Zastanawiam się nad skutecznym sposobem jak najlepszego usunięcia resztek po płukaniu silnika - bez odżałowywania dodatkowego oleju i filtra (zalać w tej samej lepkości, trochę przejechać i zlać). Bo nie jest to bez znaczenia dla sprawności nowego oleju, z trudem wyszukanego jako optymalny, mający wytrzymać w jak najlepszych parametrach przez 15tys. km. !!!???
Wcale bym się nie smiał, gdyby komuś wypadła negatywna ocena zastosowanego oleju nie z powodu jego zachowania w konkretnym silniku, a z powodu "pogorszenia" resztkami starego oleju lub specyfiku do płukania.
Śmiesznie wyszło. Przekonali mnie w warsztacie .....ale o tym później, może ulegam łatwo sugestiom.
W każdym razie wypłukano paskudztwem BG109, zalano ML TT 4200, akuratnie, proponowano jeszcze BG DOC ale nie miałem ochoty; i przejechałem ca 570km. Jeszcze pojeżdżę i może się pochwalę co słychać. Energia na czytanie o możliwie najlepszych olejach ustąpiła. Tak Kolego Piramida, nie rozleci się, to co tu się głowić i po co to forum?
BroHen, Tak jak piszesz, po co sie głowić nad jakąś płukanką? Czy wypłuczesz silnik czy nie to nie widzę powodu aby się martwić że olej bedzie miał gorsze parametry przy przebiegu 15kkm od takiego co bedzie po płukance. :wink:
BroHen, Tak jak piszesz, po co sie głowić nad jakąś płukanką? Czy wypłuczesz silnik czy nie to nie widzę powodu aby się martwić że olej bedzie miał gorsze parametry przy przebiegu 15kkm od takiego co bedzie po płukance. :wink:
Chyba jednak będzie :P
Pozatym dziwi mnie fakt wymiany olejów co 15 tyś km skoro po badaniach oleje z przebiegiem 8-9 tyś km już mają sie słabo. Nigdy w żadnym aucie tak rzadko nie zmieniałem oleju- moze dlatego nigdy żadnego nie popsułem :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
rOBERTO795, swoją tezę możesz poprzeć jakimś sensownym testem? Pytam bo sam sie zastanawiam czy jak zostaną śladowe ilości starego oleju które zostaną wymieszane z nowym to czy rzeczywiście parametry oleju szybciej ulegną degradacji?
Zastanawiam się nad skutecznym sposobem jak najlepszego usunięcia resztek po płukaniu silnika -
moja ostatnia zmiana oleju wyglądała tak
płukanka , po któej stary olej spływał Godzinę .. następnie zalałem olej który nie do końca mnie satysfakcjonował ... a juz na pewno nie silnik mojego Auta ..
po przejechaniu około 100 Km .. miałem dosyć klepania , spuściłem olej odczekałem 45 minut ... po czym wpadłem na genialny pomysł ... FILM NA DOLE , nastepnie zalałem LM 4600
Ktos pisał wcześniej iz Olej w Dyszlach od razu po zmianie robi się czarny ... absolutni nie ... po tej Terapii , olej w moim aucie zaczął czarnieć na wyciągniętym bagnecie po przejechaniu około 2000 km , do około 1500 km był jak nówka ... oczywiście tylko na Bagnecie ...
Właśnie, co z ewentualną parą wodną ? Nie wiedząc nic w temacie nie odważyłem się zastosować sposobu Kolegi Orbita (już wcześniej o tym pisał). Mechanik przekonywał mnie, że po płukance i dokładnym zlaniu i wyssaniu resztek nie ma żadnej potrzeby dodatkowego płukania byle olejem. Mój olej po wyssaniu ściekał ca 2h, nie spłynęły jakieś rewelacje, rozmaz był jakiś zielonkawy. W/g opinii mechanika, płukanie nie było konieczne, ale wykazało, że silnik czysty nie był. Czyli mogę chyba odpuścić płukanki na parę kolejnych wymian ....
... z drugiej strony, skoro silnik stoi otwarty jakiś czas, olej ścieka, to przecież próżni tam nie ma, powietrze wchodzi, w takim stopniu wilgotności jak w otoczeniu ... to odkurzaczem jakoś więcej pary się nadmucha ????
swoją tezę możesz poprzeć jakimś sensownym testem? Pytam bo sam sie zastanawiam czy jak zostaną śladowe ilości starego oleju które zostaną wymieszane z nowym to czy rzeczywiście parametry oleju szybciej ulegną degradacji?
Kiedyś porównywałem spadek TBN po zmianie z płukanką i bez płukanki:
"W kwestii TBN: na neutralizację po starym oleju poszło na dzień dobry 0.9. Poprzednio, po dokładniejszym spuszczeniu i płukance 0,6. Różnica nie za duża." To niestety tylko jeden pomiar, różnica niewielka, więc za daleko idących wniosków nie ma co wyciągać.
