Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tippo
    L&K
    • 2009
    • 1349
    • Octavia III (5E3)
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    Zamieszczone przez zak14
    No dobrze, ale odwracając pytanie - co jest takiego w tej 504/507, że tak negatywnie przekłada się akurat na CCS ?
    Pewno mniej przytkaja dpf :|

    Komentarz

    • Pidziek
      RS
      • 2011
      • 1845

      Zamieszczone przez soszek81
      Pidziek - dobrze czytam między wierszami - też będziesz miał "przecenę" AMSa?
      No jeśli tak to nazywasz to niech bedzie .
      Z Amsoil zaczynałem w Polsce przeszło 2 lata temu jak jeszcze nikt nie słyszał o tej marce :-)
      Więc znam na wylot całą ofertę AMS_a nie tylko teoretycznie ale praktycznie.
      Są produkty które sa bezdyskusyjnie najlepsze na świecie a sa takie które nie powalają jak w kazdej marce.
      Byłem i jestem cały czas najbliżej tego projektu oraz poduktu.

      Bedę zajmował się Naszym regionem

      Zamieszczone przez zak14
      No dobrze, ale odwracając pytanie - co jest takiego w tej 504/507, że tak negatywnie przekłada się akurat na CCS ?
      Viscosity Improvers (VI) co łaczy się równiez z HTHS i wysoką stabilnoscią na ścinanie przy siłach mechanicznych.

      DPF to szybciej przytkasz naszym paliwem niz olejem klasy C2/C3 czy 507 który czesto lubi znikać w bublach jakie się wypuszcza z napisem " możliwy ubytek oleju 1L/1000km :lol: )
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz

      • zak14
        Rider
        • 2011
        • 605
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez Pidziek
        Viscosity Improvers (VI) co łaczy się równiez z HTHS i wysoką stabilnoscią na ścinanie przy siłach mechanicznych.
        Chcesz powiedzieć, że całą różnica dotycząca CCS wynika z trwałości VII ? W AFL VI jest bardzo przekonujący, HTHS wysoki, więc może istotnie całą różnica w dłuższym okresie eksploatacji, w którym VII w olejach 507 muszą wykazać się odpornością na ścinanie, a więc co do zasady mieć niższą masę cząsteczkową ?
        Chyba muszę pogrzebać w literaturze nt. własności fizyko - chemicznych popularnych klas VII. Jest tego trochę - PMA, HSD, SPE, a nawet OCP
        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

        Komentarz

        • mike007007
          Ambiente
          • 2010
          • 119

          Witam, aż boję się zapytać… mianowicie do tej pory jeździłem na Castrolu TD 5w40, Motulu 505.01 5w40 a obecnie jest Liqui Moly 5100 5w40 wrażenia słuchowe takie castrol i motul zachowanie bardzo podobne, LM silnik ładnie mruczy ale podczas mrozów rozruch jakby cięższy. Chciałbym spróbować czegoś innego, ale pomysły się kończą. Przebieg 120 tyś wymiany oleju co 12tyś. Prosiłbym o podpowiedź. Z góry dzięki.

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            mike007007,
            Millers
            AMSOIL
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez mike007007
              Chciałbym spróbować czegoś innego
              do BJB przy wymianach co 15 tys km powinieneś mieć olej ze specyfikacją VW 505.01 - tak jak wyżej podaje Loru ---> Millers XFE PD 5W/40 lub Amsoil AFL 5W/40 do tego Statoil LazerWay C3 5W-40
              lub LazerWay G 5W/30 ze specyfikacją VW 505.01 http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayg5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_G_5W-30.pdf
              Załączone pliki
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Dzida
                RS
                • 2006
                • 2253

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Amsoil AFL 5W/40
                Zdaje się że ten olej nie spełnia normy, ale jedynie jest rekomendowany, wiec lejemy go na własną odpowiedzialność, dowiadując się wcześniej ile kosztują pompki, oraz wymiana wałka.

                EDIT: Ciekawy ten Statoil G, nie było go chyba wcześniej, albo dopiero co "dorobili" mu normę. Trzeba będzie spróbować.

