Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przepatrzyłem ten temat z większą uwagą i pomyślałem, że opcja Millers XFE 10W40 będzie najbezpieczniejsza...
    Pomyślałem sobie z drugiej strony, że skoro moja Octavia ma już na liczniku ponad 220k km, to czy tak na prawdę ma to jakąś różnicę przy takim przebiegu :?: Ma to jakiś sens :?: Czy może lepiej kupić np M1 :?:
    Pomóżcie bo moja wymiana zbliża się już wielkimi krokami :|

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Piioterr
      Czy może lepiej kupić np M
      lepiej Lotos 5W40, chyba że masz wycieki albo silnik bierze dużo oleju...tylko, że olej niczego nie uszczelnia :P
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Piioterr
        Przepatrzyłem ten temat z większą uwagą i pomyślałem, że opcja Millers XFE 10W40 będzie najbezpieczniejsza...
        Pomyślałem sobie z drugiej strony, że skoro moja Octavia ma już na liczniku ponad 220k km, to czy tak na prawdę ma to jakąś różnicę przy takim przebiegu :?: Ma to jakiś sens :?: Czy może lepiej kupić np M1 :?:
        Pomóżcie bo moja wymiana zbliża się już wielkimi krokami :|
        Pewnie, że ma sens. Moja ma już nalatane ponad 300 tyś. więc przed Twoim jeszcze sporo. Ja liczę, że do 400 tyś. km spokojnie dociągnie.
        Lepszy olej lejemy głównie dla turbiny
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz


        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          chyba że masz wycieki albo silnik bierze dużo oleju...tylko, że olej niczego nie uszczelnia :P
          No mam wycieki...ale jak już wcześniej wspominałem w innym temacie w tym tygodniu czeka mnie regeneracja turbiny, wymiana ic i miski olejowej i właśnie dlatego też muszę wymienić olej... A że to moja pierwsza wymiana dla tego samochodu, to się zastanawiam :wink:

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Piioterr
            czeka mnie regeneracja turbiny, wymiana ic i miski olejowej i właśnie dlatego też muszę wymienić olej...
            i po takiej wymianie chcesz zalać 10W40? :shock: ...czy przed zrobieniem turbo? Bo jeżeli PRZED to jeszcze zrozumiem ...ale jak PO REGENERACJI to kompletnie ku#@a nie rozumiem takiego aktu desperacji... Doprowadź silnik do porządku i lej 5W/40 (zwłaszcza po regeneracji turbo).
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              i po takiej wymianie chcesz zalać 10W40? :shock: ...czy przed zrobieniem turbo?
              Zalać olej chce dopiero po całej wymianie, bo wcześniej przecież nie miałoby to sensu...
              Niestety auto musi trochę postać

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Piioterr
                Zalać olej chce dopiero po całej wymianie, bo wcześniej przecież nie miałoby to sensu...
                Jasne - 5W/40 k aż do "śmierci"
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Jasne - 5W/40 k aż do "śmierci"
                  Dlaczego zawsze mi mówiono, że 5W40 leje się do nowych samochodów, które nie mają wiele najechane :?:
                  Myślałem raczej o tym żeby zalać 10W40, no ale z tego co zdążyłem zauważyć to wielkiej różnicy cenowej nie ma...

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Piioterr
                    Dlaczego zawsze mi mówiono, że 5W40 leje się do nowych samochodów, które nie mają wiele najechane
                    tak, tak :twisted: po 100 tys km TYLKO półsyntetyk a po 150 tys km TYLKO minerał inaczej silnik się rozszczelni itd... :diabelski_usmiech

