Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ajoter
    Ambiente
    • 2012
    • 152
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    A chciałbym sie jeszcze od znawców tematu dowiedzieć. Jakie smarowidło o jakiej klasie lepkości byście mi zaproponowali. Dziennie robie 120 km głównie w trasie( do roboty dalekko ) Aktualnie mam 5w30 zalanego. Warto przechodzic na 5w40, w celu zapewnienia lepszej trwałości filmu olejowego przy duzym obciązeniu?. Szkoda że nie ma do Pd'eków żadnego 0w40.

    Komentarz

    • BroHen
      Ambiente
      • 2013
      • 125
      • Superb II (3T4)

      Ja przeszedłem na 5W40 jakoś tak na skutek zaistniałych okoliczności .... dostałem w prezencie tej lepkości smarowidło .. i tak zastało. Wcześniej dużo na 5w30.
      Skoro musi być olej do pedeka, to trzeba konsekwentnie jak producent zaleca, a zaleca do naszego BXE 5W40.
      Też mam sporo do roboty, po 50 tam i nazad. Przy 5W30 dolewałem jakieś 200-300ml na 15tys. Teraz wyraźnie mniej. I taka to chyba tylko różnica.
      No, ale poczekajmy na znawców ....

      Komentarz

      • b-bar01
        Elegance
        • 2007
        • 985
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        Zamieszczone przez ajoter
        Warto przechodzic na 5w40
        biorąc pod uwagę aktualne temperatury powietrza zawsze warto mieć SAE 40 niż 30.
        ja na próbę zalałem sobie teraz Ravenol VMO 5w40
        Znajdź sklep, w którym kupisz oleje przekładniowe, silnikowe oraz pozostałe produkty Ravenol do Twojego samochodu.
        *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

        Komentarz

        • ajoter
          Ambiente
          • 2012
          • 152
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez BroHen
          Ja przeszedłem na 5W40 jakoś tak na skutek zaistniałych okoliczności .... dostałem w prezencie tej lepkości smarowidło .. i tak zastało. Wcześniej dużo na 5w30.
          Skoro musi być olej do pedeka, to trzeba konsekwentnie jak producent zaleca, a zaleca do naszego BXE 5W40.
          Też mam sporo do roboty, po 50 tam i nazad. Przy 5W30 dolewałem jakieś 200-300ml na 15tys. Teraz wyraźnie mniej. I taka to chyba tylko różnica.
          No, ale poczekajmy na znawców ....
          U mnie już siedzi słupek po BLS :diabelski_usmiech I tak sie własnie zastanawiam skoro w BLS był dpf to silnik teoretycznie powinien wczewniej jeżdzic na normie 507, A jak ta norma to tylko 5w30.I czy zamiana na 5w40 nie spowoduje jakiś destrukcji :P

          Zamieszczone przez b-bar01
          biorąc pod uwagę aktualne temperatury powietrza zawsze warto mieć SAE 40 niż 30.
          ja na próbę zalałem sobie teraz Ravenol VMO 5w40
          http://sklep.ravenol.pl/o...anSynto-1L.html
          I jak sie sprawuje ten revanol?. Generalnie przejrzałem pare kart technicznych olejów i narazie zastanawiam sie nad motulem x- clean 5w40, LM4100 a Valvoline SynPower Xtreme MST C3

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3773
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez ajoter
            I tak sie własnie zastanawiam skoro w BLS był dpf
            Dpf-a też przełożyłeś :?: :szeroki_usmiech
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • ajoter
              Ambiente
              • 2012
              • 152
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              przełożyłem i od razu wycielem :szeroki_usmiech
              Słupek to słupek i niczym nie różni się od innych :P

              Komentarz

              • BroHen
                Ambiente
                • 2013
                • 125
                • Superb II (3T4)

                Już była mowa na forum co do wytrzymałości 5W30 w upały, nie pamiętam kto się dzielił wrażeniami, ale wyszło, że 5W30 nieźle radzi.
                Pisząc wyżej o wskazaniu na 5W40 do BXE zakładałem, że nie ma w nim dpf-a .... bo jak jest, to każą 507.00, a ten w lepkości 5W30.
                Teraz wleję Statoila C3 5W40 (bo tani), na Amsoilu było mi dobrze, ale nie chcę już płacić. Też myślałem o ravenolu, lubię próby, ale póki co nikt z forumowych handlowców nie rozprowadza tego.
                Kolego b-bar01 - koniecznie napisz wrażenia.

                Komentarz

                • KubaMpakiet
                  Rider
                  • 2011
                  • 279

                  Zamieszczone przez BroHen
                  ale póki co nikt z forumowych handlowców nie rozprowadza tego.
                  Czego ?
                  jesli ravenolu to luknij dobrze w watek
                  Audi 1.8T AVJ

                  Silnik smaruje
                  Ravenol SSL

                  Komentarz

                  • pacocases
                    Rider
                    • 2011
                    • 576
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    PAOLO ESCO, Czy ten olej 5W40 jest faktycznie pełnym syntetykiem?

                    i karta http://www.millersoils.co.uk/automot...026&sector=Car
                    Mam go na oku bo wcześniejsze 5W40 z normą 505.01 nie były pełnymi syntetykami.
                    pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                    Komentarz

                    • b-bar01
                      Elegance
                      • 2007
                      • 985
                      • Octavia I (1U2)
                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                      Zamieszczone przez BroHen
                      Też myślałem o ravenolu, ale póki co nikt z forumowych handlowców nie rozprowadza tego.
                      BroHen ja kupowałem u oficjalnego dystrybutora (link wyżej) za 112 pln za 5l i parę innych rzeczy, na jedno wychodzi.
                      co do obserwacji po wymianie z M1 5w50 na VMO 5w40...
                      akustyka silnika sie poprawiła, co nie oznacza że na M1 było źle, szybciej przestają cykać popychacze, spalanie trochę spadło i na razie to tyle.... niedługo będę jeździł po autostradach więc okaże się jak wypadnie zużycie oleju, na M1 było ok 0,5-0,7 l między wymianami.
                      *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                      Komentarz

                      • BroHen
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 125
                        • Superb II (3T4)

                        Kolego KubaMpakiet ... daaaaawno oglądałem te oferty, tak, oficjalny dystrybutor, ale nie wiedziałem, że to też forumowy handlowiec (czyli osoba udzielająca się na forum OCP) ....

                        Komentarz

                        • ajoter
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 152
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Jesli mówicie o Revanolu to tuaj macie VOA- znalezione gdzieś w googlach

                          Generalnie bardzo dopre parametry ma ten olej Havoline Ultra S 5w40 tylko tą pompowalność nie wiem jak zinterpretować.. Jeździł ktoś z Was na olejach Texaco? I karta MSDS




                          PAOLO co sadzisz o tym oleju nie mam jakieś super wiedzy na temat olejów dlatego pytam

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez ajoter
                            Havoline Ultra S 5w40
                            --- > liczysz na olej made in USA ? ---> raczej na made in Bulgaria --- > PRISTA OIL AD BEOGRAD
                            olej blendowany, pakowany i rozlewany w butelki Havoline. --- > http://www.prista-oil.rs/ --- > http://www.prista-oil.rs/en/product-...-ultra-s-5w-40 , już kiedyś pisałem - Prista Oil jest dystrybutorem tych produktów ale też wytwarza bazy i dostarcza je dla Havoline oraz Chevron. Blendownie w Bułgarii i Turcji.
                            Zamieszczone przez ajoter
                            dopre parametry ma ten olej
                            parametry na papierze są ok. Kupowałem Havoline 5W30 do Forda Mondeo 2.0 dla znajomego i nie narzekał.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • ajoter
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 152
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              parametry na papierze są ok. Kupowałem Havoline 5W30 do Forda Mondeo 2.0 dla znajomego i nie narzekał.
                              Wiadomo papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie. Ale dzięki za informacje bo tego PRISTA OIL AD BEOGRAD nie zauważyłem.

                              Napisałem sobie z ciekawości do castrola, tak chwalą sobie tego fst z tytanem same ochy i achy. Zapytałem sie wprost czym spowodowane są różnice edga zwykłego a edga z tytanem z kożyścią tego pierwszego (analizując karty PDS)

                              Nasz dział techniczny odniósł się do każdego parametru oddzielnie, aby precyzyjnie ustosunkować się do Twojej wypowiedzi.

