Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez leonn
    Możesz dać jakiś namiar o tym
    Spójrz na to:
    LATEST RELEASES
    Ostrzeżenie o przekierowaniu
    Tabelki z testami dla poszczególnych specyfikacji i norm znajdziesz tutaj:
    Just a moment...
    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

    Komentarz


    • Zamieszczone przez leonn
      A niby fachowiec z branży olejowej, Pidiziek nie kompromituj się bardziej. Czy tobie, nie fachowcy musza coś udowadniać?
      Gdziesz ten błąd ?

      Zamieszczone przez zak14
      Możesz pokazać jakiś kwit potwierdzający powyższe udziały poszczególnych grup olejów bazowych ?
      Zadzwon do Świdnicy nie mam takiej potrzeby nikt w Polsce nie ma podobnych informacji.
      Ostatnio ktoś się wykłucał o HTHS LazerWay-a więc nie wytrzymałem i załatwiłem kwit.

      PAOLO : ile obstawiasz ?
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Pidziek
        leonn napisał/a:
        A niby fachowiec z branży olejowej, Pidiziek nie kompromituj się bardziej. Czy tobie, nie fachowcy musza coś udowadniać?



        Gdziesz ten błąd ?
        A no tutaj;
        Zamieszczone przez Pidziek
        tak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Pidziek
          ile obstawiasz ?
          rozumiem, że w temacie HTHS LazerWay 0W/30? Wprawdzie nie ma to dla mnie znaczenia ale...wg. ACEA A5B5 ≥ 2.9 ≤ 3.5 ale ma też specyfikację MB 229.3 więc hmmm 3,0-3,2.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez leonn
            A no tutaj;
            Pidziek napisał/a:
            tak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD
            To nie błąd tak istotnie jest co niewątpliwie odbija się pozytywnie na tym konkretnym oleju .
            To nie żaden błąd, linia premium jst tak formułowana że XFE, XFE-PD, XSS-y maja właśnie taką konstrukcję formulacji.

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            rozumiem, że w temacie HTHS LazerWay 0W/30? Wprawdzie nie ma to dla mnie znaczenia ale...wg. ACEA A5B5
            No widzisz i tuatj się pojawiła taka mała zagwozdka bo zwróc uagę jaką lepkość ma ten olej w 40 i 100st.C i jakie lepkosci maja inne oleje 0W30 spełniające A5/B5 , pojawiło sie pytanie czy podano podobnie jak w Mobilu ESP A5/B5 bo olej wykazuje taką i taką oszczędność paliwa a ma HTHS powyżej granicy 3.5 czy spełnia w pełni wytyczne ACEA A5/B5.
            To pytanie nie było łatwe ....
            HTHS = 3.5

            Ja myślę że oszczędność paliwa mimo takiej lepkosci ma i to w głównej mierze zasługa baz PAO min. 50-60%.

            Obecnie testuje w silniku VVT-I ten olej.
            Jest OK ale nie tak cicho tłumi łancuch rozrzadu jak CFS 0W20 zarówno po ostrej jeździe jak i całej pracy jednostki.

            O ile CFS spisuje się do 10 000km rewelacjnie to zobaczymy jak tutaj bedzie.
            Na zimę wleje AMS-a tylko jeszcze nie wiem jakiego, moze wezmę od Wojtka tego dodatku WS2 do oleju to sie zobaczy wrzucę popierdółkę na rolki przed i po.

            Chodzi o JITUSLOT88: Situs Judi Slot Online Gacor, Slot88 Gacor Asia

            Teraz tez wrzucę za tydzien dwa zmierze moc na kołach, może sprawdze nawet Nanodrive 0W20 zobaczymy

            Ale ten wolny czas ....

