Zamieszczone przez zak14
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
No jeśli tak to nazywasz to niech bedzie .Zamieszczone przez soszek81Pidziek - dobrze czytam między wierszami - też będziesz miał "przecenę" AMSa?
Z Amsoil zaczynałem w Polsce przeszło 2 lata temu jak jeszcze nikt nie słyszał o tej marce :-)
Więc znam na wylot całą ofertę AMS_a nie tylko teoretycznie ale praktycznie.
Są produkty które sa bezdyskusyjnie najlepsze na świecie a sa takie które nie powalają jak w kazdej marce.
Byłem i jestem cały czas najbliżej tego projektu oraz poduktu.
Bedę zajmował się Naszym regionem
Viscosity Improvers (VI) co łaczy się równiez z HTHS i wysoką stabilnoscią na ścinanie przy siłach mechanicznych.Zamieszczone przez zak14No dobrze, ale odwracając pytanie - co jest takiego w tej 504/507, że tak negatywnie przekłada się akurat na CCS ?
DPF to szybciej przytkasz naszym paliwem niz olejem klasy C2/C3 czy 507 który czesto lubi znikać w bublach jakie się wypuszcza z napisem " możliwy ubytek oleju 1L/1000km :lol: )Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Chcesz powiedzieć, że całą różnica dotycząca CCS wynika z trwałości VII ? W AFL VI jest bardzo przekonujący, HTHS wysoki, więc może istotnie całą różnica w dłuższym okresie eksploatacji, w którym VII w olejach 507 muszą wykazać się odpornością na ścinanie, a więc co do zasady mieć niższą masę cząsteczkową ?Zamieszczone przez PidziekViscosity Improvers (VI) co łaczy się równiez z HTHS i wysoką stabilnoscią na ścinanie przy siłach mechanicznych.
Chyba muszę pogrzebać w literaturze nt. własności fizyko - chemicznych popularnych klas VII. Jest tego trochę - PMA, HSD, SPE, a nawet OCP
Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Witam, aż boję się zapytać… mianowicie do tej pory jeździłem na Castrolu TD 5w40, Motulu 505.01 5w40 a obecnie jest Liqui Moly 5100 5w40 wrażenia słuchowe takie castrol i motul zachowanie bardzo podobne, LM silnik ładnie mruczy ale podczas mrozów rozruch jakby cięższy. Chciałbym spróbować czegoś innego, ale pomysły się kończą. Przebieg 120 tyś wymiany oleju co 12tyś. Prosiłbym o podpowiedź. Z góry dzięki.
Komentarz
-
-
do BJB przy wymianach co 15 tys km powinieneś mieć olej ze specyfikacją VW 505.01 - tak jak wyżej podaje Loru ---> Millers XFE PD 5W/40 lub Amsoil AFL 5W/40 do tego Statoil LazerWay C3 5W-40Zamieszczone przez mike007007Chciałbym spróbować czegoś innego
lub LazerWay G 5W/30 ze specyfikacją VW 505.01 http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayg5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_G_5W-30.pdfZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zdaje się że ten olej nie spełnia normy, ale jedynie jest rekomendowany, wiec lejemy go na własną odpowiedzialność, dowiadując się wcześniej ile kosztują pompki, oraz wymiana wałka.Zamieszczone przez PAOLO ESCOAmsoil AFL 5W/40
EDIT: Ciekawy ten Statoil G, nie było go chyba wcześniej, albo dopiero co "dorobili" mu normę. Trzeba będzie spróbować.
Komentarz
-
-
Nie ma aprobaty, podobnie jak nie ma jej już LM 4100, na którym kolega mike007007 ostatnio jeździł. Jak auto po gwarancji, to ja bym nie miał oporów - silnik z braku aprobaty nie wybuchnie.Zamieszczone przez DzidaZdaje się że ten olej nie spełnia normy, ale jedynie jest rekomendowany, wiec lejemy go na własną odpowiedzialność, dowiadując się wcześniej ile kosztują pompki, oraz wymiana wałka.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
bardzo miły olej już prawie 4kkm na min zrobiłem i jest git , jak znajdę chwilę to zrobię porównanie do Motul i Fuchs :diabelski_usmiech , ale ideałem nie jest :wink:Zamieszczone przez PAOLO ESCOMillers XFE PD 5W/40
zapomniałem o tym producencieZamieszczone przez PAOLO ESCOStatoil LazerWay C3 5W-40
lub LazerWay G 5W/30 ze specyfikacją VW 505.01O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Było juz o tym..Zamieszczone przez DzidaZdaje się że ten olej nie spełnia normy, ale jedynie jest rekomendowany, wiec lejemy go na własną odpowiedzialność, dowiadując się wcześniej ile kosztują pompki, oraz wymiana wałka.
Nie posiada oficjalnej aprobaty ale spełnia wymogi co nie dyskwalifikuje go do użycia i nie ma nikt prawa kwestionować zasadności jego użycia a jesli o wałki chodzi szybciej zarżniesz wałki na oleju z aprobata ale gorszej ajkoci.
Sam stosuję CFS 5W40 do pompowtrysków, ludzie jeżdza na dobrych olejach 10W40 w PD i maja po 300 000km przebiegi i nic się nie dzieje wiec ....