                    wielkiej różnicy cenowej nie ma...
                    nie chodzi o $ ale o smarowanie turbiny i silnika....robisz turbo a chcesz lać do niego od razu 10W/40...to by było bez sensu --->
                    Zamieszczone przez parasite
                    Moja ma już nalatane ponad 300 tyś. więc przed Twoim jeszcze sporo. Ja liczę, że do 400 tyś. km spokojnie dociągnie. Lepszy olej lejemy głównie dla turbiny
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • Mi się udało kupić nowego Motula X-clean C3 5W40 za 110zł więc zaleję i wypróbuję przed świętami
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        nie chodzi o $ ale o smarowanie turbiny i silnika....robisz turbo a chcesz lać do niego od razu 10W/40...to by było bez sensu --->
                        No ok, turbina turbiną ale przecież sam silnik korzysta z tego samego oleju...I jak przy takiej zamianie zareaguje na to silnik :?: Bo przecież jakiś wpływ na to na pewno będzie miał olej :wink:
                        Tym bardziej, że nie mam pojęcia co było lane do niego wcześniej...

                        Komentarz


                        • Coś nowego LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 C3 SAE 5W-30 :szeroki_usmiech Błąd 404 - Grupa LOTOS S.A.

                          Posiada specyfikację VW 505.01 oraz spełnia też wysokie wymaganie MB i BMW !

                          Ciekawe jaka cena będzie tego oleju. Karty produktu by się też przydały. :roll:

                          Info od RobertaM
                          Załączone pliki
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez pacocases
                            hosee87, loru, a tak z ciekawości - gdzie robiliście program i jak z zadowoleniem. Mam ten sam silnik i też mnie to kusi :szeroki_usmiech
                            ja robiłem tu : 403 Forbidden , oczywiście, że jestem zadowolony cały czas daje frajdę z jazdy chociaż jak zapakuje rodzinę (troje dzieci) , bagażnik po dach i jeszcze do tego "trumnę" to trzeba znowu planować wyprzedzanie na trasie ale na razie brak wolnych środków na wymianę turbiny.
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz


                            • Pany, poniewuż nie ma co się w tańcu chędożyć, a i ordnung w lubrykantach dobrze posiadać :szeroki_usmiech postanowiłem - z pewną taką.....no generalnie anna_patrycy (dla tych z pożółkłą juz metryką) - udac sie w takim oto kierunku

                              1. zima
                              2. lato

                              warto to rozdzielać, czy tez może wersja "letnia" jest na tyle uniwersalna, że styknie?

                              oczywiście priorytetem jest jakośc i smarowanie a nie cena... ztemż jak ktos, coś, gdzieś, kiedyś...zetknął się co "toto" warte w praktyce, to jak najbardziej może się opinią swą "zwomitować"... :szeroki_usmiech
                              >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Piioterr
                                No ok, turbina turbiną ale przecież sam silnik korzysta z tego samego oleju...I jak przy takiej zamianie zareaguje na to silnik Bo przecież jakiś wpływ na to na pewno będzie miał olej
                                Tym bardziej, że nie mam pojęcia co było lane do niego wcześniej...
                                Zalejesz doby półsyntetyk 10W40 i też może Ci dobrze wyczyścić silnik. Nie wiem dlaczego większość uważa, że 10W40 to jest jakieś totalne dziadostwo, które już nie dba o czystośc w silniku. Przecież, za oczyszczanie silnika z syfu odpiwadają chyba dodatki zawarte w oleju, a nie sama baza olejowa więc nie jeden 10W40 może lepiej wyczyścić silnik niż dziadowski 5W40. Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.
                                Chyba, że masz zamiar nalać najtańsze badziewie z Lidla, to w takim razie odpuść sobie robienie turbiny.
                                Ja mam prostą zasadę jakiej się trzymam. Zima 0W40, lato dobry 5W40, albo jak jest w dobrej cenie też 0W40. Raz po zakupie za namową zalałem 10W40 Mobila, ale po 8 tyś. wywaliłem. Silnik mi go łykał więcej niż 0W40 LM Synthoila.