            Wydaje się byc bardzo "lekkim" olejem dla silnika o bardzo małych oporach co przedkłada się na zwiekszone szarpanie przy puszczonym gazie (czesto obserwowana sytuacja )
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek
              Zadzwon do Świdnicy nie mam takiej potrzeby nikt w Polsce nie ma podobnych informacji.
              Ale ja nie mam takiej potrzeby - nie zalewam i nie planuję w dającej się przewidzieć perspektywie czasowej Millersa, natomiast nie biorę na wiarę takich stwierdzeń. Ty to sprzedajesz. Ty tak twierdzisz. Pokaż więc kwity. Ja póki co nie wierzę.
              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Pidziek
                HTHS = 3.5
                to jestem spokojny o silnik a dokładnie o dopiero co odbytą jazdę po Alpach zapakowaną Octavką.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • A ja nic nie rozumiem z tych skrótów i rozmowy, dlatego zaleje pewnie coś typu LM 4600 bo leją to wszyscy.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez zak14
                    Ty tak twierdzisz. Pokaż więc kwity. Ja póki co nie wierzę.
                    Zadzwoń do centrali zapytaj. mozesz do Świdnicy
                    Chyba że coś się zmieniło .
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz


                    • A niby fachowiec z branży olejowej, Pidiziek nie kompromituj się bardziej. Czy tobie, nie fachowcy musza coś udowadniać?
                      handlowal by ogorkami to by byl specem od branzy ogorkowej.

                      to tak zwani specjalisci z przymusu/zawodu

                      chwyci sie za cos i od razu spec.

                      Komentarz


                      • Panowie co sądzicie o wysysaniu oleju ?? przy ostatniej wymianie tak uczyniłem a chciałbym poznać opinie innych użytkowników diesli.Fakt mam silnik starej generacji zawsze spuszczałem ale teraz trafiła się okazja wymiany na Lazer ze Statoilu z wyssaniem za 70 złociszy więc skorzystałem.
                        https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Marcello01
                          Panowie co sądzicie o wysysaniu oleju ??
                          było o tym w poprzednim watku. U Ciebie miska olejowa jest "prosta" więc w sumie problemu z odessaniem nie ma (ja jednak wolę po staremu zmieniac olej i dać zadziać grawitacji...odysanie to raczej szybka metoda na wymianę w ASO tak by się chłopcy nie napracowali a klient był zadowolony z szybkiej zmiany...teoretycznie), co innego w O2 tam nawet po odessaniu należy odkręcić korek spustowy w misce olejowej w celu zlania resztki oleju.
                          Zamieszczone przez Marcello01
                          okazja wymiany na Lazer ze Statoilu z wyssaniem za 70 złociszy
                          tz olej + odysanie? A jakim olejem zalałeś silnik? 5W/40? Link Jeżeli tak to cena była OK a olej przyzwoity i będzie "trzymał" parametry, które podaje Statoil.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez xtremesystems
                            handlowal by ogorkami to by byl specem od branzy ogorkowej.
                            Zanim cos napiszesz sprawdz u źródła.
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • Czytam od czasu do czasu ten wątek i widze, że kilku kolegów posiada niezłą więdzę na temat olei samochodowych....Ja tam jestem kompletna noga w tym temacie i wiem tyle co przeczytam na fotum lub w necie, ale do czego zmierzam...

                              Tak niesmiało zapytam....czy ktoś zmierzyłby się z takim tematem by stworzyć tabelę, w której podane by były oleje alfabetycznie wraz z lekkim opisem produktu oraz oceną stosunku jakości do ceny....

                              Wiem, że zadanie nie jest łatwe no i roboty przy tym sporo, ale jaka pomoc dla forumowiczów?Bezcenne :wink: Taką tabelę umieścić w osobnym wątku, a propozycje do umieszcania następnych olei w obecnym

                              Tabela moim zdaniem musiala by uwzględniać np:

                              skoda OI lub OII, rok?, silnik 1.9 lub 2.0, nazwa oleju+specyfikacja, przykładowa cena za 4l.