                              Temperatura zapłonu: oleje z technologią Titanium FST (wzmocnione tytanem) posiadają niższą temperaturę zapłonu o kilka procent z racji stosowania zmian w formulacjach. Podczas porównywania tego parametru z konkurencją, zwróć uwagę na metodę badawczą. Nasze oleje badamy wykorzystując metodę ASTM D93 czyli tzw. metodę „tygla zamkniętego”. Dzięki temu, że naczynie w którym rozgrzewa się olej jest zamknięte (brak parowania oleju do otoczenia) uzyskuje się precyzyjniejsze wyniki badania. Konsekwencją tej metody jest temperatura zapłonu określana na niższą temperaturę z racji gromadzenia się par oleju w zamkniętym naczyniu, ale wyniki badań są dokładniejsze. Wielu naszych konkurentów określa temperaturę zapłonu za pomocą metody ASTM D92 czyli tzw. metodą „tygla otwartego”, która wykorzystuje rozgrzewanie oleju w naczyniu otwartym, gdzie naturalnie pary oleju unoszą się swobodnie do otoczenia. Metoda ta pozwala na określenie temperatury zapłonu na wyższą niż w przypadku metody ASTM D93 o około 15-20%, ale jest mniej dokładna. Po poprawnym porównaniu naszych nowych olejów z olejami konkurencji, nadal temperatury zapłonu są zazwyczaj wyższe w olejach Castrol niż w olejach konkurencji.

                              Lepkość kinematyczna w 40 °C i 100 °C – zmiany tych lepkości są bardzo małe i różnią się w stosunku do olejów EDGE wzmocnionych tytanem. Przy olejach EDGE 5W-40 i 0W-40 faktycznie lepkości te są obecnie nieznacznie niższe, przy olejach EDGE 0W-30 i 10W-60 pozostały bez zmian, a w przypadku EDGE 0W-30 i lepkości w 40 °C lepkość ta nieznacznie wzrosła.

                              Temperatura płynięcia – oleje EDGE Titanium FST obecnie są wzmacniane metaloorganicznym polimerem tytanu. Dodatek ten wzmacnia film olejowy, co umożliwia zmniejszenie kontaktów metal-metal pomiędzy współpracującymi elementami (o 45%), zmniejsza się tarcie (o 15%) oraz finalnie wydłuża się żywotność silnika (140h na teście RNT). Jednocześnie zastosowanie polimeru w oleju silnikowym naturalnie podwyższa o kilka stopni Celsjusza temperaturę płynięcia z uwagi na to, że polimery przyczyniają się do tworzenia jąder krystalizacji i finalnie temperatura płynięcia jest kilka stopni wyższa. Jednocześnie oleje EDGE nadal mają temperatury płynięcia znacznie niższe od tych panujących w naszym klimacie (kolejno -39°C dla 10W-60, –42°C dla 5W-30 i 5W-40, -51°C dla 0W-30 i 0W-40)

                              HTHS – parametr ten jest związany z odpornością na ścinanie (wysoki HTHS) co daje lepsze zabezpieczenie przed zużyciem, oraz z energooszczędnością (niski HTHS) co daje mniejszą ilość spalonego paliwa i mniejszą ilość emisji do środowiska. Przy zastosowaniu technologii Titanium FST, która wzmacnia ochronę przed zużyciem ewentualne wzrosty HTHS są naturalne, ponieważ połączone są z wyższą trwałością filmu olejowego.

                              TBN – Całkowitą liczbę zasadową spełniamy zgodnie z wymaganiami dla norm ACEA. Parametr TBN w olejach EDGE zawiera się od 7,7 mg KOH/g dla Castrol EDGE 5W-40 po 11,17 mg KOH/g dla Castrol EDGE 10W-60

                              Testy zamieszczone na naszej stronie internetowej odnoszą się do prac badawczych, które są ustandaryzowane. Oznacza to dokładnie, że dwa z trzech testów to niezależne testy branżowe, które wykorzystaliśmy do sprawdzenia parametrów nowego opracowanego oleju: HFRR (High Frequency Reciprocating Rig) do pomiaru redukcji tarcia – test otrzymał certyfikację ISO w 1994 roku oraz drugi test silnikowy opracowany przez producentów (VW – Test RNT, Porsche – Test RNT, BMW – Test RNT). Testem opracowanym przez Castrol jest test kontaktów metal-metal na silniku BMW M40, który został opracowany przy wprowadzaniu na rynek oleju z technologią FST w 2011 roku.

