Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
-
-
Sekundy od początku pomiaru, jak sądzę.Zamieszczone przez PidziekDolna skala to "metry przejechane " ?
Zachowuje się w sposób najbardziej klasyczny - w trakcie jazdy rośnie, na IDLE stabilizuje się. Olej w dość przyzwoitym czasie osiągnął temp. 60 st., a temp. ustabilizowała się na ok. 85 st., co daje lepkość ok. 20 cSt - sporo.Zamieszczone przez PidziekTa temp. dziwni skacze...Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zalałem Millers Oils TRIDENT 5w30 LONGLIFE wrażenia- podobnie do LM 4100 jeżeli chodzi o pracę, co do nagrzewania to troszkę wolniej od LM 4100 zobaczymy po większym przebiegu.Zamieszczone przez loruPrzy zbliżającej się wymianie zaleje coś z oferty Millers'a
A teraz mała ciekawostka którą dowiedziałem się przypadkiem a jest na 100% pewna :wink:.
Oleje proponowane przez naszych sprzedawców- Motul następnym był LM, Fuchs, Amsoil ostatnim jest Millers dlaczego w tej kolejności :!: Pidziek, jeżeli masz odwagę daj odpowiedź :szeroki_usmiech, świat jak mówią jest mały
. Oczywiście osobiście nic nie mam do Ciebie jako osoby ale jesteś jak to można nazwać handlowcem.
Oby nie było pierwszy był Motul a teraz nie, czemu, wystarczy tylko na to odpowiedzieć.
Troszkę pomogę Motul był mało znany i tylko w niektórych sklepach a po paru miechach był wszędobylski to samo dzieje się z Millers-em jest prawie wszędzie, odpowiedź jest tylko jedna KASA
. Teraz kiedy Motul jest znany i ceniony została znacznie obcięta marża co sprzedawcom jest nie na rękę, Millers i Ams chcąc wejść na rynek zastosował podobną politykę co wam handlowcom odpowiada, więc Motula sknerę zrobić be, to samo tyczy się LM który u naszych sąsiadów jest ceniony a tu nie dał tak wysokiego rabatu a raczej nie był zainteresowany więc od razu został be.
To tyle o sławnych oliwach, ciekawi mnie jedno - kiedy Ams i Millers stanie się przysłowiowym be :lol:Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
thx za info jednak nie miałem nigdy zalanego LM wiec trudno mi wyciągnąć jakieś wnioski z tego porównania.Zamieszczone przez ZYBI68Zalałem Millers Oils TRIDENT 5w30 LONGLIFE wrażenia- podobnie do LM 4100 jeżeli chodzi o pracę, co do nagrzewania to troszkę wolniej od LM 4100 zobaczymy po większym przebiegu.
Millers Oils XFE-PD mam w praktycznie w takiej samej cenie jak Motul Specific 505.01 więc mnie to rybka na którym sprzedawca zarobi, ważniejsze aby był z pewnego źródłaZamieszczone przez ZYBI68Troszkę pomogę Motul był mało znany i tylko w niektórych sklepach a po paru miechach był wszędobylski to samo dzieje się z Millers-em jest prawie wszędzie, odpowiedź jest tylko jedna KASA
.
O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
dlaczego...ja bym napisał, że to wręcz modelowy wzrost temeratury.Zamieszczone przez PidziekTa temp. dziwni skacze...
no właśnie.Zamieszczone przez zak14Zachowuje się w sposób najbardziej klasyczny
60C w +- 7/8 minut czyli normalnie - przy temeraturze 9C i "zimnym" silniku ...do 80C w +- 12 minut (oszczędzałaś silnik jak widać z obrotów, czekałeś by olej osiagnał 60/70 stopni ?).
Pomiedzy 943 a 974 pewnie stałeś ...jakieś 31sekund nie widać "wachnięcia" temeratury ... czy 31 sekund to nie czas na zbicie temeratury przez olej - w sumie temeratura 82-80 więc prawdę mówiąc nie ma się czego czepiać.
Ciekawe jak wykres będzie wyglądał gdy znacznie wzrośnie temperatura dobowa i gdy "pociśniesz" zdecydowanie po trasie. Mógł byś dodać takie wykresy będzie ciekawe porównanie z tym co wkleiłeś.
tak...są tacy co od środy napierniczają 24h a z soboty na niedzielę mają jeszcze służbę ...Zamieszczone przez natashPany czy wy żyjeta
ad:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zrobi się cieplej to mogę zrobić jeszcze raz taki wykres. Styl jazdy to miasto 1500-2500, hamowanie silnikiem do 1500, potem sprzęgło i hamulec, nieraz dotaczam się na luzie, raczej nie szarżuje, bo wszędzie ciągłe, 2 razy wyprzedzałem, raz widać jak poszło do 3500, bo była przerywana
. Teraz mam moralniaka, bo zimą nieraz depnąłem jak było 90C na blacie i przejechałem dodatkowe 2-3km, a tu widzę, że jeszcze uhuhuhuhu czasu potrzeba na 80C, od ilu C można cisnąć, żeby nie nadwyrężać turbo?
Te 80C to osiągnąłem tak w 12-14min, bo łączny czas jazdy to ok 20-22.
[ Dodano: Sob 31 Mar, 12 16:04 ]
Podpowiedzcie które bloki logować najlepiej, poprzednio użyłem 005, 006, 029...
Komentarz
-
-
Handlarz mi się źle kojarzy.Zamieszczone przez ZYBI68jak to można nazwać handlowcem.
Jesli chodzi o kolejność nie wiem ale staram się dopasować produkt do potrzeb, oczekiwań finansowych itp.