                              no i tabela musiała by być podzielona na dwie kategorie dla osób zmieniajacych olej raz w roku i tych co muszą częściej

                              Co myślicie?Powalczyłby ktoś z tym jakby nie było trudnym tematem? Oczywiście tabela musiałaby być w miarę obiektywna tz. samam w sobie nie ma być reklamą tj. wrzucam to co ja sprzedaję tylko POGLĄDOWĄ informacją ze stosunkiem jakości do ceny :P
                              nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                              Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                              Komentarz


                              • PAOLO ESCO, 10w40 przebieg jest 250000
                                https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                                Komentarz


                                • Oprócz lata gdzie trafi się parę tras, to głównie odcinki 15 km i dojazdy do pracy, co drugi weekend jakaś trasa 100-300 km, ale jak spojrzę na motostat to z 24k km wychodzi 55% miasto, 45% trasa.

                                  Bylbym raczej za normą 505.01, bo podobno norma 507.01 ma jakieś dodatki, aby mniej dymiło, ale te dodatki powodują też gorsze smarowanie.

                                  Poczytałem i mam takich oto kandydatów:

                                  Amsoila AFL 5W40, ale on podobno lepszy na trasy niż kandydat poniżej.
                                  Amsoil 5W30 AEL jaką on ma normę 505.01 czy 507.01?
                                  Liqui Moly Top Tec 4600 SAE 5W-30 - VW 505.01 - to chyba będzie mój optymalny wybór
                                  Statoil Lazerway LL 5W30 - tylko tutaj chyba 507.01, a wolałbym być za normą 505.01

                                  Obecnie mam MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 ACEA C3 miał być 5W30, ale dostałem 5W40 i nie było czasu na wymianę, na ten który zamawiałem, z 5 litrów które miałem, obecnie mam 600-700 ml w bańce, czyli dolałem ok 0,5 l (przebieg 193k km), także chyba bez tragedii, ale i bez szału. Latem zaczął go więcej brać i robiłem parę tras, to pewnie dlatego, bo nie żałowałem wyprzedzania, dziwne że go tyle wziął, turbo ma ok. 20k km. Ile wchodzi oleju na wymianę z tego co pamieam 3,7l?

                                  [ Dodano: Pią 06 Lip, 12 12:39 ]
                                  I jeszcze jedno przewijają się w tym wątku różne sformułowania które dla mnie szarego użytkownika nie są rozpoznawalne może ktoś to rozjaśnić w paru słowach?

                                  Podam przykładowo o co mi chodzi:

                                  Motol Specific 504 00 507 00
                                  STANDARDY: ACEA A3 / B4 / C3 "
                                  VW 504.00/507.00
                                  Gęstość w 20 C 0,848
                                  Lepkość w 100 C 11,7mm2/s
                                  Lepkość w 40 C 72,3mm2/s
                                  Wskaźnik lepkości 157
                                  Punkt zapłonu 242C wysoko
                                  Punkt zamarzania -39oC
                                  TBN 7,2 mg KOH/g
                                  HTHS viscosity >3.5
                                  olej w technologii Mid SAPS
                                  PAO
                                  olej w technologii Mid SAPS/Low Saps
                                  Na pewno pominąłem jakieś kluczowe słowa lub sformułowania, ale chodzi mi o taki mini słowniczek dla zielonych, wtedy można sobie pogadać i pooglądać karty .