                Komentarz

                • zak14
                  Rider
                  • 2011
                  • 605
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Zamieszczone przez Dzida
                  Zdaje się że ten olej nie spełnia normy, ale jedynie jest rekomendowany, wiec lejemy go na własną odpowiedzialność, dowiadując się wcześniej ile kosztują pompki, oraz wymiana wałka.
                  Nie ma aprobaty, podobnie jak nie ma jej już LM 4100, na którym kolega mike007007 ostatnio jeździł. Jak auto po gwarancji, to ja bym nie miał oporów - silnik z braku aprobaty nie wybuchnie.
                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Millers XFE PD 5W/40
                    bardzo miły olej już prawie 4kkm na min zrobiłem i jest git , jak znajdę chwilę to zrobię porównanie do Motul i Fuchs :diabelski_usmiech , ale ideałem nie jest :wink:

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Statoil LazerWay C3 5W-40
                    lub LazerWay G 5W/30 ze specyfikacją VW 505.01
                    zapomniałem o tym producencie
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • stefcio
                      Drive
                      • 2010
                      • 64

                      Korzystał ktoś z Millers Oils Trident 5W30 Longlife?
                      Nie jest to XF

                      Warto zalać tym olejem silnik BXE?

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez Dzida
                        Zdaje się że ten olej nie spełnia normy, ale jedynie jest rekomendowany, wiec lejemy go na własną odpowiedzialność, dowiadując się wcześniej ile kosztują pompki, oraz wymiana wałka.
                        Było juz o tym..

                        Nie posiada oficjalnej aprobaty ale spełnia wymogi co nie dyskwalifikuje go do użycia i nie ma nikt prawa kwestionować zasadności jego użycia a jesli o wałki chodzi szybciej zarżniesz wałki na oleju z aprobata ale gorszej ajkoci.
                        Sam stosuję CFS 5W40 do pompowtrysków, ludzie jeżdza na dobrych olejach 10W40 w PD i maja po 300 000km przebiegi i nic się nie dzieje wiec ....

                        [ Dodano: Czw 31 Maj, 12 09:16 ]
                        Kiedyś koreance zrobili taki teścik po 30 000km Tridenta Longlife :-)

                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • mike007007
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 119

                          Waham się pomiędzy motulem 505.01 a Millers XFE-PD 5w40 tylko z tego co zauważyłem motul jest pełen syntetyk a millers półsyntetyczny.

                          Komentarz

                          • elemenateur
                            Elegance
                            • 2007
                            • 803

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Sam stosuję CFS 5W40 do pompowtrysków, ludzie jeżdza na dobrych olejach 10W40 w PD i maja po 300 000km przebiegi i nic się nie dzieje wiec ....


                            pochwal się nowym nabytkiem pd

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez elemenateur
                              pochwal się nowym nabytkiem pd

                              Oto pojazd napedzany olejem CFS 5W40 jak wiadomo pompowtryski i przyrost 100% mocy :-)



                              Warunki pracy tego auta są extremalne a olej spisuje sie doskonale.

                              Powiem że silnik jest w bardzo dobrej kondycji .

                              To wycinek akurat z gazety nie powala jakoscią ale wszystko jest .


                              Pozdrawiam serdecznie
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez mike007007
                                Waham się pomiędzy motulem 505.01 a Millers XFE-PD 5w40 tylko z tego co zauważyłem motul jest pełen syntetyk a millers półsyntetyczny.
                                miałem Motula teraz mam Millers'a oba bardzo dobre, Millers genialny jeżeli chodzi o wyciszenie motorka
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  pojazd napedzany olejem CFS 5W40 jak wiadomo pompowtryski
                                  ... jak PD to tak naprawdę powinien być XFE PD 5W/40 z VW 505.01 ( gwoli uściślenia dla nie będących w temacie)

                                  241 KM i 445Nm - no tak po takich modyfikacjach w 1,9 TDI to można wszelkie zalecenia i specyfikacje producenta włożyć daleko i nastawić się na max ochronę silnika - więc taki CFS 5W/40 ma tutaj uzasadnienie.

