Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez zak14
    BroHen napisał/a:
    nawet przedmuchał powietrzem po spuszczeniu oleju i wtedy był nowy olej jasny po 2 czy 3 tys.km

    Bodaj jedna taka wypowiedź w całej historii wątku. Dla mnie przedmuchiwanie nieco kontrowersyjne, ze względu na ryzyko kondensacji pary wodnej.
    Czyżby chodziło o przedmuch smoku pompy olejowej ?
    Zawsze można przepuścić takiegoś taniego minarała aby pomógł opróżnić stary olej :-)

    Ale w dieslu czarny olej po kilku km nie jest czymś niezwyczajnym
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Zastanawiam się nad skutecznym sposobem jak najlepszego usunięcia resztek po płukaniu silnika - bez odżałowywania dodatkowego oleju i filtra (zalać w tej samej lepkości, trochę przejechać i zlać). Bo nie jest to bez znaczenia dla sprawności nowego oleju, z trudem wyszukanego jako optymalny, mający wytrzymać w jak najlepszych parametrach przez 15tys. km. !!!???
      Wcale bym się nie smiał, gdyby komuś wypadła negatywna ocena zastosowanego oleju nie z powodu jego zachowania w konkretnym silniku, a z powodu "pogorszenia" resztkami starego oleju lub specyfiku do płukania.

      Komentarz


      • BroHen, nie martw sie po 15kkm nie rozleci ci sie silnik nawet jezeli zalejesz go najlepszym mozliwym olejem a nie zrobisz płukanki :wink:
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz


        • Śmiesznie wyszło. Przekonali mnie w warsztacie .....ale o tym później, może ulegam łatwo sugestiom.
          W każdym razie wypłukano paskudztwem BG109, zalano ML TT 4200, akuratnie, proponowano jeszcze BG DOC ale nie miałem ochoty; i przejechałem ca 570km. Jeszcze pojeżdżę i może się pochwalę co słychać. Energia na czytanie o możliwie najlepszych olejach ustąpiła. Tak Kolego Piramida, nie rozleci się, to co tu się głowić i po co to forum?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez BroHen
            wypłukano paskudztwem BG109, zalano ML TT 4200, akuratnie, proponowano jeszcze BG DOC
            sami tak z własnej inicjatywy zrobili płukankę i wybrali ten olej? Co jak co ale to dobrze świadczy o miejscu w którym zmieniałeś olej.
            Zamieszczone przez BroHen
            może się pochwalę co słychać
            to pochwal się za jakiś czas i porównaj ten olej z poprzednim.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • BroHen, Tak jak piszesz, po co sie głowić nad jakąś płukanką? Czy wypłuczesz silnik czy nie to nie widzę powodu aby się martwić że olej bedzie miał gorsze parametry przy przebiegu 15kkm od takiego co bedzie po płukance. :wink:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz


              • Zamieszczone przez piramida
                BroHen, Tak jak piszesz, po co sie głowić nad jakąś płukanką? Czy wypłuczesz silnik czy nie to nie widzę powodu aby się martwić że olej bedzie miał gorsze parametry przy przebiegu 15kkm od takiego co bedzie po płukance. :wink:
                Chyba jednak będzie :P
                Pozatym dziwi mnie fakt wymiany olejów co 15 tyś km skoro po badaniach oleje z przebiegiem 8-9 tyś km już mają sie słabo. Nigdy w żadnym aucie tak rzadko nie zmieniałem oleju- moze dlatego nigdy żadnego nie popsułem :P
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • rOBERTO795, swoją tezę możesz poprzeć jakimś sensownym testem? Pytam bo sam sie zastanawiam czy jak zostaną śladowe ilości starego oleju które zostaną wymieszane z nowym to czy rzeczywiście parametry oleju szybciej ulegną degradacji?
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez BroHen
                    Zastanawiam się nad skutecznym sposobem jak najlepszego usunięcia resztek po płukaniu silnika -
                    moja ostatnia zmiana oleju wyglądała tak

                    płukanka , po któej stary olej spływał Godzinę .. następnie zalałem olej który nie do końca mnie satysfakcjonował ... a juz na pewno nie silnik mojego Auta ..
                    po przejechaniu około 100 Km .. miałem dosyć klepania , spuściłem olej odczekałem 45 minut ... po czym wpadłem na genialny pomysł ... FILM NA DOLE , nastepnie zalałem LM 4600