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez natash
                                    Amsoila AFL 5W40, ale on podobno lepszy na trasy niż kandydat poniżej.
                                    to moim skromnym zdaniem najlepszy wybór
                                    Zamieszczone przez natash
                                    Amsoil 5W30 AEL jaką on ma normę 505.01 czy 507.01?
                                    nie ma normy tylko deklaracje że ją spełnia 507.01
                                    Zamieszczone przez natash
                                    czyli dolałem ok 0,5 l (przebieg 193k km), także chyba bez tragedii, ale i bez szału.
                                    Bardzo ładny wynik.
                                    Zamieszczone przez natash
                                    Ile wchodzi oleju na wymianę z tego co pamieam 3,7l?
                                    jak dobrze spuścisz to wejdzie ponad 4l tak, że bierz 5l bańkę
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Marcello01
                                      przebieg jest 25000
                                      eeeeee chyba 250 000?
                                      Zamieszczone przez natash
                                      Amsoil 5W30 AEL jaką on ma normę 505.01 czy 507.01?
                                      VW 507.00
                                      Zamieszczone przez natash
                                      to chyba będzie mój optymalny wybór
                                      osobiście uważam o czym pisałem nie raz, że cena TT4600 jest zbyt wysoka Link chyba wolałbym dać te 50 zł więcej i sprawdzić Amsoila AFL 5W/40 - gdyby był w zbliżonej cenie a chyba wyczytałem, że cena Amsoila ma być konkurencyjna :roll:
                                      Zamieszczone przez natash
                                      chodzi mi o taki mini słowniczek
                                      ale o tym było w poprzednim watku oleju do TDI. Wystarczy poszukać.
                                      Zamieszczone przez natash
                                      Ile wchodzi oleju na wymianę
                                      +- 4,3 L jak dobrze spuścisz olej. Kup 5L bedzie na dolewkę.
                                      Zamieszczone przez loru
                                      najlepszy wybór
                                      też podobnie uważam.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        gdyby był w zbliżonej cenie a chyba wyczytałem, że cena Amsoila ma być konkurencyjna
                                        No właśnie coś ten Amsoil zaczął być nagle mocno promowany i w ogłoszeniach komercyjnych na forum pojawił się dystrybutor z całkiem niezłą ceną z tego co widzę. Ktoś od niego brał?
                                        AGR 112KM, 232Nm
                                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez parasite
                                          pojawił się dystrybutor z całkiem niezłą ceną
                                          i bardzo dobrze! Konkurencja jest mile widziana w tym przypadku
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Amsoil w Warszawie od oficjalnego dystrybutora można się zamknąć spokojnie w 200 zł. Brał Piramida, jeszcze z beczki, Orbit w banieczce.

                                            [ Dodano: Pią 06 Lip, 12 13:59 ]
                                            Co do listy to zrobiłem na szybko wykazik, reszta do dopisania i dopracowania, kolejność przypadkowa, o sensie tabelki nie ma co dyskutować.

                                            Total

                                            Castrol
                                            w zasadzie liczy się tylko seria Edge
                                            do pompek 505.01- Edge TD 5W-40
                                            LL- 504.00, 507.00- Edge 5W-30
                                            LPG- Edge 0W-40

                                            Mobil
                                            do pompek- 3000 XE 5W-30,
                                            LL- ESP Formula 5W-30
                                            LPG- New Life 0W-40

                                            Motul
                                            do pompek- Specific 505.01, X-Clean 5W-40
                                            LL- Specific 504/507 5W-30, X-Clean+ 5W-30, Specific 506.01 0W-30
                                            LPG- X-Cess 5W-40, X-Clean 5W-40, X-Max 0W-40

                                            Liqui Moly
                                            do pompek- Top Tec 4100 5W-40, Top Tec 4600 5W-30
                                            LL- Top Tec 4200
                                            LPG- Leichtlauf Special LL 5W-30, Leichtlauf High Tech 5W-40

                                            Millers
                                            pompki- XFE-PD 5W-40
                                            LL- Trident 504/507 5W-30, XF LongLife 5W-30
                                            LPG- XFS 0W-40, XFS 5W-40

                                            Amsoil
                                            pompki- AFL European Car Formula 5W-40
                                            LL- AEL European Car Formula Synthetic 5W-30
                                            LPG- AFL European Car Formula 5W-40

                                            Shell
                                            LL- Helix Ultra AV-L 5W-30, Helix Ultra Extra 5W-30
                                            LPG- Helix Ultra 5W-40

                                            Lotos
                                            pompki- Traffic PRO 505.01 5W-40, Quazar C3 5W-30, Quazar 5W-40
                                            LL- Quazar LLIII 5W-30
                                            LPG- Synthetic Plus 5W-40

