Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez leonnA niby fachowiec z branży olejowej, Pidiziek nie kompromituj się bardziej. Czy tobie, nie fachowcy musza coś udowadniać?
Zamieszczone przez zak14Możesz pokazać jakiś kwit potwierdzający powyższe udziały poszczególnych grup olejów bazowych ?
Ostatnio ktoś się wykłucał o HTHS LazerWay-a więc nie wytrzymałem i załatwiłem kwit.
PAOLO : ile obstawiasz ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekleonn napisał/a:
A niby fachowiec z branży olejowej, Pidiziek nie kompromituj się bardziej. Czy tobie, nie fachowcy musza coś udowadniać?
Gdziesz ten błąd ?
Zamieszczone przez Pidziektak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnA no tutaj;
Pidziek napisał/a:
tak jak to robi Millers 70% bazą PAO i dzięki 30% zawartości HC w XFE-PD
To nie żaden błąd, linia premium jst tak formułowana że XFE, XFE-PD, XSS-y maja właśnie taką konstrukcję formulacji.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOrozumiem, że w temacie HTHS LazerWay 0W/30? Wprawdzie nie ma to dla mnie znaczenia ale...wg. ACEA A5B5
To pytanie nie było łatwe ....
HTHS = 3.5
Ja myślę że oszczędność paliwa mimo takiej lepkosci ma i to w głównej mierze zasługa baz PAO min. 50-60%.
Obecnie testuje w silniku VVT-I ten olej.
Jest OK ale nie tak cicho tłumi łancuch rozrzadu jak CFS 0W20 zarówno po ostrej jeździe jak i całej pracy jednostki.
O ile CFS spisuje się do 10 000km rewelacjnie to zobaczymy jak tutaj bedzie.
Na zimę wleje AMS-a tylko jeszcze nie wiem jakiego, moze wezmę od Wojtka tego dodatku WS2 do oleju to sie zobaczy wrzucę popierdółkę na rolki przed i po.
Chodzi o http://www.apnano.com/index.php?page_id=20
Teraz tez wrzucę za tydzien dwa zmierze moc na kołach, może sprawdze nawet Nanodrive 0W20 zobaczymy
Ale ten wolny czas ....
Wydaje się byc bardzo "lekkim" olejem dla silnika o bardzo małych oporach co przedkłada się na zwiekszone szarpanie przy puszczonym gazie (czesto obserwowana sytuacja )Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZadzwon do Świdnicy nie mam takiej potrzeby nikt w Polsce nie ma podobnych informacji.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Ty tak twierdzisz. Pokaż więc kwity. Ja póki co nie wierzę.
Chyba że coś się zmieniło .Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcello01Panowie co sądzicie o wysysaniu oleju ??
Zamieszczone przez Marcello01okazja wymiany na Lazer ze Statoilu z wyssaniem za 70 złociszyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemshandlowal by ogorkami to by byl specem od branzy ogorkowej.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Czytam od czasu do czasu ten wątek i widze, że kilku kolegów posiada niezłą więdzę na temat olei samochodowych....Ja tam jestem kompletna noga w tym temacie i wiem tyle co przeczytam na fotum lub w necie, ale do czego zmierzam...
Tak niesmiało zapytam....czy ktoś zmierzyłby się z takim tematem by stworzyć tabelę, w której podane by były oleje alfabetycznie wraz z lekkim opisem produktu oraz oceną stosunku jakości do ceny....
Wiem, że zadanie nie jest łatwe no i roboty przy tym sporo, ale jaka pomoc dla forumowiczów?Bezcenne :wink: Taką tabelę umieścić w osobnym wątku, a propozycje do umieszcania następnych olei w obecnym
Tabela moim zdaniem musiala by uwzględniać np:
skoda OI lub OII, rok?, silnik 1.9 lub 2.0, nazwa oleju+specyfikacja, przykładowa cena za 4l.
no i tabela musiała by być podzielona na dwie kategorie dla osób zmieniajacych olej raz w roku i tych co muszą częściej
Co myślicie?Powalczyłby ktoś z tym jakby nie było trudnym tematem? Oczywiście tabela musiałaby być w miarę obiektywna tz. samam w sobie nie ma być reklamą tj. wrzucam to co ja sprzedaję tylko POGLĄDOWĄ informacją ze stosunkiem jakości do ceny :P
Komentarz
-
-
Oprócz lata gdzie trafi się parę tras, to głównie odcinki 15 km i dojazdy do pracy, co drugi weekend jakaś trasa 100-300 km, ale jak spojrzę na motostat to z 24k km wychodzi 55% miasto, 45% trasa.
