ile taki baniaczek może sobie postać przed otwarciem?
przed ? Tz okres używalności dla oleju syntetycznego to +- 5 lat. Dla olejów opartych na estrach +- 2/3 lata max! Olej "otwarty" ...ale co to znaczy otwarty? Odkręcony korek w bańce? Niektóre firmy mają pod korkiem zabezpieczenie które zrywasz - takie "pazłotko" wtedy olej... może stać +- 1 rok w "normalnych" warunkach.
Kiedyś w Lotosie otworzyli beczki 200L, które stały "naście lat" i ich parametry po zbadaniu nie odbiegały od deklarowanych wcześniej przez producenta.
Zamieszczone przez Hołowczyc20
wrócimy do castrola
:lol chyba jak przestaną robić klienta z PL w "konia" a ich produkty będa takie same jak te robione dla "zachodniej" Europy... a nie "made in Trzebinia" z logo Castrola... o cenie "oleju z inteligentnymi (chyba inaczej) molekułami nie wspomnę) - rozbój w biały dzień - zwłaszcza ceny w ASO :zastrzelic
Na szczęście mamy dzięki dostępowi do "neta" możliwość kupienia dobrego jakościowo oleju w zdroworosądkowych cenach i nie musimy przepłacać za "logo" na bańce :x
Przy obecnych możliwościach to Klient wybiera producenta i jego produkt a to producentowi powinno zależeć, by jego produkt był jak najlepszy jakościowo no i oczywiście miał rozsądną cenę.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Panowie skoro mowa o staniu oleju. To pozwole sobie zapytać Za +- 4 miesiące będę zmieniać olej w swoim aucie. Po poprzedniej wymianie w kwietniu tego roku zostło mi w bańce ok 800 ml. Od tamtej pory olej stoi w tejże bańce, oczywiście bańka jest zakręcona, stoi w garażu gdzie jest +- temperatura taka jak na dworzu. Czy podczas nadchodzącej wymiany będę mógł użyć tego oleju czy lepiej go wylać i całośc kupić nową :?:
Panowie po przeczytaniu ładnych parunastu stron forum nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi na moje pytanie.
Otóż posiadam Octavie 1 1.9 TDI z 2007 r. Silnik AXR. Obecnie mam zalany olej valvoline durablend 5w40 spełniający normę 505.01. Zastanawiam się czy do mojej Skody mogę zalać olej valvoline XL-III SYN POWER SAE 5w30 spełniający normę 504.00/507.00 oraz który z nich jest lepszy? Chyba, że macie jakieś własne typy oleju do takiego silnika jak mój?
Nigdy o takim czymś nie słyszełm. Zawsze jak zmnienałem olej to poprostu spuszczełem stary i zalewałem nowy. Czyli lepiej do mojego AXR nie lać tego valvoline 5w30?
5w30 który spełnia normę 504.00/507.00 nadaje się do AXR i mogę go zalać teraz przy wymianie gdy jest zalany 5w40 z normą 505.01?
tak :!:
jutro spróbuje zadzwonić do ASO i do znajmoego mechanika zobaczymy czego się dowiem
nie dzwoń ...szkoda czasu - olej ze specyfikacją" wyższą" czyli VW 504.00/507.00 "zawiera" w sobie specyfikację "niższą" VW 505.01 i może być używany do silnika TDI PD.
* VW 505.01 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami, bez fabrycznie zamontowanego filtra cząstek stałych. Standardowy okres między wymianami oleju (15.000 km/ 1 rok). Wysoka lepkość wysokotemperaturowa.
* VW 506.01 - Przeznaczony do silników Diesla z wydłużonym okresem między wymianą oleju (30.000 km/ 2 lata), wyprodukowany po 2002 roku. Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS.
* VW 507.00 - Przeznaczony do silników Diesla z pompowtryskiwaczami lub bez, ze stałym lub wydłużonym przebiegiem między wymianami oleju i z filtrem cząstek stałych wyprodukowanych po 2005 roku. Kompatybilny w dół do specyfikacji VW 505.00, VW 505.01, VW 506.01
Łopatologicznie i po chłopsku pisząc:
505.01 - podstawowa norma mająca na celu zastosowanie wzmocnionego oleju, który pozostawiał by trwalszy film olejowy/ powłokę olejową która w trakcie rozruchu silnika nie był by wyprasowywana spod krzywek wałka rozrządu itd... 99% to oleje wykonane w starszej technologii HC lub wyk w nowoczesnej "technologii syntetycznej" ;
506.01 - norma ze "wzmocnionym olejem" jak wyżej - tutaj już można znaleźć full syntetyki a więc oleje teoretycznie jakościowo lepsze, dające także oszczędność paliwa w trakcie eksploatacji ACEA A5/B5 (także ze względu na lepsze parametry, które dzięki syntetycznej bazie będzie miał ten olej). Oczywiście są one przeważnie droższe...
507.00 - nowa norma uwzględniająca wcześniejsze a dodatkowo z obniżonym poziomem zanieczyszczeń a co za tym idzie zdrowsza dla środowiska a potem także "zdrowsza" dla silnika choć nie zawsze idzie to w parze z lepszą ochroną. Tutaj w większości mamy oleje wykonane w porządnej technologii syntetycznej.
Tylko nie piszcie, że nie było już o tym... ad:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Mnie zastanawia tylko to "wyprodukowanych po 2005 roku" dla normy 507.00. W takim razie czy dla silnika z 1998 roku wymagającego normę 505.00 taki olej się nadaje czy nie?
Statoil na swojej stronie poleca dla mojego silnika na pierwszym miejscu swojego 5W30 LL, później dopiero 5W40. Cały czas się zastanawiam nad zalaniem 5W30 LL Statoila do AGRa na zimę. :roll:
czy dla silnika z 1998 roku wymagającego normę 505.00 taki olej się nadaje czy nie?
nie jest wskazany.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Oleje spełniające normę EURO IV i V, MidSaps i LowSAPS ze specyfikacją VW 504.00, VW 507.00 - przy czym VW w specyfikacji OEM 504.00/507.00 wymaga "tylko" oleju MidSaps- wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników.
Olejów Long Life 504.00/507.00 5W30 a zwłaszcza olejów Low Saps nie można stosować min. w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF (wymagają normy VW 505.01 lub 506.01)
Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF jednak oleje do DPF-ów (zwłasza LowSaps) są skomponowane bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ...ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz