A niby fachowiec z branży olejowej, Pidiziek nie kompromituj się bardziej. Czy tobie, nie fachowcy musza coś udowadniać?
Gdziesz ten błąd ?
Zamieszczone przez zak14
Możesz pokazać jakiś kwit potwierdzający powyższe udziały poszczególnych grup olejów bazowych ?
Zadzwon do Świdnicy nie mam takiej potrzeby nikt w Polsce nie ma podobnych informacji.
Ostatnio ktoś się wykłucał o HTHS LazerWay-a więc nie wytrzymałem i załatwiłem kwit.
rozumiem, że w temacie HTHS LazerWay 0W/30? Wprawdzie nie ma to dla mnie znaczenia ale...wg. ACEA A5B5 ≥ 2.9 ≤ 3.5 ale ma też specyfikację MB 229.3 więc hmmm 3,0-3,2.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
A no tutaj;
Pidziek napisał/a:
tak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD
To nie błąd tak istotnie jest co niewątpliwie odbija się pozytywnie na tym konkretnym oleju .
To nie żaden błąd, linia premium jst tak formułowana że XFE, XFE-PD, XSS-y maja właśnie taką konstrukcję formulacji.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
rozumiem, że w temacie HTHS LazerWay 0W/30? Wprawdzie nie ma to dla mnie znaczenia ale...wg. ACEA A5B5
No widzisz i tuatj się pojawiła taka mała zagwozdka bo zwróc uagę jaką lepkość ma ten olej w 40 i 100st.C i jakie lepkosci maja inne oleje 0W30 spełniające A5/B5 , pojawiło sie pytanie czy podano podobnie jak w Mobilu ESP A5/B5 bo olej wykazuje taką i taką oszczędność paliwa a ma HTHS powyżej granicy 3.5 czy spełnia w pełni wytyczne ACEA A5/B5.
To pytanie nie było łatwe ....
HTHS = 3.5
Ja myślę że oszczędność paliwa mimo takiej lepkosci ma i to w głównej mierze zasługa baz PAO min. 50-60%.
Obecnie testuje w silniku VVT-I ten olej.
Jest OK ale nie tak cicho tłumi łancuch rozrzadu jak CFS 0W20 zarówno po ostrej jeździe jak i całej pracy jednostki.
O ile CFS spisuje się do 10 000km rewelacjnie to zobaczymy jak tutaj bedzie.
Na zimę wleje AMS-a tylko jeszcze nie wiem jakiego, moze wezmę od Wojtka tego dodatku WS2 do oleju to sie zobaczy wrzucę popierdółkę na rolki przed i po.
Teraz tez wrzucę za tydzien dwa zmierze moc na kołach, może sprawdze nawet Nanodrive 0W20 zobaczymy
Ale ten wolny czas ....
Wydaje się byc bardzo "lekkim" olejem dla silnika o bardzo małych oporach co przedkłada się na zwiekszone szarpanie przy puszczonym gazie (czesto obserwowana sytuacja )
Zadzwon do Świdnicy nie mam takiej potrzeby nikt w Polsce nie ma podobnych informacji.
Ale ja nie mam takiej potrzeby - nie zalewam i nie planuję w dającej się przewidzieć perspektywie czasowej Millersa, natomiast nie biorę na wiarę takich stwierdzeń. Ty to sprzedajesz. Ty tak twierdzisz. Pokaż więc kwity. Ja póki co nie wierzę.
Panowie co sądzicie o wysysaniu oleju ?? przy ostatniej wymianie tak uczyniłem a chciałbym poznać opinie innych użytkowników diesli.Fakt mam silnik starej generacji zawsze spuszczałem ale teraz trafiła się okazja wymiany na Lazer ze Statoilu z wyssaniem za 70 złociszy więc skorzystałem.
było o tym w poprzednim watku. U Ciebie miska olejowa jest "prosta" więc w sumie problemu z odessaniem nie ma (ja jednak wolę po staremu zmieniac olej i dać zadziać grawitacji...odysanie to raczej szybka metoda na wymianę w ASO tak by się chłopcy nie napracowali a klient był zadowolony z szybkiej zmiany...teoretycznie), co innego w O2 tam nawet po odessaniu należy odkręcić korek spustowy w misce olejowej w celu zlania resztki oleju.
