Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Cromka
    Drive
    • 2011
    • 94

    Zamieszczone przez zak14
    Zamieszczone przez Cromka
    HC - jest w polskich MSDS
    Po kodzie odpadu wnosisz ?
    Przeczytaj dokładnie:

    "Charakterystyka chemiczna: Produkt jest na bazie głęboko rafinowanych olejów mineralnych."
    Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

    Komentarz

    • zak14
      Rider
      • 2011
      • 605
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez Cromka
      "Charakterystyka chemiczna: Produkt jest na bazie głęboko rafinowanych olejów mineralnych."
      Według mnie głęboko rafinacja oznacza konwencjonalną rafinację próżniową i raczej ekstrakcję rozpuszczalnikową zakończoną usunięciem wosku i hydrofinishingiem, wcale niekoniecznie hydrocrackingiem, zwłaszcza, że nie ma tam słowa o obróbce wodorem. A więc być może nawet nie HC.
      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Zamieszczone przez Cromka
        Cytat:
        pozatym zauwazylem jakby oleje deczko potanialy


        I chyba ich jakość staje się adekwatna do ceny.
        Ostatnio duża część baz głównie syntetycznych podrożała więc trzeba liczyć sie z podwyżkami w niedługim czasie ....
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • konkon
          Rider
          • 2008
          • 667
          • Octavia I (1U2)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          zak14, sądzę że HC napewno. Przed finishingiem należy odpowiednio zmodyfikować strukturę łańcuchów, podobnie jak przy PAO, zwiększając stabilność lepkościową. Poza tym hydrofinishing jest również procesem wodorowym.
          Konrad
          OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

          90 konny AGRessor
          PerfectServiceBy DGW
          WhitePride :smokedevil

          Komentarz

          • Cromka
            Drive
            • 2011
            • 94

            Zamieszczone przez Pidziek
            Zamieszczone przez Cromka
            Cytat:
            pozatym zauwazylem jakby oleje deczko potanialy


            I chyba ich jakość staje się adekwatna do ceny.
            Ostatnio duża część baz głównie syntetycznych podrożała więc trzeba liczyć sie z podwyżkami w niedługim czasie ....
            Ja z kolei wiem, że pewna zacna marka mocno stanieje w Polsce w ciągu 2 miesięcy.
            Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

            Komentarz

            • zak14
              Rider
              • 2011
              • 605
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              konkon,
              O procesach obróbki ropy naftowej czy jej frakcji wodorem, ich głębokości, wariantach, i bardziej zaawanowanych procesach katalitycznych typu iso-de-waxing możemy sobie zapewne zafundować dłuższą dyskusję, na której jednak wywołanie ten taki sobie olej moim zdaniem nie zasługuje. Dla porządku chciałbym tylko zgłosić votum separatum wobec porównania produktów wynikowych procesu hydroizomeryzacji alkanów w procesie przetwarzania ropy naftowej i procesu oligomeryzacji olefin ( „budowy” łańcucha a nie jego przekształcania) przy wytwarzaniu PAO. Ktoś mógłby odnieść wrażenie, że wynikowe mieszaniny mają porównywalną jakość, a tak nie jest (za wyjątkiem rodziny procesów xTL, ale to inna bajka).
              To co w kontekście tego oleju mam do powiedzenia, streszczę w następujących punktach:
              1. Z karty charakterystyki nie wynika, że jest to HC. Z zapisu "głęboko rafinowany" równie dobrze może wynikać, że to mineral gr. I, choć zapewne nim w czystej postaci nie jest, bo wyciągnąć stabilny VI przez zakładane dla oleju 504/507 interwały samymi VII jest dość trudno. Jednak blendu od gr. I do gr. III bym nie wykluczał a nawet bym podejrzewał.
              2. Olej ma marny pakiet dodatków, co można m.in. odczytać z VOA.
              3. Z tego co pamiętam to były UOA na BITOG i nie przypominam sobie, żeby ktoś tam dobre słowo o tym oleju powiedział.
              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

