czyzyk64, za wiele nie pomogę, bo do tej pory używałem tylko tego co zalewało ASO. Podobno był to Castrol Magnatec 5W40, ale z beczki, więc pewności 100% nie mam. Castrol kosztował mnie 45zł/litr. Podczas ostatniego okresu jazdy naCastrolu, musiałem dolać jeden litr oleju po 10kkm. Już troszkę mi olej puszcza sprężarka, bo zasyfiony jest cały dolot. Ze względu na koszty oleju w ASO i konieczność dokupienia dodatkowej butelki za 50zł/1l zdecydowałem się zmienić olej na Motula, bo dużo dobrych opinii wyczytałem na forach na temat tej marki. Przeglądając ofertę Motula wybrałem nie Specyfic, ale właśnie X-Clean, bo był nowszy w ofercie, tj. może lepszy. Ponadto zapłaciłem za niego tylko trochę ponad 160zł/5l, więc wyszło taniej i zostało mi troszkę na dolewki.
Do tej pory po 12kkm wygląda na to, że powinienem dolać ok. 0,5l oleju, ale nie jestem nadgorliwy i poczekam aż poziom spadnie do min. Z hałasem to ciężko cokolwiek porównywać, bo nie pamiętam za bardzo jak ponad rok temu pracował silnik na Castrolu, ale zaraz po wymianie na Motula dało się stwierdzić dużo cichszą i bardziej miękką pracę silnika. Nie będę się wypowiadał na temat hałasowania szklanek tuż po rozruchu, bo nie wiem w co się wsłuchiwać, ot przekręcam kluczyk i silnik budzi się do życia, wrzucam 1 bieg i ruszam
Miałem nadzieję, że na podstawie wytycznych zak14 zrobię logi takie jak on i będzie można coś porównywać, ale po przeanalizowaniu jego metodyki, wyszło mi, że jedyną pewną rzeczą są temperatury. Podobno zależność lepkości oleju od temperatury jest dość mocno nieliniowa, więc ciężko wykonać jakieś wiarygodne przeliczenia bez znajomości tej zależności. W pewnym sensie pomocne mogłoby być obserwowanie ciśnienia oleju, ale chyba nasze silniczki nie maja takiego pomiaru, a jedynie monitorują 0/1 spadek ciśnienia.
ernestowski, dzieki za informacje, generalnie chwile po kupnie auta jezdziłem na castrolu, ale jakoś mi nie podchodził, dośc głosno chodził , więc zmieniłem na Fuchsa i tak na mim jeżdze od wymiany do wymiany, raczej jestem z niego zadowolony , do 10.000 km bardzo dobrze sie zachowuje, potem niestety jest coraz głośniej, więc zmieniam na nowy. teraz zbliża sie wymiana oleju i tak zbieram opinie , być może zmienie olej na inną marke. Bardzo dobre opinie zbiera tu na forum Amsoil jak dla mnie 5w40, może na niego sie skuszę. może ktoś podpowiedziec , czy ten Amsoil AFL jest typowo na lato , czy mozna go też spokojnie zastosować na zimę ? nie mam na szczęście DPF-a
wyszło mi, że jedyną pewną rzeczą są temperatury. Podobno zależność lepkości oleju od temperatury jest dość mocno nieliniowa, więc ciężko wykonać jakieś wiarygodne przeliczenia bez znajomości tej zależności.
Tak naprawdę to właśnie temperatura jest tą najciekawszą wartością. A co do lepkości, to tu jest kalkulator:
powinienem dolać ok. 0,5l oleju, ale nie jestem nadgorliwy i poczekam aż poziom spadnie do min.
głupota, wyobraź sobie że olej oprócz smarowania także chłodzi, w lato dobrym zwyczajem jest trzymać poziom 3/4 - max. Czym mniej oleju tym szybciej lecą parametry, gorsze ciśnienie itd., nadgorliwością byłoby mieć stan ponad max., co może mięc przykre skutki, podobnie jak jazda na min.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
głupota, wyobraź sobie że olej oprócz smarowania także chłodzi, w lato dobrym zwyczajem jest trzymać poziom 3/4 - max. Czym mniej oleju tym szybciej lecą parametry, gorsze ciśnienie itd., nadgorliwością byłoby mieć stan ponad max., co może mięc przykre skutki, podobnie jak jazda na min.
konkon, zak14, nie będę z wami dyskutował bo może i macie rację, ale czy któryś z was próbował wyczyścić bagażnik po rozlaniu się 0,5 litra oleju silnikowego? Ja czyściłem i od tamtej pory wolę od razu wylać wszystko z butelki.
zak14, ale ten kalkulator to chyba nie uwzględnia marki oleju, a tak jak pisałem wcześniej podobno charakterystyka temperaturowa lepkości nie jest liniowa, więc pewnie dla różnych olejów ma różny przebieg. Według mnie lepiej by było mierzyć ciśnienie bo ono jest chyba wypadkową lepkości i sprawności pompy oleju
czyzyk64, ja też spróbuję AMSOIL AFL 5W40 - o ile będzie gdzie kupić za <200zł/5l. Nie pili mnie bo przegląd dopiero za 3kkm czyli ok. 2 miesiące.
PAOLO ESCO, loru, znaczy nie najlepszy? Zawsze myślałem, że w ASO mają olej specjalnie opracowywany i dobrane do danego modelu samochodu. Oleje dostępne na rynku są uniwersalne. A wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. :P
PAOLO ESCO, loru, znaczy nie najlepszy? Zawsze myślałem, że w ASO mają olej specjalnie opracowywany i dobrane do danego modelu samochodu. Oleje dostępne na rynku są uniwersalne. A wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. :P
Przewróciłem się z krzesłem i wstać nie mogę......
500 stron w dwóch tematach poszło w kanał.
Zablokuj sobie ten temat, zapomnij w ogóle o tym forum i zawierz ze wszystkim ASO.
Tylko nie pisz za kilka miesięcy że coś nie tak z autem a ASO chce kosmiczne pieniądze.
Przecież oni wiedzą najlepiej....
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Oleje dostępne na rynku są uniwersalne. A wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego.
a spytaj się w ASO dlaczego opis oleju na butelkach Castrola jest inny w PL a inny np. w Niemczech - lubisz jak robi się z Ciebie "idiotę" :roll: pewnie nie... nikt z nas nie lubi.
Zamieszczone przez soszek81
Przewróciłem się z krzesłem i wstać nie mogę......
chyba nie tylko Ty :wink: ręce opadają ...
---> http://maxol.com.pl/info/ernestowski PROSZĘ - poczytaj, potem zadawaj pytania. (np dokument nr 13, 16, 18 itd...).
ten kalkulator to chyba nie uwzględnia marki oleju, a tak jak pisałem wcześniej podobno charakterystyka temperaturowa lepkości nie jest liniowa, więc pewnie dla różnych olejów ma różny przebieg
Jeżeli z danych producenta konkretnego oleju wpisze do tego kalkulatora lepkość w 40 i 100 st., to uzyskasz zupełnie przyzwoitą aproksymację lepkości w przedziale powiedzmy od 0 do 130 st.
Zamieszczone przez ernestowski
Według mnie lepiej by było mierzyć ciśnienie bo ono jest chyba wypadkową lepkości i sprawności pompy oleju
Tak ale tu też masz kruczek, bo w które miejsce się wpiąć, żeby było ok. ? W rejonie czujnika, czy bliżej końca ?
Chłopaki z forum subaru doktoraty z tego zagadnienia robią...
Zamieszczone przez ernestowski
Za 200zł/5l mam oryginalny olej z ASO, który ponoć jest najlepszy
Choć jeden zrozumiał. Reszta się nie nadaje do Loży Szyderców :P
[ Dodano: Pon 09 Lip, 12 01:18 ] zak14, po przeanalizowaniu tego co napisales stwierdzam, ze masz racje iz pomiar cisninia to nienajlepszy pomysl. Co powiesz na probe opomiarowania przeplywu oleju tuz za pompa? Ciekawe czy daloby sie to zrobic jakas prosta metoda?
Co powiesz na probe opomiarowania przeplywu oleju tuz za pompa?
Do samego obserwowania zmian ciśnienia - pomysł ok.
Pytanie o reprezentatywność tego punktu pozostanie otwarte. Jak powiada DGW czujnik ciśnienia jest niedaleko pompy. I podczas gdy po pałowaniu nie włącza się kontrolka ciśnienia sterowana tym czujnikiem (a więc minimalna wartość progowa jest w tym punkcie zachowana ) to na końcu układu ciśnienia już brak. Jak to interpretować - nie wiem, bo nie znam precyzyjnie układu olejowego (kanały, średnice, etc.).
tak tylko jednym zdaniem o Motulu X-Cess Clean , moim zdaniem jednak specyfik (505.01) się lepiej sprawdził dla mojego silnika. NA X-cessie po 11tys zauważyłem odczuwalnie głośniejszą pracę silnika i przy rozpędzaniu, oraz przy spadaniu z obrotów. Teraz pewnie kupię coś innego na próbę albo wrócę do specyfika.
Ano sporo, choć muszę jeszcze niedługo porównać w tym samym motorze z jego następcą.
normalna temp oleju przy normalnej jeździe, każdy inny który miałem w motorku grzał się do wyższych temp.
To jest największy + Fuchs'a
Zamieszczone przez zak14
Jeździłem trochę dziś po mieście - olej słabo zniósł wczorajszą trasę - klawiatura głośna się zrobiła, aż niemiło.
Zamieszczone przez zak14
W chwili gdy logowałem te dane osiągnąłem 10 kkm na oleju.
to też u siebie zauważyłem, szybko traci właściwości nazwijmy je "wyciszające" , taki przebieg to jego kres, u mnie z racji programu ten kres przyszedł około 2kkm wcześniej
Zamieszczone przez zak14
A na Millersa nie - bo nie :sick
a szkoda, bo obecnie mam zalanego i uważam że jest to najlepsze co zalałem do tej pory do motorka, no ale Twój wybór.
Komentarz