Zamieszczone przez Marcello01
okazja wymiany na Lazer ze Statoilu z wyssaniem za 70 złociszy
tz olej + odysanie? A jakim olejem zalałeś silnik? 5W/40? Link Jeżeli tak to cena była OK a olej przyzwoity i będzie "trzymał" parametry, które podaje Statoil.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Czytam od czasu do czasu ten wątek i widze, że kilku kolegów posiada niezłą więdzę na temat olei samochodowych....Ja tam jestem kompletna noga w tym temacie i wiem tyle co przeczytam na fotum lub w necie, ale do czego zmierzam...
Tak niesmiało zapytam....czy ktoś zmierzyłby się z takim tematem by stworzyć tabelę, w której podane by były oleje alfabetycznie wraz z lekkim opisem produktu oraz oceną stosunku jakości do ceny....
Wiem, że zadanie nie jest łatwe no i roboty przy tym sporo, ale jaka pomoc dla forumowiczów?Bezcenne :wink: Taką tabelę umieścić w osobnym wątku, a propozycje do umieszcania następnych olei w obecnym
Tabela moim zdaniem musiala by uwzględniać np:
skoda OI lub OII, rok?, silnik 1.9 lub 2.0, nazwa oleju+specyfikacja, przykładowa cena za 4l.
no i tabela musiała by być podzielona na dwie kategorie dla osób zmieniajacych olej raz w roku i tych co muszą częściej
Co myślicie?Powalczyłby ktoś z tym jakby nie było trudnym tematem? Oczywiście tabela musiałaby być w miarę obiektywna tz. samam w sobie nie ma być reklamą tj. wrzucam to co ja sprzedaję tylko POGLĄDOWĄ informacją ze stosunkiem jakości do ceny :P
Oprócz lata gdzie trafi się parę tras, to głównie odcinki 15 km i dojazdy do pracy, co drugi weekend jakaś trasa 100-300 km, ale jak spojrzę na motostat to z 24k km wychodzi 55% miasto, 45% trasa.
Bylbym raczej za normą 505.01, bo podobno norma 507.01 ma jakieś dodatki, aby mniej dymiło, ale te dodatki powodują też gorsze smarowanie.
Poczytałem i mam takich oto kandydatów:
Amsoila AFL 5W40, ale on podobno lepszy na trasy niż kandydat poniżej.
Amsoil 5W30 AEL jaką on ma normę 505.01 czy 507.01? Liqui Moly Top Tec 4600 SAE 5W-30 - VW 505.01 - to chyba będzie mój optymalny wybór
Statoil Lazerway LL 5W30 - tylko tutaj chyba 507.01, a wolałbym być za normą 505.01
Obecnie mam MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 ACEA C3 miał być 5W30, ale dostałem 5W40 i nie było czasu na wymianę, na ten który zamawiałem, z 5 litrów które miałem, obecnie mam 600-700 ml w bańce, czyli dolałem ok 0,5 l (przebieg 193k km), także chyba bez tragedii, ale i bez szału. Latem zaczął go więcej brać i robiłem parę tras, to pewnie dlatego, bo nie żałowałem wyprzedzania, dziwne że go tyle wziął, turbo ma ok. 20k km. Ile wchodzi oleju na wymianę z tego co pamieam 3,7l?
[ Dodano: Pią 06 Lip, 12 12:39 ]
I jeszcze jedno przewijają się w tym wątku różne sformułowania które dla mnie szarego użytkownika nie są rozpoznawalne może ktoś to rozjaśnić w paru słowach?
Podam przykładowo o co mi chodzi:
Motol Specific 504 00 507 00
STANDARDY: ACEA A3 / B4 / C3 "
VW 504.00/507.00
Gęstość w 20 C 0,848
Lepkość w 100 C 11,7mm2/s
Lepkość w 40 C 72,3mm2/s
Wskaźnik lepkości 157
Punkt zapłonu 242C wysoko
Punkt zamarzania -39oC
TBN 7,2 mg KOH/g
HTHS viscosity >3.5
olej w technologii Mid SAPS
PAO
olej w technologii Mid SAPS/Low Saps
Na pewno pominąłem jakieś kluczowe słowa lub sformułowania, ale chodzi mi o taki mini słowniczek dla zielonych, wtedy można sobie pogadać i pooglądać karty .
Amsoil 5W30 AEL jaką on ma normę 505.01 czy 507.01?
VW 507.00
Zamieszczone przez natash
to chyba będzie mój optymalny wybór
osobiście uważam o czym pisałem nie raz, że cena TT4600 jest zbyt wysoka Link chyba wolałbym dać te 50 zł więcej i sprawdzić Amsoila AFL 5W/40 - gdyby był w zbliżonej cenie a chyba wyczytałem, że cena Amsoila ma być konkurencyjna :roll:
Zamieszczone przez natash
chodzi mi o taki mini słowniczek
ale o tym było w poprzednim watku oleju do TDI. Wystarczy poszukać.