Zamieszczone przez Orbit
odkurzacz wydmuchuje olej z silnika a nie zasysa
Masz aż takie zaufanie do jakości filtrów w swoim odkurzaczu ?
Zamieszczone przez zsolpyw
ale co z woda ktora moze sie skraplac podczas dmuchania
Ja bym się obawiał raczej skraplania przy wykorzystaniu sprężonego powietrza.
rOBERTO795, swoją tezę możesz poprzeć jakimś sensownym testem? Pytam bo sam sie zastanawiam czy jak zostaną śladowe ilości starego oleju które zostaną wymieszane z nowym to czy rzeczywiście parametry oleju szybciej ulegną degradacji?
Szczerze badania takiego w domowych warunkach nie przeprowadzisz ale bedzie tak jak piszesz-sladowe ilosci starego oleju napewno pozostana+ jakies "brudy".Plukanka powinna to zmyc i lepiej przygotowac wnetrze silnika do nowego oleju ktory na poczatku swej pracy domywa silnik po starym.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
W prostocie i dzialaniu geialne, ale co z woda ktora moze sie skraplac podczas dmuchania ? :?: :!:
1) jeśli sie przyjrzycie , założyłem stara czysta koszule na koncówke rury
2) odkurzacz był wcześniej opróżniony
3) silnik miał temperaturę ""pokojową "" a z odkurzacza nie leci aż tak zimne powietrze
od zmiany oleju przejechałem około 4000 km wszystko śmiga i Huczy bez najmniejszych problemów
Zamieszczone przez BroHen
Mój olej po wyssaniu ściekał ca 2h,
z silnika po 45 minutach nic już nie ściekało , jednak gdy włączyłem odkurzacz okazało się ze leci jeszcze duuuuuużo
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Napisałem ciut niedokładnie, że ściekało ca 2h ... właściwie miało szansę, już nawet nie kapało. Wlano nowy olej do max, z 4l bańki zostało coś na dnie.
Hm.... jakby kolejny ciepły dzień, bez kałuż, w suchym pomieszczeniu ......, ja mam taki stary odkurzacz, co to tylko silnik, bez żadnych filtrów .... uszczelniałbym wlot powietrza do odkurzacza, bo przytykanie wylotu osłabia pęd powietrza, a chodzi, by wycisnać jeszcze z silnika te stare pozostałości.
Witam wszystkich, jako że jestem tutaj nowy Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze oleju do mojego auta ( jak w profilu ). Osobiście rozważam zalanie Millersem XFE-PD lub Amsoilem AFL ( chociaż mam alergie na słowo "" półsyntetyk "" ). Chyba, że zasugerujecie zalanie jeszcze innym ( lepszym od tych jakie wymieniłem ). Proszę o propozycje - cena oleju nie ma żadnego znaczenia. Obecnie jest zalany ten olej . Auto nie ma i nigdy nie miało DPF.
Cześć Kurpiu Sąsiedzie! Pytanie świadczy, że nie poczytałeś Kolego tego forum, błąd; ale za to głowa Cię nie boli. Ja nie poradzę (zalałem Liqui Moly Top Tec 4200), tu są miłośnicy Millersa i Amsoil, oni Cię namówią ....
raventes, witam kolegę ciesze się że tu przybyłeś. Napisz jeszcze czy wymieniasz dwa razy w roku i jakie przebiegi robisz to wtedy można dwa różne oleje zastosować lato/zima, i czy przypadkiem nie rozwozisz pizzy bo krótkie dystanse też maja znaczenie.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Witam kolegę. Auto miało do chwili obecnej wymieniany olej co 15 tys km, ale tylko dlatego że wcześniej wybiło 15 tkm niż rok. Ja będę robić max 5 tkm rocznie więc zmiana raczej z racji " starości " oleju niż jego przebiegu. Planuje zmieniać raz do roku. Pizzy nie rozwożę, ale faktem jest, że auto raczej użytkuje na krótkich dystansach - 50% dystanse max 15 km w 1 strone. 40% do max 40 km w 1 strone. Pozostałe powyżej 40km w 1 strone.
to w takim razie ja też się podłączę, co szanowne grono ekspertów proponowałoby za olej do 2.0 tdi BKD, wymiana co roku/15 tys. , jazda 80% krótkie odcinki do 5 km. Do tej pory lany co roku 5w30 504/507.
Ambiente + pakiet na bezdroża
było 153,4KM / 349,4Nm jest 176,1KM / 386,7Nm
Chłopaki jeszcze raz zapytam, żeby nie zrobić gafy: jeśli jestem na tym systemie zmiennookresowym i leję LongLife to zakup kupię: LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 będzie ok? Dziękuję
jeśli jestem na tym systemie zmiennookresowym i leję LongLife to zakup kupię: LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 będzie ok
Jeśli obstajesz przy zmianie według wskazań licznika, to żaden olej tego nie wytrzymuje w dobrej formie, ale ten teoretycznie wytrzymuje w mniej niedobrej, gdyż ma aprobatę 504/507.
Komentarz