A chciałbym sie jeszcze od znawców tematu dowiedzieć. Jakie smarowidło o jakiej klasie lepkości byście mi zaproponowali. Dziennie robie 120 km głównie w trasie( do roboty dalekko ) Aktualnie mam 5w30 zalanego. Warto przechodzic na 5w40, w celu zapewnienia lepszej trwałości filmu olejowego przy duzym obciązeniu?. Szkoda że nie ma do Pd'eków żadnego 0w40.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Ja przeszedłem na 5W40 jakoś tak na skutek zaistniałych okoliczności .... dostałem w prezencie tej lepkości smarowidło .. i tak zastało. Wcześniej dużo na 5w30.
Skoro musi być olej do pedeka, to trzeba konsekwentnie jak producent zaleca, a zaleca do naszego BXE 5W40.
Też mam sporo do roboty, po 50 tam i nazad. Przy 5W30 dolewałem jakieś 200-300ml na 15tys. Teraz wyraźnie mniej. I taka to chyba tylko różnica.
No, ale poczekajmy na znawców ....
Komentarz
-
-
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BroHenJa przeszedłem na 5W40 jakoś tak na skutek zaistniałych okoliczności .... dostałem w prezencie tej lepkości smarowidło .. i tak zastało. Wcześniej dużo na 5w30.
Skoro musi być olej do pedeka, to trzeba konsekwentnie jak producent zaleca, a zaleca do naszego BXE 5W40.
Też mam sporo do roboty, po 50 tam i nazad. Przy 5W30 dolewałem jakieś 200-300ml na 15tys. Teraz wyraźnie mniej. I taka to chyba tylko różnica.
No, ale poczekajmy na znawców ....
Zamieszczone przez b-bar01biorąc pod uwagę aktualne temperatury powietrza zawsze warto mieć SAE 40 niż 30.
ja na próbę zalałem sobie teraz Ravenol VMO 5w40
http://sklep.ravenol.pl/o...anSynto-1L.html
Komentarz
-
-
Już była mowa na forum co do wytrzymałości 5W30 w upały, nie pamiętam kto się dzielił wrażeniami, ale wyszło, że 5W30 nieźle radzi.
Pisząc wyżej o wskazaniu na 5W40 do BXE zakładałem, że nie ma w nim dpf-a .... bo jak jest, to każą 507.00, a ten w lepkości 5W30.
Teraz wleję Statoila C3 5W40 (bo tani), na Amsoilu było mi dobrze, ale nie chcę już płacić. Też myślałem o ravenolu, lubię próby, ale póki co nikt z forumowych handlowców nie rozprowadza tego.
Kolego b-bar01 - koniecznie napisz wrażenia.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, Czy ten olej 5W40 jest faktycznie pełnym syntetykiem?
i karta http://www.millersoils.co.uk/automot...026§or=Car
Mam go na oku bo wcześniejsze 5W40 z normą 505.01 nie były pełnymi syntetykami.pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BroHenTeż myślałem o ravenolu, ale póki co nikt z forumowych handlowców nie rozprowadza tego.
co do obserwacji po wymianie z M1 5w50 na VMO 5w40...
akustyka silnika sie poprawiła, co nie oznacza że na M1 było źle, szybciej przestają cykać popychacze, spalanie trochę spadło i na razie to tyle.... niedługo będę jeździł po autostradach więc okaże się jak wypadnie zużycie oleju, na M1 było ok 0,5-0,7 l między wymianami.
Komentarz
-
-
Jesli mówicie o Revanolu to tuaj macie VOA- znalezione gdzieś w googlach
Generalnie bardzo dopre parametry ma ten olej Havoline Ultra S 5w40 tylko tą pompowalność nie wiem jak zinterpretować.. Jeździł ktoś z Was na olejach Texaco? I karta MSDS
PAOLO co sadzisz o tym oleju nie mam jakieś super wiedzy na temat olejów dlatego pytam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ajoterHavoline Ultra S 5w40
olej blendowany, pakowany i rozlewany w butelki Havoline. --- > http://www.prista-oil.rs/ --- > http://www.prista-oil.rs/en/product-...-ultra-s-5w-40 , już kiedyś pisałem - Prista Oil jest dystrybutorem tych produktów ale też wytwarza bazy i dostarcza je dla Havoline oraz Chevron. Blendownie w Bułgarii i Turcji.
Zamieszczone przez ajoterdopre parametry ma ten olejPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOparametry na papierze są ok. Kupowałem Havoline 5W30 do Forda Mondeo 2.0 dla znajomego i nie narzekał.
Napisałem sobie z ciekawości do castrola, tak chwalą sobie tego fst z tytanem same ochy i achy. Zapytałem sie wprost czym spowodowane są różnice edga zwykłego a edga z tytanem z kożyścią tego pierwszego (analizując karty PDS)
Nasz dział techniczny odniósł się do każdego parametru oddzielnie, aby precyzyjnie ustosunkować się do Twojej wypowiedzi.