              Komentarz

              • xtremesystems
                RS
                • 2010
                • 2254
                • Hyundai

                Zamieszczone przez Cromka
                Zamieszczone przez Pidziek
                Zamieszczone przez Cromka
                Cytat:
                pozatym zauwazylem jakby oleje deczko potanialy


                I chyba ich jakość staje się adekwatna do ceny.
                Ostatnio duża część baz głównie syntetycznych podrożała więc trzeba liczyć sie z podwyżkami w niedługim czasie ....
                Ja z kolei wiem, że pewna zacna marka mocno stanieje w Polsce w ciągu 2 miesięcy.
                millers?
                obstawiam jego. bo tak przecenionego oleju to dotad nie widzialem..




                btw
                jednak zeby pociagnac temat.
                jak 6 litrowy HEMI moze chodzic na 5w20?
                nie zebym bronil innovy. ale nasze popierdułki nie moga bo czesc mowi ze sa za mocne do takiego oleju a taki byk może

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  millers?
                  obstawiam jego. bo tak przecenionego oleju to dotad nie widzialem..
                  To chyba mało widziałeś :P
                  Ja ostatnio za głowę się złapałem jak zobaczyłem Castrola 4l za 199zł. :lol:
                  Mobil z resztą podobnie.

                  Wszyscy ostatnio nieźle na tego Millersa najeżdżają, a jakoś nie widzę opinii nikogo kto to zalał do TDI, ale fakt że przy 0W40 to z ceną trochę przesadzili.
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    jak 6 litrowy HEMI moze chodzic na 5w20?
                    Tak samo jak silnik F1 na oleju 0W30 kręcony do 19 000 obr/m :-)

                    Zamieszczone przez Cromka
                    Ja z kolei wiem, że pewna zacna marka mocno stanieje w Polsce w ciągu 2 miesięcy.
                    Mobil, Fuchs, Shell, Castrol ?

                    Żeby się nie okazało że to co stanieje jest z kraju 3 świata :lol: :lol:

                    Bazy wszedzie drożeją, Lubrozol podnosi ceny i nie tylko on a ty piszesz o obniżkach....
                    Maszyny które maja wysoką wydajnośc nie bedą kupowac oleju z nieznanego źródła albo nieoficjalnie osoby szukające okazji owszem :-)
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • Cromka
                      Drive
                      • 2011
                      • 94

                      millers?
                      obstawiam jego. bo tak przecenionego oleju to dotad nie widzialem..
                      Pudło!

                      [ Dodano: Pią 20 Kwi, 12 16:29 ]
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Zamieszczone przez xtremesystems
                      jak 6 litrowy HEMI moze chodzic na 5w20?
                      Tak samo jak silnik F1 na oleju 0W30 kręcony do 19 000 obr/m :-)

                      Zamieszczone przez Cromka
                      Ja z kolei wiem, że pewna zacna marka mocno stanieje w Polsce w ciągu 2 miesięcy.
                      Mobil, Fuchs, Shell, Castrol ?

                      Żeby się nie okazało że to co stanieje jest z kraju 3 świata :lol: :lol:

                      Bazy wszedzie drożeją, Lubrozol podnosi ceny i nie tylko on a ty piszesz o obniżkach....
                      Maszyny które maja wysoką wydajnośc nie bedą kupowac oleju z nieznanego źródła albo nieoficjalnie osoby szukające okazji owszem :-)
                      Nadal same pudła!
                      Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        czyli LM

                        Komentarz

                        • elemenateur
                          Elegance
                          • 2007
                          • 803

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          jak 6 litrowy HEMI moze chodzic na 5w20?
                          Tak samo jak silnik F1 na oleju 0W30 kręcony do 19 000 obr/m :-)

                          Zamieszczone przez Cromka
                          Ja z kolei wiem, że pewna zacna marka mocno stanieje w Polsce w ciągu 2 miesięcy.
                          Mobil, Fuchs, Shell, Castrol ?