                              Komentarz

                              • degenerat
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 242
                                • Toyota

                                Beograd = Belgrad (stolica Serbii sąsiada Bułgarii).
                                Tak na marginesie, żeby się nie zgubić podczas jazdy po Europie.

                                Komentarz

                                • Tippo
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1349
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM



                                  0w30 do diesla z dpf i 507.00 ktos to widzial wczesniej, bo wydaje sie calkiem calkiem

                                  Komentarz

                                  • rafiki
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 15975
                                    • Superb III (3V3)

                                    Prośba do osób obeznanych w temacie oliw o rzucenie fachowym okiem na 2 motule.
                                    1. http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-8100-X-Max-0W-40/211
                                    2. http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-810...-5W-40-5L/1843
                                    Pacjent: 1.9 TDI AGR
                                    رافال
                                    Spoty
                                    Cause freedom is a lonely road

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3773
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      rafiki, Do swojego klekota wlej MOTUL 8100 X-CESS 5W40
                                      Przez wiele lat stosowałem go w AHF-ie. Sprawował się bardzo dobrze. Wymiany co około 12-13 kkm dolewałem ok.100-150 ml
                                      MOTUL 8100 X-MAX 0W-40 będzie za rzadki.
                                      MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 z C3 za ekologiczny Słaby do AGR-a.
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • rafiki
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 15975
                                        • Superb III (3V3)

                                        endryu, http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-8100-X-cess-5W-40/215? Wszyscy producenci stawiają na ekologię a Ty odważyłeś się napisać "za ekologiczny"? Przecież teraz wszystko ma być jak najbardziej ekologiczne :P
                                        رافال
                                        Spoty
                                        Cause freedom is a lonely road

                                        Komentarz

                                        • endryu
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 3773
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Twój klekot :tunning Twój wybór :sick
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz

                                          • b-bar01
                                            Elegance
                                            • 2007
                                            • 985
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                            rafiki,
                                            do AGR nalej cokolwiek, co spełnia normę Vw 505.00
                                            C3 oznacza tylko tyle że olej ma trochę mniej popiołu siarczanowego(zdrowszy dpf) i ma mniejszy nadmiar alkaliczny(TBN) co zastąpili innymi środkami myjącymi i niższą normą dla siarki w ON. Chyba że jeździsz na opale lub ON ze wszchodu.
                                            *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez b-bar01
                                              do AGR nalej cokolwiek, co spełnia normę Vw 505.00
                                              dokładnie 0W40 lub coś z 5W40 ale nie z C-3 tylko z B3/B4.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • b-bar01
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 985
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                ale nie z C-3 tylko z B3/B4.
                                                a jak ma i VW505.00 i A3/B4 i C3 to jest zły ?
                                                co to za niechęć do C3?
                                                *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  Zamieszczone przez Tippo
                                                  http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_Professional_AV-L_0W-30_%28C3_VW_504_507%29_%28en%29_TDS.pdf

                                                  0w30 do diesla z dpf i 507.00 ktos to widzial wczesniej, bo wydaje sie calkiem calkiem
                                                  na kartce to pape zrywa a nie calkiem calkiem vi 200+ masakra


                                                  teraz jeszcze nie widze w sprzedazy wiec jeszcze raz wejdzie lazerway a nastepny wlew to to cudo bedzie

                                                  Komentarz

                                                  • rafiki
                                                    RS
                                                    • 2012
                                                    • 15975
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    PAOLO ESCO, endryu pisał, że 0w40 będzie do AGR za rzadki a Ty piszesz, że 0w40 lub 5w40...to jak w końcu z tym 0w40, bo się gubię :lol:
                                                    رافال
                                                    Spoty
                                                    Cause freedom is a lonely road

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...