencjonalnymi, markowymi olejami dostępnymi na rynku, ze względu na specyfikę tego oleju nie jest zalecane mieszanie go z olejami obcymi."
Cytat ze strony:
Mail z zapytaniem do Fuchs`a, został wysłany.Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CromkaCiekawe?
To bardzo dobry olej ale topowy olej na pełnym PAO etc.to własnie był GT1 0W20, pamiętasz ?
Zobacz:
Analiza :
20 000km na oleju wyniki godne pozazdroczesnia , notabene podobnie jak jego brat Supersyn 0W30 Sl równiez na pelnym PAO
XTL to bardoz dobre oleje ale nie tak wysublimowane jak ich poprzednicy
[ Dodano: Sob 28 Kwi, 12 07:30 ]
Zamieszczone przez zak14Drobne sprostowanie: Temperatura dla ASTM D-5800-10 to 250 ° C.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Drobne sprostowanie: Temperatura dla ASTM D-5800-10 to 250 ° C.
Tutaj też jasno pisze o 250C http://shop.perkinelmer.com/content/...rengineoil.pdf
natomiast jest błąd na stronie Amsoila ( jak by nie było to człowiek wpisuje pewne dane) ... :roll:
http://www.1st-in-synthetics.com/wha...ility_test.htm --- > The ASTM D-5800 (Noack) is a widely accepted method of measuring volatility. Originally developed and used in Europe, the Noack test determines how much weight loss an oil experiences through volatization. AMSOIL INC. was the first in the United States to use and report Noack results in 1984.
In the Noack test the oil is heated to 150° C for a specified period.
Zamieszczone przez PidziekTy może ten malgorzata na tej blaszce prowadiz test na odparowanie ?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz