Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
zak14, dzięki za wytyczne.
czyzyk64, za wiele nie pomogę, bo do tej pory używałem tylko tego co zalewało ASO. Podobno był to Castrol Magnatec 5W40, ale z beczki, więc pewności 100% nie mam. Castrol kosztował mnie 45zł/litr. Podczas ostatniego okresu jazdy naCastrolu, musiałem dolać jeden litr oleju po 10kkm. Już troszkę mi olej puszcza sprężarka, bo zasyfiony jest cały dolot. Ze względu na koszty oleju w ASO i konieczność dokupienia dodatkowej butelki za 50zł/1l zdecydowałem się zmienić olej na Motula, bo dużo dobrych opinii wyczytałem na forach na temat tej marki. Przeglądając ofertę Motula wybrałem nie Specyfic, ale właśnie X-Clean, bo był nowszy w ofercie, tj. może lepszy. Ponadto zapłaciłem za niego tylko trochę ponad 160zł/5l, więc wyszło taniej i zostało mi troszkę na dolewki.
Do tej pory po 12kkm wygląda na to, że powinienem dolać ok. 0,5l oleju, ale nie jestem nadgorliwy i poczekam aż poziom spadnie do min. Z hałasem to ciężko cokolwiek porównywać, bo nie pamiętam za bardzo jak ponad rok temu pracował silnik na Castrolu, ale zaraz po wymianie na Motula dało się stwierdzić dużo cichszą i bardziej miękką pracę silnika. Nie będę się wypowiadał na temat hałasowania szklanek tuż po rozruchu, bo nie wiem w co się wsłuchiwać, ot przekręcam kluczyk i silnik budzi się do życia, wrzucam 1 bieg i ruszam
Miałem nadzieję, że na podstawie wytycznych zak14 zrobię logi takie jak on i będzie można coś porównywać, ale po przeanalizowaniu jego metodyki, wyszło mi, że jedyną pewną rzeczą są temperatury. Podobno zależność lepkości oleju od temperatury jest dość mocno nieliniowa, więc ciężko wykonać jakieś wiarygodne przeliczenia bez znajomości tej zależności. W pewnym sensie pomocne mogłoby być obserwowanie ciśnienia oleju, ale chyba nasze silniczki nie maja takiego pomiaru, a jedynie monitorują 0/1 spadek ciśnienia.
Komentarz
-
ernestowski, dzieki za informacje, generalnie chwile po kupnie auta jezdziłem na castrolu, ale jakoś mi nie podchodził, dośc głosno chodził , więc zmieniłem na Fuchsa i tak na mim jeżdze od wymiany do wymiany, raczej jestem z niego zadowolony , do 10.000 km bardzo dobrze sie zachowuje, potem niestety jest coraz głośniej, więc zmieniam na nowy. teraz zbliża sie wymiana oleju i tak zbieram opinie , być może zmienie olej na inną marke. Bardzo dobre opinie zbiera tu na forum Amsoil jak dla mnie 5w40, może na niego sie skuszę. może ktoś podpowiedziec , czy ten Amsoil AFL jest typowo na lato , czy mozna go też spokojnie zastosować na zimę ? nie mam na szczęście DPF-a
Komentarz
-
Zamieszczone przez czyzyk64czy mozna go też spokojnie zastosować na zimę ?
CCS 5314
temp płyniecia -43
Just a moment...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Zamieszczone przez ernestowskiwyszło mi, że jedyną pewną rzeczą są temperatury. Podobno zależność lepkości oleju od temperatury jest dość mocno nieliniowa, więc ciężko wykonać jakieś wiarygodne przeliczenia bez znajomości tej zależności.
Just a moment...Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
Zamieszczone przez ernestowskipowinienem dolać ok. 0,5l oleju, ale nie jestem nadgorliwy i poczekam aż poziom spadnie do min.
Komentarz
-
Zamieszczone przez konkongłupota, wyobraź sobie że olej oprócz smarowania także chłodzi, w lato dobrym zwyczajem jest trzymać poziom 3/4 - max. Czym mniej oleju tym szybciej lecą parametry, gorsze ciśnienie itd., nadgorliwością byłoby mieć stan ponad max., co może mięc przykre skutki, podobnie jak jazda na min.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
konkon, zak14, nie będę z wami dyskutował bo może i macie rację, ale czy któryś z was próbował wyczyścić bagażnik po rozlaniu się 0,5 litra oleju silnikowego? Ja czyściłem i od tamtej pory wolę od razu wylać wszystko z butelki.
zak14, ale ten kalkulator to chyba nie uwzględnia marki oleju, a tak jak pisałem wcześniej podobno charakterystyka temperaturowa lepkości nie jest liniowa, więc pewnie dla różnych olejów ma różny przebieg. Według mnie lepiej by było mierzyć ciśnienie bo ono jest chyba wypadkową lepkości i sprawności pompy oleju
czyzyk64, ja też spróbuję AMSOIL AFL 5W40 - o ile będzie gdzie kupić za <200zł/5l. Nie pili mnie bo przegląd dopiero za 3kkm czyli ok. 2 miesiące.
