Małe przebiegi, krótkie dystanse i dpf....niezależnie jaki olej będzie wybrany, zalecam bardzo częstą kontrolę stanu oleju czy aby nie podwyższony ze względu na rozcieńczanie go paliwem bo wtedy wymieniałbym bezwzględnie, i oby nie było problemów z filtrem i jego zapychaniem.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
dzieki
to jest tak że w ciagu tygodnia przebiegi krótkie,Zamieszczone przez tomek evoPolecam Penrite Enviro+C3 5w30 do tego silnika
ale to LL a mi chyba taki nie potrzebny bo tak jak pisałem wymiana co rok czyli ok 10 tys. kmBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
LazerWay LL 5W30
Valvoline XL III 5W30
NESTE CITY PRO W LONGLIFE III 5W-30
masz jeszcze SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W-30
Mobil1 5W30 ESP,
Motul 5W30 507.00 itd ... marka wg. własnego uznania.
Skoda nie przewiduje do silnika 2.0 TDI CR CFGB oleju innego niż w specyfikacji VW 507.00 - zarówno przy stałych jak i zmiennych przeglądach olejowych.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecMałe przebiegi, krótkie dystanse i dpf....niezależnie jaki olej będzie wybrany, zalecam bardzo częstą kontrolę stanu oleju czy aby nie podwyższony ze względu na rozcieńczanie go paliwem bo wtedy wymieniałbym bezwzględnie, i oby nie było problemów z filtrem i jego zapychaniem.
Jeśli tak to już wiemy ze olej trzeba wymienić o wtedy następuje największy zrzut paliwa do oleju.
Są ponadto środki które obniżają temperaturę spalania sadzy i tej w DPF jak i wcześniej tj turbina egr. (Tutaj nasi forumowi dostarczyciele stuffu chętnie pomogą)
Ja osobiście olej dowitaminizowuje w tym silniku zawsze albo ar9100 albo teraz przy kolejnej wymianie mieszanina z ar9200 chociaż byłem już gotów( na krótkie odcinki ) zmieniać sam olej odsysarą nawet po 5kkm (bez filtra) jeśli stan oleju podniósł by się.
Komentarz
-
-
Panowie, przepraszam, ale walnę post trochę odbiegający od głównego tematu, ale nadal w temacie oleju :diabelski_usmiech
Jeździłem w swojej O1 (link w podpisie) blisko 300 tyś km na Repsolu Elite w klasie 505.01 i było naprawdę całkiem zajefajnie.
Praktycznie nic się nie działo prócz standardowej eksploatacji.
Teraz już mam za sobą drugą zmianę i jeżdżę na Motulu Xclean 8100, również w klasie 505.01
Olej zawsze zmieniałem co 15kkm, chociaż właśnie zamierzam wymieniać co 10-12 kkm.
Przyznam szczerze, nie jestem z tego Motula zadowolony :!:
No dobra, przebieg, warunki eksploatacji i wszystkie pozostałe mogą pozostawiać trochę do życzenia, chociaż nadal jest to samo, co wcześniej, ale teraz zaczęło mnie to wkurzać.
Do rzeczy:
Ostatnio przy odpalaniu widzę zdecydowanie większą chmurę siwo-niebieskawego (nie czarnego, czy białego) dymu, czasem nawet zapierniczy aż szok :roll:
Dodatkowo - na zimnym (już podczas jazdy) również potrafi zakopcić - no tak olejowo
Zaznaczę - na Repsolu tak nie było!
Fakt, jeszcze przed poprzednią wymianą oliwy nie miałem zrobionego wydechu, bo był już dziurawy ORI, teraz mam prawie przelot 2,75" + DP 3", ale nie sądzę, żeby to miało aż takie znaczenie.
Butowanie nadal tak samo jak kiedyś (nie cisnę na zimnym), czasem może ciut mocniej, ale nie powinno mieć to aż takiego znaczenia.
Teraz zasadnicze zapytanie:
Jaki olej zastosować, żeby dobrze było :?:
Zalać ponownie tego Repsola ?
Żeby nie zaśmiecać tego wątku, odpowiedzi zaproponowałbym wrzucić do wątku mojej
Oliwki, link do aktualnie ostatniego posta...
Równie dobrze może być tutaj dla "potomnych"
Z góry ładnie dziękuję za podpowiedzi :bowO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techJaki olej zastosować, żeby dobrze było
Zalać ponownie tego Repsola ?
