Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez xtremesystems
    tylko jak bardzo ten zdegradowany olej szkodzi silnikowi. bo moze się okazać ze skroci żywotność o kilka procent
    Spokojnie jego kompozycja dzieki 506.01 przerasta zdecydowana wiekszość 505.01 i 507.00.
    Co jeszcze mozna napisac że tego oleju ubywa nieco mniej niz innego odpowiednika 505.01 dzieki bazie syntetycznej i doskonalej kompozycji dodoatków
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • Jasiek
      Ambiente
      • 2008
      • 192
      • Octavia III combi (5E5)
      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

      Zamieszczone przez Pidziek
      Spokojnie jego kompozycja dzieki 506.01 przerasta zdecydowana wiekszość 505.01 i 507.00.
      Co jeszcze mozna napisac że tego oleju ubywa nieco mniej niz innego odpowiednika 505.01 dzieki bazie syntetycznej i doskonalej kompozycji dodoatków
      Jam mam inne doświadczenie z 506.01. Motula z 506.01 od wymiany do wymiany (15tkm) musiałem dolać 0,9l. Motula spec 505.01 dolewałem od wymiany do wymiany 0,6-0,8l. A Fuchsa Gt1 5W40 XTL dolałem 0.2l
      była Octavia II 1.9 TDI
      jest Octavia III Scout 2.0 TDI

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Supersyn 0W30 z Fuchs-a z moich doświadczeń jest najlepszym olejem do pompowtrysków w tej specyfikacji :-)
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • vaz
          Elegance
          • 2010
          • 799
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Mam wlany na pierwszym przeglądzie Motul 506.01 0W30. Opakowanie 5 l wystarcza na wymianę i dolewki przy QG1 (około 25 kkm)
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3777
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Czyli podobnie go wciąga, jak pisze Jasiek,
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2728
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez Pidziek
              0W30 z Fuchs-a z moich doświadczeń jest najlepszym olejem do pompowtrysków w tej specyfikacji
              Masz może doświadczenia z olejami innych producentów? Np.Motul 506.01, Liqui Moly 506.01 czy innych marek z normą 506.01 lub 0W30 bez tej normy, których nie sprzedajesz?

              A ta twoja opinia, że to najlepszy olej jest, to skąd się wzięła?

              Bo chyba nie z porównia wielu olejów różnych producentów z ta sama norma w tym samym silniku :wink:

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Pidziek
                kompozycja dzieki 506.01 przerasta zdecydowana wiekszość 505.01 i 507.00.
                ? a cóż tak "cudownego" wg. Ciebie ma w sobie specyfikacja VW 506.01 ...

                Zamieszczone przez Jasiek
                doświadczenie z 506.01. Motula z 506.01 od wymiany do wymiany (15tkm) musiałem dolać 0,9l. Motula spec 505.01 dolewałem od wymiany do wymiany 0,6-0,8l.
                a ja mając zalany kiedyś w 1,9 TDI BXE olej SAE 0W30 ze specyfikacją VW 506.01 musiałem dolać jakieś 0.7 -0,8 L :shock: ale na jakieś +-900 km przy "dosyć ostrej" jeździe
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  a cóż tak "cudownego" wg. Ciebie ma w sobie specyfikacja VW 506.01 ...
                  Ano lepszą bazę i dodatków z poowę więcej niż każdy porównywalny 505.01 nie wspominając już o golasach 507.00.

                  ja mając zalany kiedyś w 1,9 TDI BXE olej SAE 0W30 ze specyfikacją VW 506.01 musiałem dolać jakieś 0.7 -0,8 L ale na jakieś +-900 km przy "dosyć ostrej" jeździe
                  Zapewne nie był to Niemiecki Fcuhs.

                  ciekawe czy piramida już zrobił chociaż z 1000-2000km w swoim upalanym BKD 2.0 na tym oleju cieka jestem , może czyta to by coś napisał :-)
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • adr_ad
                    Classic
                    • 2012
                    • 25

                    Co prawda nie mam Skody, ale Diesel It's my life - kocham te motory.