                          Żeby się nie okazało że to co stanieje jest z kraju 3 świata :lol: :lol:

                          Bazy wszedzie drożeją, Lubrozol podnosi ceny i nie tylko on a ty piszesz o obniżkach....
                          Maszyny które maja wysoką wydajnośc nie bedą kupowac oleju z nieznanego źródła albo nieoficjalnie osoby szukające okazji owszem :-)
                          nie czepiając się ale skąd wziąłeś 0W30 w f1? cfs nt :diabelski_usmiech
                          ja z tego co wiem to tamte oleje nie mają nawet takiej typowej jak piszesz klasy lepkości a gdyby porównać je do olejów cywilnych byłoby jakieś -15W5

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2726
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez Cromka
                            millers?
                            obstawiam jego. bo tak przecenionego oleju to dotad nie widzialem..
                            Pudło!

                            [ Dodano: Pią 20 Kwi, 12 16:29 ]
                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            jak 6 litrowy HEMI moze chodzic na 5w20?
                            Tak samo jak silnik F1 na oleju 0W30 kręcony do 19 000 obr/m :-)

                            Zamieszczone przez Cromka
                            Ja z kolei wiem, że pewna zacna marka mocno stanieje w Polsce w ciągu 2 miesięcy.
                            Mobil, Fuchs, Shell, Castrol ?

                            Żeby się nie okazało że to co stanieje jest z kraju 3 świata :lol: :lol:

                            Bazy wszedzie drożeją, Lubrozol podnosi ceny i nie tylko on a ty piszesz o obniżkach....
                            Maszyny które maja wysoką wydajnośc nie bedą kupowac oleju z nieznanego źródła albo nieoficjalnie osoby szukające okazji owszem :-)
                            Nadal same pudła!
                            A może... Amsoil albo Motul?

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez elemenateur
                              nie czepiając się ale skąd wziąłeś 0W30 w f1? cfs nt
                              Oj joj gdzies to pisałem , juz nie pamietam ...
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • Cromka
                                Drive
                                • 2011
                                • 94

                                Zamieszczone przez leonn
                                Zamieszczone przez Cromka
                                millers?
                                obstawiam jego. bo tak przecenionego oleju to dotad nie widzialem..
                                Pudło!

                                [ Dodano: Pią 20 Kwi, 12 16:29 ]
                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                jak 6 litrowy HEMI moze chodzic na 5w20?
                                Tak samo jak silnik F1 na oleju 0W30 kręcony do 19 000 obr/m :-)

                                Zamieszczone przez Cromka
                                Ja z kolei wiem, że pewna zacna marka mocno stanieje w Polsce w ciągu 2 miesięcy.
                                Mobil, Fuchs, Shell, Castrol ?

                                Żeby się nie okazało że to co stanieje jest z kraju 3 świata :lol: :lol:

                                Bazy wszedzie drożeją, Lubrozol podnosi ceny i nie tylko on a ty piszesz o obniżkach....
                                Maszyny które maja wysoką wydajnośc nie bedą kupowac oleju z nieznanego źródła albo nieoficjalnie osoby szukające okazji owszem :-)
                                Nadal same pudła!
                                A może... Amsoil albo Motul?
                                Zatopiony - jednak nie powiem już nic więcej. :diabelski_usmiech
                                Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                Komentarz

                                • gebek
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1214

                                  Cromka, w naszym pieknym kraju nic nie tanieje,a juz na pewno nie o polowe :szeroki_usmiech
                                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                  Nie synku...to diesel PD.

                                  Honda...the power of dreams.
                                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                  Komentarz

                                  • elemenateur
                                    Elegance
                                    • 2007
                                    • 803

                                    Gebek

                                    mało wierzysz w polską przedsiębiorczość

                                    Komentarz

                                    • Cromka
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 94

                                      Witam.

