Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • PAOLO ESCO

    Zamieszczone przez dragster
    ... a masz taką tabelkę z VW dla specyfikacji 505.00 i 502.00?
    ... coś dla ASV ze stajni Statoil'a poproszę - LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40 troszeczkę się "znudził"... :-)

    - będę wdzięczny i gotowy do testów... :szeroki_usmiech

    Komentarz


    • Zamieszczone przez szmoła
      coś dla ASV ze stajni Statoil'a poproszę
      dlaczego Statoil od razu...
      Ja bym na Twoim miejscu sprawdził ten olej Neste Oil 0W40 posiada specyfikacją VW 505.00 --- > Link cena zadawalająca. Opakowanie 4L :? ale te 0,2/0,3L możesz spokojnie dolać, bo zapewne pozostałości LM Synthoil masz...


      VW - TEST 650h dla oleju o specyfikacji VW 504.00/507.00
      Cykl badania obejmuje:
      50h – w tym 10h praca na wolnych obrotach + 40h praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
      50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
      40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
      20h - symulacja jazdy autostradowej
      28h – praca silnika ze zmianą obciążeń
      10h – symulacja „normalnej” jazdy
      14h – symulacja START/STOP ( gaszenie i odpalanie silnika non stop)
      28h – symulacja pracy silnika na max zimnym i max rozgrzanym oleju
      + 40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
      10h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
      + 40h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
      40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
      50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
      40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
      50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
      40h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)
      50h - PZD czyli test wytrzymałości pierścieni
      50h - praca silnika ze zmiennym obciążeniem od min. obrotów po max. (speed variation)

      Podkreślone są dwa testy oznaczone jako + ... musiałem trochę posiedzieć, :x bo wyliczenia z lab. się po prosu nie zgadzały dla 650h testu ... brakowało 80h - ktoś zrobił błąd w obliczeniach (zestawiając dwie tabele dla testu 250h i 650h) i taki zapis umieszczony jest na necie...a sumując widać, że brakuje 80h które powinne być rozpisane na PZD - test wytrzymałości pierścieni i pracę silnika ze zmiennym obciążeniem.

      [ Dodano: Nie 03 Lis, 13 12:26 ]
      Zamieszczone przez dragster
      masz taką tabelkę z VW dla specyfikacji 505.00 i 502.00?
      tutaj masz dane (tabelkę już umieszczałem w wątku).
      Załączone pliki
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        dlaczego Statoil
        - bo podobno to dobry oil :lol:

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        Ja bym na Twoim miejscu sprawdził ten olej Neste Oil 0W40
        - a czy aby lepszy od LM Synthoila :?:

        Mimo wszystko proszę o więcej "szacunku" do starego / poczciwego ASV

        ... więc ponawiam... :wink:

        Zamieszczone przez szmoła
        ... coś dla ASV ze stajni Statoil'a poproszę - LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40 troszeczkę się "znudził"... :-)

        - będę wdzięczny i gotowy do testów... :szeroki_usmiech
        chyba że nic dobrego / lepszego nie ma... >> LM Synthoil << :P

        Komentarz


        • Zamieszczone przez szmoła
          podobno to dobry oil
          nooo podobno, niektórzy tak mówią ... :lol:
          Zamieszczone przez szmoła
          więcej "szacunku" do starego / poczciwego ASV
          więc z pełnym szacunkiem proponuję ponownie Neste Oil 0W40:
          Neste City Pro 0W/40 --- > Link
          Temperatura zapłonu 220
          Temeratura płyniecia -54
          Ineks lepkości 181
          Lepkość kinematyczna 40 C - 80
          Lepkość kinematyczna 100 C - 14
          Viscosity CCS -35 °C 5500
          Temperatura pompowalności -45 :!:

          Zamieszczone przez szmoła
          więc ponawiam...
          ja też ponownie Neste 0W40 proponuję. Gniota bym Tobie nie podsuwał :zlo:
          Odpowiednie lepkości, bardzo dobre parametry i świetna pompowalność - będziesz zadowolony.