[ Dodano: Czw 31 Maj, 12 09:16 ]
Kiedyś koreance zrobili taki teścik po 30 000km Tridenta Longlife :-)
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez elemenateurpochwal się nowym nabytkiem pd
Oto pojazd napedzany olejem CFS 5W40 jak wiadomo pompowtryski i przyrost 100% mocy :-)

Warunki pracy tego auta są extremalne a olej spisuje sie doskonale.
Powiem że silnik jest w bardzo dobrej kondycji .
To wycinek akurat z gazety nie powala jakoscią ale wszystko jest .
Pozdrawiam serdecznieProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
miałem Motula teraz mam Millers'a oba bardzo dobre, Millers genialny jeżeli chodzi o wyciszenie motorkaZamieszczone przez mike007007Waham się pomiędzy motulem 505.01 a Millers XFE-PD 5w40 tylko z tego co zauważyłem motul jest pełen syntetyk a millers półsyntetyczny.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
... jak PD to tak naprawdę powinien być XFE PD 5W/40 z VW 505.01 ( gwoli uściślenia dla nie będących w temacie)Zamieszczone przez Pidziekpojazd napedzany olejem CFS 5W40 jak wiadomo pompowtryski
241 KM i 445Nm - no tak po takich modyfikacjach w 1,9 TDI to można wszelkie zalecenia i specyfikacje producenta włożyć daleko
i nastawić się na max ochronę silnika - więc taki CFS 5W/40 ma tutaj uzasadnienie.
:szeroki_usmiech uważajcie na małe przymrozki ! "Temperatura krzepnięcia…0 C" ---> http://www.millersoils.pl/produkty/m...kowe/cfs-5w40/ to wypada poprawić - powinno być "Temperatura krzepnięcia...<-30 C" :wink:
CFS 5W/40 - estry ---> 1- 10% (Kwas fosforoditiowy, mieszanina estrów O,Obis - 1,3-dimetylobutylo iizo-Pr, sole cynku).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No to takie małe nawiązanie do rzekomo wycierajacych się krzywek w przypadku niestosowania 505.01.
Bynajmniej nie namawiam do stosowania olejów bez aprobaty, z takowa jest bezpieczniej zwłaszcza psychicznie, zawsze namawiam do stosowania olejów które spełniaja takową aprobatę to juz na wstępie dyskwaliikuje oleje które moga wyrzadzić krzywdę tej niezbyt udanej konstrukcji
A że na dobrych olejach HC silniki standardowe jeżdzą i beda jexdzic długo bezawaryjnie nie podlega dyskusji
Dobry syntetyk równie dobrze ochroni hydraulikę, krzywki i wszelkie newralgiczne miejsca tarcia
Przymrozki to lepiej patrzec na CSS, temp. krzepnięcia ma się tak sobie do tego jak bedzie pompowany dlatego lepiej zwracać uwagę na lepkosć dynamiczną
Może sie okazać że jakis minerał ma lepszą temp. krzepniecia od wysoko przetworzonego HC a jak odpalisz furke na minerale o dobrej temp. krzepnięcia spod maski będzie słychać stado odlatującyh bocianów
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Nie nie ....ja nawet nie mam czasu śledzic popularnych witryn.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Policjanci z Centralnego Biura Śledczego wspólnie z katowickimi celnikami zlikwidowali linię produkcyjną oleju silnikowego oraz magazyn, w którym przechowywano przed wprowadzeniem do obrotu podrobiony produkt. Podczas akcji zatrzymano 3 mężczyzn, w tym głównego organizatora procederu i prezesa firmy, przez którą sfałszowany olej był wprowadzany na rynek. Stróże prawa zabezpieczyli łącznie 12 tys. litrów podrobionego oleju o wartości prawie 200 tys. złotych.
Komentarz
-
-
Mobil? http://www.olejesamochodowe.com.pl/p...208l--beczka-/Zamieszczone przez CromkaJakiej firmy olej jest konfekcjonowany w beczki o takim kolorze?Zamieszczone przez Qbaashttp://www.policja.pl/portal/pol/1/77994/Zatrzymani_za_falszowanie_oleju.html
Komentarz
-
-
Co to za dziupla ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Hmm, ostatnio tak się zastanawiam. Wielu pisze tu, że po iluś tam kilometrach silnik zaczyna głośniej pracować, żezić itp. na danej oliwie. Mam w sumie to samo teraz na LM 0W40, ale pytanie brzmi, czy to oznacza, że olej przestał już spełniać swoją funkcję i już nie chroni za dobrze silnika, czy może po prostu dodatki mające na celu wyciszenie silnika już się zużyły? Inaczej mówiąc czy po prostu silnik głośniej będzie pracował, ale oliwa dalej tak samo jak na początku chroni silnik, czy jednak już silnik dostaje po tyłku i trzeba natychmiast oliwę wymienić?
Zastanawia mnie to bo niby LM to jest pełny syntetyk, a film zapewnia chyba baza olejowa? Tak więc przy niezbyt wysilonym silniku (1.9 90KM) po 11-12 tyś. km do tego jazdy głównie w trasie i na autostradzie, olej już miałby dość? W takim razie po co przepłacać za syntetyki jak równie dobrze mogę kupić najtańszy 5w40 Elfa lub Mobila i zmieniać co 8-10 tyś. i jeszcze mi kasa zastanie.
Boję się teraz co ile będę musiał wymieniać olej jak w tym miesiącu zrobię chipa.
Zobaczymy jeszcze jak Millers się będzie sprawował. Jutro LM out i zalewam XFD 5w40.
Komentarz
-
Komentarz