                                      Wracam do sportowych olejów Fuchs`a. Po prawie dwóch tygodniach dostałem odpowiedź na moje pytania dotyczące: HTHS, NOACK i interwałów wymiany.

                                      Dla oleju Race Pro S 5w30

                                      FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 - Olej do wysilonych silników - rajdy, wyścigi, drift. Doskonałe właściwości lepkościowe i temperaturowe. Olej silnikowy 5W30 fully synthetic ester oil. Olej silnikowy 100% syntetyk. Olej pełensyntetyk. Opakowanie 1 litr.


                                      HTHS = 3,5
                                      NOACK = 7

                                      Dla oleju Race Pro S 5w40

                                      FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 - Olej do wysilonych silników - rajdy, wyścigi, drift. Doskonałe właściwości lepkościowe i temperaturowe. Olej silnikowy 5W40 fully synthetic ester oil. Olej silnikowy 100% synetyk. Olej pełensyntetyk. Opakowanie 5 litrów.


                                      HTHS = 4,07
                                      NOACK = 6,6

                                      Interwały wymian - tutaj cytat - w przeciwieństwie do przedstawiciela pewnej firmy na M, nikt nie zabronił cytowania treści maila!

                                      "Interwały wymian, klasa lepkości oraz klasa jakości określona jest w instrukcji obsługi auta i należy przestrzegać tych zaleceń.
                                      Jeżeli chodzi o zastosowanie w sportach motorowych, a konkretnie w silnikach tuningowanych to producenci środków smarnych nie określają interwałów wymian.
                                      Właściwa lepkość oleju powinna zostać zarekomendowana przez firmę tuningową przygotowującą silnik. W tym przypadku interwały wymian można określić jedynie na podstawie badania laboratoryjnego oleju po określonym przebiegu w określonych warunkach.
                                      W przypadku braku doświadczenia, aby zagwarantować optymalne zabezpieczenie silnika, zaleca się wymianę oleju po każdej imprezie sportowej."

                                      Cały czas czekam na odtajnienie parametrów olejów firmy M, które jak przeczytałem na tym forum - "miażdżą" serię Race Pro S Fuchs`a. Na koniec jeszcze zapytam, czy "miażdżą" też temperaturą krzepnięcia i pompowalnością przy -30?
                                      Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Zamieszczone przez Cromka
                                        "Interwały wymian, klasa lepkości oraz klasa jakości określona jest w instrukcji obsługi auta i należy przestrzegać tych zaleceń.
                                        Jeżeli chodzi o zastosowanie w sportach motorowych, a konkretnie w silnikach tuningowanych to producenci środków smarnych nie określają interwałów wymian.
                                        Właściwa lepkość oleju powinna zostać zarekomendowana przez firmę tuningową przygotowującą silnik. W tym przypadku interwały wymian można określić jedynie na podstawie badania laboratoryjnego oleju po określonym przebiegu w określonych warunkach.
                                        W przypadku braku doświadczenia, aby zagwarantować optymalne zabezpieczenie silnika, zaleca się wymianę oleju po każdej imprezie sportowej."
                                        Mądre słowa.

                                        Zamieszczone przez Cromka
                                        Cały czas czekam na odtajnienie parametrów olejów firmy M,
                                        Też do nich pisałeś ?
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Też do nich pisałeś ?
                                          na stronie 51 ... nawet odpisałeś na post kolegi cromka.... ad:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • gspyder86
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 3

                                            Olej octavia II 1.9 tdi 105KM PD

                                            Witam,

                                            Potrzebuję pewnej porady.

