Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Lepiej zestawić Millersa z Fuchsem Titan Race pod kątem cenowym i wtedy jest to porównanie i wtedy zobaczmy, który jest lepszy, bo składowo w Millersie oprócz dużej dawki molibdenu szału nie ma, a niektóre spełnienie norm też mu jest obce. Shell który kosztuje 40% za 1L mniej jest zwykłym dobrym olejem spełniający normy z niezłymi parametrami w klasie 504/507 i tyle bez dorabiania do tego aury cudowności. Dobijam do 20 kkm na nim, i zdanie mam na jego temat już wyrobione, to dobry olej, sprawdził się u mnie a różnica na plus w pracy silnika po Castrolu była zauważalna w moich warunkach jazdy czyli głównie miasto, jazda dynamiczna. Są już potwierdzone wiadomości m in.z tego forum, że aso przechodzą na niego, a to że zastąpi Castrola LL to chyba dobra wiadomość, czyż nie? Wg mnie GTL to przyszłość i odpowiedź na potrzeby rynku, czyli ma być tanio i dobrze i tak jest bez urywania tyłka, nie jest tak?

    Komentarz


    • Koledzy mam dylemat:
      1.9TDI BXE - zawsze jeździł od nowości na Castrolu EDGE a w tym sezonie zalany był Olej Motul Specific 505.01.

      jednak z moich obserwacji wydawało mi się że jednak na Motulu silnik zaczął pracować głośniej i bardziej topornie. To tylko moje subiektywne odczucia ale tak mi się wydaje. Czy w związku z tym lepiej powrócić do Castrola czy proponujecie coś innego? Auto użytkowane głównie w mieście ale w tym roku planuję Chorwację. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

      pozdrawiam
      Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • maxpaynemm, miałem dokładnie taki sam przypadek jak Ty. Na drugą wymianę od nowości wlałem Motula 5w30 507.00 i silnik szczególnie zimą chodził twardo i głośno, latem było znośnie, spalanie też wyższe było. Potem Castrol Edge 5-w40 przez chyba trzy wymiany i zdecydowanie ciszej i mniej palił. Następnie przyszedł na kilka wymian 5w30 LM TT4600 - tu było zdecydowanie lepiej niż na Motulu i Castrolu pod względem hałasu i spalania. Na koniec LL 5w30 507.00 ale nie zdążyłem przetestować bo auto właściciela zmieniło. Z niedługiego czasu użytkowania LL to mogę tylko napisać, że ciut lepiej niż LM-4600.

        Reasumując: Motulowi mówię nie.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz


        • maxpaynemm,
          mój bxe najlepiej jeździł na Millers : XF PREMIUM C3 5w40 | Millers Oils a miałem w nim kilka różnych olejów, Castrol, Motul, Millers, AMSOIL.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz


          • Zamieszczone przez loru
            mój bxe najlepiej jeździł na Millers
            To czym teraz jeździsz na Millersie :szeroki_usmiech ??
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz


            • To czym teraz jeździsz na Millersie :szeroki_usmiech ??
              No tak użyłem formy przeszłej a powinienem teraźniejszej obecnie jeżdżę na Millersie.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz


              • Kolejna wymiana za jakieś 3 tygodnie. Tym razem wpadnie LOTOS 5W30 z VW 507.00 :diabelski_usmiech czy dodam do 1.6 CAY Cerateca lub XADO Verylube Turbo z molekułami węgla C60 (fullereny) ... nie wiem, zastanawiam się :roll: ... za to wiem, że wpakuję je do auta żony i pewnie do Octavki ojca żeby przetestować co to "ustrojstwo jest warte no i najważniejsze żeby nie zmieniać składu Lotosa ! i sprawdzić ile on jest sam w sobie warty. Druga opcja jest taka że ponownie w czerwcu pójdzie Lotos 5W30 ale z Ceratec o ile ta mixtura się sprawdzi :roll:

                Całość zamówiona u KONKONA - polecam
                Załączone pliki
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Zamieszczone przez cytrynowiec
                  Shell który kosztuje 40% za 1L mniej jest zwykłym dobrym olejem spełniający normy z niezłymi parametrami w klasie 504/507 i tyle bez dorabiania do tego aury cudowności. Dobijam do 20 kkm na nim, i zdanie mam na jego temat już wyrobione
                  AV-L 0W30, czy AV-L 5W30 ? Stosujesz w 1,4 TSI, czy w innym aucie ?

                  Komentarz


                  • PAOLO ESCO, chciało by Ci się opisać te butelki

                    Już rozszyfrowałem. Ciekaw jestem efektów.