                    Szukając oleju do swojego Common Raila natknąłem się na coś takiego:
                    Addinol Extra Light MV038 0W30
                    Specjalnie zrobiony pod Diesla CR. Np. niektóre z parametrów wyglądają b. dobrze.
                    Merkmal / Prüfbedingungen/Einheit / MV 038 / Prüfung nach
                    Äußere Beschaffenheit / klar, frei von Verunreinigungen / visuell
                    Dichte bei 15°C / kg/m³ / 858 / DIN 51757
                    Viskosität bei 100°C / mm²/s / 11,2 / DIN ISO 51562-1
                    HTHS-Viskosität bei 150°C / mPa*s / >3,5 / CEC-L-36-A-97
                    Pumpfähigkeit / °C / bis-50 / ASTM D 4684
                    Flammpunkt COC / °C / min.228 / DIN EN 2592
                    Pourpoint / °C / max.-55 / DIN ISO 3016
                    TBN / mg KOH/g / 11 / DIN ISO 3771
                    Verdampfungsverlust / Ma-% / <13 / DIN 51581
                    Sulfatasche / Ma-% / 1,25 / DIN 51575
                    Addinol to chyba oni smarowali podczas II światowej. Produktu oferują tylko na dużych rynkach, albo są odłamem jakiegoś Schella i nie ma ich u Nas, aby nie doszło do kanibalizmu. I jeszcze jedna wada nie ma bańki 5L. Sam kiedyś siedziałem w branży chemicznej więc wiem doskonale, że ten sam produkt w różnych pojemnościach może być czymś innym. Chociaż ja się zatknąłem że do 5L było to samo, 5L - 20L, 20-120 i pow. 120litrów, także łykając różne pojemności i nie uśredniając kolokwialnie mówiąc klops.
                    Chyba lepsza marka niż LM (LM to specjaliści od marketingu itp. chociaż produkty ich nie są najgorsze, a na pewno za drogie).

                    Komentarz

                    • REXAX
                      Rider
                      • 2013
                      • 453

                      Zamieszczone przez adr_ad
                      Szukając oleju do swojego Common Raila natknąłem się na coś takiego:
                      Addinol Extra Light MV038 0W30
                      - patrząc na pakiet dodatków - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=10962 - to chyba zjada Fuchsa 0w30 na śniadanie :szeroki_usmiech

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3777
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        to chyba zjada Fuchsa 0w30 na śniadanie
                        na Syberii tak :!:
                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • adr_ad
                          Classic
                          • 2012
                          • 25

                          Zamieszczone przez endryu
                          na Syberii tak :!:
                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                          https://www.youtube.com/watch?v=AXFhkMx_VOw
                          Takie testy nie są absolutnie, ale to absolutnie miarodajne.

                          Po za tym Panowie należy pamiętać, że najważniejsze 90% w pracy oleju silnikowego to poranny, czy tam pierwszy po dłuższej przerwie rozruch. Później jak już złapie temperaturę to może być kujawski (ten w plastiku to całkiem niezły syntetyk), wiem bo mieszkam rzut beretem od egalizatorów z tym płynem. Zresztą dobrze spasowany silnik nie potrzebuje smarowania nie wiadomo jakiego, tylko tyle o ile. No chyba że ktoś na torze upala jakiegoś subaraka bi turbo. No to wtedy musi smarować.

                          Komentarz

                          • barteq
                            Rider
                            • 2011
                            • 309
                            • Opel

                            Zamieszczone przez adr_ad
                            Zresztą dobrze spasowany silnik nie potrzebuje smarowania nie wiadomo jakiego
                            :shock:


                            OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                            Komentarz

                            • endryu
                              RS
                              • 2006
                              • 3777
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Zamieszczone przez adr_ad
                              Takie testy nie są absolutnie, ale to absolutnie miarodajne.
                              Jak najbardziej :!:
                              Zamieszczone przez adr_ad
                              Później jak już złapie temperaturę to może być kujawski (ten w plastiku to całkiem niezły syntetyk), wiem bo mieszkam rzut beretem od egalizatorów z tym płynem. Zresztą dobrze spasowany silnik nie potrzebuje smarowania nie wiadomo jakiego, tylko tyle o ile. No chyba że ktoś na torze upala jakiegoś subaraka bi turbo. No to wtedy musi smarować.
                              :?: :?: :?: :niewiem :niewiem :niewiem
                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                              =================================================