          Zamieszczone przez szmoła
          lepszego nie ma... >> LM Synthoil <<
          ..."przy jednej dziurze to i kot zdechnie" :hmm więc dlaczego nie masz spróbować coś inneg i to nie przepłacając.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            ..."przy jednej dziurze to i kot zdechnie" :hmm więc dlaczego nie masz spróbować coś inneg i to nie przepłacając.
            - dlatego właśnie - pytam o coś "nowego"
            Zamieszczone przez szmoła
            ... coś dla ASV ze stajni Statoil'a poproszę - LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40 troszeczkę się "znudził"... :-)


            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Neste Oil 0W40
            ...hymm.... - OW do mojego motorka :shock: i Neste "tyż".... :P
            - mimo jego parametrów uchar - przyznam, że nie mam wesołej miny... :confused - aaa może jednak poproszę o "bramkę nr 2" :szeroki_usmiech

            Komentarz


            • Zamieszczone przez szmoła
              ...hymm.... - OW do mojego motorka i Neste "tyż"....
              - mimo jego parametrów - przyznam, że nie mam wesołej miny... - aaa może jednak poproszę o "bramkę nr 2"
              - ja go odradzam :!: - zrobi się popularny to albo podrożeje albo zaczną go podrabiać lub co gorsza dla mnie braknie :diabelski_usmiech pozwól że polecę ten - Statoil Superway 5W40 4L el-olej.pl :wink:

              Komentarz


              • Zamieszczone przez REXAX
                ja go odradzam - zrobi się popularny to albo podrożeje albo zaczną go podrabiać lub co gorsza dla mnie braknie
                kurcze a wiesz, że to samo mi przyszło do głowy :diabelski_usmiech

                Tak, ten 404 Not Found będzie wystarczający do ASV ale na zimę to ja bym nawet coś lżejszego zalał np. LazerWay G 5w30 Link + Oleje ochronne, grzewcze, łańcuchowe, sprężarkowe, obiegowe, inne
                Chyba, że się uprzesz to ze "stajni" Statoila masz LazerWay LL 5W30 ale to olej do silników z DPF-em do ASV to co najmniej średni pomył lać taki olej.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Święte słowa REXAX odnośnie Neste albo podrożeje albo zaczną go podrabiać!! I pomyśleć, że jeszcze przed chwilą chciałem zamieścić w wątku dotyczącym oleju do benzyniaków hymn pochwalny na cześć Neste City Pro 0W40 który mi poleciliście :lol:
                  Pozdrawiam.
                  k-pax

                  Komentarz


                  • No nieeee... bez sensu zalałeś taki badziew. Pewnie zaraz ktoś powie, że "szeptany marketing" na forum robimy. Jak nie S. to N. ... bez sensu zupełnie. Ja bym prosił o nie zalewanie tym olejem silników, ponieważ pracują one "inaczej" i ktoś przyzwyczajony do porannego klekotu zaworów może być po prostu zniesmaczony i przerażony. Nie po to się człowiek kilkanaście lat przyzwyczajał do jednego oleju, by teraz zmieniać go na inny. Jak widać w się niektórym nowobogackim poprzewracało.. itd... :rant

                    Zamieszczone przez k-pax
                    chciałem zamieścić w wątku dotyczącym oleju do benzyniaków hymn pochwalny
                    nooo to już nic nie umieszczaj, mam nadzieję, że ku przestrodze każdy przeczyta to co wyżej napisałem i da sobie z tym "gniotem" spokój. ink
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez k-pax
                      I pomyśleć, że jeszcze przed chwilą chciałem zamieścić w wątku dotyczącym oleju do benzyniaków hymn pochwalny na cześć Neste City Pro 0W40 który mi poleciliście
                      - nikogo nie podpuszczaj ja już wymieniłem po nim panewki :diabelski_usmiech

                      Komentarz


                      • Macie rację "Dobrodzieje" coś się pomyliło w mojej biednej głowie. Te oleje N.... to straszny badziew jest - omijać szerokim łukiem. Niech tego czasem nie zalewają osoby które chcą aby ich silnik pracował ciszej, szybciej wkręcał się na obroty i aby obcy był im dźwięk zaworów przy zapalaniu :lol:
                        Pozdrawiam.
                        k-pax

                        Komentarz


                        • to ja ponowie pytanie o coś dobrego i konkretnego dla CEGA. Przelot prawie 160kkm.