                                            Najpierw opiszę sytuację, w której się znalazłem (a raczej moja skoda):

                                            Mianowicie na początku kwietnia zakupiłem skodę octavie II 1.9 TDI PD 105KM z 2006 roku. Oddałem samochód na wymianę rozrządu, pompy itp oraz oleju silnikowego. Zalano mi olej MOBIL1 Super 2000 10w40. I tutaj pojawia się mój niepokój. Na oleju przejechałem do 500 km. Na liczniku widnieje 169000 km (liczę się z tym że może być cofnięty o 60000 - 70000 km - jak to zwykle z używanymi samochodami bywa). Nie wiem jaki olej był zalany poprzednio. Skoda zaleca zalewanie oleju 5w40 o specyfikacji 505.01. Czy powinienem ten olej wymienić na zalecany przez producenta? Jakie ewentualne problemy mogą się pojawić przy zmianie na 5w40?

                                            Z góry dziękuję za odpowiedzi.
                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • parasite
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1368

                                              Re: Olej octavia II 1.9 tdi 105KM PD

                                              Zamieszczone przez gspyder86
                                              Witam,

                                              Potrzebuję pewnej porady.

                                              Najpierw opiszę sytuację, w której się znalazłem (a raczej moja skoda):

                                              Mianowicie na początku kwietnia zakupiłem skodę octavie II 1.9 TDI PD 105KM z 2006 roku. Oddałem samochód na wymianę rozrządu, pompy itp oraz oleju silnikowego. Zalano mi olej MOBIL1 Super 2000 10w40. I tutaj pojawia się mój niepokój. Na oleju przejechałem do 500 km. Na liczniku widnieje 169000 km (liczę się z tym że może być cofnięty o 60000 - 70000 km - jak to zwykle z używanymi samochodami bywa). Nie wiem jaki olej był zalany poprzednio. Skoda zaleca zalewanie oleju 5w40 o specyfikacji 505.01. Czy powinienem ten olej wymienić na zalecany przez producenta? Jakie ewentualne problemy mogą się pojawić przy zmianie na 5w40?

                                              Z góry dziękuję za odpowiedzi.
                                              Jeśli dobrze widzę to ten olej nie ma 505.01 więc jak najszybciej bym go zlał i wlał coś porządnego z 505.01. Sam popełniłem błąd i na początku zaraz po zakupie zalałem dokładnie ten sam olej, ale ja nie mam pompek. Po przejściu na 5W40 było tylko lepiej. Mniej brał i ciszej chodził szczególnie w zimne poranki.
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz

                                              • mixer2001
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 10

                                                Witam serdecznie .

                                                Zgodnie z obietnicą przedstawiam dalszy ciąg sprawy z olejem, który zakupiłem na allegro. Oto mail od Pana Piotra:

                                                "Witam,

                                                Wczoraj wieczorem otrzymałem odpowiedź.

                                                Numer szrży z Pańskiego opakowania sprzedanego i oznaczonego jako MOTUL
                                                8100 X-cess 5W40, 23.03.11/260738A1 odpowada olejowi MOTUL 6100 Synergie+
                                                10W40.
                                                Zidentyfikowaliśmy od czerwca zeszłego roku tylko jednego nieuczciwego
                                                sprzedawcę tego oleju. To osoba ukrywająca się pod nickeim malgorzataa2
                                                z ulicy Mierzyńskiej ze Szczecina.
                                                Jeżeli będzie Pan potrzebował użyć tej informacji w sposób oficjalny,
                                                to służę pomocą.
                                                Proszę zachować opakowanie tego oleju, sąd może zarządać dowodu jako
                                                takiego lub badań.

                                                Z poważaniem,

                                                Piotr Pyrka"

                                                Natomiast zgodnie z radami bardziej doświadczonych kolegów nabyłem co trzeba od kolegi elemenateur'a. Zastanawiam się tylko jak najlepiej ugryźć sprawę , jakieś rady? :idea:
                                                Prawdziwy Samuraj powinien umieć ukrywać miecz za uśmiechem....