                                  :szeroki_usmiech uważajcie na małe przymrozki ! "Temperatura krzepnięcia…0 C" ---> http://www.millersoils.pl/produkty/m...kowe/cfs-5w40/ to wypada poprawić - powinno być "Temperatura krzepnięcia...<-30 C" :wink:

                                  CFS 5W/40 - estry ---> 1- 10% (Kwas fosforoditiowy, mieszanina estrów O,Obis - 1,3-dimetylobutylo iizo-Pr, sole cynku).
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    No to takie małe nawiązanie do rzekomo wycierajacych się krzywek w przypadku niestosowania 505.01.
                                    Bynajmniej nie namawiam do stosowania olejów bez aprobaty, z takowa jest bezpieczniej zwłaszcza psychicznie, zawsze namawiam do stosowania olejów które spełniaja takową aprobatę to juz na wstępie dyskwaliikuje oleje które moga wyrzadzić krzywdę tej niezbyt udanej konstrukcji
                                    A że na dobrych olejach HC silniki standardowe jeżdzą i beda jexdzic długo bezawaryjnie nie podlega dyskusji
                                    Dobry syntetyk równie dobrze ochroni hydraulikę, krzywki i wszelkie newralgiczne miejsca tarcia

                                    Przymrozki to lepiej patrzec na CSS, temp. krzepnięcia ma się tak sobie do tego jak bedzie pompowany dlatego lepiej zwracać uwagę na lepkosć dynamiczną

                                    Może sie okazać że jakis minerał ma lepszą temp. krzepniecia od wysoko przetworzonego HC a jak odpalisz furke na minerale o dobrej temp. krzepnięcia spod maski będzie słychać stado odlatującyh bocianów
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      "Temperatura krzepnięcia…0 C"
                                      :diabelski_usmiech szybko poprawili na stronie Millersa... pidziek to Ty im dałeś cynk, czy czytają OCP :roll:
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Nie nie ....ja nawet nie mam czasu śledzic popularnych witryn.
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • Qbaas
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 16

                                          Policjanci z Centralnego Biura Śledczego wspólnie z katowickimi celnikami zlikwidowali linię produkcyjną oleju silnikowego oraz magazyn, w którym przechowywano przed wprowadzeniem do obrotu podrobiony produkt. Podczas akcji zatrzymano 3 mężczyzn, w tym głównego organizatora procederu i prezesa firmy, przez którą sfałszowany olej był wprowadzany na rynek. Stróże prawa zabezpieczyli łącznie 12 tys. litrów podrobionego oleju o wartości prawie 200 tys. złotych.

                                          Komentarz

                                          • Cromka
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 94

                                            Zamieszczone przez Qbaas
                                            http://www.policja.pl/portal/pol/1/77994/Zatrzymani_za_falszowanie_oleju.html
                                            Jakiej firmy olej jest konfekcjonowany w beczki o takim kolorze?
                                            Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                            Komentarz

                                            • parasite
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1368

                                              Zamieszczone przez Cromka
                                              Zamieszczone przez Qbaas
                                              http://www.policja.pl/portal/pol/1/77994/Zatrzymani_za_falszowanie_oleju.html
                                              Jakiej firmy olej jest konfekcjonowany w beczki o takim kolorze?
                                              Mobil? http://www.olejesamochodowe.com.pl/p...208l--beczka-/
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz

                                              • Qbaas
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 16

                                                Dokładnie tak

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Co to za dziupla ?
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • parasite
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1368

                                                    Hmm, ostatnio tak się zastanawiam. Wielu pisze tu, że po iluś tam kilometrach silnik zaczyna głośniej pracować, żezić itp. na danej oliwie. Mam w sumie to samo teraz na LM 0W40, ale pytanie brzmi, czy to oznacza, że olej przestał już spełniać swoją funkcję i już nie chroni za dobrze silnika, czy może po prostu dodatki mające na celu wyciszenie silnika już się zużyły? Inaczej mówiąc czy po prostu silnik głośniej będzie pracował, ale oliwa dalej tak samo jak na początku chroni silnik, czy jednak już silnik dostaje po tyłku i trzeba natychmiast oliwę wymienić?
                                                    Zastanawia mnie to bo niby LM to jest pełny syntetyk, a film zapewnia chyba baza olejowa? Tak więc przy niezbyt wysilonym silniku (1.9 90KM) po 11-12 tyś. km do tego jazdy głównie w trasie i na autostradzie, olej już miałby dość? W takim razie po co przepłacać za syntetyki jak równie dobrze mogę kupić najtańszy 5w40 Elfa lub Mobila i zmieniać co 8-10 tyś. i jeszcze mi kasa zastanie.
                                                    Boję się teraz co ile będę musiał wymieniać olej jak w tym miesiącu zrobię chipa.

                                                    Zobaczymy jeszcze jak Millers się będzie sprawował. Jutro LM out i zalewam XFD 5w40.
                                                    AGR 112KM, 232Nm
                                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...