Zamieszczone przez natash
Ile wchodzi oleju na wymianę
+- 4,3 L jak dobrze spuścisz olej. Kup 5L bedzie na dolewkę.
Zamieszczone przez loru
najlepszy wybór
też podobnie uważam.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
gdyby był w zbliżonej cenie a chyba wyczytałem, że cena Amsoila ma być konkurencyjna
No właśnie coś ten Amsoil zaczął być nagle mocno promowany i w ogłoszeniach komercyjnych na forum pojawił się dystrybutor z całkiem niezłą ceną z tego co widzę. Ktoś od niego brał?
Amsoil w Warszawie od oficjalnego dystrybutora można się zamknąć spokojnie w 200 zł. Brał Piramida, jeszcze z beczki, Orbit w banieczce.
[ Dodano: Pią 06 Lip, 12 13:59 ]
Co do listy to zrobiłem na szybko wykazik, reszta do dopisania i dopracowania, kolejność przypadkowa, o sensie tabelki nie ma co dyskutować.
Total
Castrol
w zasadzie liczy się tylko seria Edge
do pompek 505.01- Edge TD 5W-40
LL- 504.00, 507.00- Edge 5W-30
LPG- Edge 0W-40
Mobil
do pompek- 3000 XE 5W-30,
LL- ESP Formula 5W-30
LPG- New Life 0W-40
Motul
do pompek- Specific 505.01, X-Clean 5W-40
LL- Specific 504/507 5W-30, X-Clean+ 5W-30, Specific 506.01 0W-30
LPG- X-Cess 5W-40, X-Clean 5W-40, X-Max 0W-40
Liqui Moly
do pompek- Top Tec 4100 5W-40, Top Tec 4600 5W-30
LL- Top Tec 4200
LPG- Leichtlauf Special LL 5W-30, Leichtlauf High Tech 5W-40
Gulf
pompki- TEC Plus 5W-40, Formula ULE 5W-30, Formula ULE 5W-40
LL- Formula GVX 5W-30, Formula GVT 5W-30, Formula FE 506.01 0W-30
LPG- Formula G 5W-40, Formula GX 5W-40
inne- Formula G 5W-40, Formula G 0W-30, Formula g 5W-30, Formula GX
5W-40
BP
pompki- Visco 5000 C 5W-40
LL- Visco 7000 5W-30
LPG- Visco 5000 5W-30
inne- Visco 7000 C 5W-40, Visco 5000 M 5W-30
Pentosin
K2
Mannol
GM
Petronas
Havoline
pompki- ULTRA S 5W-40
LL- ULTRA V 507.00 5W-30
LPG- Synthetic 5W-40
inne- Synthetic 5W-40, ULTRA S 5W-30, ULTRA S 5W-40
Repsol
Carlube
Midland
Quaker State
Petro Canada
Xado
Kager
Royal Purple
Tedex
Ravenol
Amsoila AFL 5W40, ale on podobno lepszy na trasy niż kandydat poniżej.
Zamieszczone przez loru
najlepszy wybór
też podobnie uważam.
A jak to się ma do auta bez DPF, bo on ma normę 507.00 i podobno mniej dymi, ale słabiej smaruje niż te z normą 505.01. Jak wspomniałem albo jeżdżę trasy albo miasto odcinki po 15 km max.
AFL spełnia 505.01, C3
507 ma inne dodatki anty zużyciowe, w nowych autach się sprawdza, co do dymienia to raz olej a dwa paliwo które wpływa na olej i emisję.
X-Clean to dobry olej ale możesz też spróbować AMSa, świetne właściwości w niskich temp i super stabilność temp., niemal ideał.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Czytałem że Amsoil 5W30 505.01, Amsoil 5W40 507.01, poprawcie mnie jeśli się mylę? Lepsze właściwości na miasto ma podobno 5W30, a że zbliża się zima, a zmianę mam za 2-3k km to chyba wolałbym coś na zimę, bo widzę, że tak rocznie robię ok. 20-22k km. A o tym dymieniu to chodziło mi, że norma 507.01 jest tak zrobiona, że ma mniej dymić, bo auta mają DPF, ale trochę gorzej smaruje, kiedyś coś takiego mi napisał PAOLO ESCO, to tym się sugeruje
Komentarz