                                                Komentarz

                                                • gspyder86
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 3

                                                  Re: Olej octavia II 1.9 tdi 105KM PD

                                                  Zamieszczone przez parasite
                                                  Zamieszczone przez gspyder86
                                                  Witam,

                                                  Potrzebuję pewnej porady.

                                                  Najpierw opiszę sytuację, w której się znalazłem (a raczej moja skoda):

                                                  Mianowicie na początku kwietnia zakupiłem skodę octavie II 1.9 TDI PD 105KM z 2006 roku. Oddałem samochód na wymianę rozrządu, pompy itp oraz oleju silnikowego. Zalano mi olej MOBIL1 Super 2000 10w40. I tutaj pojawia się mój niepokój. Na oleju przejechałem do 500 km. Na liczniku widnieje 169000 km (liczę się z tym że może być cofnięty o 60000 - 70000 km - jak to zwykle z używanymi samochodami bywa). Nie wiem jaki olej był zalany poprzednio. Skoda zaleca zalewanie oleju 5w40 o specyfikacji 505.01. Czy powinienem ten olej wymienić na zalecany przez producenta? Jakie ewentualne problemy mogą się pojawić przy zmianie na 5w40?

                                                  Z góry dziękuję za odpowiedzi.
                                                  Jeśli dobrze widzę to ten olej nie ma 505.01 więc jak najszybciej bym go zlał i wlał coś porządnego z 505.01. Sam popełniłem błąd i na początku zaraz po zakupie zalałem dokładnie ten sam olej, ale ja nie mam pompek. Po przejściu na 5W40 było tylko lepiej. Mniej brał i ciszej chodził szczególnie w zimne poranki.
                                                  Rozumiem, że przebieg nie ma tutaj żadnego znaczenia i mogę spokojnie zlać ten 10w40 olej i zalać 5w40?

                                                  Pozdrawiam
                                                  Pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  • parasite
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1368

                                                    Re: Olej octavia II 1.9 tdi 105KM PD

                                                    Zamieszczone przez gspyder86
                                                    Zamieszczone przez parasite
                                                    Zamieszczone przez gspyder86
                                                    Witam,

                                                    Potrzebuję pewnej porady.

                                                    Najpierw opiszę sytuację, w której się znalazłem (a raczej moja skoda):

                                                    Mianowicie na początku kwietnia zakupiłem skodę octavie II 1.9 TDI PD 105KM z 2006 roku. Oddałem samochód na wymianę rozrządu, pompy itp oraz oleju silnikowego. Zalano mi olej MOBIL1 Super 2000 10w40. I tutaj pojawia się mój niepokój. Na oleju przejechałem do 500 km. Na liczniku widnieje 169000 km (liczę się z tym że może być cofnięty o 60000 - 70000 km - jak to zwykle z używanymi samochodami bywa). Nie wiem jaki olej był zalany poprzednio. Skoda zaleca zalewanie oleju 5w40 o specyfikacji 505.01. Czy powinienem ten olej wymienić na zalecany przez producenta? Jakie ewentualne problemy mogą się pojawić przy zmianie na 5w40?

                                                    Z góry dziękuję za odpowiedzi.
                                                    Jeśli dobrze widzę to ten olej nie ma 505.01 więc jak najszybciej bym go zlał i wlał coś porządnego z 505.01. Sam popełniłem błąd i na początku zaraz po zakupie zalałem dokładnie ten sam olej, ale ja nie mam pompek. Po przejściu na 5W40 było tylko lepiej. Mniej brał i ciszej chodził szczególnie w zimne poranki.
                                                    Rozumiem, że przebieg nie ma tutaj żadnego znaczenia i mogę spokojnie zlać ten 10w40 olej i zalać 5w40?

                                                    Pozdrawiam
                                                    Raczej stan silnika ma tutaj znaczenie, a nie przebieg. Ja mam 280 000 na liczniku i jeżdżę na 0W40.
                                                    AGR 112KM, 232Nm
                                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...