Zamieszczone przez 4techŻeby nie zaśmiecać tego wątkuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, dzięki
Jednymi słowy, wytrzymam jeszcze chwilę na tym co mam, ale czas się rozejrzeć za nowym dojściem do Repsola, a wcale nie tak łatwo ze sprawdzonym źródłem - bardzo dużo podróbekO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4techPAOLO ESCO, dzięki
Jednymi słowy, wytrzymam jeszcze chwilę na tym co mam, ale czas się rozejrzeć za nowym dojściem do Repsola, a wcale nie tak łatwo ze sprawdzonym źródłem - bardzo dużo podróbek
Możesz zadzwonić do www.petrostar.pl/ mają Repsola do motocykli i może mogą ściągnąć oleje samochodowe.
Komentarz
-
-
degenerat, dzięki za namiaryO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez xtremesystemsile tam pao?
Zamieszczone przez xtremesystemszmiana skladu byla
co do repsola bardzo duzy plus za kartę charakterystyki i np "lepkosc po tescie zużycia"
Komentarz
-
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaszekmspecol jest wychwalany na wielu forach - czy ktoś ma to zalane i może się podzielić spostrzeżeniami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtaszekmRozważam na zimę wybór między shell av-l 0w30 a specolem spec premium 5w30 c3 504/507. Wiem, że specol jest wychwalany na wielu forach - czy ktoś ma to zalane i może się podzielić spostrzeżeniami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecAV-L 0w30 z witaminami
19.47
Dziś byłem świadkiem dyskusji moich kolegów na temat olejowy, a przedmiotem dyskusji były oleje total - konkretnie total quartz ineo LL 5w30. Jeden kumpel (posiadacz auta ze stajni PSA zachwalał tego totala, ze ponad 200 tys na nim zrobił i nic (silnik cicho pracuje a jak zajrzał z ciekawości endoskopem to czyściutko). Drugi kolega - tylko mobil1 i tu swoje argumenty. Zapytali mnie o zdanie, więc o tym totalu nic w sumie nie wiedziałem, więc wypaliłem, że leję zgodnie z normą i to czego nie podrabiają.
A chciałem zapytać o oleje total - czy ktoś z Was zalewał, może podzieli się wrażeniami. Drogie to one nie są, ale to wcale nie przesądza, że są marnej jakości....
Komentarz
-
-
Hej.
Ledwo po wyjeździe na urlop zapaliła mi się kontrolka pierwszej wymiany oleju - do dzisiaj zrobiłem dodatkowo 4 kkm i obecnie mam przejechane 20 kkm.
1. Rozumiem, że z racji zachowania gwarancji, wymiany oleju koniecznie powinienem dokonać w stajni Skody? Pytam, bo spotykam się z rożnymi opisami na forum.
2. Którym olejem zalać Octavię 3 2.0 TDI CRMB? Obecnie zalany jest Castrol Edge, niestety dopiero wieczorem mogę uzupełnić info z metki, jaka to dokładnie jest mieszanka. Auta używam głównie na dojazdu do pracy w tryb miejskim i średnio co 3-6 tygodnie robię trasę ok 100-200 km z prędkościami "żywych ludzi", zatem lewym pasem nie utrudniając ruchu innym. Zakładam, że polecicie coś z odpowiedzi na pytania blackrs http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=6725#1629922
3. Czy dobrze będzie przepłukać silnik z takim przebiegiem np. http://pro-choice.pl/engine-flush-pr...62-p-596.html?
4. Czy powinienem kupić ten filtr https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Pojazdy/Samochody%20osobowe%20%2B%20dostawcze/SKODA/Octavia%20III/2.0%20TDI%20CKFC,%20CYKA%20(T218711)/Olej%20do%20smarowania/HU%207020%20z? Najmniej narzekania na niego na forum
5. Czy filtr powietrza od razu wymienić, czy dobrać się do niego i ocenić po odcieniu szarości/zapchaniu. Dodam, że nie mam wielkiego odniesienia.
6. konkon, czy dostanę u Ciebie wszystko od ręki? Twój sklep mam nieopodal.
Komentarz
-
-
Oczywiście to uczyniłem, co sądzę widać po treści pytań, bo byłem w temacie całkiem zielony. Nikt nie jest zdrowy na umyśle, aby czytać 270 stron mało konkretnych treści. Do szukajki też proszę mnie nie odsyłajcie, bo można z niej skorzystać w dość okrojonym zakresie tj. nie wyszukuje podstrony na której znajduje się szukane zapytania, a całe wątki.
Oczywiście Wasz dobra wola w tym, żeby pomóc mi dobrać to, czego potrzebuję, bo w zamian, kiedy tylko mogę, robię tutaj to samo.
Komentarz
-
Komentarz