                    Ktos pisał wcześniej iz Olej w Dyszlach od razu po zmianie robi się czarny ... absolutni nie ... po tej Terapii , olej w moim aucie zaczął czarnieć na wyciągniętym bagnecie po przejechaniu około 2000 km , do około 1500 km był jak nówka ... oczywiście tylko na Bagnecie ...

                    odkurzacz wydmuchuje olej z silnika a nie zasysa



                    [youtube] [/youtube]
                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                    Komentarz


                    • W prostocie i dzialaniu geialne, ale co z woda ktora moze sie skraplac podczas dmuchania ? :?: :!:
                      Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                      Jeżdżę w blasku
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                      Komentarz


                      • Właśnie, co z ewentualną parą wodną ? Nie wiedząc nic w temacie nie odważyłem się zastosować sposobu Kolegi Orbita (już wcześniej o tym pisał). Mechanik przekonywał mnie, że po płukance i dokładnym zlaniu i wyssaniu resztek nie ma żadnej potrzeby dodatkowego płukania byle olejem. Mój olej po wyssaniu ściekał ca 2h, nie spłynęły jakieś rewelacje, rozmaz był jakiś zielonkawy. W/g opinii mechanika, płukanie nie było konieczne, ale wykazało, że silnik czysty nie był. Czyli mogę chyba odpuścić płukanki na parę kolejnych wymian ....
                        ... z drugiej strony, skoro silnik stoi otwarty jakiś czas, olej ścieka, to przecież próżni tam nie ma, powietrze wchodzi, w takim stopniu wilgotności jak w otoczeniu ... to odkurzaczem jakoś więcej pary się nadmucha ????

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez piramida
                          swoją tezę możesz poprzeć jakimś sensownym testem? Pytam bo sam sie zastanawiam czy jak zostaną śladowe ilości starego oleju które zostaną wymieszane z nowym to czy rzeczywiście parametry oleju szybciej ulegną degradacji?
                          Kiedyś porównywałem spadek TBN po zmianie z płukanką i bez płukanki:
                          Forum - Octavia Club Polska
                          "W kwestii TBN: na neutralizację po starym oleju poszło na dzień dobry 0.9. Poprzednio, po dokładniejszym spuszczeniu i płukance 0,6. Różnica nie za duża." To niestety tylko jeden pomiar, różnica niewielka, więc za daleko idących wniosków nie ma co wyciągać.
                          Zamieszczone przez Orbit
                          odkurzacz wydmuchuje olej z silnika a nie zasysa
                          Masz aż takie zaufanie do jakości filtrów w swoim odkurzaczu ?
                          Zamieszczone przez zsolpyw
                          ale co z woda ktora moze sie skraplac podczas dmuchania
                          Ja bym się obawiał raczej skraplania przy wykorzystaniu sprężonego powietrza.
                          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez piramida
                            rOBERTO795, swoją tezę możesz poprzeć jakimś sensownym testem? Pytam bo sam sie zastanawiam czy jak zostaną śladowe ilości starego oleju które zostaną wymieszane z nowym to czy rzeczywiście parametry oleju szybciej ulegną degradacji?
                            Szczerze badania takiego w domowych warunkach nie przeprowadzisz ale bedzie tak jak piszesz-sladowe ilosci starego oleju napewno pozostana+ jakies "brudy".Plukanka powinna to zmyc i lepiej przygotowac wnetrze silnika do nowego oleju ktory na poczatku swej pracy domywa silnik po starym.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez zsolpyw
                              W prostocie i dzialaniu geialne, ale co z woda ktora moze sie skraplac podczas dmuchania ? :?: :!:
                              1) jeśli sie przyjrzycie , założyłem stara czysta koszule na koncówke rury
                              2) odkurzacz był wcześniej opróżniony
                              3) silnik miał temperaturę ""pokojową "" a z odkurzacza nie leci aż tak zimne powietrze

                              od zmiany oleju przejechałem około 4000 km wszystko śmiga i Huczy bez najmniejszych problemów

                              Zamieszczone przez BroHen
                              Mój olej po wyssaniu ściekał ca 2h,
                              z silnika po 45 minutach nic już nie ściekało , jednak gdy włączyłem odkurzacz okazało się ze leci jeszcze duuuuuużo
                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                              Komentarz