Bylbym raczej za normą 505.01, bo podobno norma 507.01 ma jakieś dodatki, aby mniej dymiło, ale te dodatki powodują też gorsze smarowanie.
Poczytałem i mam takich oto kandydatów:
Amsoila AFL 5W40, ale on podobno lepszy na trasy niż kandydat poniżej.
Amsoil 5W30 AEL jaką on ma normę 505.01 czy 507.01?
Liqui Moly Top Tec 4600 SAE 5W-30 - VW 505.01 - to chyba będzie mój optymalny wybór
Statoil Lazerway LL 5W30 - tylko tutaj chyba 507.01, a wolałbym być za normą 505.01
Obecnie mam MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 ACEA C3 miał być 5W30, ale dostałem 5W40 i nie było czasu na wymianę, na ten który zamawiałem, z 5 litrów które miałem, obecnie mam 600-700 ml w bańce, czyli dolałem ok 0,5 l (przebieg 193k km), także chyba bez tragedii, ale i bez szału. Latem zaczął go więcej brać i robiłem parę tras, to pewnie dlatego, bo nie żałowałem wyprzedzania, dziwne że go tyle wziął, turbo ma ok. 20k km. Ile wchodzi oleju na wymianę z tego co pamieam 3,7l?
[ Dodano: Pią 06 Lip, 12 12:39 ]
I jeszcze jedno przewijają się w tym wątku różne sformułowania które dla mnie szarego użytkownika nie są rozpoznawalne może ktoś to rozjaśnić w paru słowach?
Podam przykładowo o co mi chodzi:
Motol Specific 504 00 507 00
STANDARDY: ACEA A3 / B4 / C3 "
VW 504.00/507.00
Gęstość w 20 C 0,848
Lepkość w 100 C 11,7mm2/s
Lepkość w 40 C 72,3mm2/s
Wskaźnik lepkości 157
Punkt zapłonu 242C wysoko
Punkt zamarzania -39oC
TBN 7,2 mg KOH/g
HTHS viscosity >3.5
olej w technologii Mid SAPS
PAO
olej w technologii Mid SAPS/Low Saps
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashAmsoila AFL 5W40, ale on podobno lepszy na trasy niż kandydat poniżej.
Zamieszczone przez natashAmsoil 5W30 AEL jaką on ma normę 505.01 czy 507.01?
Zamieszczone przez natashczyli dolałem ok 0,5 l (przebieg 193k km), także chyba bez tragedii, ale i bez szału.
Zamieszczone przez natashIle wchodzi oleju na wymianę z tego co pamieam 3,7l?O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcello01przebieg jest 25000Zamieszczone przez natashAmsoil 5W30 AEL jaką on ma normę 505.01 czy 507.01?
Zamieszczone przez natashto chyba będzie mój optymalny wybór
Zamieszczone przez natashchodzi mi o taki mini słowniczek
Zamieszczone przez natashIle wchodzi oleju na wymianę
Zamieszczone przez lorunajlepszy wybórPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOgdyby był w zbliżonej cenie a chyba wyczytałem, że cena Amsoila ma być konkurencyjna
Komentarz
-
-
Amsoil w Warszawie od oficjalnego dystrybutora można się zamknąć spokojnie w 200 zł. Brał Piramida, jeszcze z beczki, Orbit w banieczce.
[ Dodano: Pią 06 Lip, 12 13:59 ]
Co do listy to zrobiłem na szybko wykazik, reszta do dopisania i dopracowania, kolejność przypadkowa, o sensie tabelki nie ma co dyskutować.