                                            Elf
                                            Valvoline
                                            pompki- SynPower MST 5W-30
                                            LL- SynPower XL-III 5W-30
                                            LPG- SynPower 0W-40, SynPower 5W-40

                                            Fuchs
                                            pompki- Titan GT1 XTL 5W-40, Titan GT1 PRO FLEX XTL 5W-30
                                            LL- Titan GT1 PRO C-3 XTL 5W-30, Titan Supersyn Longlife Plus 506.01

                                            0W-30
                                            LPG- Titan Supersyn Longlife 5W-30, Titan Supersyn 5W-40, Titan GT1

                                            PRO GAS 5W-40

                                            Selenia
                                            Agip

                                            Gulf
                                            pompki- TEC Plus 5W-40, Formula ULE 5W-30, Formula ULE 5W-40
                                            LL- Formula GVX 5W-30, Formula GVT 5W-30, Formula FE 506.01 0W-30
                                            LPG- Formula G 5W-40, Formula GX 5W-40
                                            inne- Formula G 5W-40, Formula G 0W-30, Formula g 5W-30, Formula GX

                                            5W-40

                                            BP
                                            pompki- Visco 5000 C 5W-40
                                            LL- Visco 7000 5W-30
                                            LPG- Visco 5000 5W-30
                                            inne- Visco 7000 C 5W-40, Visco 5000 M 5W-30

                                            Pentosin
                                            K2
                                            Mannol
                                            GM
                                            Petronas

                                            Havoline
                                            pompki- ULTRA S 5W-40
                                            LL- ULTRA V 507.00 5W-30
                                            LPG- Synthetic 5W-40
                                            inne- Synthetic 5W-40, ULTRA S 5W-30, ULTRA S 5W-40

                                            Repsol
                                            Carlube
                                            Midland
                                            Quaker State
                                            Petro Canada
                                            Xado
                                            Kager
                                            Royal Purple
                                            Tedex
                                            Ravenol

                                            Statoil
                                            pompki- Lazerway C3 5W-40
                                            LL- Lazerway LL 5W-30
                                            LPG- Lazerway 5W-40, Lazerway G 5W-30
                                            inne- Lazerway 5W-40, Lazerway G 5W-30, Lazerway TDI 5W-40
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez konkon
                                              Amsoil w Warszawie od oficjalnego dystrybutora można się zamknąć spokojnie w 200 zł.
                                              czyli jednak można uchar
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Amsoila AFL 5W40, ale on podobno lepszy na trasy niż kandydat poniżej.
                                                Zamieszczone przez loru
                                                najlepszy wybór
                                                też podobnie uważam.
                                                A jak to się ma do auta bez DPF, bo on ma normę 507.00 i podobno mniej dymi, ale słabiej smaruje niż te z normą 505.01. Jak wspomniałem albo jeżdżę trasy albo miasto odcinki po 15 km max.

                                                Komentarz


                                                • AFL spełnia 505.01, C3
                                                  507 ma inne dodatki anty zużyciowe, w nowych autach się sprawdza, co do dymienia to raz olej a dwa paliwo które wpływa na olej i emisję.
                                                  X-Clean to dobry olej ale możesz też spróbować AMSa, świetne właściwości w niskich temp i super stabilność temp., niemal ideał.
                                                  Konrad
                                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                  90 konny AGRessor
                                                  PerfectServiceBy DGW
                                                  WhitePride :smokedevil

                                                  Komentarz


                                                  • Czytałem że Amsoil 5W30 505.01, Amsoil 5W40 507.01, poprawcie mnie jeśli się mylę? Lepsze właściwości na miasto ma podobno 5W30, a że zbliża się zima, a zmianę mam za 2-3k km to chyba wolałbym coś na zimę, bo widzę, że tak rocznie robię ok. 20-22k km. A o tym dymieniu to chodziło mi, że norma 507.01 jest tak zrobiona, że ma mniej dymić, bo auta mają DPF, ale trochę gorzej smaruje, kiedyś coś takiego mi napisał PAOLO ESCO, to tym się sugeruje

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X