                              • Napisałem ciut niedokładnie, że ściekało ca 2h ... właściwie miało szansę, już nawet nie kapało. Wlano nowy olej do max, z 4l bańki zostało coś na dnie.
                                Hm.... jakby kolejny ciepły dzień, bez kałuż, w suchym pomieszczeniu ......, ja mam taki stary odkurzacz, co to tylko silnik, bez żadnych filtrów .... uszczelniałbym wlot powietrza do odkurzacza, bo przytykanie wylotu osłabia pęd powietrza, a chodzi, by wycisnać jeszcze z silnika te stare pozostałości.

                                Komentarz


                                • Witam wszystkich, jako że jestem tutaj nowy Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze oleju do mojego auta ( jak w profilu ). Osobiście rozważam zalanie Millersem XFE-PD lub Amsoilem AFL ( chociaż mam alergie na słowo "" półsyntetyk "" ). Chyba, że zasugerujecie zalanie jeszcze innym ( lepszym od tych jakie wymieniłem ). Proszę o propozycje - cena oleju nie ma żadnego znaczenia. Obecnie jest zalany ten olej . Auto nie ma i nigdy nie miało DPF.

                                  Komentarz


                                  • Cześć Kurpiu Sąsiedzie! Pytanie świadczy, że nie poczytałeś Kolego tego forum, błąd; ale za to głowa Cię nie boli. Ja nie poradzę (zalałem Liqui Moly Top Tec 4200), tu są miłośnicy Millersa i Amsoil, oni Cię namówią ....

                                    Komentarz


                                    • Czołem Studiuje ten wątek, ale im dłużej czytam tym bardziej głupieje Poczekam lepiej na wypowiedzi fachowców

                                      Komentarz


                                      • raventes, witam kolegę ciesze się że tu przybyłeś. Napisz jeszcze czy wymieniasz dwa razy w roku i jakie przebiegi robisz to wtedy można dwa różne oleje zastosować lato/zima, i czy przypadkiem nie rozwozisz pizzy bo krótkie dystanse też maja znaczenie.
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz


                                        • Witam kolegę. Auto miało do chwili obecnej wymieniany olej co 15 tys km, ale tylko dlatego że wcześniej wybiło 15 tkm niż rok. Ja będę robić max 5 tkm rocznie więc zmiana raczej z racji " starości " oleju niż jego przebiegu. Planuje zmieniać raz do roku. Pizzy nie rozwożę, ale faktem jest, że auto raczej użytkuje na krótkich dystansach - 50% dystanse max 15 km w 1 strone. 40% do max 40 km w 1 strone. Pozostałe powyżej 40km w 1 strone.

                                          Komentarz


                                          • to w takim razie ja też się podłączę, co szanowne grono ekspertów proponowałoby za olej do 2.0 tdi BKD, wymiana co roku/15 tys. , jazda 80% krótkie odcinki do 5 km. Do tej pory lany co roku 5w30 504/507.
                                            Ambiente + pakiet na bezdroża
                                            było 153,4KM / 349,4Nm jest 176,1KM / 386,7Nm

                                            Komentarz


                                            • Na odcinki do 5 km polecam rower, a z motoryzacji Daewoo Tico.
                                              Oszczedny diesel szybko przestanie byc oszczedny :twisted:
                                              Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                              Jeżdżę w blasku
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez zsolpyw
                                                Na odcinki do 5 km polecam rower, a z motoryzacji Daewoo Tico.
                                                Oszczedny diesel szybko przestanie byc oszczedny :twisted:
                                                ja mam do pracy 1500m więc chyba nawet na rower sie nie załapię :haha:
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz


                                                • Chłopaki jeszcze raz zapytam, żeby nie zrobić gafy: jeśli jestem na tym systemie zmiennookresowym i leję LongLife to zakup kupię: LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 będzie ok? Dziękuję

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez esensja
                                                    jeśli jestem na tym systemie zmiennookresowym i leję LongLife to zakup kupię: LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 będzie ok
                                                    Jeśli obstajesz przy zmianie według wskazań licznika, to żaden olej tego nie wytrzymuje w dobrej formie, ale ten teoretycznie wytrzymuje w mniej niedobrej, gdyż ma aprobatę 504/507.
                                                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X