Total
Castrol
w zasadzie liczy się tylko seria Edge
do pompek 505.01- Edge TD 5W-40
LL- 504.00, 507.00- Edge 5W-30
LPG- Edge 0W-40
Mobil
do pompek- 3000 XE 5W-30,
LL- ESP Formula 5W-30
LPG- New Life 0W-40
Motul
do pompek- Specific 505.01, X-Clean 5W-40
LL- Specific 504/507 5W-30, X-Clean+ 5W-30, Specific 506.01 0W-30
LPG- X-Cess 5W-40, X-Clean 5W-40, X-Max 0W-40
Liqui Moly
do pompek- Top Tec 4100 5W-40, Top Tec 4600 5W-30
LL- Top Tec 4200
LPG- Leichtlauf Special LL 5W-30, Leichtlauf High Tech 5W-40
Millers
pompki- XFE-PD 5W-40
LL- Trident 504/507 5W-30, XF LongLife 5W-30
LPG- XFS 0W-40, XFS 5W-40
Amsoil
pompki- AFL European Car Formula 5W-40
LL- AEL European Car Formula Synthetic 5W-30
LPG- AFL European Car Formula 5W-40
Shell
LL- Helix Ultra AV-L 5W-30, Helix Ultra Extra 5W-30
LPG- Helix Ultra 5W-40
Lotos
pompki- Traffic PRO 505.01 5W-40, Quazar C3 5W-30, Quazar 5W-40
LL- Quazar LLIII 5W-30
LPG- Synthetic Plus 5W-40
Elf
Valvoline
pompki- SynPower MST 5W-30
LL- SynPower XL-III 5W-30
LPG- SynPower 0W-40, SynPower 5W-40
Fuchs
pompki- Titan GT1 XTL 5W-40, Titan GT1 PRO FLEX XTL 5W-30
LL- Titan GT1 PRO C-3 XTL 5W-30, Titan Supersyn Longlife Plus 506.01
0W-30
LPG- Titan Supersyn Longlife 5W-30, Titan Supersyn 5W-40, Titan GT1
PRO GAS 5W-40
Selenia
Agip
Gulf
pompki- TEC Plus 5W-40, Formula ULE 5W-30, Formula ULE 5W-40
LL- Formula GVX 5W-30, Formula GVT 5W-30, Formula FE 506.01 0W-30
LPG- Formula G 5W-40, Formula GX 5W-40
inne- Formula G 5W-40, Formula G 0W-30, Formula g 5W-30, Formula GX
5W-40
BP
pompki- Visco 5000 C 5W-40
LL- Visco 7000 5W-30
LPG- Visco 5000 5W-30
inne- Visco 7000 C 5W-40, Visco 5000 M 5W-30
Pentosin
K2
Mannol
GM
Petronas
Havoline
pompki- ULTRA S 5W-40
LL- ULTRA V 507.00 5W-30
LPG- Synthetic 5W-40
inne- Synthetic 5W-40, ULTRA S 5W-30, ULTRA S 5W-40
Repsol
Carlube
Midland
Quaker State
Petro Canada
Xado
Kager
Royal Purple
Tedex
Ravenol
Statoil
pompki- Lazerway C3 5W-40
LL- Lazerway LL 5W-30
LPG- Lazerway 5W-40, Lazerway G 5W-30
inne- Lazerway 5W-40, Lazerway G 5W-30, Lazerway TDI 5W-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOAmsoila AFL 5W40, ale on podobno lepszy na trasy niż kandydat poniżej.
Zamieszczone przez lorunajlepszy wybór
Komentarz
-
-
Czytałem że Amsoil 5W30 505.01, Amsoil 5W40 507.01, poprawcie mnie jeśli się mylę? Lepsze właściwości na miasto ma podobno 5W30, a że zbliża się zima, a zmianę mam za 2-3k km to chyba wolałbym coś na zimę, bo widzę, że tak rocznie robię ok. 20-22k km. A o tym dymieniu to chodziło mi, że norma 507.01 jest tak zrobiona, że ma mniej dymić, bo auta mają DPF, ale trochę gorzej smaruje, kiedyś coś takiego mi napisał PAOLO ESCO, to tym się sugeruje
Komentarz
-
Komentarz