                    Komentarz


                    • Wbrew forumowemu marketingowi produkty Fuchsa i Millersa to były najgorsze "wypadki przy pracy", jakie trafiły do aut u mnie w rodzinie. Włacznie z zatarciem wałka rozrządu w ARL'u na millersie.
                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                      Komentarz


                      • Co do Lotosa Quazar 5w40 to mam o nim coraz gorszą opinie. Zrobiłem na nim 4 tyś i z jakieś około 400ml mogło mi ubyć z bagnetu. Zauważyłem również że dystans po jakim wcześniej wskazówka od temperatury silnika zaczęła się podnosić, teraz potrzebuję nieco więcej odległości żeby to uczynić.
                        Mam jeszcze z ponad pół litral LM4600 5w30 i zastanawiam się czym mogę go dolać do lotosa. Czy można mieszać dwa oleje o różnej lepkości? Bo normy mają te same. Czy lepiej nie kombinować i dolać lotosa?

                        [ Dodano: Sob 19 Mar, 16 15:32 ]
                        Zamieszczone przez AdamB
                        maxpaynemm, miałem dokładnie taki sam przypadek jak Ty. Na drugą wymianę od nowości wlałem Motula 5w30 507.00 i silnik szczególnie zimą chodził twardo i głośno, latem było znośnie, spalanie też wyższe było. Potem Castrol Edge 5-w40 przez chyba trzy wymiany i zdecydowanie ciszej i mniej palił. Następnie przyszedł na kilka wymian 5w30 LM TT4600 - tu było zdecydowanie lepiej niż na Motulu i Castrolu pod względem hałasu i spalania. Na koniec LL 5w30 507.00 ale nie zdążyłem przetestować bo auto właściciela zmieniło. Z niedługiego czasu użytkowania LL to mogę tylko napisać, że ciut lepiej niż LM-4600.

                        Reasumując: Motulowi mówię nie.
                        Może oleje 5w40 tak mają, wcześniej miałem LM 4600 mniej palił, teraz Lotos 5w40 i wiecej pali, natomiast na wyższych obrotach silnik jakby nieco ciszej pracuje.
                        Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                        Przebieg:172 000 tyś.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez LGV8V
                          Mam jeszcze z ponad pół litral LM4600 5w30 i zastanawiam się czym mogę go dolać do lotosa. Czy można mieszać dwa oleje o różnej lepkości? Bo normy mają te same.
                          oleje syntetyczne można z sobą mieszać wg. zapewnień producentów. Mając LM i Lotosa w tej samej specyfikacji spokojnie możesz te 0,5L LM wlać do silnika.

                          Zamieszczone przez Nexus6
                          Włacznie z zatarciem wałka rozrządu w ARL'u na millersie.
                          ewidentna stwierdzona wina oleju ? :roll:
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • ewidentna stwierdzona wina oleju ? :roll:
                            innego winnego brak, wystarczyło niecałe 3 kkm od wymiany.
                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Nexus6
                              Wbrew forumowemu marketingowi produkty Fuchsa i Millersa to były najgorsze "wypadki przy pracy", jakie trafiły do aut u mnie w rodzinie. Włacznie z zatarciem wałka rozrządu w ARL'u na millersie.
                              Którym Millersie? ARL seryjny?

                              Co teraz zalewasz?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Ozdar
                                Zamieszczone przez Nexus6
                                Wbrew forumowemu marketingowi produkty Fuchsa i Millersa to były najgorsze "wypadki przy pracy", jakie trafiły do aut u mnie w rodzinie. Włacznie z zatarciem wałka rozrządu w ARL'u na millersie.
                                Którym Millersie? ARL seryjny?

                                Co teraz zalewasz?
                                nie ma już tego oleju w ofercie, poprzedni dedykowany z normą VW505.01 5W40;
                                ARL seryjny

                                obecnie Amsoil 5W40 w starej formule;

                                przed fuckupem tez miał zalanego Amsa, ale podkusilo mnie zeby zmienic na produkt "zachwalanej/polecanej" marki
                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Nexus6
                                  ewidentna stwierdzona wina oleju ? :roll:
                                  innego winnego brak, wystarczyło niecałe 3 kkm od wymiany.
                                  Czasami bardzo dobry olej tak zrobi wyplukujac "chlewik" po przednich zaniedbaniach.

                                  Ps. Nie twierdzę, że u Ciebie tak bylo :diabelski_usmiech

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez maxpaynemm
                                    Koledzy mam dylemat:
                                    1.9TDI BXE - zawsze jeździł od nowości na Castrolu EDGE a w tym sezonie zalany był Olej Motul Specific 505.01.