To moja praca owszem, mysle że to jakiś plus :-)
Sami są sobie winni, chcąc przyciągnąć klienta ceną na poziomie kilku % marży, brak nikogo w Polsce kto by panował nad rynkiem , jest wolna amerykanka kompletnie !Zamieszczone przez ZYBI68Teraz kiedy Motul jest znany i ceniony została znacznie obcięta marża co sprzedawcom jest nie na rękę,
Stąd dziwne motule jakie pojawiały się o różnych kolorach, wersjach nadruku itp...
Dlatego dopóki nie bedzie nikogo kto zajmie sie rynkiem motula w Polsce doputy bedą takie jaja zarówno z rzekomymi podróbkami, dziwnymi cenami itp...
Do tego brak jakiejkolwiek polityki cenowej ....więc jest to dla mnei normalne co się dzieje.
Nie stanie sie bo sa osoby które pilnują tego co u kogoś nikt nie pilnuje :lol:Zamieszczone przez ZYBI68kiedy Ams i Millers stanie się przysłowiowym be
Do tego wszelkie działania zmierzające ku temu aby eliminować handlarzy którzy degradują rynek i niszczą całą polityke sprzedaży i cenową.
nie wiem kto bedzie odpowiedał z Amsoil ale jesli osoba którą znam to tak bedzie.
Jeśli chodzi o Millers Oils to tak jest że jest tutaj jasna polityka cenowa która buduje zaufanie, wiarygodność i pilnuje całego rynku.
Tutaj póxniej nei ma pytan co ja kupiłem, od kogo a czemu takie tanie a czemu jakieś inne ....itp.
To że jest inaczej z innymi firmami to zapewne zapiski i umowy zapewne dziwne pozwalające własnie na takie a nie inne sytuacje.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
ciekawie by było porównać wtedy te dwa wykresy.Zamieszczone przez natashZrobi się cieplej to mogę zrobić jeszcze raz taki wykres.
a tak..(popatrzyłem na lewą stronę gdzie jest predkość, zamiast na prawą gdzie jest temperatura) - poprawiłem posta wyżej ...kurcze wychodzi że olej do 60C potrzebował +- 7/8 minut ale od 60 do 80 C potrzebował +- 4/5 minut przy spokojnej jeździe , nic nadzwyczajnego, pewnie miałeś już duży obieg w chłodnicy i zapewne samą chłodnice odkrytą?Zamieszczone przez natash80C to osiągnąłem tak w 12-14min
ja zaczynałem cisnąć stopniowo i zwiększać prędkość po przejechaniu +- 3 km przez miasto, mi to zajmowało około 5 minut - (to by odpowiadało 60C tak +-) jakoś negatywnych objawów i niepokojących dźwięków nie zaobserwowałem.Zamieszczone przez natashod ilu C można cisnąć, żeby nie nadwyrężać turbo?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
od 60C w górę.Zamieszczone przez natashile C oleju jest już bezpieczną temperaturą dla turbawki
Tabelki jeżeli chodzi o czas - teraz od razu bardziej czytelne. Prawie 14 minut spokojnej jazdy do 80C ...i 7/8 minut do 60C noooo trzeba mieć nerwy żeby nie przycisnąć.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
na tym samym oleju oczywiście - to podaj potem przy jakim "przebiegu" oleju będą te wykresy. Zrób jeden z takich testów przy +20 C przy normalnej jeździe a drugi ( jeśli możesz) w tej samej temperaturze ale przy ostrej jeździe (jeżeli będziesz miał takie możliwości) - to będzie ciekawe porównanie.Zamieszczone przez natashZrobię testy jeszcze przy 15C i 20C.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
a ogrzewanie włączone było ? pytam ponieważ miałeś sporo przestojów i w tym czasie olej powinien się odrobinę schłodzić, a z moich obserwacji wynika, że jest to bardzo ważny czynnik wpływający na nagrzewanie oleju, szczególnie w zimie ale +9 to też nie jest jakoś specjalnie gorąco.Zamieszczone przez natashTemperatura na zewnątrz 9C, auto po 6h postoju. Po 4-5 km na blacie było 75C, na VCDS 45, po 7-8km na blacie 90C na VCDS 75C, łączny dystans ok. 14km, jechałem ok. 19, parę razy światła, co widać jak km/h spada do 0km/h, ruch raczej średni o tej porze.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Ten silnik się nie układa.Zamieszczone przez fundekJaki olej zalać na pierwszą wymianę (po ułożeniu silnika) do 1.6TDI ? Przebieg 2000km.
to ukłąd na CR ... z DPF ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Wiec fabrycznie 507.00 , tutaj masz szeroki wachlarz od olejów HC po topowe pelne syntetykiProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Nic nie było włączone oprócz radia.Zamieszczone przez lorua ogrzewanie włączone było ? pytam ponieważ miałeś sporo przestojów i w tym czasie olej powinien się odrobinę schłodzić, a z moich obserwacji wynika, że jest to bardzo ważny czynnik wpływający na nagrzewanie oleju, szczególnie w zimie ale +9 to też nie jest jakoś specjalnie gorąco.Zamieszczone przez natashTemperatura na zewnątrz 9C, auto po 6h postoju. Po 4-5 km na blacie było 75C, na VCDS 45, po 7-8km na blacie 90C na VCDS 75C, łączny dystans ok. 14km, jechałem ok. 19, parę razy światła, co widać jak km/h spada do 0km/h, ruch raczej średni o tej porze.
Nowy wykres, na dworze 3C, jazda po mieście trochę ostrzejsza.Załączone pliki
Komentarz
-

Komentarz