Komentarz
-
ernestowski, a jak ci przyjdzie zapłacić za amsa powiedzmy 220-230zł to już go nie kupisz? :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Zamieszczone przez ernestowskiPAOLO ESCO, loru, znaczy nie najlepszy? Zawsze myślałem, że w ASO mają olej specjalnie opracowywany i dobrane do danego modelu samochodu. Oleje dostępne na rynku są uniwersalne. A wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. :P
500 stron w dwóch tematach poszło w kanał.
Zablokuj sobie ten temat, zapomnij w ogóle o tym forum i zawierz ze wszystkim ASO.
Tylko nie pisz za kilka miesięcy że coś nie tak z autem a ASO chce kosmiczne pieniądze.
Przecież oni wiedzą najlepiej....
Komentarz
-
Zamieszczone przez ernestowskiOleje dostępne na rynku są uniwersalne. A wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.
Zamieszczone przez soszek81Przewróciłem się z krzesłem i wstać nie mogę......
---> Link ernestowski PROSZĘ - poczytaj, potem zadawaj pytania. (np dokument nr 13, 16, 18 itd...).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Opis opisem ale zapaszek równiez innyProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Zamieszczone przez ernestowskiten kalkulator to chyba nie uwzględnia marki oleju, a tak jak pisałem wcześniej podobno charakterystyka temperaturowa lepkości nie jest liniowa, więc pewnie dla różnych olejów ma różny przebieg
Zamieszczone przez ernestowskiWedług mnie lepiej by było mierzyć ciśnienie bo ono jest chyba wypadkową lepkości i sprawności pompy oleju
Chłopaki z forum subaru doktoraty z tego zagadnienia robią...
Zamieszczone przez ernestowskiZa 200zł/5l mam oryginalny olej z ASO, który ponoć jest najlepszyOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
Cenię Twoje poczucie humoru
[ Dodano: Pon 09 Lip, 12 01:18 ]
zak14, po przeanalizowaniu tego co napisales stwierdzam, ze masz racje iz pomiar cisninia to nienajlepszy pomysl. Co powiesz na probe opomiarowania przeplywu oleju tuz za pompa? Ciekawe czy daloby sie to zrobic jakas prosta metoda?
Komentarz
-
Zamieszczone przez ernestowskiCo powiesz na probe opomiarowania przeplywu oleju tuz za pompa?
Pytanie o reprezentatywność tego punktu pozostanie otwarte. Jak powiada DGW czujnik ciśnienia jest niedaleko pompy. I podczas gdy po pałowaniu nie włącza się kontrolka ciśnienia sterowana tym czujnikiem (a więc minimalna wartość progowa jest w tym punkcie zachowana ) to na końcu układu ciśnienia już brak. Jak to interpretować - nie wiem, bo nie znam precyzyjnie układu olejowego (kanały, średnice, etc.).Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
tak tylko jednym zdaniem o Motulu X-Cess Clean , moim zdaniem jednak specyfik (505.01) się lepiej sprawdził dla mojego silnika. NA X-cessie po 11tys zauważyłem odczuwalnie głośniejszą pracę silnika i przy rozpędzaniu, oraz przy spadaniu z obrotów. Teraz pewnie kupię coś innego na próbę albo wrócę do specyfika.service by Auto Tar
Komentarz
-
Zamieszczone przez zak14Temp. maksymalna oleju 113 st. C.Zamieszczone przez zak14Ano sporo, choć muszę jeszcze niedługo porównać w tym samym motorze z jego następcą.
To jest największy + Fuchs'a
Zamieszczone przez zak14Jeździłem trochę dziś po mieście - olej słabo zniósł wczorajszą trasę - klawiatura głośna się zrobiła, aż niemiło.Zamieszczone przez zak14W chwili gdy logowałem te dane osiągnąłem 10 kkm na oleju.
Zamieszczone przez zak14A na Millersa nie - bo nie :sickO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
Komentarz