Temperatura zapłonu: oleje z technologią Titanium FST (wzmocnione tytanem) posiadają niższą temperaturę zapłonu o kilka procent z racji stosowania zmian w formulacjach. Podczas porównywania tego parametru z konkurencją, zwróć uwagę na metodę badawczą. Nasze oleje badamy wykorzystując metodę ASTM D93 czyli tzw. metodę „tygla zamkniętego”. Dzięki temu, że naczynie w którym rozgrzewa się olej jest zamknięte (brak parowania oleju do otoczenia) uzyskuje się precyzyjniejsze wyniki badania. Konsekwencją tej metody jest temperatura zapłonu określana na niższą temperaturę z racji gromadzenia się par oleju w zamkniętym naczyniu, ale wyniki badań są dokładniejsze. Wielu naszych konkurentów określa temperaturę zapłonu za pomocą metody ASTM D92 czyli tzw. metodą „tygla otwartego”, która wykorzystuje rozgrzewanie oleju w naczyniu otwartym, gdzie naturalnie pary oleju unoszą się swobodnie do otoczenia. Metoda ta pozwala na określenie temperatury zapłonu na wyższą niż w przypadku metody ASTM D93 o około 15-20%, ale jest mniej dokładna. Po poprawnym porównaniu naszych nowych olejów z olejami konkurencji, nadal temperatury zapłonu są zazwyczaj wyższe w olejach Castrol niż w olejach konkurencji.
Lepkość kinematyczna w 40 °C i 100 °C – zmiany tych lepkości są bardzo małe i różnią się w stosunku do olejów EDGE wzmocnionych tytanem. Przy olejach EDGE 5W-40 i 0W-40 faktycznie lepkości te są obecnie nieznacznie niższe, przy olejach EDGE 0W-30 i 10W-60 pozostały bez zmian, a w przypadku EDGE 0W-30 i lepkości w 40 °C lepkość ta nieznacznie wzrosła.
Temperatura płynięcia – oleje EDGE Titanium FST obecnie są wzmacniane metaloorganicznym polimerem tytanu. Dodatek ten wzmacnia film olejowy, co umożliwia zmniejszenie kontaktów metal-metal pomiędzy współpracującymi elementami (o 45%), zmniejsza się tarcie (o 15%) oraz finalnie wydłuża się żywotność silnika (140h na teście RNT). Jednocześnie zastosowanie polimeru w oleju silnikowym naturalnie podwyższa o kilka stopni Celsjusza temperaturę płynięcia z uwagi na to, że polimery przyczyniają się do tworzenia jąder krystalizacji i finalnie temperatura płynięcia jest kilka stopni wyższa. Jednocześnie oleje EDGE nadal mają temperatury płynięcia znacznie niższe od tych panujących w naszym klimacie (kolejno -39°C dla 10W-60, –42°C dla 5W-30 i 5W-40, -51°C dla 0W-30 i 0W-40)
HTHS – parametr ten jest związany z odpornością na ścinanie (wysoki HTHS) co daje lepsze zabezpieczenie przed zużyciem, oraz z energooszczędnością (niski HTHS) co daje mniejszą ilość spalonego paliwa i mniejszą ilość emisji do środowiska. Przy zastosowaniu technologii Titanium FST, która wzmacnia ochronę przed zużyciem ewentualne wzrosty HTHS są naturalne, ponieważ połączone są z wyższą trwałością filmu olejowego.
TBN – Całkowitą liczbę zasadową spełniamy zgodnie z wymaganiami dla norm ACEA. Parametr TBN w olejach EDGE zawiera się od 7,7 mg KOH/g dla Castrol EDGE 5W-40 po 11,17 mg KOH/g dla Castrol EDGE 10W-60
Testy zamieszczone na naszej stronie internetowej odnoszą się do prac badawczych, które są ustandaryzowane. Oznacza to dokładnie, że dwa z trzech testów to niezależne testy branżowe, które wykorzystaliśmy do sprawdzenia parametrów nowego opracowanego oleju: HFRR (High Frequency Reciprocating Rig) do pomiaru redukcji tarcia – test otrzymał certyfikację ISO w 1994 roku oraz drugi test silnikowy opracowany przez producentów (VW – Test RNT, Porsche – Test RNT, BMW – Test RNT). Testem opracowanym przez Castrol jest test kontaktów metal-metal na silniku BMW M40, który został opracowany przy wprowadzaniu na rynek oleju z technologią FST w 2011 roku.
Komentarz
-
-
Prośba do osób obeznanych w temacie oliw o rzucenie fachowym okiem na 2 motule.
1. http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-8100-X-Max-0W-40/211
2. http://sklep-oleje.pl/pl/p/MOTUL-810...-5W-40-5L/1843
Pacjent: 1.9 TDI AGR
Komentarz
-
-
rafiki, Do swojego klekota wlej MOTUL 8100 X-CESS 5W40
Przez wiele lat stosowałem go w AHF-ie. Sprawował się bardzo dobrze. Wymiany co około 12-13 kkm dolewałem ok.100-150 ml
MOTUL 8100 X-MAX 0W-40 będzie za rzadki.
MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 z C3 za ekologiczny Słaby do AGR-a.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
endryu, http://sklep-oleje.pl/pl/p/Motul-8100-X-cess-5W-40/215? Wszyscy producenci stawiają na ekologię a Ty odważyłeś się napisać "za ekologiczny"? Przecież teraz wszystko ma być jak najbardziej ekologiczne :P
Komentarz
-
-
rafiki,
do AGR nalej cokolwiek, co spełnia normę Vw 505.00
C3 oznacza tylko tyle że olej ma trochę mniej popiołu siarczanowego(zdrowszy dpf) i ma mniejszy nadmiar alkaliczny(TBN) co zastąpili innymi środkami myjącymi i niższą normą dla siarki w ON. Chyba że jeździsz na opale lub ON ze wszchodu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tippohttp://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_Professional_AV-L_0W-30_%28C3_VW_504_507%29_%28en%29_TDS.pdf
0w30 do diesla z dpf i 507.00 ktos to widzial wczesniej, bo wydaje sie calkiem calkiem
teraz jeszcze nie widze w sprzedazy wiec jeszcze raz wejdzie lazerway a nastepny wlew to to cudo bedzie
Komentarz
-
Komentarz