                                Jeśli wierzysz producentom to zalej Valvoline MaxLife 5W40, który jest ponoć specjalnie stworzony dla silników o dużym przebiegu.
                                Sam na lato go będę zalewał. Chcę przetestować czy faktycznie regeneruje te uszczelki :P
                                AGR 112KM, 232Nm
                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                Komentarz


                                • Historia mojego oleju :szeroki_usmiech

                                  Moje TDi posiadam już prawie 7 lat – sporo czasu :roll: a do tego dużo nim jeżdżę ( ok.25-30 kkm rocznie ). Dziś mam prawie 300.000 km ( w styczniu mi stuknie ta cyferka na pewno :shock: ) ale gdy kupiłem swoje TDi - ASV miał nieco ponad 100kkm i karteczkę pod maską: TEXACO Havoline Diesel 10W40 – a więc półsyntetyk. Co zrobiłem - w sklepie pytam o dobry olej do TDi a koleś mi Castrola Magnateka 10W40 zapodaje - więc zalewam... Jeszcze 7 lat wstecz nie wertowałem po forach o olejach bo i niby po co ale Castrol to takie g___o że nawet ja wtedy "zielony - jaki olej do TDi " - zlałem go po 2500km - pamiętam to jak dziś. Tak jak kiedyś ktoś napisał ( ja zresztą również powtarzam ) - Castrol i Mobil to tylko do kosiarki ! Nie wiem jak wy ale ja lubię często wkładać palec do silnika he,he - po prostu odkręcam korek wlewu i dalej paluchem (ile się da) po wnętrznościach :P . To co Castrol "w oczach" robił w silniku.... Szkoda pisać ale pchnęło to mnie właśnie wtedy by zająć/zainteresować się olejami którymi to będę zalewał swoje upragnione auto... Dziś nie pamiętam dokładnie jak ale trafiłem na ( od razu piszę, że naprawdę porządny olej - polecam ) : VALVOLINE MaxLife Diesel 10W40.
                                  Bałem się zaleć syntetyka 5W40 bo wierzyłem jednak w te hasła o przejściu z 10W na 5W. To co robił Valvoline w silniku to poezja. Z każdą wymianą ( co 10 najwyżej 12 kkm WYMIANA ) silnik stawał się coraz bardziej czysty i "sprężysty". Choć muszę napisać, że Texaco to też bardzo dobre oleje ale Valvoline naprawdę potrafi dbać o czystość w silniku. I tak zalewałem 10W40 - ale muszę wam napisać, że co wymiana kusiło mnie przejście na syntetyka ale bałem się... Co 10.000km moje wizyty na forach o tematyce olejowej wzmagały się - komputer gotował się, głowa bolała :| - i zawsze jednak wracałem do 10W40 / ale zawsze do Valvoline. Ale nagle postanowiłem zaryzykować i zalać silnik porządnym syntetykiem.
                                  I tu uwaga dla tych co jeżdżą na półsyntetykach -

                                  Przy przebiegu 250.000 km zalałem silnik syntetykiem i po raz pierwszy wykorzystałem płukankę do silnika.

                                  Silnik jak pracował tak pracował, oleju jak nie ubywało tak nie ubywa, nic się nie poci - po prostu super. Olej jaki zalałem to : LIQUI MOLY Diesel Synthoil 5W40. Płukanka też od LM. Na oleju LM DS silnik minimalnie ciszej pracował ale największa różnica to efekt podczas porannego rozruch i zapewne ogólnie silnik ma lepiej/lżej. Na Liqui Moly nie ma tego 2 - 5 sekundowego klekotania (od razu cisza) - no ale to właśnie różnica - 5w40 / 10W40. Także nie bójcie się zalania syntetyka i to nawet "pełnego" takiego Diesel Synthoil LM. Silnik zapewne ma lepiej - a jeszcze po badziewiach jak Castrol czy Mobil na pewno odetchnie z ulgą. Valvoline to bardzo dobry olej dlatego też dużej różnicy ja nie wyczułem (oprócz porannych rozruchów) , więc polecam go tym co chcą jednak jeździć na 10W40 lub naprawdę mają po >400.000km przelatane.
                                  Na LM DS śmigałem 3 zmiany po około 10-12kkm czyli wyszło 35.000km bo przy przebiegu 285.000 zalałem AMSOIL - AFL 5W40. AMS ??? Chyba troszkę przereklamowany. Niby wszystko OK ( nie mam pomiaru temperatur/y ) ale jednak... Silnik pracuje bardzo podobnie jak na LM, tak samo "cicho/równo" ale jednak coś nie po mojemu.
                                  Silniki diesla grupy VAG nie należą do najcichszych ale silnik na Amsoilu przypomina mi niegdyś pracę STAR-a 28 :diabelski_usmiech ( czy wiecie o co mi chodzi ? ) No niby ok z tym Amsem i niby cicho ale kurcze dziwny pogłos/klekot ma mój silnik nawet właśnie podobny do wspomnianego Stara :diabelski_usmiech