                          Komentarz


                          • Witam
                            Przeczytałem kilka ostatnich stron niestety nie znalazłem nic aktualnego więc pytanie jaki olej do Octavi 1,9TDI PD(pompowtryski) 105KM przebieg 135 tyś na okres zimowo-wiosenny

                            Komentarz


                            • NECROS, tutaj nie dostaniesz jednoznaczej odp na to pytanie

                              ile userów tyle używanych olejów

                              od siebie dodam tyle- moją fabryka zalała Mobilem i do dziś leje Mobila (zaraz pewnie zostane skarcony przez ortodoxów olejowych )

                              Komentarz


                              • Domyślam się ale jestem nowym właścicielem samochodu i czekam na sugestie głównie to jak wiadomo chodzi o kulturę pracy zimą (zmniejszenie klekotu łatwiejsze odpalanie poniżej -10 C) i jak najmniejsza ilość dolewek w okresie eksploatacji czyt. 10 tyś km

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez NECROS
                                  jaki olej do Octavi 1,9TDI PD(pompowtryski) 105KM
                                  BXE - miałem w O II FL.
                                  Zamieszczone przez NECROS
                                  jak wiadomo chodzi o kulturę pracy zimą
                                  no to jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika:
                                  - Statoil LazerWay LL 5W30 ---> Link sprzedawca pewny i sprawdzony
                                  - NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W30 - Link
                                  - Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
                                  - Liqui Moly Top Tec 4600 5W30
                                  - Valvoline XL III 5W30

                                  (LM i Valvoline kupisz u forumowych sprzedawców)
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • W związku z tym jeszcze jedno pytanie jakie mi się nasunęło producent zaleca normę 505 01, a z tego co widzę te oleje są dość uniwersalne ?
                                    PS według książki wchodzi 4,5 litra czyli preferowane banki 5 L

                                    Komentarz


                                    • NECROS, wg książki wchodzi do BXE 3,8l (kilka razy to sprawdzałem przy wymianie
                                      PAOLO ESCO, ciekawe zestawienie: 5W30-fully synthetic i do tego 505.01 (chodzi mi oczywiście o STATOIL LAZERWAY G 5W-30) :roll:
                                      pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                      Komentarz


                                      • - Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
                                        Paolo a nie 4100 :?:

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez andrzej1962
                                          nie 4100
                                          na zimę "lżej" będzie na oleju z SAE 5W30 niż 5W40.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            no to jeżeli chodzi o kulturę pracy silnika:
                                            - Statoil LazerWay LL 5W30
                                            No to ja jak zafiksuje zamówienie to napiszę gdzie jest po 4l/89zł bez kilku groszy
                                            Tylko wysyłka droga bo, aż 25zł.

                                            Jak ktoś handluje poprzez alledrogo to warto dopytać czy poza aukcją nie będzie taniej. Często jest bo alledrogo to taki wyznacznik obecności na rynku.

                                            Komentarz


                                            • przypomnijcie mi jak długo jest ważny olej ....leży sobie w piwnicy w chłodnym i ciemnym - data produkcji 1.X.2011 ...nie długo mam wymianę - nie będzie go strach lać . jest ori zamknięty , 1 litr (Castrol)

                                              Komentarz


                                              • Jeśli oryginalnie zamknięty to do 4 lat w plastiku i do 6 lat w beczce. Ale tylko jak jest oryginalnie zamknięty, bo jak był ruszany to tylko rok. Info od producenta oliwy, co prawda nie Castrol, ale zawsze można przyjąć, że podobnie.
                                                Castrola będziesz lał?

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Zamieszczone przez andrzej1962
                                                  nie 4100
                                                  na zimę "lżej" będzie na oleju z SAE 5W30 niż 5W40.
                                                  no ale co z norma 505.01?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez andrzej1962
                                                    co z norma 505.01?
                                                    te w/w mają VW 507.00 czyli "wyższą" od 505.01... ale TT 4600 ma przecież 505.01 tak samo LazerWay G.
                                                    Oleje ze specyfikacją VW 505.01 to większość produktów z SAE 5W40 nieliczne z 5W30. Przy 507.00 masz większość z SAE 5W30. Jak dla NECROS
                                                    Zamieszczone przez NECROS
                                                    kultura pracy zimą (zmniejszenie klekotu łatwiejsze odpalanie poniżej -10 C)
                                                    jest "wyznacznikiem" to SAE 5W30 bedzie bardziej optymalnym wyborem.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X