                              Komentarz

                              • b-bar01
                                Elegance
                                • 2007
                                • 985
                                • Octavia I (1U2)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                Zamieszczone przez adr_ad
                                Addinol Extra Light MV038 0W30
                                Sulfatasche / Ma-% / 1,25 / DIN 51575
                                do dpf-a to on się nie nadaje
                                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                Komentarz

                                • raventes
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 343

                                  adr_ad czego żes się nawdychał i gdzie to coś sprzedają :?: :roll:

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    ciekawe czy piramida już zrobił chociaż z 1000-2000km w swoim upalanym BKD 2.0 na tym oleju cieka jestem , może czyta to by coś napisał :-)
                                    Zrobiłem około 1000km od wymiany i jak na razie oleju jest ponad max a litrowa buteleczka czeka na dolewki, może sie nie doczeka, pojeździmy zobaczymy :lol:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • REXAX
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 453

                                      Zamieszczone przez adr_ad
                                      Takie testy nie są absolutnie, ale to absolutnie miarodajne
                                      - Myślę że jeżeli porównamy oleje o identycznym SAE i jednakowych aprobatach to przypadku gdzie jeden olej w -30 zachowuje pełną płynność a drugi ma konsystencję miodu to nagle wbrew fizyce raczej ten drugi nie będzie lepiej pompowalny :wink: a często w tych porównaniach widać że olej o lepszej bazie zdecydowanie lepiej płynie od pozostałych choćby w tej samej klasie Ravenol VSI a Shell Helix - wiadomo że to nie obrazuje w żaden sposób właściwości smarnych ale pokazuje czego możemy się spodziewać przy porannym rozruchu w -20 :wink: nawet doskonały pakiet dodatków nam nie pomoże jeżeli oleju z tym pakietem nie dostarczymy wystarczająco szybko do węzłów tarcia.

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Pompowalnosc to jedno a drugie to ;
                                        Zalozmy mamy dwa oleje w klasie 5w40 i normach 502.00

                                        Ten z duzo gorsza pompowalnoscia cP czy MRV powoduje że silnik pracuje od zalaczenia milo dla ucha a drugi o wprost fantastycznej charakterystyce na Zimny w tym doskonalym cP powoduje że silnik pracuje jak traktor ... ?

                                        Dlaczego ?
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • REXAX
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 453

                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Ten z duzo gorsza pompowalnoscia cP czy MRV powoduje że silnik pracuje od zalaczenia milo dla ucha a drugi o wprost fantastycznej charakterystyce na Zimny w tym doskonalym cP powoduje że silnik pracuje jak traktor ... ?

                                          Dlaczego ?
                                          Tego drugiego oleju nie wyprodukował Millers :diabelski_usmiech :?:

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez REXAX
                                            Tego drugiego oleju nie wyprodukował Millers
                                            :haha:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • rOBERTO795
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 3465
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              Piotrkowi raczej chodziło o Fuscha - którego mocno od jakiegoś czasu promuje, i to zaraz po tym jak to świetny miał być Amsoil teraz najleszy jest Fusch.
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz

                                              • barteq
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 309
                                                • Opel

                                                Wczoraj zalałem Statoila C3 5w40 i pierwsze wrażenie to takie, że olej jest strasznie śliski, przejechałem tylko 100 km i fajnie wycisza motor, porównywalnie do xfe-pd. Zobaczymy jak długo
                                                Najlepsze jest to, że udało mi się go kupić za 27 zł/l Myślę, że to dobry olej za jeszcze lepszy piniądz


                                                OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez barteq
                                                  olej jest strasznie śliski
                                                  jak się ma dobrą bazę i dodatki to żadne "nano" nie jest potrzebne ... ale ciekawe, że "też TO zauważyłeś" :roll:
                                                  Dobra cena. Szkoda, że na zimę nie kupiłeś LazerWay LL 5W30. Zdaj relację za jakiś czas.
                                                  Zamieszczone przez barteq
                                                  Myślę, że to dobry olej za jeszcze lepszy piniądz
                                                  no baaaa
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • barteq
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 309
                                                    • Opel

                                                    PAOLO ESCO, na początku wydawało mi się, że to tylko złudzenie ale porównałem z millersem i faktem jest że "pod palcem" statoil jest dużo bardziej śliski.
                                                    Najbardziej ciekaw jestem jak będzie sprawował się w zimie.


                                                    OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...