                                  Dziś mam prawie 300kkm i zaraz wymiana i na pewno zmieniam Amsoila na coś innego ( tylko na co ) - syntetyk podstawa ale jaki ???

                                  Zawsze kłopot z tymi olejami he,he.....

                                  Sorki za długość i wypociny ale przeziębienie mnie dopadło i zarazem chwila na podzielenie się z wami moją historią olejową :lol:

                                  pozdrawiam

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez szmoła
                                    Sorki za długość i wypociny ale przeziębienie mnie dopadło i zarazem chwila na podzielenie się z wami moją historią olejową
                                    jak będziesz "się nudził" to poproszę o jeszcze kilka własnych opinii do poczytania.
                                    Valvoline XL III 5W/30 na "ciepło" pracował w BXE całkiem dobrze (porównywalnie jak Synthoil) ale na zimno jednak odstawał i widoczne to było przy porannym uruchomieniu - sorki ale ja przewrażliwiony jestem :P (ale gwoli usprawiedliwienia Valvoline - pamiętam, że mróz dosyć dawał po kościach wtedy).
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Co do wyciszania się klawiatury to PAO ma niewątpliwie przewagę pompowalności na zimno i lepszy przepływ przez filtr.
                                      Konrad
                                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                      90 konny AGRessor
                                      PerfectServiceBy DGW
                                      WhitePride :smokedevil

                                      Komentarz


                                      • Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem Skody Octavii Tour 1,9 TDI 90 KM (ALH) 2005 rok. Wiem, że do końca była serwisowana w ASO i jest tam teraz wlany olej Shell Helix 5W-30. Muszę już zmienić olej i nie wiem co wlać. Czy mogę użyć takiego oleju? :arrow: ShellHelix Aktualny przebieg auta ok. 180 tys. km.
                                        Skoda Octavia II (1Z3), 1.6 MPI 102 KM BSE, 2012 rok.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez sharky
                                          Czy mogę użyć takiego oleju
                                          tak.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Dzięki za odpowiedź. Pytam ponieważ wlany jest teraz ten Helix 5W-30 ale nie wiem czy syntetyczny czy półsyntetyczny, bo ten olej z linka, którego podałem to olej półsyntetyczny na bazie oleju syntetycznego. :roll:
                                            Skoda Octavia II (1Z3), 1.6 MPI 102 KM BSE, 2012 rok.

                                            Komentarz


                                            • 99% olejów które kosztują 100zł nawet nie stało koło olejów syntetycznych :-)
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez szmoła
                                                Dziś mam prawie 300kkm i zaraz wymiana i na pewno zmieniam Amsoila na coś innego ( tylko na co ) - syntetyk podstawa ale jaki ???
                                                spróbuj tego: Page not found | Millers Oils
                                                , niby półsyntetyk ale u mnie spisuje się lepiej niż wspomniany prze Ciebie AMS którego też miałem zalanego u siebie.
                                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                Komentarz


                                                • loru - szmoła ma ASV więc po co XFE-PD półsyntetyk, skoro może XFD fullsyntetyk
                                                  Chyba że opis silnika jest nieadekwatny.

                                                  PS - AMS ma już 10k km od wymiany - wrażenia po raz kolejny bardzo na plus. Muszę się w końcu zebrać i skrobnąć obszerniejszą opinię o tej wymianie.
                                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                  Komentarz


                                                  • soszek: a jak spalanie ON czy coś spadło czy utrzjymuje się na podobnym poziomie ?
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X