                                    jednak z moich obserwacji wydawało mi się że jednak na Motulu silnik zaczął pracować głośniej i bardziej topornie. To tylko moje subiektywne odczucia ale tak mi się wydaje. Czy w związku z tym lepiej powrócić do Castrola czy proponujecie coś innego? Auto użytkowane głównie w mieście ale w tym roku planuję Chorwację. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

                                    pozdrawiam
                                    Poprzednio też miałem zalanego Motula z tym że Xclean'a. Również w moim odczuciu silnik pracował toporniej i głośniej. Poza tym po przejechaniu ok. 4 tyś km. musiałem zrobic pierwsza dolewkę.
                                    Aktualnie z ciekawości mam zalane aborygeńskie smarowidło Enviro+. Po przejechaniu 4 tys km ( krótkie odcinki, miasto) na razie jest bez dolewek. Poza tym przy porannych uruchomieniach silnika i przy temperaturze poniżej zera silnik pracuje znacznie przyjemniej.

                                    Komentarz


                                    • Często właśnie na Enviro+ zużycie oleju spada. Sporo osób już to potwierdziło, wiec coś w tym musi być. Enviro+ w silnikach benzynowych (tych dobrze zadbanych po płukance) utrzymuje też bardziej "klarowny" kolor i czystość jak wynika z obserwacji użytkowników.
                                      Co do Motula to spotyka się krytyczne głosy odnośnie kultury pracy ale o zatarciu silnika na Millersie (z winy oleju) to nie słyszałem :evil: . Szczerze to nie bardzo wierze w winę samego oleju - musiały zaistnieć jakieś specyficzne okoliczności.

                                      Komentarz


                                      • witam

                                        Koledzy zmieniłem olej Mobil Super 3000 Xe 5w 30 zalewałem go przez 3 wymiany to jest od chwili kiedy posiadam Skodę z silnikiem bxe na Neste City Standard 5w 40, poprzedziłem to płukanką Liqui Moly engine flush. Czy olej Neste jest rzeczywiście znacząco lepszy?

                                        Komentarz


                                        • Rownież nie wierzę w winę Millersa- sam użytkowałem ten olej w AXR-rze przez 40tys km, żadnych kłopotów, nawet silnik przestał brać olej na millersie. Obecnie test Liqui Moli

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Nexus6
                                            ewidentna stwierdzona wina oleju ? :roll:
                                            innego winnego brak, wystarczyło niecałe 3 kkm od wymiany.
                                            Pisaliśmy już o tym kiedyś, mój kumpel mial identyczny przypadek w T5 na milersie, ale dzisiaj to się tak zastanawiam, czy pedros nie ma racji i czy mechanicy przy remoncie głowicy nie dali ?
                                            Dwa identyczne przypadki, po remoncie głowicy jeżdżone na tym samym oleju :roll:

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez marek73
                                              witam

                                              Koledzy zmieniłem olej Mobil Super 3000 Xe 5w 30 zalewałem go przez 3 wymiany to jest od chwili kiedy posiadam Skodę z silnikiem bxe na Neste City Standard 5w 40, poprzedziłem to płukanką Liqui Moly engine flush. Czy olej Neste jest rzeczywiście znacząco lepszy?
                                              Moim zdaniem lepszy.

                                              Komentarz


                                              • [quote="ajoter"]
                                                Poprzednio też miałem zalanego Motula z tym że Xclean'a. Również w moim odczuciu silnik pracował toporniej i głośniej. Poza tym po przejechaniu ok. 4 tyś km. musiałem zrobic pierwsza dolewkę.
                                                Aktualnie z ciekawości mam zalane aborygeńskie smarowidło Enviro+. Po przejechaniu 4 tys km ( krótkie odcinki, miasto) na razie jest bez dolewek. Poza tym przy porannych uruchomieniach silnika i przy temperaturze poniżej zera silnik pracuje znacznie przyjemniej.
                                                Właśnie sam się zastanawiam czy przy następnym zalaniu silnika spróbować 0w30 z normą 506.01 czy może Enviro+ 5w-40 505.01
                                                Nie pamiętam na jakim forum, ale na pewno z grupy VW go zachwalali.
                                                Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                                                Przebieg:172 000 tyś.

                                                Komentarz


                                                • Wypróbuj Enviro+5w40 nie będziesz rozczarowany. Do AWX-a po chipie 5w40 to dobra lepkość.

                                                  Komentarz


                                                  • Dla AWX na pewno dobra lepkość, ale zastanawiałem się czy dla turbo nie lepszy będzie 0w30 bo na zimnym trochę poświstuje. Po 1km już tak nie świszczy.
                                                    Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                                                    Przebieg:172 000 tyś.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X